A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Kampány a villanyszámlán - ne álljunk meg félúton

2013.02.05. 22:18 timargabor

Hétfőn ismét korszakalkotó, és a nemzet felemelkedésének alapjául szolgáló ötlettel jelent meg a Magyar Közlöny: a NEFMI rendelete szerint ezentúl a villanyszámlán fel kell tüntetni a rezsicsökkentési kormányrendelet következtében előálló megtakarítás mértékét a tárgyhóban és január 1. óta (lásd a kép alján). Mindezt elvileg annak a költségén, akin - a rendeletalkotó szándéka szerint - leverik a csökkentést. Persze a szolgáltató, ha hasonlóan vicces kedvében van, megkérdezheti az Európai Bíróságtól, hogy ezt meg most hogy, de mit sajnáljuk mi a profithajhász kapitalistát? Nyelje le, és közölje velünk, hogy mennyit, punktum.

villanyszamla.jpg

Javaslom azonban, csak a tisztánlátás kedvéért, hogy ne álljunk meg félúton. A bankok a havi egyenleg-értesítőn tudathatják a számlatulajdonossal, hogy forintosítva mennyi is az áthárított tranzakciós adó a tárgyhóban és a bevezetés óta. Ha van hozzá kedvük, még az áthárított bankadóról is odatehetnek pár számot. A telefonszámla sem maradhat mentes a pontos tájékoztatástól: a tárgyhóban áthárított, illetve összesen megfizettetett telefonadó mértékéről is megérdemeljük a rendszeres tájékoztatást. Még kormány- vagy miniszteri rendelet sem kell hozzá, elég a precedensre hivatkozni. Esetleg azt is megírhatják, hogy mennyivel többet vontak le - kormányunk jóindulatú hallgatásától kísérve - mint amennyi a törvény szerinti adó mértéke.

Csak hogy tudjuk, és számolhassunk. Mert a korrekt tájékoztatás a nemzet javáért dolgozó kormány elsődleges érdeke.

A Mandiner posztja ugyanebben a témában: Rezsicsökkentés helyett energiahatékonyságot!

Sárkányfő kommentjét ki ne hagyjátok!

 Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

155 komment · 2 trackback

Címkék: abszurd bankadó tranzakciós adó telefonadó rezsicsökkentés

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr35064827

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.06. 11:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Vásároljon-e kocsmát Pesterzsébet Önkormányzata? 2013.02.06. 00:26:28

Ismét napirendre került egy kocsma megvásárlása Pesterzsébeten. A GŐZGÉP frakció egyszer már majdnem bevásárolta a kerületet egy kocsma bérleti jogába (akkor az volt az indok, hogy egyik képviselőjük volt törzshelye), de az üzlet tavaly meghiúsult. I...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parandroid 2013.02.05. 22:56:43

namármost. ez vagy hírcsárda, vagy asztakúrv*.

amúgy hibátlan ötlet. a'emútkétév kvintesszenciája.

parandroid 2013.02.05. 23:01:02

...már csak azért is, mert mekkora már, hogy a(z egykoron) dolgozó orra alá dugjuk hóról hóra, miszerint: lássa, mariska néni, a ganyí komenisták hajdan 14 ezerér vették meg a kegyed szavazatát, mink ezt ezerötből kihozzuk, kezicsókolom.

és működni fog.

sárkányfő 2013.02.05. 23:03:12

Lenne még itt pár kérdés a telefonadó és az áthárított bankadók mellett:

- Hol van feltüntetve a villanyszámlán a világcsúcs fideszes 27%-os ÁFA miatti többlet-teher összege mind havonta, mind éves összesítéseben?

- Hol van feltüntetve a boltokban az élelmiszerek, a ruhák, a benzin, a vonatjegy, MINDEN árcéduláján a 27%-ra emelt ÁFA miatti többletteher?

- Hol a kötelező autóbiztosításon feltüntetve, hogy az új fidesz-adó, a biztosítási adó miatt mennyivel kell többet fizetni?

- Hol a gyógyszeres dobozokon a felirat, hogy kedves nyugdíjasok, a megszorítások miatt ennyivel kell többet fizetni?

- Hol a fizetési papírokon a kimutatás, hogy a Fidesz miatt, az adójóváírás eltörlése miatt (azaz a bújtatott szja-emelés miatt) ennyivel és ennyivel kevesebbet kaptok?
Hol az éves összesítése annak, hogy mennyivel keresnek kevesebbet?

Makkasz 2013.02.05. 23:08:24

@sárkányfő: Ámerikában az áfát hozzáteszik az árakhoz transzparens módon, mindenütt nettó ár van kiírva, és utána jön az állam része. Az a 6.75%.

Makkasz 2013.02.05. 23:09:20

Sírjak vagy röhögjek?
Enyyire világossá akarják tenni, hogy cél a kommunizmus? Mekkora öngól.

krj 2013.02.05. 23:16:09

remélem, a következő a wc-papír árának a csökkentése lesz. minden használat előtt a fijjúkra fogok gondolni, ígérem...

zembertelen 2013.02.05. 23:22:24

A mai keddi gyulai kormányülésről kiszivárgott, hogy jan.11-én - hétfőtől - mindenki köteles na homlokán egy táblát hordani (cserélhető számokkal) az alábbi szöveggel:

" A kormány határozatok következtében a Mo.-i megélhetésem esélye: 25%, a kivándorlásom esélye: 75% "
Csak ne lenne a túró rudi, már rég elmentem volna!

SzLacika 2013.02.05. 23:35:09

Váhááá-háááhááá-háááááá!!! Ez komoly??
Ennél már nincs lejjebb, tényleg nincs

dunaparti 2013.02.05. 23:43:43

A címzést baloldalra tették, holott a borítékon jobboldalt van a címzés.
Erre legalább figyelhettek volna a rohammunkában.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.05. 23:48:04

@dunaparti: mostantól kétharmaddal átkerül balra.

sárkányfő 2013.02.05. 23:54:40

Bocs a fél-offért, de sehol nem látom ennek a hatósági áras kommunista hülyeségnek az egyik legnagyobb hátulütőjét, így ha nem bánjátok ezt a hiányt pótolnám.

Tehát: A hatósági áras, azaz mesterségesen levitt árú gázár kinyírja a piacból, kényszerűen piaci árakon megélni óhajtó szigetelő-ipart és a megújuló energia-ipart.
Egy piaci szereplő nem tud úgy piacon maradni, hogy a konkurenciája hatósági árakkal röhögve a piaci ár alatt marad. Az kommunisztikus állampárt tehát kinyírja a magyar cégek, a magyar gazdaság azon részét, amelyek a megújuló energiákkal és a szigeteléssel foglalkoznának.

Nem, ezek esetében nem arányos, 10%-os esésről van szó. Számoljunk: egy beruházásba akkor szokás befektetni, ha annak haszna van, ill. megtakarítást eredményez. Ha nincs érdemi megtakarítás, nincs haszon, akkor senki nem fog befektetni. Eddig volt némi megtakarítás a szigetelésen, és még kevesebb a megújuló energián, egy szűk réteg bele is vágott. Erre most jött a 10%-os rezsicsökkenés (amit persze mi többszörösen megfizetünk a megemelt ÁFA-ban, olcsó átverés, mindegy). Kész, mától veszteségessé vált befektetni megújuló energiába. Gratula. Egyszerűen most már nem éri meg megvenni a tetőre a napelemeket, nem éri meg a szélenergiába fektetni vagy a földhőbe. Azaz nem a potenciális ügyfelek 10%-a lép vissza, hanem akár 50%, vagy még több. Ez tehát végzetes csapás az amúgy sem acélos magyar megújuló iparra, ez ha úgy tetszik háború a megújuló ipar ellen. Ráadásul mivel a Fidesz ezt a kérdést zászlajára tűzte, ki tudja hány évre lesz beragasztva a hatósági ár (az ellenzék sem meri ezt ezek után feszegetni, akár marad ellenzékben, akár nyer), azaz a magyar megújuló iparnak harangoztak.

A szigetelés kicsit nyereségesebb, de a 10% nagyon sok egy ilyen kicsi és szegény piacon, akár a megrendelések harmada is elveszhet, vagy ki tudja mennyi. Ráadásul be van ígérve további rezsicsökkentés is, tehát már csak a bolond kezd neki szigetelni.

Ez talán még nagyobb veszteség az országnak, mert köztudott mennyire tragikus a magyar energiaháztartás, lényegében a fél ország az utcát fűti, mert a kommunizmus 40 éve alatt hozzászoktunk az ócsó szovjet gázhoz, és basztunk szigetelni, szarok az épületeink. Most jön a fideszes Kádár Jancsi bácsi, és visszaszokatja az országot az ócsó gázhoz. Vissza a múltba... A sok hülye meg ünnepel majd hogy olcsó a gáz. Miközben én konkrétan tudok olyan ausztriai és svédországi(!) magyarról, akiknek a téli fűtésszámlája jóval kisebb a nálunknál hidegebb országukban, mint itt Magyarországon ugyanakkora háznál. És most Orbán tovább ösztönzi a magyarokat a pazarló gázhasználatra, akadályozza a tragikusan elmaradt szigetelés fejlődését. Ez az egész országnak rossz, konzerválja a rossz rendszereket, akadályozza a fejlődést, ez maga az önsorsrontás, és persze többszörösen meg fogjuk fizetni az árát.

Ismétlem: a kommunizmus nem vált be. A hatósági ár nem vált be. A piaci ártól nem így kellene védeni a kisembereket, hanem pl. pont a szigetelés ösztönzésével, annak a támogatásával, és akkor egy progresszív, valóban spóroló, hatékonyabb, reális alapon fenntartható rendszer felé mozdulna el az energiaháztartásunk, mivel ténylegesen kevesebb energiát füstölnénk el.

Ja, és ez az egész erősíti a mentalitást, hogy az állambácsitól várjuk a megoldást, ellenben akadályozza az energiatudatosság és az öngondoskodás terjedését.
Mellesleg egyáltalán nem kéne a piaci ártól védeni a gazdagokat, mert a mostani rezsicsökkentésen ismét ők kaszálnak a legtöbbet, ócsóbb lesz fűteni a rózsadombi medencéiket, az állam támogatja őket, ott röhögnek a markukba a jó meleg medencéjük közepén pancsolva.

dunaparti 2013.02.05. 23:56:46

@timargabor: Vagy két számlát tesznek bele. Egy Gyurcsány-Bajnaist, azzal a szöveggel, hogy a rohadt komcsik ennyit fizettetnek veletek. Meg egy mosolygós Orbánost, hogy most ennyi pénzt adunk nektek.

Muzsikok közt 2013.02.06. 00:02:14

@sárkányfő: Az kommunisztikus állampárt tehát kinyírja a magyar cégek, a magyar gazdaság azon részét, amelyek a megújuló energiákkal és a szigeteléssel foglalkoznának.

