A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Kommunistahatározó: Fónagy János

2013.01.05. 17:44 garmr

Fónagy János Vilmos 1942. július 11-én született Budapesten.

Fónagy János a rendszerváltás előtt a Magyar Szocialista Munkáspárt tagja volt 1985-ig.

Fónagy János 1981-tól 1988-ig az Ózdi Kohászati Művek vezető jogtanácsosa volt.

Fónagy János 1993-tól a Fidesz tagja.

Fidesz: Magyarországon működő neokommunista politikai szervezet, mely 2000 milliárd forintnyi magánvagyont zsarolt ki a lakosságból. Működése alatt, noha 6 évnyi lehetősége volt rá, nem hozta nyilvánosságra a kommunista rezsimet szolgáló ügynökök listáját, ezáltal a kommunizmus bűntettei támogatójának tekinthető. Tagjai közt jelentős számban találhatóak az előző kommunista éra politikai életében részt vevő személyek. Programjának központi eleme a magánszektor büntetése és az államosítás. 

Fónagy János 2010-től a Fidesz által működtetett kormány államtitkára.

Fónagy János, a napokban történt új megbízatása szerint a rezsidíjcsökkentés érvényesítését vizsgáló kormánybizottság vezetője.

Fónagy János egy 2013.01.04-én tartott sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy a kormány január 1-jével az áram, a gáz és a távhő lakossági árának tízszázalékos csökkentéséről döntött. Annak érdekében, hogy ez ténylegesen és mindenhol megtörténjen, vezetésével a kormány, valamint a Fidesz-frakció is létrehozott egy bizottságot.

Közüzemi díjcsökkentés: A kommunista/szocialista kormányok bevett populista eszköze a megcsappant népszerűségük visszanyerésére. Akkor van rá szükség, miután az adott kormány elhibázott voluntarista gazdasági politikája megbukott, ezáltal nincs se gazdasági növekedés, se munkahelyek, az emberek életszínvonala pedig meredeken esik. A kommunizmus/szocializmus hagyományainak megfelelően ilyenkor a magánszektortól várják a helyzet megoldását (jellegükből adódóan az ilyen rendszerek szükségszerűen inkompetensek), de nem a magánszektor lehetőségeinek bővítése, hanem további sarcolása révén.

Fónagy János a Népszabadságnak 2013.01.05-én adott interjújában a következőket mondta:

"Persze feltételezem, hogy az érintett cégek nem örülnek. Természetesnek tartanám, ha a mostani bevételcsökkenést fájlalva tárgyalásokat kezdeményeznének velünk. Mi állunk is elébe. Az, hogy a mostani árcsökkentés mely energiacégekre milyen pénzügyi hatást gyakorol, egyelőre nem ismert. A mérték cégenként különböző lehet, de abban biztos vagyok, hogy az 1995–1996-os privatizációk óta a vevők befektetése bőven megtérült. A sok tekintetben monopolhelyzetű közműszektorban kétségtelenül a mostaninál sokkal nagyobb mértékű közösségi tulajdont látnánk szívesen. Csakúgy, mint számos olyan nyugati országban, amelyek közösségi tulajdonú cégei Magyarországon éppenséggel magánbefektetőként jelentek meg. De ez nincs semmilyen összefüggésben a kormány lakossági tehercsökkentési szándékaival. Nem tudunk azonban, hogyan is tudnánk kitérni az elől, ha egy tárgyalás során valamely befektető eladási ajánlattal élne. Akkor ezt a felvetést is megvizsgálnánk. Csakúgy, mint például az E.ON gáznagykereskedőjének és gáztároló hálózatának ügyében."

A fentiek alapján felvethető, hogy Fónagy János Vilmos kommunista.

 Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

284 komment · 1 trackback

Címkék: fidesz nyugdíj kommunizmus hitelesség fónagy

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr914999848

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán, a legyőzhetetlen 2013.01.06. 21:24:20

Nem szívesen lennék most az ellenzék helyében. Két és fél éve kiéhezett hiénákként várják, hogy a Kárpátok gazellája elbukjon a balliberális kormányok által hátrahagyott adósságcsapdában, az IMF és az EU által emelt akadályokban, vagy leterítse a Wall ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

huttinger 2013.01.06. 21:08:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Én nézzek utána?

Ember! Írsz itt balgaságokat össze-vissza.

huttinger 2013.01.06. 21:09:34

@kennyking:

Kicsit több. 3 év 2 hónap.

1989 November 1993.január.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.06. 21:12:45

@huttinger:

Nézz meg a Csehszlovák Kommunista Párt (az ottani MSZMP) történetét. A rendszerváltozás után megmaradt kommunistának. Majd miután kettévált külön szlovák és cseh pártra, a cseh rész mind a mai napig megmaradt kommunistának. (A szlovák rész kiesett a parlamentből, marginalizálódott.)

