A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Orbán négyes metrója: az e-útdíj-rendszer

2013.01.23. 21:19 garmr

Az elmúlt években az e-útdíj-rendszer kapcsán az embernek az az érzése támadt, hogy a jelenlegi kormányzat egyrészt valamiféle Szent Grálként tekint dologra, mely évről évre kihúzza majd a költségvetést a menetrendszerű slamasztikából, másrészt az állandó halogatás és csúszások miatt ott lebegett a rendszer felett a négyes metró szelleme, mely lágyan suttogta, hogy ezt még unokáink se fogják látni.

Egy ilyen rendszer kiépítése nyilvánvalóan komoly infrastrukturális és informatikai beruházást igényel, bevezetése pedig rendkívül hosszadalmas folyamat. A 2000-es évek elején a hasonló német rendszer éveket csúszott, többször bohózatba illő fordulatokkal, pedig olyan amatőr, nyeretlen kétéves pártok cégek végezték a munkát, mint a Daimler, a T-systems és a Siemens. 

Szerdán Orbán Viktor bejelentette, hogy a magyar rendszer közbeszerzési pályázatának sikertelensége után a magyar állam majd saját hatáskörben kiépíti a rendszert. (Kb. ezt itt a fenti képen, műholdakkal, GPS-szel, mobilkommunikációs rendszerekkel és a többi hasonlóval)

Ezen a ponton érdemes mély levegőt venni és elmerengeni kicsit a távolba, ízlelgetni a dolgot, megpróbálni belehelyezni ezt a kijelentést az általunk ismert valóságba. 

Tehát, az a magyar állam, amelyik még arra sem volt képes, hogy a saját maga számára kiírt negyedik mobiltelefonos frekvencia-pályázat után, egyáltalán egy kapcsolódó cég felállításába belekezdjen, az innovációt úgy támogatja, hogy folyamatosan forrást von el az oktatásból, az elmúlt lassan három évben egyetlen működőképes rendszert sem volt képes felállítani, a tervezési képességéről pedig a háromhavonta átírt költségvetés tesz bánatos tanúbizonyságot, arra készül, hogy elkészít egy rendszert amelyhez hasonlót Európa vezető cégei kínkeserves szenvedés után voltak képesek felállítani. Arról még nem volt szó, hogy erre mennyi időt szánnak, de nyilván 5 napot, mint a teljes felsőoktatási reformra.

Lehet hogy én valahol lemaradtam, de ismer valaki olyan állami céget, vagy bármilyen olyan potens állami intézményt, amelyik képes tízezres nagyságrendű gépjármű valósidejű műholdas követésére egy időben? 

Arról már nem is akarok külön fejezeteket írni, hogy akkor most ezért kellett "rendszert váltani"? Hogy megint minden a központi államhatalom dögvészes ölelésében menjen tönkre?

Természetesen nincsenek illúzióim, ebből sem lesz semmi az elkövetkezendő években. Hiába írja bele Matolcsy a jövőévi költségvetésbe is, hogy e-útdíj-rendszer bevétel 150 milliárd, a szomorú valóság egy 150 milliárdos nemmegszorítás lesz. A kormány információ-technológiai hozzáértését a nagy harci kedvvel lobogtatott "bekötjük a pénztárgépeket a NAV-hoz" történet is fényesen szemlélteti. A nagy lendületből ott is éves csúszás lesz, Orbán Viktor pedig úgy fog járni ezzel és az e-útdíj-rendszerrel is, mint Demszky a 4-es metróval. Mire elkészül, már senki nem fog rá emlékezni, hogy ő hajdan mennyire odavolt érte.

"Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő.” - mondta Orbán. Félek még csak most jön a java.

 Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

233 komment · 1 trackback

Címkék: orbán viktor nav 4-es metró e-útdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr655039743

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.24. 14:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

benchmade 2013.01.23. 22:05:43

Nem képes rá, de sanszos a Közgép:(

Trocsanyi 2013.01.23. 22:09:22

No para, a Közgép adja a hardvert, a Vegyépszer a szoftvert, a Századvég meg koordinál!

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.01.23. 23:15:11

@Trocsanyi: A költségvetési kiadás akkor már tuti, de a bevétel...

Trocsanyi 2013.01.24. 00:02:49

Repülős Gizi tárgyal a felekkel, és Selmeczi Gabriella pedig lesz a útadóbeszedési államtitkár!

Szíjjártó tájékoztat a előrehaladás sikereiről, Matolcsy úr pedig a minisztérium mellett a másik szemével szemmeltartja az eseményeket.

Szép feladat lesz.

dr. jenőke (jenőke) 2013.01.24. 00:52:07

Nem kell aggódni.
Tegnap hozták létre a Csodatevő Hibernált Állami Gazdasági Vegyesgyümölcs Vállalatot, vegyes tevékenységi körettel, egy szesz.lepárologtatóval, három darab GPS, egy darab Alcatel mobil telefonnal, két darab szolgálati görkorcsolyával, valamint 106 ezer üres nokiás dobozzal. Címe: Csillagtelep, Tejút.

Katzenbach 2013.01.24. 01:14:33

"Még egyszer ezt a kabarét nem adjuk elő.” - ezzel azt akarta mondani, hogy ezt a kabarét többet nem adják elő, de van helyette másik.

DSityu 2013.01.24. 06:12:35

Meg van oldva az egymillió munkahely. Közmunkások út széli bódékból rögzítik az elhaladó járművek rendszámát, stb... Minek ide GPS meg egyéb ilyen ördögi herkentyű? Kockás papír, és excel tábla a központban. :)

esefe 2013.01.24. 09:24:13

Sok a hasonlóság a kettő között. Az egyik még megvalósulhat határidőre, a másik meg az ötödik határidőre sem biztos, hogy elkészül. Ráadásul, ha annyit költenénk az E-útdíjra, mint a metró plusz költségére az eredetihez képet, akkor kb. ötször meg lehetne építeni a rendszert.

A többi stimmel.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.01.24. 09:28:32

@Kőmíves Kelemen: Kiváló rajz, de kiegészítem innen a pártirodából. Közgép szállítja a "rendszert" nemzetbiztonsági okok miatt, mi másért:

- közmunkások golyóstolla, filmnyomott Mató' vagy Vika' arcképpel, lojalitás elsődleges,
- kockás füzet, Fidesz-KDNP, Nem leszünk gyarmat! és egyéb pártmozgalmi feliratok az előlapon,
- mobiltelefont közmukás köteles biztosítani önmaga számára, esetleges meghibásodás és elvesztés esetén a következő havi fizetés 80%-ért cserélik,
- sámli csak a kiemelt útmegfigyelő kádereknek jár, helyi Fidesz párttitkár ajánlása után, Kubatov lista alapú lojalitás ellenőrzés után, legalább 1 év munkaviszonyt követően

- a Magyar Nemzeti Útfigyelő és Utassarcoló hivatal a járásoknál működik, lesznek a KLIK tankerületeihez hasonlóan útfigyelési kerületek, egy darab útfigyelési kibazgatóval, plusz egy notebook-al, ez utóbbit a Közgép szállítja 3.000.000 Ft-ért db / (netbook kateg).

- butapesti központ, 20 darab közmunkás irodistával, éhbérét, egy főkibazgatóval (havi fizu nettó 8.500.000 Ft), ide tényleg csak a sameszok kerülnek, nemzetbiztonsági átvilágítás mellett eskütétel a NER-re, Vikkancsra, meg Semjén Zsótira.

Egy kép az útfelügyelő munkatársak várható munkahelyi viszonyairól:

cdn6.ministryoftofu.com/wp-content/uploads/2010/10/korea13.jpg

epresgulyas 2013.01.24. 09:33:51

Orbán hazudott már ennél sokkal nagyobbakat is, rezzenéstelen arccal, de olvasd el a Mandiner tegnapi bejegyzését és akkor majd rájössz, hogy erről is a Gyurcsány tehet! :D

dadddd 2013.01.24. 09:35:20

Legalább várd meg, hogy mi lesz belőle, aztán károgj!

I_Isti 2013.01.24. 09:41:51

@Dr. jenőke (jenőke): A Szíriuszon innen, vagy túl?

OkoskaTo:rp 2013.01.24. 09:42:35

1. Az útdíjazáshoz nem kell valósidejű járműkövetés.
2. Amúgy több tízezer jármű valósidejű követésére képes cégből is van legalább tíz az országban, és akkor a külföldi nagyokat még nem is számoltam.
3. A rendszer kiépítéséhez tartozik a fedélzeti készülékek beszerzése is. Ilyen tételben nem hiszem, hogy egy-kéthónapos határidővel bárki is képes lenne leszállítani.
4. A képen a német rendszer látható. Ezen kívül műszakilag megoldható még a lehajtókhoz elhelyezett jeladós-kamerás változat is; ez az autópályákon nagyon egyszerű és olcsó, a kétszámjegyű utaknál meg begyűjtik a színes fémgyűjtők.

thj 2013.01.24. 09:43:18

Nem kell megfigyelnie valós időben! Csak olyan megoldás kell amivel tudod ellenőrizni, hogy mennyi utat tett meg. Erre alkalmas pl rendszámfelismerő kamera is ami autópályákon már most is van.

I_Isti 2013.01.24. 09:43:33

@esefe: Nem mondod komolyan, hogy a négyes metrót átadják időben?

spinat 2013.01.24. 09:44:57

nem lehetne egész ecerüen megvenni a német rendszert és kész?

2013.01.24. 09:45:14

A kiépítés sem piskóta de az üzemeltetése lehet ennek jó biznisz. Ekkora nagyságrendhez kell egy csomó ember, már csak műszaki is, hát még adminisztratív. :)

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.01.24. 09:45:17

Ajjajjajj...Ha a balliberális véleményformálók megszólalnak... :) Istenem, hogy merészelsz bármit is a 4-es metróhoz hasonlítani? A 4-es metró, amit a közlekedésmérnöki kar 1993-as tanulmányáéban feleslegesnek titulált, és helyette a felszíni közlekedés szinten tartását javasolta. Nos, ez utóbbit nem választhatták a balliberálisok, hiszen akkor honnan lehetett volna pénzt nyúlni? Madridban a 4-es metrónál másfélszer hosszabb metró 3 év alatt elkészült, átszámolva 120 Mrd-ból. Demszky látványprojektje 16 éve készül, és 560 Mrd-nál tartunk...

Én remélem, hogy a Fidesz legalább 20 évig még kormányozni fog, és addigra kihal az a balliberális vezetői réteg, amelyik a hatalomhoz ragaszkodik foggal-körömmel, de ha odajut, akkor mindent csinál (általában síbol), csak nem kormányozza az országot...

I_Isti 2013.01.24. 09:47:05

@spinat: @OkoskaTo:rp: Szerintem inkább német áron fogják a Dél-Szudáni tudású rendszert megvenni. Vagy inkább a német ár három-négyszereséért.

I_Isti 2013.01.24. 09:48:00

@jobbdemokrata: Ha a fidesz még húsz évig kormányozni, fog, akkor mindenki ki fog halni magyarországon, még a fű is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.24. 09:49:16

"[A kormány] arra készül, hogy elkészít egy rendszert amelyhez hasonlót Európa vezető cégei kínkeserves szenvedés után voltak képesek felállítani. "

- Azért nézzünk a dolgok mögé kérem! A németeknél közel 13 ezer km autópályára kellett a rendszert kiépíteni. Az időbe telik. Nálunk nem fog ilyen sokáig tartani.

VT Man 2013.01.24. 09:51:30

Egyrészt ott az ÁAK, amely a matricás rendszert üzemelteti, elég jól. Azért az működik.

Másrészt a Siemens elég sok korrupciós ügybe került bele, ők se tiszták teljesen.

VT Man 2013.01.24. 09:52:13

ÁAK = Állami Autópálya-kezelő

kzoltana 2013.01.24. 09:52:24

Eközben választási bizottságokban ténykedő ügyvédek közül többen milliós munkákat kapnak a debreceni önkormányzattól rendszeresen.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3765_kulso_ugyvedi_erokre_szorul_debrecen

szkander 2013.01.24. 09:53:54

Nem kell ezt túlbonyolítani, minden járműtulajdonos fizessen e-útdíjátalányt, adó módjára behajtható módon oszt jónapot!

sárkányfő 2013.01.24. 09:57:39

Nyugi, ez a kormány már bizonyított:
- NFÜ
- Malév

Hát kell ennél több a bizalomhoz?

dadddd 2013.01.24. 09:57:41

Szerintem meg legyen ingyenes a magyarok számára. Az autósok így is k... sok adót fizetnek.

Malachi 2013.01.24. 09:57:57

@OkoskaTo:rp: tökmindegy, hány CÉG képes rá az országban, ez egy állami beruházás lesz. vagy külsősökkel akarják megoldani? akkor viszont nem állami. pacsira odaadják annak, aki többet fizet vissza a pártkasszába és helló.

andraszuzu 2013.01.24. 09:58:29

Merjünk nagyot álmodni!

elwood 2013.01.24. 09:58:51

@jobbdemokrata: friss vagy mint a bajor cipó. ez a téma három éve volt aktuális azóta azt a csapatot elküldték a francba.

a postot is olvastad ? ahhoz esetleg valami ?