- és az nagyon komoly iparág, tized %-ban mérhető. Talán.

Muzsikok közt 2013.02.06. 00:03:57

@sárkányfő: Ez talán még nagyobb veszteség az országnak, mert köztudott mennyire tragikus a magyar energiaháztartás, lényegében a fél ország az utcát fűti

- Igy van a komcsik csinálták jól amikor 3xozták a közmüdíjakat. Gondolom most is ezzel fognak kampányolni....:)

Muzsikok közt 2013.02.06. 00:07:22

@sárkányfő: A piaci ártól nem így kellene védeni a kisembereket, hanem pl. pont a szigetelés ösztönzésével, annak a támogatásával

- ösztönzik, támogatják. Panelprogram pl., lakás-energiabizonylat stb.

Ja, és ez az egész erősíti a mentalitást, hogy az állambácsitól várjuk a megoldást, ellenben akadályozza az energiatudatosság és az öngondoskodás terjedését.

- Igy igaz, ez nem is a fidesz szavazóknak hanem az mszp-szavazók maradékának szól. Ők halálukig az államtól várják a megoldást, ők már csak ilyenek.

_most_ 2013.02.06. 00:21:16

@Zuckerbrot: de hát a rezsi csökkentés tipikus komcsi propaganda.

Zedder 2013.02.06. 00:23:02

@Zuckerbrot: "ösztönzik, támogatják. Panelprogram pl., lakás-energiabizonylat stb."

Panelprogram? Pontosan milyen támogatások voltak 2010 óta? Mert én csak a balhés eseteket látom a sajtóban (gagyi fűtéskorszerűsítés, kamu-életveszélyes szigetelések). Szóval ha ezt ennyire hirdeted, akkor csak van valamilyen forrásod, megadnád?

Energiabizonylat? Arra gondolsz, hogy jól be lettek fenyegetve a polgárok, hogy SAJÁT PÉNZBŐL szigeteljenek, majd SAJÁT PÉNZBŐL csináltassanak energia-tanúsítványt a lakás-ház eladása előtt?

Hol van itt az ösztönzés és a támogatás???

Zedder 2013.02.06. 00:27:00

@Zuckerbrot: "- és az nagyon komoly iparág, tized %-ban mérhető. Talán. "

Viszont magyar vállalkozókat, magyar munkásokat juttat munkához. Mert hogy nem a külföldi multi külföldi emberei fognak házak falára mászni szigetelni, abban biztos lehetsz. Sebaj, most ezt is le lehet húzni a wécén.

És akkor a szűklátókörűségedet még nem is említettem. Energiatakarékos beruházásokat ösztönözni KELL! És valódi ösztönzéssel, nem ilyen kamu-mondvacsinált semmivel, lásd az előző hozzászólásomat. Az embertársaink, lakóhelyünk, társadalmunk, országunk, bolygónk érdekében fel kell hagyni az energiapazarlással, ez nyilván hosszútávú stratégia, de attól még fontos.

Erre most megrántod a vállad, és inkább beállsz egy hosszútávon kétséges/káros, ámde kétségkívül populista döntés mellé? Hááát, érdekes. Proli-e vagy?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.06. 00:27:14

@Zedder: nalunk budapest egyik legnagyobb lakotelepen 2010 utan is sorba szigeteltek a hazakat, valoszinushetoleg ugyanakkora tamogatassal, max egy picit lecsippentettek
nem kell mindent a medianak elhinni mert az elegge torz kepet mutat, hanem nyitott szemmel kell jarni

Muzsikok közt 2013.02.06. 00:27:20

@_most_: Perszehogy. Komcsiknak szóló propaganda, azok meg sokan vannak. Akkor már miért ne a fideszre szavazzanak?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.06. 00:28:32

@poszt: 2009 decembereben a panelosok tavhojenek az alapdijat az arany draga cocik atvallaltak
pont karacsony elott!!! nekem igaz egyaltalan nem volt ra szuksegem de kifejezetten jolesett!!!

sárkányfő 2013.02.06. 00:31:28

@Zuckerbrot: ezek szerint csak a szoci szavazóknak csökkent a rezsijük, a hős fideszesek a magasabb árat fizetik, ugye? :)
miket nem mondasz...

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: és 2010-ben csökkentették a rezsit, vagy most? tudod mire reagált?

Zedder 2013.02.06. 00:32:32

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Saját pénzből, piaci banki hitelből nyilván bármelyik társasház tud szigetelni.

A makacs tények azonban: hu.wikipedia.org/wiki/Panelprogram

"2011-ben a kormány ismét átszervezte a programot: a panelépületek felújításának támogatását az Új Széchenyi Terv Zöld Beruházási Rendszer nevű alprogramja vette át, amelyet a nemzetközi CO2-kvóták nemzetközi kereskedelméből finanszíroztak. Ugyanakkor a ZBR-ben lévő pénz elégtelen volt a korábban támogatandónak ítélt pályázatok finanszírozására, ezért 2011-ben a további pályáztatást a program története során először hosszabb időre felfüggesztették."

Vagy ez a 2012-es cikk: www.szabadfold.hu/aktualis/rejtelyes_panelprogram

"Még mindig nem bírálták el a 2009-ben kiírt panelpályázatok közel felét.

Nemhogy új pályázati konstrukció nincs a hazánk lakosságának negyedét érintő panelprogram tárgyában, de a pályázati kiírással ellentétesen a támogatási döntések sem születtek meg, így egy jelentősebb városnyi tulajdonosi közösség vár több mint két éve..."

Szóval ez elég döglöttnek tűnik!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.06. 00:33:10

@sárkányfő: a tavhonek az AFAja az most 5% tehat van jelenleg versenyelonye a gazfutessel szemben
most ezzel a lepessel a tavhonek is fogjak csokkenteni, azaz a tavho es egyeni futes dolgot nem bantjak ezzel a lepessel
mint fentebb irtam panelra meg mindig van panelprogram, igy a tavhosoknek pluszba megvan a tamogatas

a budapesti csaladi hazas gorenyeknek meg a szilard tuzelest kellene TELJESEN betiltani, es akkor az altalad agyonsajnalt vallakozoi reteg nagyon sok megrendeleshez jutna, raadasul a szegiiiny videkiek elol a gazdag budapestiek nem vasarolnak fel a szilard tuzeloananyagot, igy ok olcsobban tudnanak lignittel, es muanyag kinai cipovel futeni

Muzsikok közt 2013.02.06. 00:34:37

@Zedder: - Szó sem volt szigetelésről, megújuló energiákról volt szó ami csak szóban létezik Mo-n.

- A sajtó minek írna a tömbfelújításokról? Abban semmi érdekes nincs. Támogatott pályázatok vannak ablakcserére, szigetelésre, ebben nincs pártpolitika mert főleg EU pénz(mármint az EU visszafizeti ERRE a célra amit befizettünk).

- Egyetértek hogy ösztönözni kell. Bár ennek nem sok köze van a rezsicsökkentéshez ami kampánytéma. De hát eddig az volt hogy gazdagkormány, most nehogy már az legyen a baj hogy a szerencsétlenek tömegének párezer is fontos.

- Ez ugyanolyan mint amikor azon retteg az ellenzék hogy a HTM szavazók a fidesznek kedveznek. Akkor mi a retkes faszért nem haverkodtak a HTMekkel a szocik? Erről ki tehet? Zorbán?

- Egyszerüen azért támogatom (maga a hatósági ár nem kedvencem) mert a fidesz győzelmét hozza. Aki szerintem a kisebbik rossz, mégpedig hosszú távon.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.06. 00:35:09

@sárkányfő: 2010 -et irt, amikor a mi panelprogramunk korul is ott volt a bizonytalansag hogy eltorlik vagy nem, tehat tudom mirol volt szo
utana szigeteltek egy csomo masik hazat

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.06. 00:40:07

@Zedder: oszinten itt van legalabb 3-5 lakotomb 90 - 170 lakasos, amit 2010 utan toltak fel, most hogy mikorra szamoljak el, azt nem tudom, meg hogy mikor adtak le eloszor a palyazatot azt sem...
csak azt tudom elso kezbol, hogy amit 2012ben atadtak azt tutti 2012es penzbol fizettek ki, mert allam csak a legvegen adott be penzt az epitkezesbe

sárkányfő 2013.02.06. 00:40:20

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Jóember, te tudod mit beszélsz? A távhő a legdrágább, olyannyira hogy még az ingatlan árát is lehúzza.

Különben is ki beszélt erről miféle ócska terelés már ez? Hosszú bekezdésekben fejtettem ki, hogy a rezsicsökkenés kihúzza a szigetelőipar és megújuló energia ipar alól a megtérülési rátát, és ezzel tönkreteszik.

Lényegében visszahozzák a lopakodó kommunizmust az háztartási energiaiparban, ezzel kinyírják ebben a szegmensben a piaci versenyt és a piaci szereplőket. És a további járulékos károkról is írtam...

komplikato 2013.02.06. 00:40:41

@zembertelen: "Csak ne lenne a túró rudi, már rég elmentem volna!"
Most volt címlapos írás az ötödik legnagyobb magyar városról, LONDONRÓL és ott az egyik illusztrált kép szerint kapható ekkora kereslet okán a magyar túró rudi. Mert ugye van mondjuk orosz vagy lengyel, stb. is.

sárkányfő 2013.02.06. 00:41:45

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
A vita kiindulópontja a mostani, 2013-as hatósági ér bevezetése, de persze bele lehet kötni minden fűszálba...

sárkányfő 2013.02.06. 00:43:41

@Zuckerbrot:
"nagyon komoly iparág, tized %-ban mérhető. Talán."

Lehengerlő érvelés. Kicsik, hát pusztuljanak, éljen a kommunista árképzés.

Javaslom visszahozni a 3,60-as kenyeret is. A pékek is csak egy egészen pici része a gazdaságnak, szintén csak "tized %-ban mérhető." Pusztuljanak, a nép meg tömje magába az ócsó kenyeret.

Muzsikok közt 2013.02.06. 00:53:37

@sárkányfő: a rezsicsökkenés kihúzza a szigetelőipar és megújuló energia ipar alól a megtérülési rátát, és ezzel tönkreteszik.

- nyugimár ez csak kampány, utána felemelik.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.06. 00:56:42

@sárkányfő: szeritnem ha tenyleg FONTOS LENNE neked a vallalkozoi reteg aki szigetel akkor orommel fogadtad volna a javaslatomat hogy Budapesten tiltsak be a szilard tuzelest, mert azzal kb 5szor akkora forgalomnovekedes lenne mint ezzel a rezsicsokkentessel valo csokkenes

a tavhorol tett kijelentesed minden szakmai alapot es ismeretet nelkuloz, javaslom azzal kapcsolatban probalj meg a dolgoknak utananezni... mint pl. kondenzacios kazan meg futesszerelo es kemenybeleles, de ez mar tenyleg OFF, nem kell ebbe belemenni...