Mi ebben a butaság?

Anti Anyag (törölt) 2013.01.06. 21:13:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ezt azért tudták megtenni, mert egyrészt ott nem voltak "Demszkyék", Havel önmagában volt annyira népszerű, hogy eleve kiköthette, nem köt kompromisszumot, nem akar még ellenzékben sem volt kommunistákat látni, nem hogy együttműködni velük. Győzelme révén kidobhatta a rendszerből a volt komcsikat.

Itt az volt a gond, hogy nálunk nem volt ilyen népszerű alak, az SZDSZ még fénykorában sem tudott volna önállóan választást nyerni. Az MDF nemzetinek számított, ez a liberálisok szemében rosszabb mint a kommunista.

Az hogy miért ilyenek a hazai libsik, azt az EU és USA hasonlóitól kellene megkérdezni, az én tippem az, hogy ezeket gyenge társadalmi elismertségük miatt csak a szélsőségesebb nyugati csoportok támogatták, afféle, ha nem jön be nem sokat buktunk, ha viszont bejönnek, nagyon be jönnek a befektetéseink alapon.

Azaz, ezek ha akartak volna sem vihettek volna olyan független, saját lakossági érdekeket figyelembevevő politikát, mint a csehek, vagy most Orbán, aki nem tartozott ebbe az érdekkörbe.

kennyking 2013.01.06. 21:13:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Azért van egy komoly különbség, ami miatt szerintem nem lehet párhuzamot vonni.Ez pedig a gazdaságpolitika.A Nemzeti szocializmus nem üldözte a magántulajdont.Sőt, a nagytőke kifejezetten támogatta.Ez a fasiszta rezsimre különösen igaz.Ezeknek a diktatúráknak a politikai fundamentumai valóban hasonlók.Ja, és a nemzeti szoci nem volt internaci.A német nemzeti szoci is más volt, mint mondjuk a hungarizmus.Az alapjai azonosak, de megvoltak a nemzeti sajátosságai.Szálasi például nem tartotta sokra a német nemzeti szocializmust,de az alapokat átvette.Érdemes elolvasni az Út és Cél című programot.

huttinger 2013.01.06. 21:16:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Tehát megint csak azt kérdezem, hogy én minek nézzek utána?

Te ezt írtad.

"""Csehszlovákia egy dologban egyedi volt: az egyetlen kelet-európai ország, ahol a szocialista párt, a középbal nem a kommunista párt utódja, hanem új párt."""

Na erre vagyok kíváncsi. Mikor alakult meg a Csehszlovák szocialista párt?

kennyking 2013.01.06. 21:18:37

@Anti Anyag:
" Az MDF nemzetinek számított, ez a liberálisok szemében rosszabb mint a kommunista. "
Konkrétan ők voltak a " Horthy-rendszer restaurálok", az akkori fasisztákok-nácikok.( Ez mindig aktuálisan változik, attól függően, hogy éppen ki van a ballibant helyett kormányon.)

" Győzelme révén kidobhatta a rendszerből a volt komcsikat."
Ez viszont téves.Még ma is parlamenti tényező a cseh komcsi párt.Az más kérdés, hogy senki nem áll össze velük.(nem úgy, mint nálunk, már ha az mszp-t komcsinak tituláljuk a Thürmerék helyett.Mert , végül is a jogutód...)
Ott olyan a komcsi párt megitélése, mint nálunk a Jobbiké.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.06. 21:19:45

@Anti Anyag:

A magyar társadalom abszolút passzív volt akkoriban. Emlékezzünk vissza, a messze legnépszerűbb ember egy nagyimreista nacionál-kommunista, Pozsgay volt! Tehát nem egy ellenzéki, hanem valaki a rendszer irányítói közül, egy volt reformer. A Fidesznek és az SZDSZ-nek sok erőfeszítésébe került akkoriban Pozsgay kikapcsolása a játékból.

A közhangulat az volt, hogy legyen nyugalom. Az MDF is leginkább azzal tudott nyerni, hogy ő a "nyugodt erő", s nem olyan, mint a radikális SZDSZ meg Fidesz.

kennyking 2013.01.06. 21:20:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A másik különbség, hogy a nemzeti szocializmus jelentősen növelte az életszínvonalat, míg a kommunizmus jelentősen csökkentette.

kennyking 2013.01.06. 21:21:49

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ezért volt cinikus kijelentés Antall-tól, hogy tettszettek volna..

huttinger 2013.01.06. 21:23:07

@kennyking:

"""A másik különbség, hogy a nemzeti szocializmus jelentősen növelte az életszínvonalat..."""