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.01.24. 10:00:38

@jobbdemokrata: Erre ne vegyél mérget macskajancsi. Inkább told vissza a fejed Vika' seggébe, annak ott van jó helye.

KGS_online (törölt) 2013.01.24. 10:01:00

@jobbdemokrata: "Ajjajjajj...Ha a balliberális véleményformálók megszólalnak... :) Istenem, hogy merészelsz bármit is a 4-es metróhoz hasonlítani? A 4-es metró, amit a közlekedésmérnöki kar 1993-as tanulmányáéban feleslegesnek titulált, és helyette a felszíni közlekedés szinten tartását javasolta. Nos, ez utóbbit nem választhatták a balliberálisok, hiszen akkor honnan lehetett volna pénzt nyúlni? Madridban a 4-es metrónál másfélszer hosszabb metró 3 év alatt elkészült, átszámolva 120 Mrd-ból. Demszky látványprojektje 16 éve készül, és 560 Mrd-nál tartunk..."

"A főpolgármester szerint a 4-es metró megépítésének késedelméért Orbán Viktor a felelős. Demszky Gábor ezt a Baross téri építési helyszínen tartott sajtótájékoztatóján jelentette ki, annak kapcsán, hogy a Fidesz elnöke egy csütörtöki tévéinterjúban a metróvonal megépítését ígérte.
A főpolgármester hangsúlyozta, hogy ha 1998-ban a szerződés szerint megkezdődhetett volna a metróberuházás, akkor ma már az új metróval érkezhettek volna a tájékoztató helyszínére, ráadásul emiatt jóval drágábban, 60 milliárd forinttal többért épül meg az új vonal. "Háztartásonként 100 ezer forint pluszba kerül ez a késedelem, ennyit vett ki családok zsebéből az Orbán-kormány azáltal, hogy ezt a késedelmet, és az emiatt keletkezett árdrágulást okozta" - fogalmazott.
Emlékeztetett, hogy az Orbán-kormány nemcsak a 4-es metró építését állította le, hanem ellehetetlenítette például Magyarország legfontosabb környezetvédelmi fejlesztéseinek, a füstgázmosónak, a központi szennyvíztisztítónak a megépítését."
2006.02.10.

Malachi 2013.01.24. 10:01:34

@jobbdemokrata: uh, na az ilyen, világtól teljesen elrugaszkodott marhaságok miatt hagytam fel a blogok olvasgatásával, kösz, hogy helyrezökkentettél, már itt sem vagyok.

(ja, ja, zsidó vagyok, komcsi vagyok, libsi vagyok, gágágá, elmútnyóc, választhatsz, szevasz)

Uva 2013.01.24. 10:02:50

a fidesz eleve képes több százezer embert listákkal nyomon követni, pár autó nem lehet gond

sárkányfő 2013.01.24. 10:03:22

Megjegyzem ebben a formában ez a terv kb. három tucat törvényt sért... ha nem lenne kötelező a közbeszerzés ilyen nagyságrendű ügyekben a közpénzek és a közérdek védelmében, akkor nem kellett volna az elmúlt 3 évben kamu közbeszerzések százait kiírni, hanem mindenféle kamu kabaré nélkül egyenesen megbízták volna Simicskát mindennel.

A közbeszerzésre a jogszerűség gyenge látszata miatt van szükség, ez kihagyhatatlan elem az iparszerű lopásban és állam-korrupcióban, most komolyan én magyarázzam a Fidesznek?

mojszipupi 2013.01.24. 10:03:28

Már 2010 ben bejegyezték a fideszmaffia zrt t....ők mindenhez értenek

Steve123 2013.01.24. 10:03:57

Érdekes bejegyzés. Az államadóssággal és adózással kapcsolatban ez is megragadott.
kerdezzbatran.blog.hu/2013/01/24/duja_552

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.01.24. 10:04:34

@elwood: azt hiszem előre eldönteni, hogy nem fog menni a kialakítása az nem poszt...mit írjak róla? utólag majd lehet lehülyézni őket....nehéz elképzelni, hogy megvalósítható nyárig, de semmi sem lehetetlen...és tudod, pont ezért bízom inkább ebben a kormányban, mert lehet néhány lépését kritizálni, de hogy gőzerővel hajtják végre a lépéseket (és emiatt sokszor hibáznak is) azt nem lehet tagadni...ha lehántod a politikai rétegeket a pártokról, akkor azt kell mondani, hogy a jobboldaliak legalább dolgoznak! :) Ja, persze, tudom, diktatúra épül, meg a gazdaság stagnálása is az ő hibájuk (érdekes, hogy a deficit megint náluk a legkisebb)...Még egyszer: erről a dologról posztolgatni, és ebben értelmes kommenteket elhelyezni, egy nappal a Orbán szövege után elég vicces...Éppen ezért tartom eléggé butának a balliberális blogosokat...Mindenre egyből ugranak... :D

szita szita péntek 2013.01.24. 10:06:34

Az emberek többségének lövése sincs a gps-ről, valamiért az hiszik, hogy egy műhód követi őket, és jólmegaszondja, hogy hol vagyunk. Lópikulát. Leegyszerűsítve: a műhód csak kering és szabályos időközönként pittyen egyet. A helymeghatározás nem a múhódon belül, hanem a gps készülékünkben (amit odabiggyesztünk a szélvédő mögé)történik. A cucc figyeli a rádióhullámokat, hallgatózik és egyszerre fogja több múhód pittyentését. Mivel adott időpillanatban ezek a cuccok eltérő távolságban vannak a készüléktől, hát a pittyenéseket nem egyszerre fogja hallani. Az időeltolódásból aztán jól kiszámolja melyik műhold milyen messze van a készüléktől és kiháromszögeli, hogy akkor most hol is vagyunk. Ennyi. Ebből következik, hogy a rendszer műholdas része NEM igényel kormányzati munkát, mint ahogyan az is, hogy a gps nem sugároz semmilyen adatot -> ergó nyomon követésre alkalmatlan.

Más kérdés, ha a gps-t összemókányolják valami jeladóval is, ami "jelent", de ahhoz meg az kell, hogy minen ótón lennie kell egy ilyen speciális cumónak - ami szerintem túl nagy macera, szerintem lennie kell ennél jobb rendszernek is.

Például mondok egy példát! Hősünk feltölt 10k Ft-t az ótópálya használati előfizetéses csomagjára. Eztán használja a pályát és elmegy egy érzékelő mellett, ahol is egy kamera jól leolvassa a rendszámát és levon x Ft-t a számláról. Minél többet használja az ótópályát, annál több érzékelő mellett megy el- annál több a levonás. Ezzel a megoldással gyakorlatilag csak a fel(le) hajtókhoz kellene érzékelőket rakni.

Hogy mit érzékel az érzékelő? Nos ehhez nem értek, de gondolom filléres olyan cuccot készíteni, ami pár méteres körben sugároz valami rf jelet, de a rendszámtábla felismerés is elég jól működik már.

Szerintem.

Más: Az állam szükségképpen képtelen egy ilyen rendszer kialakítására. Eccerűen nincsenek (miért is lennének?) ilyen szakemberei. Szóval amikor a magasságos arról beszél, hogy képesnek kell lennie rá azt max úgy lehet értelmezni, hogy nem "egy csomagban" bíz meg egy céget a munka elvégzésével, hanem megbíz egy céget a tervezéssel, egy másikat a beszerzéssel, néhány másikat meg a cuccok telepítésével.

Szerintem.

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 10:06:43

Na es elindult mar a nyomozas kulonosen nagy vagyoni hatranyt okozo gazdasagi buncselekmeny ugyeben?

I_Isti 2013.01.24. 10:07:17

@sárkányfő: A saját maguk által meghozott törvényeket sem képesek betartani. Vagy nem is akarják...

csak egy néző 2013.01.24. 10:07:31

@jobbdemokrata:
Gratula. Ez egy komoly, érdemi hozzászólás volt. Mehetsz a gazdád pártkasszájához felvenni a lóvét. A mára rendelt nyalást letudtad.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.01.24. 10:07:50

Egyszerű népnemzeti magyarisztáni megoldás kell, ami kompatibilis a nemzeti erőforráslopás közgépi rendszerével. Ennek pedig egyszerűnek kell lennie, simplicity- you know, ahogy Debil György ezt korábban más kontextusban megfogalmazta. Unorthodox államunknak unorthodox (= f@sz) megoldásokra van szüksége. Unorthodox megoldás az adóteher emelése, mivel a nemzetközi helyzet fokozódik, csapásokat kapunk, de csapásokat is adunk! Éppen ezért az MSZMP PB, bocsánat a miniszterelnöki hivatalban Habony elvtárs azt találta ki, hogy mindenre, aminek négy kereke van, és belső égésű motorral van hajtva, Nemzeti Útfenntartási Különadót kell kivetni, amelyet a kötelező balesetbiztosítással együtt kell beszedni. Az adó mértéke minimum évi 180000 Ft.

Előre a nemzeti lerohadás útján! Több pénzt Simlicskának! Több pénzt Zsoltinak!

Zka77 2013.01.24. 10:07:51

@jobbdemokrata: kedves komám! A 4es metró botránya hogy is menti a jelenlegi kormány botrányát? Ha a szocik elbasztak és elloptak egy kamionkonvojnyi pénzt, akkor a fidesznek is szabad, vagy mit akarsz mondani? Mert ahhoz nagyon setétnek kell lenni, hogy ne lásd, ugyanazt csinálják. Amíg ebből az óvodás gondolkodásmódból nem gyógyul ki az ország, addig uralkodhatnak rajtunk ezek a mocskos tolvajok és addig fogunk süllyedni is.

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 10:08:06

Ez a rndszer csak tehergepjarmuvekre mukodik majd? Mi lesz a szemelyautokkal?

M_R 2013.01.24. 10:08:08

@jobbdemokrata: Remélem te még hamarabb kihalsz...

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 10:10:10

@Zka77: Szerintuk igen. Ha a zsidok kozott vannak nacionalistak, akkor ok is lehetnek nacionalistak az osszes zsidokkal szemben. Ha az mszp ellenzeki part es volt egy kis susmus (ami mindig van) akkor az 1) az egesz ellenzek egy nagy nulla 2) a fidesznek barmit szabad.
A lenyeg az hogy nekik barmit szabad es erre barmilyen nyakatekert modon talalnak onigazolast.
Hagy oket, nem neked kell megkeresned az elgurult gyogyszeruket...

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.01.24. 10:11:18

@sárkányfő: A törvények megváltoztathatók. Követelem az útdíjrendszer Tákolmányba írását! Követelem, hogy a Békamenet fejezze ki márc. 15-én támogatását az útdíjrendszer Tákolmányba írásáról!

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 10:11:43

@szita szita péntek: "Szóval amikor a magasságos arról beszél..." azt gondolod hogy megkeresik majd a nyertes ajanlattevo alvallalkozoit es megbizzak oket ugyanazzal a munkaval?

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.01.24. 10:11:50

@M_R: kösz a jókívánságot, bár én egyszerűen egy generáció kifutására gondoltam...

@Zka77: mi a jelenlegi kormány botránya?

@csak egy néző: beteg hozzáállás, h mindig bérkommentelőket láttok mindenütt... :)

I_Isti 2013.01.24. 10:12:31

@Kakimaki0123456789: Majd a következő kör lesz...

Zedder 2013.01.24. 10:12:55

@spinat: "nem lehetne egész ecerüen megvenni a német rendszert és kész? "

Bárki, aki a lakásának tapétázásánál / festésénél komolyabb projektben vett részt beláthatja, hogy ez nem így működik. Nincsenek univerzális megoldások, ami valahol működik, az lehet katasztrófa lesz a világ másik felén.

Eltérő igények, eltérő technológia, eltérő emberek, üzemeltetés. Persze nem azt mondom, hogy újra fel kell találni a kereket vagy a melegvizet, de komplett megoldásokat az esetetk 99%-ában egyszerűen nem lehet 1:1-ben átvenni.

szita szita péntek 2013.01.24. 10:14:07

@Kakimaki0123456789: Én nem tom kit fognak megkeresni, de az érintett gondolom nemzetileg együttműködik majd. :D

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.24. 10:14:18

Nyilvánvaló, hogy megint a havereknek kellett nyerni. Ezért kiírtak egy fake tendert, amitől visszalépett a "nyertes". Így most már a "siettség"-re hivatkozva jöhet a Közgép. Ennyi.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.01.24. 10:15:08

@Kakimaki0123456789: A gyalogosokat is meg kell adóztatni! Mi az hogy a nemzeti együttműködésből a járdákat és úttesteket használó gyalogosok nem veszik ki részüket? Holott téblábolásukkal koptatják és tönkreteszik nemzeti együttműködésünk dicső tél vége felé már szétrohadóban lévő és kátyús nemzeti úthálózatát! Köveltelem, hogy Békamenet követelje márc. 15-én a járdahasználati díj kivetését, és a nemzetbiztonság érdekében a vonatkozó jogszabály Tákolmányba írását!

Emiksz 2013.01.24. 10:16:47

emiksz.blog.hu/2013/01/24/114_menni_fog

"- Elektronikus?
- Igen kérem, nézze, ezt a táblázat sablont Ekszellből nyomtattam. És van egy zsebkalkulátorom is zűrös esetekre. Meddig tetszik a sztrádát igénybe venni?"