"Lényegében visszahozzák a lopakodó kommunizmust az háztartási energiaiparban, ezzel kinyírják ebben a szegmensben a piaci versenyt és a piaci szereplőket."
ezt probaltam volna meg kifejteni...
2 jelentosebb fogyasztoi csoport van az egyeni es a tavho, na most a tavhosok nem mellesleg TARSASHAZBAN, de legtobbszor panelban laknak, azoknak VAN szigetelesi tamogatas, igy ez a rezsicsokkenes ezen a VALODI es LENYEGES kerdesben nem oszt es nem szoroz... viszont az hogy az egyik CSOPORTNAK megengedik a fillerbaszo mukodest az igen...
es ez szomoru!!! nagyon rossz, hogy ezzel TAMOGATJAK az egyik PIACI csoportot es a tavhonek igy alaja raknak
vagy ennel mar te nem latod esetleg a PIACTORZITO mukodest? amikor agyonb@sszak a piaci mukodest kommancs modszerekkel?

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:04:49

@sárkányfő: visszahozzák a lopakodó kommunizmust az háztartási energiaiparban, ezzel kinyírják ebben a szegmensben a piaci versenyt és a piaci szereplőket.

- Ezek szerint minden tervgazdaság kommunizmus. A teljes EU mezőgazdaság, környezetvédelem, pályáztatás és az EUs projektek.

- Mo-n az állami újraelosztás 50%-nál több, tehát ezek szerint mindenképp az állam a gazdaság legfontosabb manipulátora

- A 'piaci verseny' évtizede mit is hozott a magyar fogyasztónak? Választási lehetőségeket? Olcsó energiaárat? Fejlett technológiát? Lehetett volna így de nem így lett, mert az állam semmit sem kért a privát cégektől, így azok nem is fejlesztettek semmit.

komplikato 2013.02.06. 01:06:41

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Mi köze van a kondenzációs kazánnak ahhoz, hogy van ahol lakótelepen 40K* vagy akár még sokkal több a távhő havidíja fűtésszezonban? Ráadásul elavult gazdaságtalan módon történik a célba juttatása, fűt az mindent közben csak lakást nem. No és persze legtöbb helyen gázzal üzemeltetik.

*OFF: Kis nyomozás után kiderült, hogy mitől fordul elő egy tömbházban van akinek 20, van akinek 30 és van akinek 40K a havi számlája. Kiderült a szolgáltató tömbönként (4x30 lakás) kéri az árat egyben, azt a közös képviselő dönti el pofára vagy kedve szerint ki milyen arányba fizeti. És ilyet meg lehet tenni 2011-2013-ban idehaza az érintettek tudta nélkül.

komplikato 2013.02.06. 01:08:08

@Zuckerbrot: Nagyon megkapirgálva nem is volt itt piaci verseny. Ha lett volna lenne eredménye is.

2013.02.06. 01:13:05

@komplikato: Végülis a T-Home-tól 8%-al alacsonyabb áron lehet venni a gázt és az áramot. A csökkentéstől most lehet kivonul a piacról.

sárkányfő 2013.02.06. 01:13:48

@Zuckerbrot:
Ja, hogy csak kampány. Átbasszák a népeket, aztán visszaemelik. De jó hír már. És akkor úgy véled, hogy ezt a másfél évet (vagy az önkormányzati választásokig közel két évet) meg simán kibírja az iparág. Aha.

Ne hagyd abba, had röhögjünk még...

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:14:53

@komplikato: 'OFF: Kis nyomozás után kiderült, hogy mitől fordul elő egy tömbházban van akinek 20, van akinek 30 és van akinek 40K a havi számlája. Kiderült a szolgáltató tömbönként (4x30 lakás) kéri az árat egyben, azt a közös képviselő dönti el pofára vagy kedve szerint ki milyen arányba fizeti.'

- Nono. A társasági szerződés nyilvános. Ahol ilyen kompaetenciái vannak a KKnak, oda nem kell költözni. + lakógyülésen puccsolás a B terv....:))

sárkányfő 2013.02.06. 01:15:39

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Totális félrebeszélés amit művelsz, nyilván okod van rá hogy terelj, lelked rajta.

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:15:44

@komplikato: akarom mondani 'társasház alapító okirat' vagy miaszösz...:)

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:17:54

@sárkányfő: Olyan nincs hogy iparág. A gyengébb cégek a hülyébb cégvezetőkkel (akik ezen az egy lábon állnak) tönkremennek. Naés. Aki állami ígéretre alapít céget azt nem tudom sajnálni.

sárkányfő 2013.02.06. 01:18:58

@Zuckerbrot:
Nem, te is kiforgatod a szavaimat.A hatósági ár, a mesterségesen alacsonyan tartott ár jelenti a lopakodó kommunizmust.

A leszorított gázár alátesz a szigetelőiparnak és a megújuló energia-iparnak (no meg az energiatudatosságnak és öngondoskodásnak), ahogy ezt szépen ki is fejetettem fentebb.

Nem érted, vagy nem akarod érteni?

sárkányfő 2013.02.06. 01:19:54

@Zuckerbrot:
És tényleg nem hagytad abba... :D

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:20:07

@sárkányfő: Nem kell hogy neked tetsszen a 'dejó hír már', nem ez a cél. A cél a választási győzelem.

Nyilván jót tenne az ország aktív felének ha a nyugdíjakat harmadolnák de abból nem lehet választást nyerni.

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:27:36

@sárkányfő: 'A hatósági ár, a mesterségesen alacsonyan tartott ár jelenti a lopakodó kommunizmust.'

Ez bevett szokás. Az EU mezőgazdasága abból él hogy erre megy el az EU pénz fele=pályázatok, ugarolás. Nyilván olcsóbb lenne az is Kínából, de más szempont is van nem csak a piac mindenhatósága. Ettől nem lesz kommunista sem az EU, sem a Zorbán.

Ha nem támogatna az állam gyártó cégeket mindenhol, akkor csak Kínában lenne termelés. Itt is van állami transzfer=kommunista trükk. Az hogy árat ad meg az állam vagy máshogy támogat/fosztogat nem túl lényeges. Gazdaságpolitika sehol nem egyenlő piac. Az USA, EUs bankok ezertrilliárdos feltőkésítése adóból nem bolsi lózung?

sárkányfő 2013.02.06. 01:30:06

@Zuckerbrot:
Épp azt magyarázom, hogy párpolitikai érdekből ártanak az országnak.

Eddig tartott míg leesett?

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:32:43

@sárkányfő: Hát ez nézőpont kérdése.

Szerintem, aki szerint a fidesz hosszú távon sokkal kisebb kárt okoz(mert a múltban is sokkal kisebb kárt okozott) mint a tuggyukkik, minden ami a fidesz győzelmet segíti üdvös, kivéve, ha szoci módra a újabb fedezetlen hitelből csinálják.

sárkányfő 2013.02.06. 01:34:20

@Zuckerbrot:
A pályáztatási rendszer, akár jó irányban, progresszíven hat a gazdaságra, akár hibás elemi vannak, se így se úgy nem egyenlő a hatósági árral, ahogy egy nemzet vagy európai szövetség piacvédelme is totálisan más történet, mint amikor egy ország a saját gazdaságának árt.

Tényleg nem tudsz jobbat kitalálni a terelésre? Az EU mögé akarod bújtatni Orbánt?

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:35:12

@sárkányfő: Persze máshogy is lehet pénzt szórni, én a további SZJA/járulékcsökkentésnek jobban örülnék, de én nem a fidesz vagyok, 7 millió magyar meg ugye nem dolgozik, úgyhogy őket ezzel nem lehetne megszólítani...

sárkányfő 2013.02.06. 01:35:57

@Zuckerbrot:
Magyarul nyíltan megvallod, hogy szépen kimosták az agyadat. Ritka az ilyen őszinte vallomás...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.06. 01:38:07

@sárkányfő: en egyertelmuen leirtam!!!

VERSENY JELENLEG 2 csoport kozott van!!!
az egyeni futesek es a tavho kozott, es ez a lepes nem hozott aranyeltolodast, az meg hogy a csaladi hazas az szigetel vagy gazzal fut az nekem edesmindegy
amugy amikor sokkal veszettebbul tamogattak a gazarat es ujdonsag volt a szigeteles akkor is szigeteltek hazakat, azaz ez a hatas elegge minimalis

amugy nem tartom helyesnek tamogatni az egyeni gazarakat, jelentos luxusadot kellene kivetni ra, de mint emlitettem ezt csakis a budapesti szilard tuzeles betiltasaval egyutt lehet meglepni

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:38:36

@sárkányfő: Első - igen, általában védem Orbánt, bár most annyira nem szorul rá.

Szerintem nem totálisan más történet alapvetően a piaci viszonyokba történő állami beavatkozás minden esetben ellenkezik a kapitalizmussal. De a magyar társadalom nem kapitalista, és nem is ösztönzi erre túl sok minden(de legalábbis ez nagyon lassú folyamat). De NyeU sem igazán kapitalista, az USA a leginkább de azért az más kultúra.

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:39:17

@sárkányfő: Ritka az ilyen őszinte vallomás...

- Kössz a bókot.

sárkányfő 2013.02.06. 01:46:51

@Zuckerbrot: Az okos progresszív beavatkozás nem ellentétes az ország érdekével, az még fejlesztheti is a versenyt, ráadásul a nemzeti érdek a fő, esetünkben pedig a kommunisztikus árképzés nyilvánvalóan rossz hatással van az országra, magunknak ártunk vele, azaz a nemzeti érdek ellen való. Tudod te is, minek görcsölsz akkor.

sárkányfő 2013.02.06. 01:49:48

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"az meg hogy a csaladi hazas az szigetel vagy gazzal fut az nekem edesmindegy"

én viszont erről írtam. ha nem érdekel hogy mi lesz az ország energiagazdálkodásával és energiatudatosságával, illetve a hőszigetelőiparral és a megújuló energia iparral, akkor minek reagálsz egyáltalán?

na jó asszem ma éjjel már nem etetem tovább a holdkórosokat.

Muzsikok közt 2013.02.06. 01:54:31

@sárkányfő: Mondom nem hiszem hogy 14 után ez fenntartható. A fidesz is nyilván előbb-utóbb gesztust fog tenni a nagy cégeknek de mivel eddig nem ez volt az irány a választások előtt már nem fog erre sor kerülni.