Hitelből. Tudtad? És azt is tudtad, hogy felhívták Hitler figyelmét arra, hogy a hitelek visszafizethetetlenek?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.06. 21:23:48

@kennyking:

Mind a fasiszta, mind a náci ideológia korlátozta a magántulajdont, bár valóban nem vetette el, mint ahogy a marxizmus.

huttinger 2013.01.06. 21:24:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"""Most néztem utána: 1878-ban. http://www.cssd.cz/"""

Nem volt túl sikeres.

Az a szociáldemokrata párt.

Én a Csehszlovák szocialista párt megalakulására vagyok kíváncsi. Te írtad.

kennyking 2013.01.06. 21:25:48

@hutting:
Ezért támogatta a nagytőke.Ha van elegendő fegyvered és hadsereged, akkor nem igazán számít, hogy visszafizethető e hitel vagy sem.Ez a mai napig így van.Amerika vs. Magyarország.

kennyking 2013.01.06. 21:27:14

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A lényeg, hogy nem ugyanaz.Egyébként , az én véleményem az, hogy nem ördögtől való a magántulajdon korlátozása.Speciel itt a nagy multicégekre gondolok, nem a sarki fűszeresre.

huttinger 2013.01.06. 21:29:39

@kennyking:

Tehát akkor a következőt kell csinálni.

Vegyünk fel a egy valag hitelt. Csináljunk belőle egy ütőképes haderőt, majd anslussoljuk az osztrákokat, szlovákokat, cseheket, horvátokat és már is meg van oldva a visszafizetés.

Mert valami ilyesmit csinált Hitler. Ha kérhetlek ne nagyon propagáld a hileri életszínvonal növekedést.....

kennyking 2013.01.06. 21:31:36

@huttinger:
Nem rossz elképzelés.Van benne ráció...
Érdemes összehasonlítani a francia és a német GDP-t 18-tól.( A franciák nyertesek voltak ugyebár...)

huttinger 2013.01.06. 21:31:54

@kennyking:

Valami történelem ismeretet emlegettél nekem ugye?

Hogy is történt Magyarországon a teljes államosítás?

Nem véletlenül úgy hogy előbb a nagyok aztán a végén már a sarki fűszeres is?

Szóval a történelmi ismereteket nem biztos, hogy nekem kellene felfrissítenem.

kennyking 2013.01.06. 21:32:13

A Dunán a Tanu megy.Okulásul a népeknek az orbáni világban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.06. 21:32:34

@huttinger:

Nem tudok ilyen pártról. A csehszlovák középbal pártjának neve Cseh-Szlovák Szociáldemokrata Párt volt, annak az utóda a mai Cseh Szociáldemokrata Párt.

huttinger 2013.01.06. 21:33:20

@kennyking:

Ezt hogy érted?
A gaz franciáknak hiteleztek a németek majd a franciák a hitel visszafizetése helyett megtámadták a németeket?

kennyking 2013.01.06. 21:34:07

@huttinger: Én nem emlegettem neked történelmi ismereteket.Valakivel keversz.Meg nem is tudom, hogy hogyan jön ide az államosítás.Tényleg nem vágom.

Anti Anyag (törölt) 2013.01.06. 21:34:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A kádár rendszer a lakosság szempontjából közel sem volt olyan kemény mint a cseheknél, az SZDSZ éppen azt ismerte fel, hogy a komcsikat itt ki lehet hozni a karanténból, jár velük egy csomó szavazó. (Főleg, ha az MDF-et is erodálják, na meg persze erodálja saját magát).

Azt a hibát viszont elkövették, hogy a lakosságot nemzeti és urbánus részre osztották és persze azt is, hogy azt gondolták, a komcsik szavazói is mind komcsik. Gyakorlatilag mint a vírus, szépen kiették maguk alól a gazdatestet. Mo-n már nagyon kevesen igényelték azt a típusú liberalizmust, hogy a nemzeti érzések rossz dolog, a zsidóság jó dolog, a korona a kukába való.

huttinger 2013.01.06. 21:34:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ha nem tudsz ilyenről akkor a klónod írta ezt?

""""Csehszlovákia egy dologban egyedi volt: az egyetlen kelet-európai ország, ahol a szocialista párt, a középbal nem a kommunista párt utódja, hanem új párt. Mindenhol máshol az ex-kommunisták alakultak át középballá, csak Csehszlovákiában lett másképp, ott az ex-kommunista párt ma is kommunista.""""

kennyking 2013.01.06. 21:35:59

@huttinger:
Dehogyis. Hanem a vesztes, hadisarcot fizető németeknek pár év alatt nagyobb lett a GDP-jük, mint a szorgos franciáknak.Akkor bejelentkeztek a Ruhr-vidékért, amit meg is kaptak.Gyakorlatilag ekkor állt bele a földbe a német gazdaság.A rakétaszerű GDP növekedés egybeesik a NSDAP hatalomra kerülésével.

huttinger 2013.01.06. 21:36:17

@kennyking:

Ezt írtad nekem.