I_Isti 2013.01.24. 10:17:03

@TrueY: A tender eredetileg nem volt fake. A nyertes volt az. Nyilvánvaló, hogy jóval alacsonyabb árat adott meg, mint amennyiért meg is tudta volna csinálni a cuccot. Továbbá egy ilyen projekt nem TUD ilyen rövid idő alatt megvalósulni.

csak egy néző 2013.01.24. 10:17:05

@jobbdemokrata:
Sajnos igen,mert ember alapból nem lehet ilyen hülye, hogy egy ilyen cikkhez, ilyen baromságot tud írni, mint te.

szita szita péntek 2013.01.24. 10:17:07

@jobbdemokrata: "mi a jelenlegi kormány botránya?" - :D

Pékszakállú Henceg 2013.01.24. 10:17:30

Orbán Viktor ehhez is ért, mint megannyi máshoz! Legyen az adósságcsökkentés, rezsiköltség csökkentés, egyéni nyugdíjszámlák, felsőoktatási reform, EON visszavásárlás, szinte minden téren 5 nap alatt megoldott minden problémát. Egyedül a közbiztonság rendbetételéhez kellett neki két hét.

A konkrét témához szólva, sem a szakmai tudás, sem a műszaki háttér nincs meg az államnál ahhoz, hogy ezt a projektet megtudják oldani, főleg nem az eredeti határidőre. Nem baj, majd a Századvég ír erről is egy jó kis tanulmányt 123millióHUF+áfáért!

I_Isti 2013.01.24. 10:20:41

@Pékszakállú Henceg: Nem baj, a megbízottnak biztos fog jutni egy legújabb generációs iPhone, autóhasználat, meg ingyen tankolás egymilliárd kilométerig.

szgyula 2013.01.24. 10:22:27

@szita szita péntek: Az addig OK, hogy alvállalkozók kellenek, mert nincs szakember a kormányban (miért is lenne). Na de akkor is kell egy architect a tetejére a piramisnak, aki átlátja az egészet és ki tudja adni a munkát. Ezt honnan a fészkesből szedik? Nyilván vannak ilyen emberek az országban, de nagyon kevesen az igényekhez képest. Innentől kezdve nincsenek kényszerben, hogy váltsanak. Engem anno 200k fizetésemeléssel akartak meggyőzni arról, hogy ne menjek el. Mivel tanultak a Nemzeti Színház, 4-es metró, stb. példájából és a 2014-es választás minden csak nem lefutott, nincs az a bolond, aki elvállalja. Főleg hogy ezzel politikailag is besározza magát. Azaz lesz egy közepes, valószínűleg alig alkalmas emberke vezetni az egészet, ráadásul állandóan bele fog minden barom pofázni. A német példa (nagyon gáz volt évekig) megszorozva 10-zel. Újabb mega projekt, ami hasonló csőd lesz, mint a teljesen alkalmatlan Nemzeti, az Alstom beszerzés, a 4-es metró, az M3, stb.

Balt 2013.01.24. 10:22:34

Már nem azért, de még a Kordonosi-érában szó volt az autópályák bekamerázásáról rendszámazonosítós rendszerben, átlagtempót számítva, büntetési célzattal. Nem valósult meg (eddig), de az ötlet adott. Kamerák vannak, szoftver van, az autópályákon csak döntés kérdése az ügy.

vagyokkk 2013.01.24. 10:24:42

Nem vagyok fityeszfüggő, nem védeni akarom a hülyeségeiket, DE:
Személyes tapasztalat alapján írom: bizony igen, van állami ember, aki ezt meg tudják csinálni.
Legalábbis volt, ha azóta ki nem rúgták...

Persze lehet, hogy az elmúltkétévben kicsinálták és egy olyan valaki kapná a melót, aki nekiállna phpban adatbázismotort fejleszteni ehhez az aprócska rendszerhez... Milliárdokért, ofkorsz.

ursus artos 2013.01.24. 10:29:33

"...de ismer valaki olyan állami céget, vagy bármilyen olyan potens állami intézményt, amelyik képes..."

BME?

szita szita péntek 2013.01.24. 10:33:33

@szgyula: Valószínű, de legyen már annyi önmérsékletünk, hogy azután szidjuk őket miután elb*szták nem?

kelevaleez 2013.01.24. 10:34:22

ezen már én is elgondolkodtam.

ez úgy lehetett, hogy az egyik reggel viktor felébredt, ránézett a német rendszer sematikus rajzára. elgondolkodott. pár autó, néhány vonal (van köztük szaggatott is), a műholdak úgyis fenn vannak. mi ebben a nehéz? és döntött: megcsináljuk.

apropó mi is ennek a szerencsétlennek a végzettsége?

egyébként több cég is van aki meg tudná csinálni (pl. az enyém is), ha van rá előre jónéhány milliárdja. hacsak nem fizet előre az állam.

persze, ha előre fizet, megcsinálom nekik.

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2013.01.24. 10:36:53

@ursus artos: aaaa, a romkocsmatoltelek egyetemistakat uszito nemzetellenes muszaki ertelmisegtol kernel segitseget?
TE ARU LOOO! :D

na__most__akkor 2013.01.24. 10:37:21

@OkoskaTo:rp:
"a kétszámjegyű utaknál meg begyűjtik a színes fémgyűjtők"

Amúgy színesfémgyűjtő (de lehet, hogy színesfém-gyűjtő)lenne nyelvtanilag helyes.

A "színes fémgyűjtő"
1. Helyesírási hiba
2. Igen jól álcázott cigányozás.

Nekem a 2. jobban tetszik...

ursus artos 2013.01.24. 10:37:44

" ha van rá előre jónéhány milliárdja. "
A ktv-ben 42 milliárd van erre a célra. Elég?

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2013.01.24. 10:38:21

@kelevaleez: nana! az en cegem kecceolyanjol megcsinalja (azaz ketszer annyit fizetek vissza a partkasszajukba) mint a tied!
Kulonben is rajta vagy a kubatovlistan.

ursus artos 2013.01.24. 10:40:38

@DR. DR. DR. rasztaparaszt: "nemzetellenes muszaki ertelmisegtol"
A műszaki értelmiség ennek a kormánynak: rulez.
Inni, isznak a műegyetemisták, elég rendesen és helyesen, de, hogy romkocsmai merengésre nincs idejük, az fix.

dadddd 2013.01.24. 10:41:53

A kamerázás jó ötlet lenne. Egyben regisztrálhatná az úthasználat kezdetét és végét. Így akinek 130 km/h-nál nagyobb volt az átlagsebessége, az rögtön fizethetne extra "útdíjat" is.

Kepa 2013.01.24. 10:42:06

@jobbdemokrata: Huh, meg jo, hogy nem vagy elfogult ! :)

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 10:43:09

Azt nem ertem miert arrol beszelunk hogy meg tudna-e csinalni vagy sem? Ennel sokkal nagyobb hordereju ez a dontes!
Ugyanis arrol szol hogy a palyaztatas, kozbeszerzes felszamolasa tulajdonkeppen a korrupcio elol az utolso latszolagos akadalyt is eltakaritja, a korrupciot allami monopoliumma teszi, mar nem csak a hatterben lehet a politikanak es a gazdasagnak osszenonie hanem nyiltan, buszken; a jogrendunk mukodeskeptelen, a palyaztatasi rendszer is, nem is akartak soha jol megcsinalni mert akkor nem lehet nagyot kaszalni rajta...

spinat 2013.01.24. 10:44:12

@Zedder: mondjuk tudtommal a német rendszert pont úgy alakították ki, hogy el is lehessen adni. Vagyis csak a helyi viszonyokra kéne adaptálni és nem kéne mindent nulláról felépíteni. Feltéve persze, hogy az egész sztori arról szól, hogy legyen útdíjbeszedés. Mert ha nem arról szól, akkor persze meg lehet ezt oldani máshogy is. Ez is olyan lesz, mint a HÈV infó táblái?

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 10:45:08

@dadddd: Ezt mar most is megtehetnek, most is vannak kamerak. De nem teszik.
Volt egy palyazat traffipaxok beszerzesere, az autopalyakezelo(?) is indult pont egy ilyen rendszerrel. A palyazatot persze megfurtak, bepereltek, a vegen ejtettek az egeszet, a magyarazat: a politikai elit szeret az autopalyan szaguldozni, es hat BMW X5-ben nem fogsz meghalni ha letarolsz 200-al egy Corsat...

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 10:45:40

@spinat: Akkor miert nem palyaztak a kozbeszerzesen a "nemetek"?

Gray_Hound 2013.01.24. 10:47:51

Nem kell több 10000 gépjármű mozgását nyomonkövetni, az osztrákok sem így csinálták. Ők egy sokkal egyszerűbben megvalósítható rendszert választottak, ennek van esélye nálunk is.
Nem kell ehhez Getronics meg TSystems de kellenek azok az alvállalkozók, beszállítók akikkel ezek a cégek is dolgoztak volna. A közbeszerzést nem lehet megúszni akkor sem ha az állam vállalja az integrátor szerepét. Az igazi kihívást az ellenőrzés megszervezése jelenti, anélkül mit sem ér az útdíj rendszer. Románok milliói száguldoznak át az országon ma is fizetés nélkül, büntetlenül.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.01.24. 10:49:37

@Kepa: persze, hogy elfogult vagyok, de ebben mi a baj? vagy ti mind egyéniségek vagytok, én egyedül nem? :)

Nikorene 2013.01.24. 10:49:39

@spinat: Rádásul itthon fejleszti a T leánya a lágymányosi híd budai hídfôjénél...
@Kakimaki0123456789: ki lett a második a közbeszerzésen szted? :)

lajafix1 2013.01.24. 10:49:46

nem értem hogy a felhajtóknál / lehajtóknál elhelyezett érzékelők + kamerák miért nem elegek? minek ide online GPS nyomkövetés?

Kotkodus 2013.01.24. 10:49:58

a cikkíró biztos nem olvasta még matolcsy legújabb elemzését, ezért ilyen pesszimista!
optimizmus nélkül nincs szerencse kérem!

na most gondoljunk egyszerre mind pozitívan az e-útdíj rendszerre és akkor az meg fog valósulni!

ilyen egyszerű a közgazdaságtan, kérem! most már azt is értem miért nincs szükség ingyenes közgazdász-képzésre nálunk...

hajrá magyarország, éljen a bohócforradalom!

Szevasztok 2013.01.24. 10:50:25

"ismer valaki olyan állami céget, vagy bármilyen olyan potens állami intézményt, amelyik képes tízezres nagyságrendű gépjármű valósidejű műholdas követésére egy időben? "

Hát Orbán Viktor egy személyben! Még álmában is. (Vagy az a Chuck Norris lenne? Na mindegy...)

Malachi 2013.01.24. 10:50:59

@Kakimaki0123456789: pályáztak, a T. kb. 55 milliárdot kérték volna a Getronics 38 milliárdjával szemben és a határidőt is szűkösnek tartották. már akkor lehetett sejteni, hogy valami simli van a dologban. túl nagy a különbség. (vagy túl mohó a T, de ezt gondolom kizárhatjuk egy ilyen pályázatnál)

Cinkes 2013.01.24. 10:52:08

@jobbdemokrata: papa, te egy kretén vagy, annak örülj

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.01.24. 10:53:54

@Cinkes: te ellenben egy jól nevelt, udvarias, igazi ellenzéki demokrata, nem? :)

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.01.24. 10:55:39

"Van azonban magyar cég is, amelyik rendelkezik a megfelelő technológiával - teszi hozzá a Népszabadság. A pécsi Sopia-Net Kft. tavaly bejelentette: partnerével, a Metron Avionicsszal kifejlesztette a kilométeralapon számlázó magyar útdíjrendszert. Állításuk szerint ez egy olyan műholdas helyzetmeghatározásra épülő megoldás, amely a külföldi szállítók rendszereire szánt pénz töredékéből, néhány hónap alatt felépíthető. "

Szevasztok 2013.01.24. 10:56:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A németeknél közel 13 ezer km autópályára kellett a rendszert kiépíteni. "

Ha a rendszer műholdas, akkor mindegy az úthálózat hossza. Csak paraméterezés kérdése, melyik útszakaszra kell fizetni, melyikre nem. Akár 1 nap alatt átállítható.

Bambulka 2013.01.24. 10:57:05

Gondolom azt is vágjátok, hogy igy kb. annyi sarcot vethet ki a teherfuvarozásra a Fizess amennyit csak akar. És persze ettől sem lesz drágább a tej, kenyér, LCD TV stb...

Zedder 2013.01.24. 10:57:05

@spinat: "mondjuk tudtommal a német rendszert pont úgy alakították ki, hogy el is lehessen adni. "

Nyilván sokat számít a know-how, de olyan nincs, hogy most kifizetsz x eurót, és holnapra működik a dolog. Még egy működő rendszert adaptálni is évek munkája lehet, ez nem megy csettintésre.

misko 2013.01.24. 10:57:30

A megoldás kézenfekvő: ki kell ültetni pár száz közmunkást az utak mellé, kezükben kockás füzettel. Aztán ők majd felírják a rendszámokat.