És hogy miért gondolom hogy ezt nem csinálják rosszul? A bankadós példa miatt. A média tuggyukmelyikfele akkor is apokalipszist vízionált, és lám, most volt cikk a portfólión, hogy a bankok kb. az alkalmazottaik 4%-át küldték el a megszorítás után(ezt úgy hogy az utolsó szoclib időkben jelentős fióknyitási hullám volt). Ha olvasgattál akkor tudod hogy a Cityben, Frankfurtban, NYCben százezrektől szabadultak meg a bankok a válság óta. Szóval ezek csak a piac normál hullámai, és mivel Mo. nem igazán kapitalista, ide minden (a fel meg a le) tompítva érkezik.
/mielőtt belekötsz a piaci hitelezés is 2 évvel a bankadó előtt, 2009től állt be/

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.02.06. 01:55:58

@sárkányfő: a panelosok nem kapnak szigetelest?
akkor mirol beszelsz ember? lesz itt szigeteles kiepitve

ossze vissza hablatyolsz itt piacrol meg egyebekrol, amikor meg en SERELMEZEM, hogy komoly PIACI HATRANYT kell elszenvedniuk a budapesti tavhosoknek az szamodra coki

miert is nem arrol sirsz hogy a tavhosoknek milyen rossz a sora? mondjuk kb legalabb 100szor vagy 1000szer akkora piacrol beszelunk mint az altalad megint csak emlegetett lakossagi megujulok piaca...

minek is irsz be ember... ha nem erted az osszefuggeseket es az arányokat
tudod mit? majd ha szarsz egyet akkor hagyd ott a budiban gozologni mert az is megujulo, es nem mellesleg bio :)))

sárkányfő 2013.02.06. 02:10:48

Remek, nem megy át... na mégegyszer:

@Zuckerbrot:
bolond, a bankok elleni háború miatt leállt a hitelezés, ami a fő oka a recessziónak, a piaci álláshelyek csökkenésének, stb. Az ország zsugorodik. Jelenleg is alacsonyabb a beruházási ráta mint az amortizáció. Az egész ország többszörösen fizeti ezt az őrültséget,hogy a kormány a gazdaság egy szektora ellen háborút visel. Te meg örömködsz itt... bocs, de nincs időm félbolondokra, nézd a hírtvét, ott biztos a tündérmesét adják.

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: pattanj már le a hülye panelosaidról ember...

Nesztek:
alternativenergia. hu/ujabb-akadaly-a-megujulo-energiak-elott/57238

"A magyar napelemes piac még mindig gyerekcipőben jár európai viszonylatban. Az itt megélni próbáló KKV-k egyetlen kiszámítható, bár kicsi piacát, a lakossági piacot a rezsicsökkentés és az újabb ezzel kapcsolatos tervezetek évekkel visszaküldhetik a múltba."

"A lépés hatásának leghúsbavágóbb aspektusa, hogy az egyetlen olyan réteget tántorítja el, akik saját pénzből, támogatás nélkül, piaci alapon ruháznának zöld energiába, ami ezen a területen szinte példa nélküli."

További kellemes szerecsenmosdatást!

Gyurcsany F. 2013.02.06. 02:10:51

Ezek a rohadt fasisztak, mar megint az emberek koltsegeit akarjak csokkenteni a multinacionalis cegek extra profitjanak terhere. A vegen meg kitalaljak, hogy a kulfoldi valalatok is fizesenek adot, mint a hazaiak. Hat mit kepzelnek ezek.
NEM HAGYUK,
NEM HAGYUK,
NEM HAGYUK.
Megvedjuk a kulfoldi cegeket bankokat, a magyar sopredek kapzsisagatol. Elegem van ebbol kurva orszagbol.

Walter Hartwell White 2013.02.06. 02:49:16

Magyarán újfent visszataszítóan döngetik a mellüket a nagy lufira, ahogy azt megszokhattuk.

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.06. 03:08:44

@Schindlеr Pistája: tudod mi a szép ebben? Hogy az általad hivatkozott hozzászólás elkövetője egy ugyanolyan szarházi, gerinctelen náci patkány, mint te vagy! :D

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.06. 03:10:30

@¡Viva La Onda!: máshol meg megy a korábbi kormány köpködése. Merugye a zemeszpé tehet mindenről, így közel három év után is!
Igazán megtehetné az összes fidesz szavazó, hogy fellógatja magát a legközelebbi fára!

Makkasz 2013.02.06. 03:26:52

@Gyurcsany F.: :))) "Multinacionális cégek extra profitja":))))
Ezt hogyan nyaltad be? Ja, Te vagy akinek Selmeczi garantálta a nyugdíját:)))
Ahol verseny van, csökken az ár, ahova az állam belép nő, és romlik a színvonal.
Ráadásul tényleg király, hogy minden adófizető fizeti meg a tulzottan nagy lakású, rossz szigetelésű, rossz fűtési rendszert választó, pazarló kötségeinek egy részét.
Rezsicsökkentés. Aki kimondja, nyugodtan a homlokára tetoválhatja:

ÖÖÖ BALFASZ VAGYOK, REZSICSÖKENTÉS!:))))

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.06. 03:37:29

@Makkasz: szerinted aki panelban lakik, az önszántából él ott? Te nagyobb barom vagy, mint az összes fideszes együttesen! Ekkora állatok hogy tudnak megtanulni írni?

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.06. 03:40:19

@Makkasz: ja bocs... beleolvastam a hozzászólásaidba. Anyád jobban tette volna, ha sterilizáltatja magát még azelőtt, hogy felcsináltatta magát! Ha jól sejtem, te is egyike lehetsz a gengszterváltással meggazdagodott, sok mindennek nevezhető (csak rendes embernek nem) alakoknak...
Már feltéve, hogy egy szó is igaz abból amit itt összehordasz.

DR. Smit Pal 2013.02.06. 03:51:16

@fidesz = népirtó csőcselék:
Idiota ! Az Mszp ugy eladositotta az orszagot, hogy 50 ev mulva is jogos lenne ra hivatkozni. Az mszp ugy szetkurta az orszagot 8 ev alatt, annyi hitelt vettek fol a nevunkben, hogy a jo isten se tudna egyenesbe hozni az orszagot 3 ev alatt.
Az hogy meg mindig szar a helyzet, az 110%-ban meg mindig az mszp-nek koszonhetjuk.

Makkasz 2013.02.06. 04:06:53

@fidesz = népirtó csőcselék: A termékeknek és szolgáltatásoknak ára van. A technológiai fejlődés és a verseny kéz a kézben tudja csökkenteni.

Ráadásul döntés az, hogy 56 m2-es panelben laksz, vagy kisebben, vagy vidéken, vagy mennyit áldozol fizetésedből lakhatásra. Az élet nem könyöradományok sorozata.

Érdeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek van, az államna egyik sincs, aki mást állít hazudik, csaló.

Melyik a baj kisbarátom?
- hogy 17 év alatt 1700 évnyi adót és járulékot befizettem?
- hogy 5 diplomám van és doktorim?
- hogy tudom ki korrupt, mit tett és mennyi a tarifa?
- hogy három gyermekemért felelősen elhagytam a felelőtlen politika miatt szakadék szélére sodródott országot?
- hogy önjelölt megváltók helyett a tényekben hiszek?
- hogy ismerem a bűnösöket és bűneiket, nem hallomásból?
-hogy értem mi történik, nem elszenvedem?
- hogy irányítani próbálom sorsom, és másoknak segíteni hogy érteni legyenek képesek?

Valószínűleg ezek irritáló dolgok.
Mindenesetre a Maffiakormány Balfaszkommandósaival birkozni nem felelmelő dolog, de amikor hazám a csődbe, összeomlásba, kommunizmus felé tart, had mondjam el véleményem.

Nem gazdagodtam meg. Jövedelmem 99% mindig becsületesen adózott munkámból származott (1% kamat). Nekem semmi nem jár Magyarországon, hatalmon lévő ostobák szerint, több mint 150 m Ft befizetett adó után.

Mi benned ez az indulat? Mi fáj? Olvastad Örkénytől, amikor az egyszeri fogoly Goethet idéz fogvatartójának, és az lelövi? Értetted miről szólt? Sajnos címére nem emlékszem, bár meglepődnék ha kioktatnál, ugyanakkor meg is köszönöm.

Makkasz 2013.02.06. 04:14:33

@DR. Smit Pal: Sajnos nem igaz. Bizony minden korábbi kormány és a gulyáskommunizmus is kivette részét az eladósodásból, abból, hogy az egykor Szlovénia után második ország keleti blokkból tökutolsó legyen.

Nehéz eldönteni Gyercsány rosszabb vagy Orbán. Mindenesetre Orbán sokkal ilyesztőbb, mindent vinni akar.

Isten se tudná egyenesbe hozni az országot három éve alatt ( 6 nap elég volt a teremtéshez) :)))).
A probléma nem az, hogy hirtelen nem élünk osztrákok színvonalán, hanem csaknem minden rosszabb lett, és a jövőkép is tovább sötétedett.

Ostoba gengszterbanda van az ország élén, folytatják a korábbi fosztogatást.

Milyen erkölcsről árulkodik az, hogy nincs nyilvánosság földpályázatok ügyében, vagy hogy kevesebb a tanulási lehetőség, csőd szélén intézmények miközben stadionok épülnek.

Hogy hihettek az ostoba patriarchaknak? A király meztelen.

Makkasz 2013.02.06. 04:30:59

@fidesz = népirtó csőcselék: Édesanyám sterizilása lehet nekem jobb lett volna, de akor nem lenne öcsém és gyermekeim.

Azt gondolom, amim van tehetségemnek, munkámnak és szerencsémnek köszönhetem. Rájöttem mi bánt téged, nem magasabb IQ-m, hanem csak az elemi erejű írigység. Sok sikert és boldogságot kívánok az életben, nem lehet könnyű neked!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.02.06. 04:36:42

Kurvajó, hogy baloldali és fideszes trollok vitatkoznak a szigetelési hajlandóságról :D

Sárkányfőnek nagyrészt igaza van.
Én ebben dolgozom, és igen kemény munkát kell abba fektetni, hogy az embereket meggyőzzük a 10 éven belül megtérülő szigetelés "jóságáról". Mert a hülye kőművesek és szomszédok még mindig az 5 cm dryvitot nyomatják, holott 10-12 cm felrakása nem sokkal több pénz, viszont hamar visszahozza az árát.
Erre jön ez a nyomorék Fidesz, és lenyomja az árakat, ráadásul lebegteti a további árcsökkentést.
1. Semmi realitása nincsen az energiaárak csökkentésének, mivel középmezőnyben vagyunk az EU-ban. A fizetéseket kellene igazitani a kinti bérekhez, meg mondjuk felpörgetni a gazdaságot
2. Az elmaradó hálózatkarbantartások miatt pár éven belül szépen elnyúló szolgáltatási szünetekre lehet számitani. Akkor aztán kurvára mindegy, hogy olcsó vagy drága: nem lesz.
3. A Fideszes szokásos bizonytalanságot lebegtető taktika totálisan felborit minden számitási metódust az energiahatékonyságot illetően, sárkányfő által becsült 50% visszaesés nagyon optimista, ezt már látom az ügyfelek visszajelzéséből.
4. Van egy cég, aki milliárdokat ölt egy most felálló országos rendszerbe, ahol a hőszigeteléseket és fűtéskorszerűsitéseket támogatnák, a megtakaritásból fizetett hitellel (amihez nem kell földhivatali bejegyzés). Nagyon komoly háttérszámitásaik és rendszereik vannak, profi megtérülési mutató-számitásokkal és szakemberekkel. Sok-sok ezer embernek adnának munkát, mert a rendszerük nagyon jól kitalált, nem drága és működik. 20% rezsicsökkentés totálisan szétbassza ezt is, kiszámithatatlanná teszi.

Alólam megint kihúznak egy sámlit, mivel az energetikai megtérüléseket a kutya sem fogja kérni évekig. Mondjuk leszarom, mert több lábon állok.
De hogy nem lesz jó vége ennek a komcsi trükknek, az hétszentség...

BA2017 2013.02.06. 05:26:49

@DR. Smit Pal: Nem neked való a politika, gazdaság és a közélet. Jól láthatóan magnó szakon végeztél, csak ismételgetni tudod, amit hallottál valakitől, de a gondolkodásod a szög gondolkodásával mérhető össze, persze némi jóindulattal és megkövetve a szöget. Foglalkozz testhezállóbb dolgokkal, mondjuk ne csinálj semmit, az már kész haszon.

nincs1itt 2013.02.06. 06:54:57

Megy a xar pofozása jobbról is, balról is!
Az energia árak, sajnos a legkevésbé sem függenek a mindenkori kormányzattól Mo.-on. Mivel a felhasznált áram/gáz nagy része import. Amennyiben a "kormány" jóárasítja ezeket, komoly gondokkal nézhet szembe, az egyik az energia takarékosságra épülő iparág. A másik, hogy teljesen elszakad a valóságtól a piac. A szolgáltatók, akik jelenleg "multik", semmi másra nem koncentrálnak, mint a profit kitermelésére. Ez a dolguk, ezért vannak, nincs ebben semmi kivetnivaló. De ha a kormány, belepofázik, akkor ott fognak spórolni, ahol csak lehet, többek között a korszerűsítésen, karbantartáson. Ez közvetlenül fogja befolyásolni a foglalkoztatottak számát is! Tehát ez a PR fogás, újabb munkanélkülieket fog termelni, a hálózat nem is annyira lassú, lerohadása mellett!
Ami pedig gondosan rejtve történt, az a "nagyfogyasztók" 10-30%-os áremelése volt. Szóval a péktől, az iskoláig, mindenhol DRÁGÁBB lett a gáz, ami a szolgáltatások, termékek áremelkedését fogja hozni. A villanyszámlán ott fog figyelni, hogy ennyivel kevesebb, de a zsömlén NEM. Tehát Józsi néni csak azt látja, hogy na bazz+ 600Ft-al kevesebb a villanyszámla, de bótba meg 1200 Ft-al költ többet, amit nem azonnal fog észrevenni. Ügyes...
Ez ismét a teljesen életidegen és a valóságtól fényévekre élő "politikusok" újabb elbaxása. Mert kell a hatalom.

nincs1itt 2013.02.06. 06:59:34

@Gyurcsany F.: Nem baj Ferenc, 600 Ft-al kisebb a villanyszámlád, de minden egyéb drágul. Okos fijjú vagyol Te is! Senki nem védi a "multikat", de ekkora balfax kormánya még nem volt Mo.-nak, pedig nagy a verseny!
Óvastad, kicsirigó, Bolonyult Tekintetűt ajánlja Nulladik Viktor az MNB élére, csak kicsit baxott oda ezzel a forintnak. Biztos mindenki más a hüje...

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.06. 07:09:16

@Zuckerbrot: "A fidesz is nyilván előbb-utóbb gesztust fog tenni a nagy cégeknek"

Ez az üzemmód a gond. Nem gesztust kell tenni szép sorban mindenkinek (éreztetve, hogy *mi* tettük azt, tehát jól teszed, ha gazsulálsz), hanem olyan viszonyokat, amelyek közt nem szorul senki gesztusokra, hanem szépen, normál üzemmenetben meg tud élni.

Ez utóbbi nagyon nincs meg ma.

layo 2013.02.06. 07:20:37

Olcsóbb lett az áram - 2013.01.28
Több mint 25 százalékkal csökkent a magyar áramtőzsdei zsinórár szeptember közepe óta a cseh, szlovák és magyar árampiacok összekapcsolásával - írja a Napi Gazdaság.
A magyar áramtőzsde szempontjából beváltotta a reményeket a cseh-szlovák-magyar árampiacok összekapcsolása, a HUPX Zrt. által üzemeltetett börzén a magyarországi áramfogyasztás több mint egyharmada, összesen 13,7 terawattóra fordult meg tavaly, a 2010. júliusi indulás óta összesen 19,2 terawattóra árammal kereskedtek - tudta meg a lap a társaságtól.

A piacok összekapcsolásával csökkentek a HUPX-árak, illetve volatilitásuk is mérséklődött. Az indulás után, azaz szeptember 12-e és az év vége között a HUPX-zsinórár 45,65 euró volt, ami a megelőző év azonos időszakához képest több mint 25 százalékos mérséklődés.

A forgalomra is jótékony hatással volt az integráció, a legmagasabb napi kereskedett mennyiség - a december 12-i szállítási napon - közel 34,5 ezer megawattóra volt, ami több mint kétszerese az összekapcsolás első éles napján a börzén megforduló forgalomnak.

Idén a cseh-szlovák-magyar integrációba újabb országok csatlakozhatnak, a hosszú távú piacokon pedig bevezeti a heti termékeket a börze üzemeltetője. A társaság a tavalyinál magasabb összforgalomra számít 2013-ban.
(Napi Gazdaság)

Már megint magukat balzsamozzák fideszék

SaGa 2013.02.06. 07:25:10

@sárkányfő: A szigetelők már harcba szálltak. Már nem tudom hol, de pár napja megjelent az MTI tálalásában a Knauf(?) Kft (ha nem ők voltak, bocs, de úgy emlékszem, hogy igen) számítása, miszerint az állami támogatású szigetelés hamar kifizeti magát. A számok egy 100 nm-es "kockaházra" vonatkoznak:

A szigetelés ára 1.2 millió (szerintem némileg több, mert ebbe a nyílászárócsere már nem fér bele, de legyen ennyi).
A 10 év alatt visszafizetendő hitel teljes költsége 1.8 millió. (ez nagyjából stimmel, csak így nem látom, hol az állami támogatás)
Most jön az érdekes csavar:
A megtakarítás az átlag havi 45000Ft fűtési díjból 15000 Ft, így a megtakarításból pont 10 év alatt lehet visszahozni a teljes árat.
Nos ezzel csak annyi a gond, hogy akinek egész évben minden hónapban 45ezer Ft a fűtésszámlája, az vagy szaunát üzemeltet a házában, vagy kenderültetvénye van a pincében, vagy nemtom.
Nekem a legnagyobb télben sem volt még eddig ekkora fűtésszámlám, még a szigetelés előtt sem, igaz a házam csak 72 nm, azaz 100 nm-esben esetleg lehetett volna. Egy évben egyszer, mikor egy-két hétig odakinn minusz 15-20 fok alatt van a hideg.
Ez a számítás nagyjából az a kategória, mint a 10%-os "rezsicsökkentésből" vízionált évi 100 ezer körüli megtakarítás. Elhiszem, hogy vannak olyanok, akiknek ekkora megtakarítást okoz, de azoknak nem nagyon lenne rá szüksége...

Szenthomárság 2013.02.06. 07:47:31

@komplikato: ez ostobaság, ne terjeszd ha lehet.
a közös képviselő határozat alapján cselekszik, amit a LAKÓK szavaztak meg.
ha mégsem úgy cselekszik vagy nem szavaztak, akkor pedig bíróságra kell menni, nem pedig várni a sült galambot

barata 2013.02.06. 07:48:55

@sárkányfő: Van igazságod, de a szigetelési kedvet nem ez a 10% gázárcsökkenés fogja vissza. Eddig is egy soha meg nem térülő beruházás volt, mostantól is. Ennek ellenére szigetelni érdemes, de megtérülést számolni felesleges.

barata 2013.02.06. 07:54:03

@DR. Smit Pal: Barátom, ezt a szar helyzetet magunknak köszönhetjük.

Steve123 2013.02.06. 07:58:38

Egy villanyszámlát meg lehet csinálni normálisan is. Itt van a példa.
kerdezzbatran.blog.hu/2013/02/05/cvb_507

Szenthomárság 2013.02.06. 08:12:03

@Kőmíves Kelemen: "Mert a hülye kőművesek és szomszédok még mindig az 5 cm dryvitot nyomatják, holott 10-12 cm felrakása nem sokkal több pénz, viszont hamar visszahozza az árát."

10 cm szigetelés pont kétszer annyiba kerül, mint 5 cm, tehát már az anyag díja kétszer annyi, a munka díja nyilván közel ugyanaz.
valóban alig több, csak a duplája. bá-gá-tell!

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.02.06. 08:56:39

Parasztvakítás, választási blöff, fideszes szarháziság a rezsicsökkentés!
A választásokig megígérik, lehet hogy 0 lesz a sör adója, a levegőért nem kell fizetni, az eső lemosta autó ingyenes lesz, mindenki székelyzászlós ruhában járhat, a szarkotmány asztalokat tüzelőnek használhatjuk.... de közben ne figyeljünk a folyamatos drágulásokra, adóemelésekre, fidesz simlikre.
Orbán banda takarodj!

dadddd 2013.02.06. 08:57:29

Szerintem legyen válaszható a kedvezmény, hogy a libsik nyugodtan élhessenek szabadságjogaikkal, és visszautasíthassák a fasiszta kormány kampányát.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.06. 08:58:22

Sárkányfő kommentje jobb, mint a poszt. :D

IvánkaiIván 2013.02.06. 09:01:33

Nagyon helyes! Ferenceteknek, Bajnaitoknak is meg volt a lehetősége, egyik sem csinálta meg, pedig nem nagy dolog.

Bajnai a devizahiteleket is leállíthatta volna, de azt sem tette, csak hagyta a sok embert, hogy továbbra is felvegyék...ennyit a "szakértőről". Pont annyit ért hozzá, mint a libákhoz. A Fidesz megválasztása után 5 percdel leállította, nem volt nagy kaland, csak egy kis jószándék kellett hozzá.

ob.szerver 2013.02.06. 09:05:31

@IvánkaiIván:

"A Fidesz megválasztása után 5 percdel leállította, nem volt nagy kaland, csak egy kis jószándék kellett hozzá."

A devizahitelezést a bankok még 2009-ben leállították.

Csak a tények kedvéért, idióta.

IvánkaiIván 2013.02.06. 09:07:37

@timargabor: normál üzletmentben? Ez nincs meg ma? És mi a normál üzletment te jószág? Nem tünik fel, hogy a multik kilóra megveszik a magyar termelő cégeket, aztán bezárják és saját, kínában gyártott szaraikkall helyettesítik?