Matróz Kommandó 2013.01.24. 10:57:33

1. Nem kell valósidejű követés.
2. Az OBU beszerezhető a piacról olcsón és tesztreszabhatóan.
3. A központi rendszer kiépítéséhez is van magyar szakembergárda.

ac07 2013.01.24. 10:59:02

@ursus artos: KTV-ben a 42 milliárd az a nettó, azaz 75 milliárd útdíjbevétel, 33 milliárd kiadás (azaz ennyit kapott az ÁAK a kialakításra, ami ugyebár kevesebb, mint a legolcsóbb ajánlat!).
Mindenki jön az autópályákkal: az e-útdíj gyakorlatilag az ÖSSZES hazai fő- és majdnem főútra vonatkozna, azaz nem elég az autópályákon már kiépült infrastruktúra (inkluzíve M5, amit nem az ÁAK kezel). Ennyi erővel az országba belépő teherautókra is kivethetnék az adót! (vegyen matricát kötelezően, mindegy, hogy autópályán, gyorsforgalmi úton, főúton akar menni) mindenféle új rendszer nélkül megoldható. A hazai fuvarozó vállalkozásokra pedig vessenek ki az éves útdíjnak megfelelő mértékű adót, amelynek befizetésével jogosultak lesznek az úthálózat használatára.

Ugyebár OV volt, aki azt mondta anno a használatarányos útdíjfizetést biztosító kapus rendszerre az autópályákon, hogy "...a kapuk a focipályára valók...", le is bontották a milliárdokért épült rendszert a haverok, újabb milliárdokért, az eszközök azóta rozsdásodnak mindenfelé.

A használatarányos útdíjfizetés egyébként EU-s irányelv tudomásom szerint, a tagországok saját belátásuk szerint oldják meg a dolgot (kapu, kamera, nyomkövető rendszer, stb...).

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 11:00:45

Ha lennenek sorompok es kapuk az autopalyan, amiket tudjukki szereltetett le (mert kapu a focipalyara valo szerinte) akkor most legalabb az autopalyakon mukodne normalis utdij...
Csak tehargepjarmuvekre bevezetni, jarmure telepitett keszulekkel - a kulfoldi fuvarozokkal mi lesz? Szemelygepjarmuvekkel mi lesz? Kameras rendszer nem lenne jobb?

Nikorene 2013.01.24. 11:01:27

@Szevasztok: nem teljesen mindegy, de valóban minél több az autópálya és a fizetôs útszakasz, annál inkább a gpses megoldás lesz a költséghatékonyabb kiépítés és üzemeltetés (ami nem kicsi összeg) szempontjából szemben a fel-lehajtós kapus kamerás rendszerrel. Sztem Mo úthálózatának nagysága nem indolkolja a gpses megoldást, valóban a kapus érzékelôs lenne olcsóbb. Persze akkor nem lehet annyit lopnyi :D
Viszont a Tnek meg ugye gpses rendszere vagyon, valszeg ezért nem lettek elsôk, mert a kapus olcsóbb lett volna.

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 11:01:30

@Malachi: Hat valaki nagyon csunyan megkavarta ezt a kozbeszerzest, de nem fogjuk soha megtudni ki es miert...

Szelid sunmalac 2013.01.24. 11:04:21

A technikai reszletekbe nem megyek bele, mert nem ertek hozza. Viszont logikai szempontbol meg tudom itelni a dolgot: megpalyaztattak cegeket, akik el tudnak vegezni egy ilyen jellegu feladatot. Minden bizonnyal azert, mert az allamnak nincs ilyen cege. A ceg a megadott feltetelek alapjan inkabb nem vallalta, mire az allam fellengzosen es megsertodve azt mondja, hogy jol van, amajd akkor mi megcsinaljuk!

Ez kb olyan, mintha azt mondanad a komuvesnek, hogy 2 het alatt epitsen fel egy hazat, pincestol, tetostol, gepeszetestol, mindenestol, majd mikor o azt mondja, hogy de hat ez lehetetlen, raadasul en komuves vagyok, nem epuletgepesz es tetofedo, akkor azt mondod neki, hogy "Bazd meg! Majd akkor en felepitem!"

Nikorene 2013.01.24. 11:06:04

@ac07: Igaz, ha MINDENHOL fizetôs az út, akkor valóban nem kell semmi rendszert kiépíteni :D

java786 2013.01.24. 11:06:07

Attól, hogy a németek nem tudták megcsinálni nem jelenti azt, hogy nem lehet. Ők is tudnak bődületes fasz. csinálni, lásd a Mücheni linux sztorit. Amúgy a T-System is el tud pöcsölni egy 6 hónap alatt megvalósítható projekten 3-4 évet, tapasztalat.

Amúgy van rá kész megoldás mo. is...
Pl. www.sopianet.hu/skygate.html

Kotkodus 2013.01.24. 11:06:44

@jobbdemokrata: azzal nem számolsz kedves honfitársam, hogy 1993 óta megváltozhatott a bp-i közlekedés volumene és struktúrája?

a hiánnyal meg nem büszkélkednék a helyedben. valóban sikerült tartani, azonban úgy, hogy minden egyéb gazdasági mérőszámot (növekedés, belső fogyasztás, munkanélküliség, stb.) alárendeltek ennek az egy mutató sikerességének... ha szerinted kedvező a gazdaságunk helyzete a fidesz munkássága okán, akkor kérlek jelölj meg egy sikerágazatot a gazdaságból!

tudod, a gazdaság állapota az össze makro-mutató együtt-hatásától függ. ki lehet plakátolni az országot azzal, hogy nekünk sikerült tartani a hiányt és sok hívő lesz nagyon büszke erre, azonban ettől nem lesz hús a nélkülözők asztalán...

mindenesetre neked jó étvágyat kívánok a mai ebédedhez és örülök, hogy te legalább sikerként éled meg a mai helyzetet!

nem várt fordulat 2013.01.24. 11:07:17

nem értem mi ebben az olyan rohadt bonyolult. persze, nyilván egy pistike bt. -nek, vagy egy mikro vállalkozásnak ez az.

de hát van egy autónak egy belépési pont, zárt út szakasz, kilépési pont. a belépésnél tároljuk, mikor lépett be, a kilépésnél, mikor ki, és a kettő közti útszakaszra fizet.

igen, nyilván be kell szerezni a megfelelő eszközöket, meg kell tervezni, specifikálni a projektet, a megfelelő redundanciákat, védelmeket beleépíteni és tesztelni, de egy komolyabb cégnek alvállalkozók segítségével ez nem jelenthet gondot.

főleg ha milliárdokat szánnak a projektre.

a gps -es részt sem értem teljesen, minek az?
+1 eszköz a kocsiban, azt ki állja?

ac07 2013.01.24. 11:08:02

Szerintem a T az 55 milliárd simán beárazta a kockázatot, hogy milyen szűkös a határidő.

Parajpuding 2013.01.24. 11:08:26

A csuti kondás azt hiszi magáról, hogy mindenhez ért. Pedig valójában semmihez, pontosabban egyhez, jó érzékkel gyűjti maga köré a csicska identitású embereket, akiket aztán kénye-kedve szerint irányít.
Kizárólag ezért van ott, ahol, mert egyébként zugügyvédnek is csak ezredrangú lenne. Mellesleg meg kell említeni azt is, hogy amihez eddig hozzáért, az sz*rrá vált, vagy káoszt eredményezett. Ennyire predesztinálják a veleszületett képességei. Az e-útdíjjal sincs és nem lesz lesz másként.

Szevasztok 2013.01.24. 11:08:55

@lajafix1: "nem értem hogy a felhajtóknál / lehajtóknál elhelyezett érzékelők + kamerák miért nem elegek? "

Mert nemcsak az autópályán kell majd fizetni, hanem minden főúton is.

Nikorene 2013.01.24. 11:09:00

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Ja... és megbízod a haverodat, hogy csinálja meg, kerül, amibe kerül, az fel is vonultat egy 100 fôs alvállalkozói gárdát, amiben ott álldogál a kômûvesed is, és felhúzzák szarul 3 hét alatt.

$pi$ 2013.01.24. 11:09:00

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
"Ez kb olyan, mintha azt mondanad a komuvesnek, hogy 2 het alatt epitsen fel egy hazat, pincestol, tetostol, gepeszetestol, mindenestol, majd mikor o azt mondja, hogy de hat ez lehetetlen, raadasul en komuves vagyok, nem epuletgepesz es tetofedo, akkor azt mondod neki, hogy "Bazd meg! Majd akkor en felepitem!""

Lószart mama, a cég jelentkezett, árajánlatot adott, megnyerte és utána mondta vissza. Nem mondták, hogy lehetetlen, nem mondták, hogy ők nem tudják megcsinálni, azt mondták, hogy az egyik alvállalkozójuk visszalépett, mert megfenyegették őket.

Szóval kamuztál.

nem várt fordulat 2013.01.24. 11:10:25

@karacsi_maci: bocsánat, én csak autópályában gondolkodtam.

Szevasztok 2013.01.24. 11:12:18

@karacsi_maci: "meg kell tervezni, specifikálni a projektet"

Hát az 5 hónap a tervezésre elég is lehet...

OkoskaTo:rp 2013.01.24. 11:13:33

@na__most__akkor: Kiváló vagyok helyesírásból... ;)

java786 2013.01.24. 11:13:39

@karacsi_maci: Nem autópályán lesz, ezért kell a GPS, mert csak az alapján tudják meghatározni, hogy hol járt a gép

lajafix1 2013.01.24. 11:13:43

@ac07: "Mindenki jön az autópályákkal: az e-útdíj gyakorlatilag az ÖSSZES hazai fő- és majdnem főútra vonatkozna, azaz nem elég az autópályákon már kiépült infrastruktúra (inkluzíve M5, amit nem az ÁAK kezel)."

Kösz, így már világos.

@Bambulka:
" És persze ettől sem lesz drágább a tej, kenyér, LCD TV " Vegyél helyben sütött kenyeret, helyi tehén tejét.

Egyallampolgar 2013.01.24. 11:15:22

garmr

A 4-es metro kész. Egy héten belül be lehet kapcsolni (Kelenföld-Baross tér).

Miért nem teszik?
1. Mert a választások idején akarják átadni.
2. Mert aki bekapcsolja annak üzemeltetnie kéne, és ezt egyetlen állami közlekedési vállalat sem vállalja most be. (A BKV szabadulna tőle!)

Cinkes 2013.01.24. 11:15:50

@jobbdemokrata: de nem kretén az biztos... mert akkor én is csodálkoznék, hogy trollkodásra valaki trollkodással felel...

ac07 2013.01.24. 11:16:56

@karacsi_maci: Az eszközt tudomásom szerint az eddig kiépített rendszereknél az autósnak kellett megvennie/bérelnie (OBU).
Persze előtte a rendszer üzemeltetőjének be kellett szereznie a megfelelő eszközt, hogy utána díj ellenében átadhassa az autósnak.
Már csak a fedélzeti eszközök beszerzése sem kevés pénz lenne.

Másrészt a megtérülés is kérdéses, hiszen pl. a Ny-Dunántúlon (85-ös út) azért van sok kamion, mert az észak-déli forgalom, kikerülve a drágább osztrák szakaszt erre megy - namost, ha nálunk is lesz drága útdíj (drágább, mint az osztrák), akkor erre fognak jönni? Nem, ráadásul a mostani forgalomra méretezve még autópályává is bővítik a főutat újabb sokmmilliárdért - az is úgy fog kinézni, mint az M6, ahol egy béna autós fél órát mehet forgalommal szemben és nem lesz baja.

java786 2013.01.24. 11:17:33

@Szevasztok: Mit kell tervezni annyit, nem új dolgot kell feltalálni, már létező technikát, szoftvert/eszközt kell licensszelni/megvenni, telepíteni, konfigolni. A térkép adatbázis is rendelkezésre áll.. A terhelés tervezésére kell a legtöbb időt eltölteni, de ha jól van kitalálva akkor azt menet közben is lehet elég gyorsan bővíteni.
Meg rá kell bökni, hogy mely útszakaszok lesznek fizetősek.

Egyallampolgar 2013.01.24. 11:18:28

Bocsánat a metrozásért. Szóval az e-útdíj már ott nyitja a bicskát a zsebemben, hogy miért is hoz az +95 milliárdot?
Nem volt elég eltörölni a 4 napos matricát?
Az elektronikus rendszer logikusabb, tényleges használat szerinti fizetési lehetőséget ad. Nem értem, hogy mernek majd többet kérni ezzel.

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 11:18:53

@ac07: Na nem csak en emlekszem erre a kapus dologra :) most hogy jol megszivjuk orban akkori rossz propaganda-donteset, a fideszes szavazok vajon rajonnek hogy atvertek oket - akkor is es azota is folyamatosan?

Szelid sunmalac 2013.01.24. 11:23:14

@$pi$: Nagyon szep kovetkeztetes, kulonosen a csattano tetszik, de meg mindig nem magyaraztad meg, hogy az allam hogyan fogja tudni majd maga megcsinalni a hozzaerto cegek tudasa nelkul. Kimegy a vezired es elkezdi felcsavarozni az erzekeloket? Vagy a kozmunkasok programozzak majd rendszert?