Tényleg ilyen keveset látsz a világból? Tényleg úgy gondolod, hogy pl helyes, ha a mcdonalds németországból hozza ide a disznóhúst a burgerekhez? Tényleg elhiszed,mhogy a némt gazda kevesebb pénzért is hajlandó dolgozni, mint a magyar gazda?

Az ilyen együgyű ember minek bloggol?

IvánkaiIván 2013.02.06. 09:09:42

@ob.szerver: Ezt hazudod te, idióta! Mert a valóságban 2010 nyarán állítatta le a kormány! Mennyi bőr van a pofátokon, hogy így mertek hazudni?!

ob.szerver 2013.02.06. 09:33:07

@IvánkaiIván:

origo.hu 2010 június:

"A pénzügyi válság súlyosbodásával egyébként Magyarországon gyakorlatilag eltűntek a svájcifrank-alapú lakáshitelek.

Az OTP adatai szerint is folyamatosan csökken az euróalapú hitelek jelentősége az új folyósítások között, a devizahitelek területén piacvezető bank azt közölte az [origo]-val, hogy júniusban ezen kölcsönök részaránya a 10 százalékot sem érte el. Ezzel egybehangzóan, a CIB-től azt a tájékoztatást kaptuk, hogy mintegy 90 százalék az új hitelkihelyezéseken belül a forinthitelek aránya."

Leállították, ami már nem is létezett. Közben meg az árfolyamot sikerült 270 alattiról 10%-kal feljebb tornászni. Majd jött az előtörlesztés, aki annak a 25%-nak ajándékozott milliókat, akiknek volt pénze és egyébként is tudtak törleszteni, a maradék 75%-nak, akik erre nem voltak képesek, tovább növelte a terheit.
Nem várom el persze egy fideszbaromtól hogy megértse a rezsim lépéseinek aljasságát és társadalmi kártékonyságát. Fogyaszd továbbra is a Selmeczi-féle kommunikációt, amelynek az a célja, hogy a legostobább emberek legprimitívebb és legaljasabb ösztöneire hasson. Sikerrel.

VT Man 2013.02.06. 09:43:42

A Mandineres cikkben érdekes a táblázat, 2012-es adatok.

Szlovákiában, Lengyelországban, Csehországban olcsóbb a gáz (5-10%-al).

Lengyelországban, Csehországban olcsóbb az áram (8-10%-al).

Ez biztos azért van, mert ott nincs profitjuk a szolgáltatóknak, olcsóbbak a bérek (főleg a Cseheknél), és nem költenek egy fillért se hálózati fejlesztésre.

VT Man 2013.02.06. 09:46:53

@Szenthomárság:
"10 cm szigetelés pont kétszer annyiba kerül, mint 5 cm, tehát már az anyag díja kétszer annyi, a munka díja nyilván közel ugyanaz.
valóban alig több, csak a duplája. bá-gá-tell! "

Mekkora baromságot mondtál!

Még az anyag díja se a duplája, mert a vakolatot, hálót, ragasztást nem kell duplán rakni!

Ezért nem duplaannyi a végösszeg, hanem csak mondjuk +20-30%.

Anyagárak:
10cm-es komplett rendszer 2.428,- / nm
20cm-es komplett rendszer 3.813,- / nm
Erre jön a munkadíj.

VT Man 2013.02.06. 09:48:06

@layo:
"Már megint magukat balzsamozzák fideszék "

Nana! Te most itt azt akarod bizonyítani, hogy LEHET piaci alapon áramárat csökkenteni?

Eddig az volt az ellenzéki propaganda, hogy csődbemennek a szolgáltatók, ha olcsóbban kell adják az áramot!

Te meg most bebizonyítod, hogy simán megtehetik?

ob.szerver 2013.02.06. 09:50:19

@ob.szerver:

"Majd jött az előtörlesztés..."

Pontosabban rögzített árfolyamú törlesztés.

Zedder 2013.02.06. 09:53:39

@VT Man: komolyabb világpolitikai elemzések nélkül üres frázisokat puffogtatsz azzal, hogy hol mi olcsóbb. Hol milyen természeti viszonyok vannak? Hol milyen bányák vannak? Hol milyen erőművek működnek? Melyik ország milyen szerződést tud kötni az oroszokkal (gáz), esetleg belföldi forrásaik is vannak, vagy szimplán tudnak máshonnan is importálni. Hol milyen a szolgáltatás minősége, rendelkezésre állása?

Pusztán üres számokkal dobálózva csak saját magad szegénységi bizonyíványát állítod ki.

Zedder 2013.02.06. 09:56:29

@VT Man: az áram egész Európában drágul, mert a kibaszott sötétzöldek a kamu alternatív energiát nyomatják (államilag erősen dotálva), a nucleart meg állítják lefele. Ennek az árát komolyan meg fogjuk fizetni, a következő 5-10-20 évben biztosan.

A gáz ezzel szemben megy lefele "hála" az újfajta bányászási módszernek (fracking), na azzal meg a következő 100-1000 évre elszennyezzük a talaj alatti vizeket és még a földrengések száma is nagyságrendelig növekszik.

Szép új jövő.

layo 2013.02.06. 09:59:29

@VT Man:

Bocs, én nem vagyok ellenzéki propagandista.

Ezek tények.

A Fidesz fényezi magát a rezsicsökkentéssel,miközben erről a hírről alig esik szó.

Szenthomárság 2013.02.06. 10:04:03

@VT Man: szigetelésről volt szó, nem vakolatról
jóhogy a házat hozzá nem számolod.

most vettem szigetelőanyagot, a 10cm-es fillérre pontosan az 5 cm-es duplája

sárkányfő 2013.02.06. 10:07:40

@Kőmíves Kelemen:
@SaGa:

És nincs megállás, ha Fidesz egyszer ki akar nyírni kommunista módszerrel, hatósági árakkal egy piaci szektort, akkor megteszi:

Lázár János: "Több energiaár-csökkentést is terveznek – mondta a Reutersnek a Miniszterelnökséget vezető államtitkár.
Tekintve, hogy jövőre parlamenti választások lesznek Magyarországon, a kormány energiaár-csökkentéssel akar kedvezni a választópolgároknak"

Ezt már meg se kell valósítani, már ez az ígéret is rombol, hisz ezzel megdől minden gazdaságossági számítás...

blah 2013.02.06. 10:07:46

Ha már ilyen informatívak vagyunk tüntessük már föl a számlán azokat a pluszköltségeket is amit a kormánynak köszönhetünk. Micsoda egy demagóg szarrágó banda...

nnnnnnnn 2013.02.06. 10:08:04

szar lehet nektek ballibeknek, hogy nem tudtok mihez kezdeni a rezsicsökkentéssel.

mirigy187 2013.02.06. 10:10:04

@$$$=$$$: A rezsicsökkentéssel lehet mit kezdeni de a többi drágulással már nehezebben lehet mit kezdeni

Elijah_Baley 2013.02.06. 10:17:38

monnyuk én nem vettem észre, mer csak tolok egy fizetés gombot a netes felületen, olvasson áramszámlát, akinek nem telik szépirodalomra...
szal javasolnám a fidesznek, h a hozzám hasonló érzéletlen alakok mexólításához legközelebb küldjön ügyfélkapura levelet, azt mindig repesve olvasom :)

Bambulka 2013.02.06. 10:26:58

Elöször azt hittem ez vicc. Gondolom bizonyos IQ szint felett mindenki érzi, hogy milyen "izzadságszagúak" ezek a Fideszes kényszerszabályok.

ob.szerver 2013.02.06. 10:27:18

Ungváry Krisztián: Matolcsy családja érintett volt a zsidó és német polgárok gazdasági megsemmisítésében.

Matolcsy pedig érintett a jelenlegi magyar állampolgárok 90%-ának gazdasági megsemmisítésében.

Runs in the family. Úgy látszik, a gazdasági megsemmisítés Matolcsyéknál családi vonás.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.06. 10:29:33

@IvánkaiIván: "a multik kilóra megveszik a magyar termelő cégeket, aztán bezárják és saját, kínában gyártott szaraikkall helyettesítik?" - ezt mindenütt megteszik ahol megéri, a kínai szar mindenhol olcsóbb. Persze ha mi az összeszerelő-piacon akarunk a kínai szarral versenyezni, akkor elég rosszul járunk. Ám csak szólok: a poszt nem erről szól.

@$$$=$$$: biztos szar nekik, de mi "jobblibek" vagyunk, csak a pontosság kedvéért.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.06. 10:31:19

És persze a buszjegyre is nyomtassuk rá, hogy 350 Ft + 40 Ft adóból (a BKV évente 50 GFt-os állami támogatást kap és kb. 1,3 milliárd utast szállít).

mirigy187 2013.02.06. 10:33:43

@timargabor: Valószínű, hogy annak a számítógépnek a belseje is kínában készült amin keresztül szapulja a kínai szarokat :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.06. 10:35:14

@$$$=$$$: "szar lehet nektek ballibeknek, hogy nem tudtok mihez kezdeni a rezsicsökkentéssel."

Jobboldaliként ezt tipikusan baloldali megoldásnak tartom.

Rossz lehet a balnemziknek rájönni, hogy egy bolsevik típusú, kripto-rákosista párt szekerét tolják. Szerencsére úgy látom, hogy egyre többen jönnek rá, hogy amit a balos ork bán csinál, az nemzetrontó és csak az ő szűk oligarcha csoportjának a rövidtávú gazdasági érdekeit szolgálja.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.02.06. 10:41:10

@doggfather: szerinted miért tettem be rá a linket? :)

Steve123 2013.02.06. 10:49:05

Kiváncsi leszek hogy, ha majd nő a rezsi ár, akkor is ott szerepel, hogy mennyi pluszt kell fizetni.
A lényeg viszont az, hogy egyszer kapjunk egy normális villanyszámlát. Itt van egy példa, hogy nem leletetlen.

kerdezzbatran.blog.hu/2013/02/05/cvb_507

Muzsikok közt 2013.02.06. 11:28:14

@TrueY: 'Igen, ez tipikusan baloldali megoldás.'

De kit érdekel milyen oldali megoldás? Eddig azért ekézték a fideszt, hogy a gazdagok pártja. Most azért, mert ez baloldali megoldás.

Közben csendben vezet minden poll-t 77 hónapja egyfolytában, most nő a támogatottsága egy év megszorítás és szigorú ktgvetési politika után. Érthető hogy ezt sokan irigylik.

czjanos 2013.02.06. 11:30:09

A vállalkozásoknak nő a rezsi-számlája. Azokon is fel lesz tüntetve, hogy mennyivel?

VT Man 2013.02.06. 11:41:52

@Zedder:
"az áram egész Európában drágul, mert a kibaszott sötétzöldek a kamu alternatív energiát nyomatják (államilag erősen dotálva), a nucleart meg állítják lefele"

Nem a sötétzöldek, hanem az LMP.
És ez az LMP egyik nagy baja, hogy ők keményen ellenzik a Paksi bővítést. Gratulálok nekik!

VT Man 2013.02.06. 11:51:46

@Szenthomárság:
"szigetelésről volt szó, nem vakolatról
jóhogy a házat hozzá nem számolod.
most vettem szigetelőanyagot, a 10cm-es fillérre pontosan az 5 cm-es duplája"

Látszik, hogy soha se szigeteltél!

Tudod te, hogy hogyan megy a szigetelés?
Ragasztóanyaggal (kb. 1 centi vastag réteg, sok sok anyag) felragasztják a szigetelőanyagot. Erre jön a háló (ragasztóval), majd arra egy színezett, festett vékonyvakolat. A vakolat NEM spórolható meg.

Tehát a szigetelőanyag 5-10 cm-je csak egy részét teszi ki az anyagköltségeknek.

"A homlokzat utólagos hőszigetelésének elterjedt módszere, hogy szigetelőanyagot erősítenek a homlokzathoz (ragasztóanyaggal és mechanikusan), amely kívülről üvegháló védelmet és tapasztóanyagot kap, majd erre kerül a fedő vakolat és a színezés.

Bővebben: Dryvit Hőszigetelés | Bauer Marthy Design Stúdió Lakberendezés"

VT Man 2013.02.06. 11:55:48

@Szenthomárság:
"A hőszigetelő anyag átlagára körülbelül 30 százaléka a teljes rendszer átlagos árának. Így az utólagosan elvégzett hőszigetelési munkák során nem érdemes a hőszigetelő anyag vastagságával túlzottan takarékoskodni, mivel a költségek jelentős részét ez nem csökkenti."
www.szeretnivalo.hu/lakberendezesi-munkak/munkaink/hazepitesi-munkak/epites/dryvit-hoszigeteles/

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.06. 11:59:26

@Zuckerbrot: " De kit érdekel milyen oldali megoldás? Eddig azért ekézték a fideszt, hogy a gazdagok pártja. Most azért, mert ez baloldali megoldás."

Én soha nem ezért szapultam a fityiszt! Jobboldaliként azt kérem számon tőle, hogy miért járatja le a jobboldalit és a polgári értékrendet! Egy baloldali alapvetésű párt, mint ők ne rombolja a nemzetet szómágiával!

"Közben csendben vezet minden poll-t 77 hónapja egyfolytában, most nő a támogatottsága egy év megszorítás és szigorú ktgvetési politika után. Érthető hogy ezt sokan irigylik."

Persze! Demagógiában nem lehet vele versenyezni! De akkor is egy bolsevik párt marad! Arról hogy az egység sugarú magyar választó nem lát át a szitán, nem ő tehet. Csak kegyetlenül kihasználja.

blah 2013.02.06. 12:02:35

@Zuckerbrot: Most, hogy a polt vezeti az azért is lehet mert még sok a kommunista beidegződésű ember van az országban és a fideszben látják a gondoskodó államot. Azt sem érdemes figyelmen kívül hagyni, hogy az ország fele pártpreferencia nélkül áll és várja, hogy megjelenjen valaki aki a boldogulásukat segítené. Valszeg ők látják azt is, hogy ez a fajta politika nem vezet sehová. A gazdasági szereplők sarcolása a gazdaságot vágja haza. Most még örülnek a fidesz hívei, hogy lám nem őket sarcolják. Persze annyi eszük nincs, hogy belássák, hogy rajtuk csattan az ostor ha még közvetve is. Lehet ennek tapsolni, csak nem ártana gondolkodni is...

élhetetlen 2013.02.06. 12:09:18

Nem a rezsicsökkentésről akarok beszélni. Egyszerűen csak a számlaformátum. Az a borzasztó, hogy egy ilyen "írjuk oda, hogy lássák" ötlet kipattan egy ember fejéből, és jaj, de jó ötlet, elrendelik. Olyan emberek, akik nem baj, hogy nem tudják, hogy egy ilyen változtatás mibe kerül egy számlázó rendszerben, de eszük ágában sincs megkérdezni egy informatikust. Vegyünk egy egyszerűbb megoldást, kiszámolják a számla végösszegét, föléírnak egy 10 %-kal magasabb összeget. Ennek, semmi értelme sincs, ráadásul le kell tárolni, mert göngyölítjük adott időszakra.
A másik, az adatbázisban tároljuk a régi és új árakat is, ez már sokkal nagyobb módosítás, kétszer számolunk minden számlát, és az előbbiek. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a számlák hatósági előírások miatt zsúfoltak, a plusz két sor és egy üres sor miatt pl. külön lapra csúszik a 3 sor, csak képzeljük el a plusz 3 millió lap költségét minden hónapban. És ez csak technikai kérdés. Sajnos, sok mindent így kezelnek.
Nem baj, majd, ha az adott cégek feldobják a talpukat, az állam megveszi őket, aztán rájönnek, hogy nem tudják üzemeltetni ilyen áron, majd eladják, kiadják... (mi pedig fizetjük)

Muzsikok közt 2013.02.06. 12:14:39

@TrueY: Tisztában vagy a bolsevik szó jelentésével?

A fidesz valóban bolsevik minden pártnak ez a célja.

DezInf 2013.02.06. 12:23:05

@Zuckerbrot:

Egy mensevik párt,amelyik bolsevik trükköket alkalmaz:D

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.06. 12:33:20

@Makkasz: fáj, hogy ennyi magadfajta gazember lehet szabadlábon ebben az országban! És az lényegtelen, hogy Btk szerint vagy gazember vagy csak emberileg. Egy utolsó, önző szarcsimbókot ismerhettem meg a böffentéseidből.
Egyéb kérdés, te gané?

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.06. 12:33:57

@Makkasz: nem, akkor te sem lennél és mennyivel szebb lenne ez a világ!

fidesz = házmesterek pártja 2013.02.06. 12:35:44

@DR. Smit Pal: te tényleg ekkora barom vagy, vagy csak játszod itt az ostobát? Jó, hogy nem Kádárékra hivatkoztok még most is! Apropo: az előző négy éves fidesz diktatúra alatt hogy is volt az adósodással?
Arról valahogy mindig megfeledkeztek!
A rákosista módszereiteket már meg sem említem.

dukeekud 2013.02.06. 12:39:48

@dadddd: "Szerintem legyen válaszható a kedvezmény, hogy a libsik nyugodtan élhessenek szabadságjogaikkal, és visszautasíthassák a fasiszta kormány kampányát. "

Ez jo otlet. Mindenkinek nyilakoznia kene, hogy akarja e a rezsicsokkentest, vagy nem. Sot legyen egy harmadik opcio is a 10 %-os aremeles.
Igy kiderulne, hogy a valojaban mit is akarnak az emberek.
Mert most nagyon ugy nez ki, hogy a diktatorikus kormany ra akarja kenyszeriteni az emberekre a rezsicsokkentest, legalabb is az mszp szerint.

Muzsikok közt 2013.02.06. 12:44:43

@blah: még sok a kommunista beidegződésű ember van az országban

- ez így van de a jelenkori pártok a jelenkori választók igényeire tudnak reagálni

az ország fele pártpreferencia nélkül áll és várja, hogy megjelenjen valaki aki a boldogulásukat segítené.

- ebben nincs semmi új jó néhány messiás már megjelent ismered az eredményt. Az oszág fele egyébként sem szokott szavazni, és bárki aki még megjelenhetne elkésett.

látják azt is, hogy ez a fajta politika nem vezet sehová. A gazdasági szereplők sarcolása a gazdaságot vágja haza.

- eddig a múltban csak a fidesz hozott fenntartható hiteles gazdaságpolitikát. A jelen alternatívák között sem látok jobbat a palettán.

még örülnek a fidesz hívei, hogy lám nem őket sarcolják. Persze annyi eszük nincs, hogy belássák, hogy rajtuk csattan az ostor ha még közvetve is. Lehet ennek tapsolni

- a szocik a munkát sarcolták, a fogyasztást nem. A fidesz eltolta az arányokat, a munkát kevésbé, a fogyasztást inkább sarcolja. A túlfogyasztás miatt volt Mo. és lakossága eladósodott így ez természetes reakció.

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2013.02.06. 12:45:21

@sárkányfő: szerintem igazad van! nem csökkenteni kellene az árakat, hanem ösztönözni a fejlesztést és a beruházást.

Rossz irányba haladnak évek óta a dolgok, miért kell feltétel nélkül parasztvakítással kiszolgálni az embereket? Az öngondoskodás mindenki érdeke, ahogy az is, hogy a bevételeket ne feléljük, hanem visszaforgassuk a gazdaságba. Lehet, hogy ez a 10%-os csökkentés valakinek pár hónapra csökkentette a számláját (1-2 ezer forinttal), de hosszútávon sokkal nagyobb árat fizet érte, az biztos, hogy az életszínvonal és komfortérzet csökkenését eredményezi...

Vidéki 2013.02.06. 12:52:12

„Mindezt elvileg annak a költségén, akin - a rendeletalkotó szándéka szerint - leverik a csökkentést.”
Nem kell idealizálni ezeket a szolgáltatókat.
Nem kell megfeledkezni arról, hogy ezek a szolgáltatók helyi monopóliumok és ez lehetővé teszi számukra, hogy a rájuk szorulóktól annyit kérjenek, amennyit nem szégyenlenek.
A feudalizmusban a bárók voltak hasonló helyzetben, akik vámot szedhettek azoktól, akik birtokukon áthaladni kényszerültek.
Egy lócsiszár virágvasárnapja dráma Kleist Kolhaas Mihály című kisregénye alapján született, mely az egyén és a hatalom konfliktusának példázata.

A tronkai vámos 50 garast követel a tronkai báró nevében, különben Kolhaas lovát nem hajlandó átengedni birtokán.

Az jogvita emberhalálba, majd parasztlázadásba torkollik.

A feudalizmusban a tronkai báróhoz hasonló nagyuraknak árú megállító joguk volt.

Napjainkban hasonló helyzetben vannak nálunk a szolgáltató vállalkozások.

Saját területükön monopol helyzetben vannak és szolgáltatásaikért annyit kérnek, amennyit nem szégyellenek.

Nem időszerűtlen rendet teremteni a mai bárók területén!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.06. 13:15:51

@Zuckerbrot: "Tisztában vagy a bolsevik szó jelentésével?"

Igen. 10 évig tanultam oroszul, mert nekem még kötelező volt.

"A fidesz valóban bolsevik minden pártnak ez a célja."