Szevasztok 2013.01.24. 11:24:25

@java786: "Mit kell tervezni annyit, nem új dolgot kell feltalálni, már létező technikát, szoftvert/eszközt kell licensszelni/megvenni, telepíteni, konfigolni. (...)
Meg rá kell bökni, hogy mely útszakaszok lesznek fizetősek."

Meg kitalálni, hogy ki hogyan fizet, meg ellenőriz, meg behajt - a sok külföldi kamionostól várják ám a nagy bevételt.

Az eszközöket beszerezni, logisztikát kitalálni, az érintetteket tájékoztatni.

Hát mindennek a kitalálására elég az 5 hónap.

$pi$ 2013.01.24. 11:27:15

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: "de meg mindig nem magyaraztad meg, hogy az allam hogyan fogja tudni majd maga megcsinalni a hozzaerto cegek tudasa nelkul."

És nem is állítottam, hogy meg tudja csinálni. Így aztán nem is kell elmagyaráznom. :)

"Kimegy a vezired es elkezdi felcsavarozni az erzekeloket?"

Nem, roszzul látod, nekem nincs "vezírem", én csak azért szóltam, mert nem szeretem a hazugságokat meg csúsztatásokat. Függetlenül attól, hogy kit gyaláznak ezek a hazugságok.

"Vagy a kozmunkasok programozzak majd rendszert?"

Ezt te találtad ki, ugye? Akkor csak magadat pocskondiázhatod, hogy micsoda marhaság...

ac07 2013.01.24. 11:29:21

@java786: Meg be kell szerezni az eszközöket, betanítani a kezelőszemélyzetet, az eladásra (OBU) kialakítani/betanítani a viszonteladói hálózatot, leszerződni velük, az útdíj-ellenőrzési személyzetet felvenni, betanítani, legyártani a szabályzatokat, megcsinálni a bevezető kommunikációt,tájékoztató anyagokat legyártani, némi próbaüzemet tartani, kiértékelni, hibát javítani -> nem minden a technika...

$pi$ 2013.01.24. 11:29:42

@Szevasztok:
"Meg kitalálni, hogy ki hogyan fizet, meg ellenőriz, meg behajt - a sok külföldi kamionostól várják ám a nagy bevételt."

Hát azon, hogy "ki hogyan fizet" azon aztán nincs semmi kitalálnivaló az biztos. Mivelhogy nem ez lesz az első eset, hogy valaki fizet, nem is az első eset, hogy valaki úthasználatért fizet és nem is az első eset, hogy egy külföldi fizet.

ac07 2013.01.24. 11:30:10

@Szevasztok: de egy srófra jár az agyunk :)

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 11:31:23

Ja es egy csomo nagyobb fuvarozo cegnek van sajat GPS-es flottakoveto rendszere, hogy a soforok ne tudjanak lopni; ezek melle most be kell szerelni megegyet?

$pi$ 2013.01.24. 11:31:58

@Egyallampolgar: "Nem volt elég eltörölni a 4 napos matricát?"

Nem. :)

"Az elektronikus rendszer logikusabb, tényleges használat szerinti fizetési lehetőséget ad. Nem értem, hogy mernek majd többet kérni ezzel."

Úgy, hogy bátrak. :)

NA YA! 2013.01.24. 11:34:12

Az eredeti győztes alvállalkozói befenyegetve, így visszalép. Sebaj, jön, mondjuk GŐZGÉP és megoldja! Most már értem, hogy ov mire gondolt az aratás-betakarítás, (értsd: kaszálás)emlegetésével! A végén meg működik a cucc, mint mondjuk a stadion beléptető rendszer! A minket a végleges jólétbe vezető erős ember nem kér a közbeszerzés szerű bohóckodásból! Baaaz.....

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 11:34:46

@Szevasztok: Sztem ezt jobb lett volna EU-s szinten, egysegesen bevezetni, schengeni hatarokon ellenorizni mint a tagorszagokra verni az egeszet...

nem várt fordulat 2013.01.24. 11:34:52

@Szevasztok: tudom. egy kis cégnél dolgoztam, az akkori VPOP -nak készítettünk egy specifikációt, azaz én nem vettem részt benne, de az is egy év volt, csak a speckó.

viszont egy profi csapat, projekt menedzserek, közlekedési és műszaki mérnökökkel szerintem képes lenne rá 5 hónap alatt. mármin nem csak a tervezésre. lehet, hogy elsőre nem lenne 100 -as, de másik 5 hónap alatt ki lehetne javítani a gyerek betegségeket is, szándék, energia, és pénz kérdése csupán :)

én inkább azt nem értem, hogy hogyan fogják ellenőrizni, hogy én bivalybasznádtól hencidáig és vissza útvonalon a járműben tartottam az eszközt? úgy mint az eü dobozt? :)

szamarhegy 2013.01.24. 11:36:27

@jobbdemokrata: Például (legalábbis az én konzervatív értékrendemnek), hogy volt egy állami pályázat, ahol 2x-es felárral pályázó vesztesek ki tudja milyen (mint látjuk több esetben magánhadseregek, volt NBH-ás, rendőri vezetők) háttérrel és mivel fenyegetve megzsarolták a nyertes alvállalkozóit. Ebben egyrészt botrány, hogy ilyesmi előfordul, az ilyesmi a kapitalista, polgári, vállalkozásra építő értékrend megkérdőjelezése, másrészt botrány, hogy a magyar Miniszterelnök, ahelyett, hogy szigorú vizsgálatot rendelne el, bagatelizál és vicces óvóbácsiként lép fel, aki félresöpri a gyerekek játékát és majd maga építgeti a homokvárat...., miközben az értékrenden alapuló játékszabályok biztosítása lenne a fő feladata, nem pedig az e-útdíj rendszer építgetése.
E-ON , Te tudsz valami megnyugtató információt, hogy miért fizetünk (mi. 40 - max. 300 millió euro közötti értékbecslések mellett 800 millió eurót!!!) 100 milliárddal többet az E-ON üzletrész megvásárlásáért és miért nincs (volt) erről nyilvános magyarázat, továbbá miért olyan rendkívül sürgős 100 milliárdos pénzelveréssel megvenni ezt az üzletágat?

MacChicken (törölt) 2013.01.24. 11:36:33

@jobbdemokrata: A kislanyom is pont ugyanezt csinalja. Gyorsan belekezd valamibe, 5 perc alatt osszekokanyolja, aztan felreloki, hogy inkabb csinal mast. O meg gyerek es majd megtanulja, hogy a jo munkahoz ido es turelem kell. Orbanek ezt mar nem fogjak megtanulni soha. Egy rakat tudatlan, semmihez nem erto degeneralt kapkod ossze-vissza es fossa tele szarral az orszagot. Mobiltelefonos ceg, e-utdij, kozoktatas, penztargepek bekotese NAV-hoz, stb. Hatalmasnal hatalmasabb falatok amihez nem ertenek, ot nap alatt osszebasznak valamit utana tovabblepnek, mint aki jol vegezte a dolgat. Kozben milliardok usznak el a semmire, eredmenye nincsen. Ez a jo munka? Ezert vannak ott? Remelem a te hazadat es kocsidat is ilyen szakertelemmel fogjak csinalni a "szakemberek", es ne adj isten az orvosok is igy fognak hozzad allni, amikor beteg leszel. Akkor mit fogsz mondani? OK, levagtak a bal labam, pedig a jobb volt szetrohadva, de legalabb dolgoztak es csinaltak valamit. :)

Severus 2013.01.24. 11:37:13

@ac07: Ezezk szerint 75 milliárd bevételt terveztek be, de 33 milliárdért nem tudta külsős vállalkozó megcsinálni, így megkapja majd a valaki csókos kétszer annyiért. Mivel a rendszer nem fog működni, jöhet az elmaradt 75 milliárd bevétel pótlására meg a pluszkiadásra 75+33 milliárd nemmegszorítás. Finom. Nénikbácsik! Nem lehetne megspórolni ezt a kb. 66 milliárd ablakon kidobott pénzt, és csak a maradékot (75-33 milliárd) bevasalni rajtunk. Ígérem, nem fogok háborogni.

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 11:38:20

@karacsi_maci: Hat igen, ezert jobb a kameras rendszer...

ac07 2013.01.24. 11:38:22

@Kakimaki0123456789: Igen, mint pl. a németeknél, franciáknál (már ha utóbbinál ezt a fizetési módot választod és nem akarsz megállni minden kapunál fizetni, akár 2-3 EUR-t néhány km-ért).

nem várt fordulat 2013.01.24. 11:40:32

@Kakimaki0123456789: nem csak autópálya. minden autóút is.

Hmmm... 2013.01.24. 11:43:12

Körülbelül ugyanaz lesz, mint a "Szabad-szoftvert mindenüvé, de osztán izibe" címen megvalósított ámokfutással, vagy a felelőtlenül átgondolatlan választási regisztráció (hál'istennek) és a pénztárgép-bekötősdi totális bukásával. Egyszerűen csak hoznak egy politikai döntést (mint a kisgyerek: "akajok"), de abszolút nem mérlegelik a körülményeket, képben sincsenek róla (a komoly szakértőket le se @arják, mert nyilvánvalóan csak az irígység/ellenérdekeltség beszél belőlük). Minimum két dologgal nem számolnak: mind a jó tervek kialakításához, mind a kivitelezés folyamataihoz nem kevés pénzre, időigényes szervezésre, beszerzésre, installálásra, kommunikációra és sok-sok szerteágazó aprómunkára van szükség. Ha az állam szervezi a dolgokat, akkor kiváló lehetőség lesz majd a balfaszkodások elkendőzésére és a pénzek kozmetikázására. Ki fog derülni most is, hogy egy-két kifelejtett "apróság", rosszul mérlegelt döntés (szóval elhibázott projekt menedzsment) következtében (lásd a nemrég átadott kelet-magyarországi út körüli viccet) az egész csak részlegesen lesz használható... bár nincs kétségem, hogy az Orbán fiúcska által megjelölt időpontban "valami" át lesz vágva (egy nemzeti színű szalag és az emberek tömege), a megvalósult kakiság követendő példaként lesz kommunikálva, és később még jó hosszú ideig fogjuk nyögni a hibás koncepciók következtében előállt rossz konstrukciók következményeit.

Ugyanaz lesz, mint a Margit-híd esetében: legyen meg hamar, a tervek alig publikusak, egyeztetés az érdekeltekkel - minimális korrekciós lehetőséget hagyva - _csak közben_ (mert _mi kurvára_ tudjuk)... most pedig láthatók a faxságok, a rossz helyen történt spórolásból adódó felemás és rossz megoldások, hogy még mindig újabb milliárdokat költenek el olyan dolgokra is, amiket annó a terv részeként kommunikáltak, és hogy valakik újabb "okos", egyoldalú és rövidtávú gondolkodása (és gyanítom: pitiáner üzleti érdekeltségek) által motivált baromságokról ne is beszéljünk.

Roden333 2013.01.24. 11:43:37

Lehet, hogy körül kéne nézni,hogy a többi európai ország hogyan csinálja.
Pl: Mindenféle megfigyelő kamera rendszerek:

Ez pl a sebességet méri:

www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=881742

Vagy a metróban kapurendszer, buszokon is elektronikus feltöltő kártyás rendszer. Lásd: London.
Nem kéne ujra feltalálni a spanyolviaszt Folks.

ac07 2013.01.24. 11:44:07

@Severus: jövőre ráadásul már 150 milliárd, merthogy az idei bevezetés július 1., azaz fél évig lehetne szedni a díjat.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.24. 11:45:23

"A 2000-es évek elején a hasonló német rendszer éveket csúszott, többször bohózatba illő fordulatokkal, pedig olyan amatőr, nyeretlen kétéves pártok cégek végezték a munkát, mint a Daimler, a T-systems és a Siemens."

Ez aztán a kitűnő érv a T-Systems mellett.

A Getronicsnál szarfaszúbb banda sem sok van. Persze ISO-465428623485-ben világbajnokok.

Roden333 2013.01.24. 11:46:59

Ja, hogy így nem lehetne annyit lopni. Bocs, hogy erre nem gondoltam.

Ludovikás Levente 2013.01.24. 11:48:28

Az útdíjrendszer olyan régóta vajúdik, hogy már az előző kormány idején működnie kellett volna. Éppúgy, mint a négyes metrónak, az euró bevezetésének, az ingyenes szívgyógyszereknek stb stb.

Zedder 2013.01.24. 11:50:04

@Csaxy: szerintem senki sem akar spanyolviaszt feltalálni. De attól még meg kell határozni az érintettek körét, specifikációkat kell írni, adatcserét, interfészeket meghatározni, szervezeti felépítést, B2B/B2C kommunikációt egyeztetni, rendszerintegrációt végezni, stb, stb.

Megannyi dolog, amit nem lehet 1 éjszaka alatt, de még csak 1-2 hónap alatt sem megvalósítani, hiába van kész rendszered egy másik ország más viszonyai között.

kelevaleez 2013.01.24. 11:52:15

na itt a frankó megoldás:

venni kell 1 000 000 db ilyet: www.ebay.com/itm/Mini-Spy-Car-Vehicle-Realtime-Tracker-for-GSM-GPRS-GPS-System-/310564388331?pt=Car_Audio_Video&hash=item484f147deb&vxp=mtr

ez ~600 000 000 Ft

kicsit belenyúlni a progijába, hgy összesítse a megtett km-ket (már nyúltam bele, de a gyár is simán megteszi ilyen darabszámnál) és küldje el sms-ben határközelben, vagy 1000 km-ként (állami mobilszolgáltatónak forgalom). Ezeket minden teherautó megkapja (magas kaukció ellenében), majd kilépéskor visszadja és levonják az útdíjat belőle. Slussz.

ezt a megoldást egy milliárdért eladom az államnak, megépítik 5 Mrd-ből a többit oda lehet adni az egyetemeknek. :)

nem várt fordulat 2013.01.24. 11:53:19

"Van azonban magyar cég is, amelyik rendelkezik a megfelelő technológiával - teszi hozzá a Népszabadság. A pécsi Sopia-Net Kft. tavaly bejelentette: partnerével, a Metron Avionicsszal kifejlesztette a kilométeralapon számlázó magyar útdíjrendszert. Állításuk szerint ez egy olyan műholdas helyzetmeghatározásra épülő megoldás, amely a külföldi szállítók rendszereire szánt pénz töredékéből, néhány hónap alatt felépíthető.

A Hír24 eközben azt írja, hogy kormányzati körökből származó információk szerint a projekt megvalósítását a NAV informatikai hátterére alapozhatják. Az adóhivatal házi informatikusa a Pillér Kft. - egy tavaly 2,5 milliárd forintos árbevételű óbudai cég -, amely az összes fontosabb adóhivatali informatikai fejlesztést, telepítést, karbantartást végzi."

www.origo.hu/gazdasag/20130124-hogyan-oldhatja-meg-hazon-belul-az-eutdij-kiepiteset-a-kormany.html

kelevaleez 2013.01.24. 11:54:13

@kelevaleez: bocsi elírtam 6 000 000 000

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.24. 11:54:29

@I_Isti: " A tender eredetileg nem volt fake."

Hát persze. Ha pályáztatás nélkül szeretnék elnyeretni valakivel valami, akkor a következőt kell tennem:

1. Kiíratok egy tendert, vállalhatatlan keretekkel
2. Valaki megnyeri, akivel megbeszélem, hogy majd jól visszalép és kap egy alvállalkozói szerződés jó pénzért.
3. Odaadom a havernak, mert most már sietni kell, ugye és nincs idő új tendert kiírni...

"Nyilvánvaló, hogy jóval alacsonyabb árat adott meg, mint amennyiért meg is tudta volna csinálni a cuccot."

Hát ez az. Így tuti a nyertes.

"Továbbá egy ilyen projekt nem TUD ilyen rövid idő alatt megvalósulni."

Erről beszélek...

Kakimaki0123456789 2013.01.24. 11:57:18

@$pi$: Csak erdeklodeskeppen: kulfoldi most hogyan fizet?

Kuszaszem Mester 2013.01.24. 12:02:13

Vicces olvasni a Fidesz fanok csodaváró kommentjeit, akik 2010 óta tartó ámokfutás és megannyi csúfos bukás után még mindig abban bíznak, hogy van itt valami nagyon titkos terv amit Viktor nem mond el, de majd a végén minden ami most őrültségnek látszik jó lesz és akkor majd milyen hülyén fogja érezni magát minden kritikus. Csak szólok, hogy közeleg a vége. ;)

A konkrét ügyről: itt azért kicsit bonyolultabb rendszerről van szó mint pl Ausztriában ahol csak az autópályák fizetősek amit meg lehetett oldani néhány fizetőkapuval a le-felhajtóknál, nálunk ugyanis a teljes főutvonal hálózatot be akarják vonni ebbe a rendszerbe, amit ilyen kapus megoldással nem lehet megoldani. Olyan GPS alapú követő/fizető rendszert kiépíteni ami minden az országban közlekedő kamiont nyilvántart, nem egyszerű feladat, ráadásul ennek a rendszernek könnyen telepíthetőnek is kell lennie. Ki fogja majd az ehhez szükséges egységeket gyártani? A Videoton? Esetleg az Orion?

Ha ez a rendszer annyira egyszerű, hogy bármelyik kormányzati szerv képes megvalósítani, akkor a pályázaton induló cégektől miért vártak referenciákat? Ne felejtsük el, hogy a pályázatot megnyerő cég is pont azért lépett vissza, mert a számára köteleő referenciát biztosító alvállalkozója lépett ki a konzorciumából. Ezzel szemben egy állami szerv majd 0 tapasztalattal megldja ezt? Mennyi kamut vagytok képesek még bevenni?

Vasúttársaságot, tömegközlekedési cégeket és különösen légitársaságot is milyen szépen irányít az állam. Csak pár hete volt, hogy a szintén állami irányításba vett EDR rendszer összeomlott és órákon át működésképtelen volt, de ez végülis csak a rendőrség, a mentők és a katasztrófavédelem kommunikációjáért felelős, nem nagy ügy.

Ébredjetek már fel emberek, a prófétátok ott csinál hülyét belőletek ahol csak tud! Hatalmas léptekkel vágtázunk vissza a kommunizmusba, ti meg vad ballibezés közepette még tapsikoltok is ehhez.

$pi$ 2013.01.24. 12:02:43

@Kakimaki0123456789: Attól függ melyik országban. :)

elwood 2013.01.24. 12:04:11

@TrueY: nem hiszem, hogy így túlbonyolították volna.

kiírok egy tendert ahol k-val kezdődő és özgéppel végződő cégek nyerhetnek.

eddig ez simán működött, minek kéne most variálni visszaléptetésekkel.

peti6 2013.01.24. 12:05:08

@TrueY: Te barom....Nem értem, miért szólsz hozzá, ha ennyire futja tőled.....
Talán utána kellett volna olvasnod, hogy valami értelmeset írj...
De egyébként mi gondod a Közgéppel? Nem ők fogják csinálni, de ha ők csinálnák is, lenne olyan, mintha a Strabag csinálná.........
Nézz utána, hogy miért lépett vissza a Getronics.....

Szelid sunmalac 2013.01.24. 12:06:11

@MacChicken: Kerem amputalja a beteg jobb labat!...Mondom a jobbat!...Mondom a labat!!!

peti6 2013.01.24. 12:09:49

@Kuszaszem Mester: Na ez sem semmi...Talán az írás mennyiségéért fizetnek? Mert akkor jól keresel, de ha minőségre írogatsz, neked kell visszafizetned.....
Röhej.....

Roden333 2013.01.24. 12:09:57

A pénztárgépes-bekötös rendszernél én még jobbat okoskodtam ki :). Lehetne egy olyan rendszert kiépiteni,hogy egyfajta számlatipus létezne amire minden felvihetö lenne. Lenne egy bonyolult bárcode a tetejen, Az összes adatot igy be lehetne olvani egy arra alkalmas olvasoval. Namármost, igy megsporolnánk egy csomó könyvelést-adatbevitelt. Nyilván ezek a számlakibocsájtó pénztárgépek ELEVE elküldenék a számla elektronikus másolatát Apeh szerverekre, ami az adott vállalkozás alá be is könyvelne. Ugyanekkor ez a számla a vásárló cég nevére is azonos időben elküldené elektronikusan.Minden csak elektronikusan mehetne. A vállalkozóknak lenne kézi online elektronikus számla kiadó rendszere amit a vevö(megrendelö) aláírásával "szentesít" Kézpénzes fizetés ilyen esetekben NEM lenne lehetséges. Ez az Apehon keresztül mehetne csak. Vagyis a vállalkozo számláján magánembertöl csak az Apehon keresztül mehetne pénz. Vica-versa müködne a dolog, vagyis a vállalkozó kivitelezett valamit, a vevö szentesítette az aláirásával akkor ha a pénz nem érkezne meg a vállakózó számlájára, az Apeh automatikus behajtási eljárást inditana a vevövel szemben.Elveszi a házát stb. Nyugdijjakat es minden céges kifizetést csak is kártyára történhetne. Nyugdijjak pl minden honap max 5. napjan ejfel utan automatikusan atutalodna. Nincs nyugdijjkihordas, pezkiadas stb. Ugyanekkor az osszes Mo-i bank ATM rendszerebol valo felvetel ingyenes lenne: lásd UK.

ac07 2013.01.24. 12:13:08

@ursus artos: csak kijavítottalak számszakilag, hogy miből jön ki a 42

lutria 2013.01.24. 12:14:42

És az nem lehetséges hogy pont ők vették rá a nyertes cég alvállalkozóit a visszalépésre,hogy aztán annak a cégnek adják a megbízást aki a magas árai miatt el sem tudott volna indulni a tenderen?

Roden333 2013.01.24. 12:16:01

@Kuszaszem Mester: a teljes utvonal rendszerre is van megoldas: a neve: Tax korong: lásd: Anglia :)
Bövebben kötelezö eves utdijj. Aki nem fizet akar az autojat is elvehetik. Ilyenkor meg azert is megbuntetenek mert igy ervenytelen a kotelezo felelosseg bizti. Szoval egyszer kapsz bunetetest mert nem fizettel utdijjat 2. aigy nem ervenyes a kotelezod vagyis ujjabb bunti. Azutan nem is mozdithatod a kocsit (nen ervenyes a kotelezod) hivnak neked trailert. beviszik a kocsidat egy rendoresegi taroloba ahol a tarolasert is fizetsz. Ha nem josz X napon belul akkor begyurik a kocsidat. Ha merci ha Saab ha akarmilyen regiüuj stb...

Kuszaszem Mester 2013.01.24. 12:21:52

@peti6:

A Fidesz hívők logikája annyira egyszerű.

1. A Fidesznek mindig igaza van, akkor is ha téved.
2. Aki a Fidesz igazát a legcsekélyebb mértékben is kétségbe vonja, az fizetett ballib provokátor, akivel szemben érvelve vitatkozni felesleges, hiszen: lásd 1. pont.

Kuszaszem Mester 2013.01.24. 12:24:45

@Csaxy: Használatarányos útdíjról van szó, éves autópályamatricát most is lehet venni, annak az árát viszont nem lehet az egekbe emelni, hogy kijöjjön belőle az előirányzott sokmilliárdos bevétel.

Angliában erősen más a helyzet, ők nem éppen egy tranzitország európa közepén. :)

royslade 2013.01.24. 12:25:20

@MacChicken: a listából a megyei és járási kormányhivatalok létrehozását se hagyjuk ki, mint az egyik legnagyobb volumenű károkozást

Roden333 2013.01.24. 12:28:56

Mindent elektronikusra kell atvinni, bekötni. Kamera rendszereket kell telepiteni mindehova. Rendorokre kamera. Ki sem mehetne addig intezkedni amig nem mukodokepes a dolog. Vedi a rendort es a parasztot is egyarant.Az adott felvetelt transzferalna a sajat kozpontjaba, es 1 masolatot az orszag masik 5 feldolgozo kozpontjaba randomszeruen + birosagi szerverekre. Diszkok kidoboi komunikacios rendszerekkel ossze vannak kotve. Van egy vezeto egyen akit terhel aznap ejjel az egesz diszkoban tortent baleset stb. Ezek be vannak kotve az adott ejjeli kommados egysegekhez akik 1-2 utcaval arreb varakoznak, ha baj van vagy a helyet elszabadul azonnal ott vannak. Drogos, total reszeg csellengo egyeneket begyujteni, recordolni majd masnap 3öü4ö ezer ft ert hazaengedni. 2 ü3 bunti es rend lenne. Megjelennenek a Safe diszkok. Ezzel pl plusz embereket lehetne bevonzani stb...

lajafix1 2013.01.24. 12:30:36

szvsz egyértelmű, hogy nem lesz semmi ebből se, mint az állami mobilcégből.

Roden333 2013.01.24. 12:34:25

@ac07: Külföldieknek 6 honapig nem kell fizetni(Anglia) utana elvileg rendszamot kell kerni stb. Itt persze senki nem teszi ezt. Az athalado forgalomban pl Nemetben sem kell fizetned. Ha lejossz az autopalyarol es bemesz egy kisvarosba akkor azt hiszem kell valami korongot venned, hogy hol azt nem tudom. Az valami fele környezetvedelmi dijj. Motor tipustol fuggoen. Az athalado forgalmat legjobb infras kapurenszerrel kiszurni sztem.

Roden333 2013.01.24. 12:38:03

@Kuszaszem Mester: okes igazad van:) akkor kapukat épiteni infra olvasoval minden hataratkelohoz. En mondjuk eleve bekameraznam az osszeset. Ki jon be, es ki megy ki. Mindem ellenorzes alatt lenne. a besosok Tax koronggal fizetnenek, a kulfoldiek meg a hatarnal vehetne mint ahogy most is.