Úgy látom, hogy Te viszont nem tudod, mit jelent a "bolsevik párt". Nem hinném, hogy minden párt alapvetően antidemokratikus lenne!

blah 2013.02.06. 13:35:05

@Zuckerbrot: Nos a hiteles gazdaságpolitikával vitatkoznék. Az, hogy a javak megtermelőitől vonják el a forrásokat az azt jelenti, hogy nincs ami az újratermelődést mozgassa. Egyszóval a gazdaságból kivont pénz csak lassítja a gazdaság működését. Ilyen ostobaságot még a szocik sem csináltak. Csak nézd meg az eredményét, már csökkenő pályán van a versenyszféra munkahelyeinek száma, a GDP is lejtmenetben, újabb és újabb adónemeket kell kitalálniuk, csodálkoznak, hogy nem folyik be az adókból a számított összeg. Aztán a kiszámíthatatlanság okozta beruházási hiány sem éppen a hiteles gazdaságpolitika jele… Miközben a szocik „csak” eladósították az országot a fidesz arra rendezkedett be, hogy a népszerűség hajhászás közepette kihúzza a talajt a gazdaság alól. Ezt nem érik fel ésszel. Szóval hiteles gazdaságpolitikáról beszélni a fidesszel kapcsolatban… még a viszonyítási alaphoz képest sem lehet, pedig nem tették magasra a lecet.

Szenthomárság 2013.02.06. 13:46:51

@VT Man: nagyon tévedsz, mert szigeteltem.
ha a szigetelő költsége 30%-a a teljes költségvetésnek, akkor a dupla vastag szigetelés már 46%-a
még így is jelentős, ha nem számolom, hogy kétszer annyi fuvar, kicsit nagyobb meló, stb.

Egyébként osztom a már itt elhangzott vélekedést, jó dolog a szigetelés, de megtérülést számolni rá fölösleges, mert még az is jobb, ha lekötöd az árát és tüzelőt veszel a kamatokból.
a napkollektorról meg már nem is beszélve.

Muzsikok közt 2013.02.06. 13:50:12

@TrueY: Nem hinném, hogy minden párt alapvetően antidemokratikus lenne!

- Ja, hát akkor úgy látszik az emberek az antidemokratizmusban hisznek, 77 hónapja, régebben mint az EUban bármelyik kormánypárt esetén.

Tudod, a siker az, hogy meg kell tudni mit akarnak a zemberek, aztán meg kell adni nekik!

Muzsikok közt 2013.02.06. 13:56:23

@blah: Az, hogy a javak megtermelőitől vonják el a forrásokat az azt jelenti, hogy nincs ami az újratermelődést mozgassa.

- Az van hogy ezt azok terjesztik, akik alatt az újratermelődés duplájával nőtt az eladósodás. Szóval nem venném komolyan, amolyan vélemény-
féleség.

már csökkenő pályán van a versenyszféra munkahelyeinek száma, a GDP is lejtmenetben - egy kicsit tényleg csökkent a versenyszféra, de a 2010-12 év GDP emelkedése magasabb, mint a megelőző 3 év átlaga(amikor 15%kal nőtt az adósság). Mindezt adósság visszafizetés mellett.

A fidesz megvalósította a gazdasági fordulatot, növekedésre van idejük a választást mindenképpen megnyerik/az első kormányzásuk alatt ugyanígy szedték rendbe az államháztartást, de nyerni akkor nem tudtak újra/

dean23 2013.02.06. 13:57:49

Támogatandó ötlet! Minden ilyen számlán feltüntetném, hogy a Fidesz-KDNP mennyi lóvét vasaltat be a pocsék gazdaságpolitikája miatt!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.06. 14:17:32

@Zuckerbrot: Igen, ez egy pragmatikus válasz. Pont ezért néznek az emberek VV, meg BB-t és nem színházi közvetítéseket.

A zemberek alapvető tulajdonsága a ritualizálhatóság és indoktrinálhatóság. Ezt ügyesen használja ki ork bán. Ahogy Rákosi, vagy Szálasi is tette.

Nálunk még a többség a szocializmust szeretné vissza, amikor az állam helyettük gondolkodott és cselekedett. Ezt jobboldaliként fájdalmas látni. Bocs.

blah 2013.02.06. 14:19:11

@Zuckerbrot: te várjál itt most nem arról van szó, hogy ki terjeszti meg ki nem. Arról van szó, hogy ha a gazdaságból kivonod a forrásokat és kinyírod a hitelezést, akkor adott időegység alatt nem tud ugyanúgy teljesíteni a gazdaság. Ha gondolod bővebben kifejtem miért is. Az elvonások meg nem mérséklődnek hanem csak újak jönnek. Ez az egész koncepció, hogy ők majd adósságot törlesztenek alaposan elhibázott. Sokszorta több pénzt vontak ki a gazdaságból mint amennyivel többet tudtak törlesztésre fordítani. Ez így nem éppen fenntartható. Azt, hogy milyen gazdasági fordulatot vizionálsz azt nem tudom, hacsak nem a földbeállásra gondolsz de szavaidból azt veszem ki, hogy elhitted, hogy itt valamilyen sikersztori megy végbe.
Nos amint te is elismerted, hogy csökken a GDP, már egy növekedő pályához képest történik, amit ugye egy komoly recesszióhoz mérten sikerült abszolválni, az azért meg nem mellékes. Aztán a versenyszférás munkahelyek csökkenése úgy látom számodra nem azt jelenti, hogy szűkült az a kör amelyik megtermeli az államadósság elleni harchoz szükséges forrásokat. Szóval nem értem milyen gazdasági fordulatról beszélsz. Mi a jel?

blah 2013.02.06. 14:35:28

@Zuckerbrot: ugye a '98-as helyzethez képest most nem egy olyan helyzetben vették át a staféta botot amikor is az előző kormány felhizlalta az államkasszát... szóval én az érdemek osztogatásával csínján bánnék.

Muzsikok közt 2013.02.06. 14:39:45

@TrueY: 'Ahogy Rákosi, vagy Szálasi is tette.'

Hát azért őket nem éppen demokratikus választáson választották meg. Nem is voltak hosszú életüek. Jelzem a leghosszabb karrierjü csúcspolitikus is immár ork bán. Ezt add össze.

Nálunk még a többség a szocializmust szeretné vissza

- némileg igaz, de nem a 90 előttit akarják vissza, hanem szocpiacgazdaságot akar mindenki. Amúgy az egész EU politikája ilyen, a választók ott is ugyanilyenek, legfeljebb az USA-nak van öngondoskodási hagyománya.

Muzsikok közt 2013.02.06. 14:46:41

@blah: De igen arról van szó.

1. Te is beszoptad a maszlagot - 'ha a gazdaságból kivonod a forrásokat és kinyírod a hitelezést, akkor adott időegység alatt nem tud ugyanúgy teljesíteni a gazdaság'

2. Ha egy chart-ot megnézel a portfólión 2009 óta alacsony a hitelezés, a bankadó('11) után nem esett vissza. Tehát nincs összefüggés.

Ilyen általános lózungokat szeret terjeszteni a propaganda. A bankadó és a hitelezés magyarországi csökkenése között semmi összefüggés nincs. A magyar bankok 90%-a külföldi és a 2008 őszi külföldi forráscsökkenés után elkezdték kivonni a pénzt a perifériáról. Akkor a kormányok kérték hogy ha a konjunktúrát kibírták nálunk a régió legmagasabb nyereségességével, akkor ne tessék a válságban azonnal kivonni a pénzt. Szartak rá ezért kaptak + adót. Kész, történet vége.

Muzsikok közt 2013.02.06. 14:49:47

@blah: ugye a '98-as helyzethez képest most nem egy olyan helyzetben vették át a staféta botot amikor is az előző kormány felhizlalta az államkasszát... szóval én az érdemek osztogatásával csínján bánnék.

- Én meg úgy emléxem hogy a szocik 2002ben osztogattak nem 98-ban(a választási évükben). Úgyhogy át kéne gondolni ezt mégegyszer.

blah 2013.02.06. 14:59:36

@Zuckerbrot: bakker ezeket magamtól mondom. Ez így működik. Nem kell nekem hinni, csak akkor gondolkozz már el rajta, hogy hogyan működik. De most tovább olvasva a baromságaidat, nem is akarlak semmiről meggyőzni.

Muzsikok közt 2013.02.06. 15:05:24

@blah: A számok azt mutatják hogy nem így müködik. Meggyőződtél róla vagy csak vered a nyálad?

hitelkihelyezések 2009-12 Google.com

blah 2013.02.06. 15:13:46

@Zuckerbrot: milyen számok mutatják? Pont azt mutatják, hogy így működik. Nem értem hol látod te az igazad bizonyítékát. Baszki ha alapvető összefüggéseket sem tudsz magadtól olvasni akkor nem kéne velem vitatkoznod.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.06. 15:18:46

@Zuckerbrot:
"Hát azért őket nem éppen demokratikus választáson választották meg."

Ok, akkor legyen Hitler. Az jobb példa?

"ork bán. Ezt add össze."

Ügyes kamarilla politikusnak tartom. De semmi több. Ez persze leginkább a többi magyar politikust értékeli. Le.

"- némileg igaz, de nem a 90 előttit akarják vissza,"

Szerintem meg de. Ahogy cölöpteknős is kinyilatkoztatta: "Nem a diktatúra ellen harcolt, hanem azok ellen, akik csinálták!". Azt hiszem ennél őszintébb szók nem nagyon hagyták el még rózsa peros ajkait...

"hanem szocpiacgazdaságot akar mindenki."

Azt sem tudják, hogy az milyen, mert nem volt ilyen soha nálunk.

Muzsikok közt 2013.02.06. 15:24:08

Ok, akkor legyen Hitler. Az jobb példa?

- Mire? Mi baj Hitlerrel?

"Nem a diktatúra ellen harcolt, hanem azok ellen, akik csinálták!"

- Nem ismerem a teljes szöveget, gondolom nem azt magyarázta hogy ő egy diktátor vagy az akar lenni.

bolygóközi 2013.02.09. 02:12:04

@Zuckerbrot:
azért akadtak mások is, igy pld Kádár. Pld Horthy

quendelapo 2013.02.09. 12:50:33

@Zuckerbrot:
"2. Ha egy chart-ot megnézel a portfólión 2009 óta alacsony a hitelezés, a bankadó('11) után nem esett vissza. Tehát nincs összefüggés."

Beindult volna a hitelezés a 2009-es válság után, ha nem jönnek kúrja szét orbán a gazdaságot:

a hitelezést több lépésben b@sztaák haza:

1. forint hintéáztatás 2010 június
2. IMF eééeni szabadságharc 2010 június
3. bankadók és különadók 2010 nyár
4. manyup lenyúlás 2010 ősz - tél
5. deviza hitel előtörlesztés 2011 ősz
6. újabb különadók azóta, de ezt már senki nem képes fejben tartani

Az a kérdés, hogy a narancs bolsik vagy a nemzeti szocialisták-e a találóbb név?

Kismacska (BELLA) 2013.02.11. 12:41:51

@Zedder:

Látom, jól fizet a Párt a droidjainak, ha ilyen aktív Fideszvédőt talál...
süti beállítások módosítása