Roden333 2013.01.24. 12:43:12

@Kuszaszem Mester: A masik meg regen volt arrol szo hogy lesz valami bazinagy vasut terminal Lokoshazanal meg MosonMovar korul az atmeno Kamion forgalomra. Ez pl jo lenne ha az utdijj a kamionosokat arra kenyszeritene hogy Mosonnal felrak, Lökösnel le. Az Ut nem lenne tobb mint tudom is en 3,5 ora fel es lerakassal egyben. Az utdijjnak meg lenne 3/5-e a vasuti szallitas pl. Bar ezt ki kellene szamolni.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.01.24. 12:44:18

@jobbdemokrata: A Fidesz semmivel sem különb az MSZP-nél. Ugyanonnan jöttek, ugyanazt tanulták, ugyanúgy lopnak, sőt még jobban! Amennyiben ezek maradnak, nem kell húsz év és még az ország is megszűnik! Arra, hogy nem a levegőbe beszélek itt egy kis történészi elemzés:
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html

szita szita péntek 2013.01.24. 12:44:31

@Csaxy: Az átalánydíjakkal az a baj, h nem igazságosak, mert mértékük nem függ a használat mennyiségétől.

Kuszaszem Mester 2013.01.24. 13:03:03

@Csaxy:

Ezzel még mindig az a baj, hogy nem használatarányos, hiszen nem tudhatjuk, hogy aki belépett Hegyeshalomnál és 3 nap múlva kilépett Záhonynál, az a 3 nap alatt egy parkolóban állt vagy oda-vissza furikázott a különböző le/felrakók között. Kapus megoldás csak autópályán működik, ilyen rendszernél ahol a főutak is fizetősek minden kis mellékúthoz kaput kellene tenni ami nem igazán megvalósítható. Hozzánk a szlovák példa áll a legközelebb, ott egy GPS-es kütyüt kell venni és kitenni az ablabka, ami egyébként szivargyújtóról megy (ez mondjuk elég gáz, de ez van, a GPS-nek elég nagy az áramfelvétele). A határokon ill. benzinkutakon lehet feltölteni és mint a feltöltős telefonnál, addig mehetsz vele amíg van rajta pénz.

ac07 2013.01.24. 13:03:36

@Csaxy: Németországban tranzitban is biztosan fizetni kell. Anglia tipikusan nem tranzitország, így ott másként állították fel a rendszert.
Kishazánk viszont klasszik tranzit, tehát e sajátosságának megfelelő rendszert kell kialakítani - használat arányosan, a fizetős útvonalakon, ezt pedig csak bonyolult rendszerrel lehet megoldani, ha nem egybefüggőek a fizetős szakaszok.

Nanenáné 2013.01.24. 13:05:24

@Csaxy: Csakhogy itt nem személyautókról van szó, hanem teherautókról és kamionokról. Akár 25 t-ig. Vajon honnan veszed hozzá a trailert Okos Ember?

Kuszaszem Mester 2013.01.24. 13:08:11

@Csaxy:

Volt is ilyen, RoLa vonatnak hívták, épp most szűnt meg:

"Januártól megszűnt a magas vasúti pályahasználati díj miatt kapott állami támogatás. A kamionok az autópályákon fillérekért közlekednek, míg a pályahasználatért a Ro-La 400 millió forintot fizetett évente a MÁV-nak. Az eredeti tervek szerint 2009-re bevezették volna a teherforgalomnak a használatarányos útdíjat, ami versenyképessé tette volna a Ro-Lát – fogalmazott Tomcsányi István. A Hungarokombi Kft. vezetője hangsúlyozta: az állami dotáció összege megegyezett a MÁV-nak fizetett díjjal. – A vonal veszteségessé vált, az osztrák tulajdonos pedig a bezárás mellett döntött. Többször is megkerestük a kormányzatot, hogy anyagi támogatást kapjon a Ro-La, eredménytelenül – tette hozzá. Megtudtuk, azzal, hogy az Ökombi megszünteti a kamionok fuvarozását, a MÁV 1,3 milliárd forinttól esik el. Érveltünk azzal is, hogy az EU támogatja a vasúti szállítást, de úgy tűnik, az elmélet és a gyakorlat kettéválik. Megszűnésünkkel közel százan vesztik el az állásukat – mondta Tomcsányi István."

dr Sör Kálmán · http://orangeorder.blog.hu 2013.01.24. 13:22:18

"Kb. ezt itt a fenti képen, műholdakkal, GPS-szel, mobilkommunikációs rendszerekkel és a többi hasonlóval"

Igen, ehhez a rendszerhez nyilván saját műholdak és egy független, csak a célfeladatra használt "mobilkommunikációs rendszer" kell. Aki ezt nem látja, az Fidesz-bérenc.

Valójában a kormánynak annyit kell tennie, hogy a Getro alvállalkozóival leül tárgyalni. A Q-Freenek pl világszerte vannak hasonló kiépített rendszerei, a rendszámfelismeréstől a DSRC tageken és útmenti infrastruktúrán át a backend informatikai rendszerekig 6-9 hónap alatt le tud szállítani bármit. A Getro kiiktatásával még a költségek is jelentősen csökkennek.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2013.01.24. 13:25:02

Valószínűleg azért nem elegendő "csak" az autópálya be- és kilépő kapus rendszer, mert nem csak az autópályákra, hanem a fő közlekedési utakra is be akarják vezetni. Gondolom ehhez kellene már a műholdas nyomkövetés (nem lehet minden becsatlakozó mellékútra kaput tenni...).

kvp 2013.01.24. 13:25:04

Nem ertem miert ne lehetne ezt kiepiteni par het alatt. Ilyen rendszert hasznal mar evek ota peldaul a unix auto is a sajat jarmuveinek a kovetesere. Pedig ok alapvetoen egy autoalkatresz forgalmazo ceg. De van ilyen flottakovetesi szolgaltatas a tcom-nal is (jarmube szerelt mobiltelefon alapu). Ha pedig allami rendszer kell, akkor a szakszolgalatnak van a telefonok helymeghatarozasara alkalmas rendszere. Es nem 10 ezer, hanem tobb mint 10 millio telefon van az orszagban, tehat van benne tapasztalatuk, hogy ezt hogyan kell csinalni. Csak annyit kell tenni, hogy mindenkinek regisztralnia kell egy a jarmuvebe epitett gsm telefont az adott szolgaltato nyilvantartasaban es kesz is. Onnantol mind a kovetes, mind a szamlazas mar csak par adatbazis lekerdezes es penzbehajtas kerdese.

ps: A cikk emliti, hogy a t systems szivott a rendszerrel nemetorszagban jopar evet. Ehhez kepest nallunk a t-com nyujt ilyen szolgaltatast. Nem lehet, hogy a t-com mar eleve letelepitette a kesz nemet rendszert nallunk is??? Mert akkor csak szerzodest kellene kotni veluk a penzbegyujtesre...

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2013.01.24. 13:29:34

Van ennek az egésznek egy teljesen más üzenete:
A NER országában vannak olyan vállalkozások, akik inkább bukják a bevételt, mintsem, hogy kiszolgálják a Fideszt...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.24. 13:33:58

Mi az, hogy még egyszer nem adják elő?
még ennek az "előadásnak" sincs vége.

Kuszaszem Mester 2013.01.24. 13:53:21

@kvp:

Ha valamihez ennyire nem értesz, akkor ahhoz nem kellene hozzászólni.

Azt gondolod végig, hogy csak a hegyeshalmi határon egyetlen óra alatt több kamion megy át mint ahány autója az általad említett Unixnak összesen van! Szóval ez nem ugyanaz a lépték mint egy sima flottakövetés. Ráadásul itt nem beépített rendszerekről beszélünk, hanem olyan eszközökről amit bármilyik határállomáson/benzinkúton meg lehet venni és max csak be kell dugni és működik, megbízhatóan rögzíti az utatakat és nyilvántartja a rá befizetett összegeket. Plusz ehhez egy fizetési/nyilvántartási rendszer is tartozik, amit szintén ki kell építeni, nem is beszélve az ellenőrzésről, amit fix és mobil ellenőrző pontokkal kell tudni megvalósítani.

ati27 2013.01.24. 13:53:50

ÉÉÉSSSAAAKKKOOR megjelenik lézerjani szógálati odiján a lízerblokkoló mellett az útdíjblokkoló is... Nehogyámmá.. És persze ezt sem az zemberek fogják megfizetni, mármint a kivitelezést, meg a sarcot.. Hanem a marslakók.. Meg a kűfődi rohadt kapitalista mocskos karvalyfinánc spekuláns zsidó liberális (kommunista) töke! Bocs tőke.. :)pfejj..

2013.01.24. 13:55:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A rendszer a járművekre lesz telepítve egy-egy GPS modul és GSM modul kombinációjával előállított adatgyűjtő készülék formájában. Tehát a költség független az autópályák hosszától.

Mivel az említett kütyük küldik az adatokat a központba, ami lehet bárhol az országban, sőt, akár a határokon túl is, egyszerűbb lenne valamelyik ország már kiépült rendszeréhez csatlakozni és nem új fejlesztéssel bajlódni.

Szelid sunmalac 2013.01.24. 13:56:52

@kvp: Egyreszt nem mindegy hany autot kell kovetni, max parszazat, vagy parmilliot, illetve nem latom be miert kene egyaltalan kovetni az autokat. Eleg a belepest es kilepest regelni.

Hominidae 2013.01.24. 14:01:50

Most tényleg komolyan gondolja valaki, hogy ez erről szól?
Egyszerű sztori: Van egy kisbolygó, amelyik megnyer egy csillagközi pályázatot, de az utolsó pillanatban valami furcsa okból visszalép. Erre a goa'uld rendszerurak kitalálják, hogy odaadják a bizniszt valakinek családon belül...mittomén...egy szimbiótának. Aztán csak úgy, mint a hiperür-kommunikációs tender nyertese, elkezdi a dolgot, vesz fel egy csomó zsuzsit a dologra, aminek a kétharmadából vesznek a rendszerurak egy újabb térhajtóművet, a többiből meg felvesznek pár rabszolgát, hogy a látszat is meglegyen. :)
Így megy ez a ámerikai filmsorozatokban.

JT_Biopower 2013.01.24. 14:04:48

Van egy olyan érzésem, hogy egyszerűbb lenne a fizetős útszakaszok minden kereszteződésébe telepíteni egy-egy kütyüt, ami regeli a fel- és lehajtó autókat. De ez a megoldás biztosan nem elég drága ;)
Ahol nagyon sűrűn vannak kereszteződések, például városi környezetben, ott nem is kell mindegyikbe. Pár 100 méter miatt nem érdemes a kamerákat sokszorozni.

has 2013.01.24. 14:07:27

Majd a TEK fogja ellenőrizni titkosszolgálati eszközökkel. Ez már gondolom ki van építve.

Hominidae 2013.01.24. 14:10:01

Aminek a vége persze az lesz, hogy a P3X-888 bolygón lakó többi gyámoltalan vízilárva nemhogy hozzájárul majd adója egy százalékával a rendszer kiépítéséhez, hanem a tejért sokkal többet fizet a boltban.. Mert okosan úgy van kitalálva minden, hogy pl. Szombathelyen miskolci tejet isznak, Miskolcon pécsit, Pécsen meg debrecenit. :) Vagy valami ilyesmi. :))))

Bambulka 2013.01.24. 14:11:23

@lajafix1:
Tej: itt Budapest kellős közepén nincs tehén Kenyér: helyben sütnek ugyan, de a lisztet ugyanúgy teherautó hozza
LCD TV: az sem gyártanak itt

Hominidae 2013.01.24. 14:12:51

@Bambulka:

De Lengyelországból hoznak be telejet.. Láttam a minap is, hogy a nagyáruházban csak úgy pakolta be ládaszámra a kosarába az okos fogyasztó.

Tamás Csacsicska 2013.01.24. 14:17:59

Egyáltalán: minek bármilyen útdíj? Évi 75 milliárd állami bevételről szól az álom?

Akkor miért nem arról álmodunk nagyot, hogy Magyarországon – fekvése, tehát az igen kevés meglévő természeti adottsága miatt! – logisztikai központokat kellene létrehozni. Amolyan Ázsia-Európa átrakó, átcsomagoló, raktározó, elosztó központokat. Ehhez az ingyenes úthasználat jelentős lökést adna – egyik oldalon veszne 75 milliárd (? – ezt ki számolta ki, csak nem Matolcsy - ?), másik oldalon építkezések, új munkahelyek tömege, Magyarországon fogyasztó külföldiek, stb.

Van négy teljesen kihasználatlan repülőterünk, elég újnak tűnő autópálya hálózatunk, egy jelentős vízi utunk, meglévő – kihasználatlan – vasúti hálózatunk, rengeteg munkanélküli, feladat nélküli építőipar, stb. Mégis egy sohasem kiszámolt, remélt bevételért küzdünk?

Orbán „csapata” csak ahhoz ért – már ha ért egyáltalán valamihez – miként lehet elvenni valamit. Alkotni, létrehozni (jogszabályokon kívül) még semmit nem tudtak.

Bambulka 2013.01.24. 14:20:07

@Hominidae: Nyilván azért mert olcsóbb és az sok vevőt csak ez érdekel. Az útdijjal nem is nagyon burkoltan "helyzetbe hozhatják" a belföldi termelést. Nem úgy hogy az olcsóbb lesz, hanem mert a külföldi drágább.

Hominidae 2013.01.24. 14:23:01

@Bambulka:

Pont akkora lesz az árkülönbség mint most. Nem lesz előnyben ettől a belföldi termelés.
Az a baj, hogy csak azt figyeli mindenki, hogy olcsóbb... ezért nem gyártanak már nálunk semmit...még a Bocicsokit sem...és ezért megy tönkre minden magyar gyár. Mert olcsó a külföldi. Aztán persze amikor majd semmi nem lesz magyar, akkor majd a külföldi jóval drágább lesz...

Bambulka 2013.01.24. 14:31:56

@Hominidae: Ez a szabadversenyes kapitalizmus. Ezen belül a vásárló - te vagy én - dönthet úgy, hogy nem a legolcsóbbat hanem a helyi termelésű árút veszi akkor is ha drágább.
A másik út ahol az állam szabályozza ezeket a piaci tényezőket nem feltétlenül vezet alacsonyabb árakhoz mindössze a választék szűküléséhez.

Hominidae 2013.01.24. 14:35:03

@Bambulka:

Igen, tudom...Csak rávilágítottam, hogy a nemtudatos vásárló mekkora kárt okoz a gazdaságnak és közvetve önmagának is.

wowerman 2013.01.24. 14:35:40

Nem kellene ez a rendszer ha a barmok nem bontották volna le az autópályakapukat

JohnHenry 2013.01.24. 14:44:27

buta posztoló, simicska régi eútdíjrendszerépítő dinasztia sarja ;)

Kuszaszem Mester 2013.01.24. 14:59:28

@wowerman: Na nagyon zavarjon, hogy elve csak az M5 Bp-Kecskemét és az M1 Győr-Hegyeshalom szakaszán voltak kapuk.

Bambulka 2013.01.24. 15:12:24

@Hominidae: És a nemtudatos választó :)

légügyi megfigyelő 2013.01.24. 15:27:12

"Lehet hogy én valahol lemaradtam, de ismer valaki olyan állami céget, vagy bármilyen olyan potens állami intézményt, amelyik képes tízezres nagyságrendű gépjármű valósidejű műholdas követésére egy időben? "

Titkosszolgálat. Az bárkit követ bármivel. Társadalmi haszna is lesz, a megfigyeltek közvetlen maguk fizetik a megfigyelés díját. Is.

reccs 2013.01.24. 15:30:43

@Hominidae:

Figyelj, a magyar termelő segílykéjit már kifizettem adóban.
Ld. állami támohgatás.
Még vegyem meg a drága vackait is?

dr. mesterséges színezék 2013.01.24. 15:35:23

Valószínűleg annak tudható be Orbán Viktor technológiai síkú ilyetén kirohanása, hogy a minap megtanult SMS-t olvasni, és valamelyi gyirmótellenes anyókától sugallatot kapott üzenetben.

ac07 2013.01.24. 15:35:52

@Kuszaszem Mester: M3 smafu? Téged se zavarjanak a tények :)

ac07 2013.01.24. 15:38:15

@Tamás Csacsicska: csak idénre 75, jövőre már 150 van tervezve! A szerinted ide irányítandó további többezer teherautó meg csak tovább rongálná az utakat - építéshez előtte tőke is kellene, nem pedig utólag építkezni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.24. 15:39:24

@Ylim:

Ez a beszéd!!!!

A cimbim (kamionos) ebből az egészből csak mégegy Go-Boxot lát, amit lassan már nem lehet hova betenni a kocsiba.

dzsak 2013.01.24. 15:39:41

karacsi_maci · kijutos-jatekok.hu/ 2013.01.24. 11:53:19
"Van azonban magyar cég is, amelyik rendelkezik a megfelelő technológiával - teszi hozzá a Népszabadság. A pécsi Sopia-Net Kft. tavaly bejelentette: partnerével, a Metron Avionicsszal kifejlesztette a kilométeralapon számlázó magyar útdíjrendszert. Állításuk szerint ez egy olyan műholdas helyzetmeghatározásra épülő megoldás, amely a külföldi szállítók rendszereire szánt pénz töredékéből, néhány hónap alatt felépíthető."

Lehet hogy van, de az nem tiszta állami tulajdonú, így nem kerülhető meg a közbeszerzés.
Ráadásul ha van, és olcsóbb, akkor miért is nem indult a közbeszerzésen, ha olcsóbban, rövidebb idő alatt meg tudja valósítani, és ráadásul magyar?
Egy cég, aki azt állítja magáról, hogy van, tudja, de még sehol sem tudta referenciaként beüzemelni???? Hisz a referenciamunkái között a honlapján sincs ilyen témájú referenciája!

dzsak 2013.01.24. 15:47:39

dr Sör Kálmán · orangeorder.blog.hu 2013.01.24. 13:22:18

"Valójában a kormánynak annyit kell tennie, hogy a Getro alvállalkozóival leül tárgyalni. A Q-Freenek pl világszerte vannak hasonló kiépített rendszerei, a rendszámfelismeréstől a DSRC tageken és útmenti infrastruktúrán át a backend informatikai rendszerekig 6-9 hónap alatt le tud szállítani bármit"

Ez is lehetne megoldás, ha nem kellene ebben az esetben közbeszereztetni. Ha az állam nem saját önerőből old meg mindent, akkor kell a közbeszerzés. (az pedig minimum 5 hónap!)

otgorbebogre 2013.01.24. 16:26:21

Nem tudom hol lehetne megirni de ez az index 1 2 rohadtul nem mukodik es kezd nagyon elegem lenni belole. nem hiszem hogy tudom igy olvasni a lapot. ezek a pop-up ablakok rettenetesek. a cikkek nem toltodnek idoben es vagy 3X elennek meg. turelmes vagyok de nem ertem ez mire volt jo.

Kuszaszem Mester 2013.01.24. 17:00:39

@ac07: Ó tényleg, a Gödöllő-Gyöngyös közötti 50km-es M3 szakaszról meg is feledkeztem. :)

semmiextra 2013.01.24. 17:07:27

Néhány kedves kommentelő társnak: Nézz utána miről beszélsz. Nem az autópályákon működő fizetős rendszert akarjak teljesen lecserélni hanem bővíteni. Ami az autópályán az aránylag kevés kihajtó miatt jó megoldás. A fő utakon eléggé drága mert kb minden kereszteződésbe kene egy kamera ami nagyságrendekkel nagyobb költség.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.01.24. 18:16:12

@otgorbebogre: jobbklikk a cikkek címére és "Megnyitás új lapon/Open link in new tab"...

otgorbebogre 2013.01.24. 19:56:59

@timargabor: koszi. azert kar volt ez az egesz.

németh györgy 2013.01.24. 21:17:29

Orbán Viktor nem érzi rangján alul valónak, hogy az E-útdíj rendszerrel foglalkozzon, ez rendben van. A kabaré ismétléseket nem szereti ez emberi. Mindenesetre az E-útdíj rendszertől remélhetjük (ha elkészül), hogy kevesebb pöfögő teherautóval találkozunk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.24. 21:39:38

@madárjós:

"Mindenesetre az E-útdíj rendszertől remélhetjük (ha elkészül), hogy kevesebb pöfögő teherautóval találkozunk."

- Kevesebb kenyeret kell utána kiszállítani? (Direkt ilyen demagóg, érezd már, mekkora butaság amit mondasz!)
Attól, hogy lesz E-útdíj, még nem lesznek egyéb szállítási alternatívák, mindössze megsarcoljuk a lakosságot közvetve. Mert mindig a lánc végén álló fizeti a cekket.

németh györgy 2013.01.24. 21:57:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A tranzit forgalom mérséklődése biztosan várható. A lakosság kevésbé fizet, az átutazóknak kell mélyen a zsebükbe nyúlni, de az okozott környezeti kárt ezzel sem teszik jóvá! „- Kevesebb kenyeret kell utána kiszállítani?” amúgy meg „Nem kell mindig zabálni!”

trabant 2013.01.24. 23:27:11

@Csaxy:
"Az athalado forgalomban pl Nemetben sem kell fizetned. Ha lejossz az autopalyarol es bemesz egy kisvarosba akkor azt hiszem kell valami korongot venned, hogy hol azt nem tudom. Az valami fele környezetvedelmi dijj. Motor tipustol fuggoen."

Nem korong, hanem matrica, de csak a helyi (német rendszámú) járművekre vontakozik. A gk. környezetkíméletes üzemelését bizonyítja a (többnyire zöld színű és betűjelzéses) matrica, ami a városok belvárosaiba történő behajtásra jogosít.

Reszelő Aladár 2013.01.24. 23:47:37

Minek GPS? Most komolyan.

Ott van a kamera az utakon most is. Képes leolvasni minden rendszámot.
Az autópályában az a jó, hogy véges számú ki és bejárata van. Azok pedig fix távolságra vannak egymástól. Felmegy, lemegy, számla mehet az üzbentartónak. Ha nem fizet adóként behajható. Pont mint egy virtuális fizetőkapu.

A közutakat hagyjuk ki, egyelőre, csak drágább és bonyolultabb lenne, amúgy is lehúzás. Ezzel főleg a nemzetközi tranzit fizetne, a hazai meg nem szívna (persze majd lehet menni az Unióhoz a külföldi érdekek védelme/sérelme miatt).
Az egész rendszer kijöhet néhány milliárdból, és pár hónap tesztüzem után mehetne. Ha megy akkor ki lehet terjeszteni minden kategóriára.

Ötlet, fika?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.24. 23:51:31

@trabant: Külföldi kocsin is kell, hogy Umweltplakette legyen, ha egy Umweltzone-ba akar behajtani.

M. Péter 2013.01.25. 01:04:30

@Csaxy: Az a korong a gépjárműadó (vehicle excise duty) befizetését igazolja. Az M6-os fizetős autópályán ettől külön még fizetni, a Severn folyó hídján is, London központjában is. Egyesült Királyságban bejegyzett kocsi után akkor is fizetni kell az adót, ha ki sem áll a garázsból, külföldi autó meg brit adókorong nélkül is használhatja a brit utakat.

bolygóközi 2013.01.26. 16:28:59

@Kuszaszem Mester:

csak az a baj , hogy a vezér sem ért semmit, de azt jól előadja.

bolygóközi 2013.01.26. 16:58:53

@Tamás Csacsicska:

pár éve már szó volt arról, hogy a széles nyomtávú vasutat kiépítik Dunaújvárosig és Gönyüig és ott lesznek ázsiai / igy kinai / átrakók.
De nem lett, lehet, hogy talán szerepet játszott az is, hogy a Duna magyar szakasza a rajnai uszályokkal nem hajózható. / voltak már tanulmányok is /
Most a labda ismét a szlovákokhoz került.

bolygóközi 2013.01.26. 17:03:03

@wowerman:

majd a vezérünk az épülő stadionokban hasznosítja.
Tudja, hogy mit miért tesz :) hisz ő bontatta el.

bolygóközi 2013.01.26. 17:04:54

@Kuszaszem Mester:
na és az M3 ??? ugy hogy ne zavarjon.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.28. 13:35:35

@elwood: "nem hiszem, hogy így túlbonyolították volna.

kiírok egy tendert ahol k-val kezdődő és özgéppel végződő cégek nyerhetnek."

Csak akkor megint jön a lónak a lába, amit az EU már nem annyira szeret.

@peti6: "Te barom...."
Köszönöm értékes hozzászólásodat! Azt hiszem ezzel sikerült felmérnem szellemi igényszintedet...

"Nem értem, miért szólsz hozzá, ha ennyire futja tőled....."
Ugyanezt gondolom most én is...

"De egyébként mi gondod a Közgéppel?"
Az, hogy nem azért nyernek, mert egy jól és hatékonyan működő cég, hanem mert "baráti" cég. Egy csomó közpénz nem hatékonyan hasznosul. Ez a gondom!

"Nem ők fogják csinálni, de ha ők csinálnák is, lenne olyan, mintha a Strabag csinálná........."
Vagy sokkal drágább...

"Nézz utána, hogy miért lépett vissza a Getronics....."
Mert állítólag meg lettek félemlítve. Kitől is???

kvp 2013.01.30. 23:27:27

Azoknak akik nem ertik amit irtam:
-ma magyarorszagon tobb mint 10 millio telefon van
-ezeknek a helye mindenkor ismert az allam szamara
-es mentesre is kerul
-a rendszer mar kozel 10 eve stabilan uzemel

Ezek utan ne mondja nekem senki, hogy tobb mint 10 millio kamion van az orszagban egyszerre. Egyszeruen egy gps-el felszerelt, pecsettel hitelesitett ipari mobiltelefon kell minden kamionba, amit a hatarnal lehet atvenni, majd a masik hatarnal leadni. Fizetni is vagy itt, vagy kormanyhivatalokban, vagy mobilon/interneten lehetne. Az ellenorzest pedig vegezheti a rendorseg is, mivel ok jelenleg is latjak a pozicio adatokat. (a rendszer amugy mutatja a gyorshajtast is)

Egy ilyet osszerakni semmibe sem kerulne es megvan hozza a szervezeti es torvenyi hatter is. Akar minden szemelyautoba is kerulhet a dobozbol, ha nem is az utdij miatt, de a gyorshajtas ellenorzesere. Csak be kell dugni a tolto kabelet a szivargyujtoba es kirakni a muszerfalra, hogy legyen terero es gps vetel.

Az egesz spanyol viasz kategoria. Csak azt tudnam, hogy milyen politikai csoportnak eri meg szabotalni a rendszer bevezeteset es kik azok akik eleg batrak kozzuluk, hogy zsarolast alkalmazzanak.
süti beállítások módosítása