@huttinger:
Történelemkönyvben.Szlovákia idősebb, mint te?

Aki történelemkönyvre utal az ugye ennek olvasását ajánlja a másiknak.

Tévednék?

bolygóközi 2013.01.06. 21:37:17

@Kakimaki0123456789:
ez nagy demagógia.
Pld. a MOL-nak ma nincs nagy szerepe a magyar gázellátásba.
Az MVM szerepe viszont egyre jelentősebb, sőt most már meghatározó.
Jó üzlet az energia és már célkeresztben van/volt.
Ez FIDESZ üzlet lesz. / ugyan Simicska mikor tünik itt is fel /

kennyking 2013.01.06. 21:38:13

@Anti Anyag:
Azért szerintem nem bazírozott rosszul az szdsz arra, hogy a nemzeti érzés valami rossz dolog, mert a kádár-rendszer elég sikeresen erodálta a nemzeti érzelmet.De annyira már nem, hogy az szdsz-es antimagyarizmussal hatalomra lehessen jutni.Nem vagyok büszke rá, de én akkoriban az szdsz-re szavaztam.

kennyking 2013.01.06. 21:40:20

@huttinger:
Igen.Mert feltetted a kérdést, hogy hány évig élt Csehszlovákia a bársonyos forradalom után.Napra pontosan nem emlékeztem, de rád bíztam, ha nem tudod, egy jó történelemkönyvből megtudhatod.
S lőn. Ha magadtól tudtad, akkor gratula.

huttinger 2013.01.06. 21:40:53

@kennyking:

"""Dehogyis. Hanem a vesztes, hadisarcot fizető németeknek pár év alatt nagyobb lett a GDP-jük, mint a szorgos franciáknak.Akkor bejelentkeztek a Ruhr-vidékért, amit meg is kaptak."""

Akkor nézzük a tényeket. A németek a hadisarc kifizetését megtagadták a franciák felé. Demilitarizált övezet volt a francia határtól a Rajnáig húzódó terület. A franciák a Ruhr-vidék szén kitermelését lefoglalták a hadisarc fejében.

Akkor újra mondom. A hitleri Németország hitelből!!! finanszírozta azt a GDP növekedést.

Nem volt világos már az előbb amit leírtam?

bolygóközi 2013.01.06. 21:41:51

@Kakimaki0123456789:
Szerinted hogyan van ez Németországban EON, Olaszországban ENI, Franciaországban Suez, Oroszországban GAZPROM, stb. ?

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2013.01.06. 21:41:51

@Negyvenértelmiségi:
"Egy igazi keresztény elhatárolódik az Ószövetségtől, és az Újszövetség alapján él. Ebbe nem férnek bele sem a zsidók, sem a neokohnok. "

És hát ugye Jani sem lett megkeresztelve:)
Meg ha jól rémlik volt egy pár Ószövetségkövető
még kishazánk kommenista élharcosai között úgy 60
évet visszanézve.
De ez természetesen nem releváns, semmi összefüggése
nincs a témával, minden ami erre utalna csak a véletlen műve, kérjük törölni a jegyzőkönyvből!
És én kérek elnézést!

kennyking 2013.01.06. 21:42:39

@bolygóközi: Ilyenkor jut eszembe a Bős- Nagymaros erőmű körüli herce-hurca.Hogy minek nekünk erőmű, amikor exportáljuk az áramot.No, aztán elmúlt.
( Anno én is az erőmű ellen voltem.Ugye, ez Szentendrén nem volt kérdés....ma már nem vagyok biztos benne, hogy jól gondoltam akkoriban.De, végül is, nem rajtam múlt...)

huttinger 2013.01.06. 21:43:25

@kennyking:

Viszont most én írom neked.

Történelemkönyvek. Jó lenne utána nézned a hitleri Németország felvirágzásának mielőtt mielőtt tovább folytatod a marhaságokat.

A II.VH megkezdése előtt már gyakorlatilag Ausztria és Csehország teljes vagyonát lerabolták, hogy fenntartható legyen Németország fejlődése.

kennyking 2013.01.06. 21:45:22

@huttinger: Légyszí, mondd újra....
Egyébként fizették egy darabig a hadisarcot, csak amikor megunták az újabb követeléseket, akkor intettek be.
Amerika hitelből finanszírozza a növekedést....de azért ne szaladj neki a Dunának.

kennyking 2013.01.06. 21:46:33

@huttinger:
Ezért fejlődtek.A másik, szerinted ma miért fenntartható Németország( meg az USA ) fejlődése.

huttinger 2013.01.06. 21:47:45

@kennyking:

Csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy minden ország akinek költségvetési hiánya van hitelből finanszírozza a gazdasági növekedést.

És ebben is unortodox Magyarország. Mi a gazdasági visszaesést is hitelből finanszíroztuk 2012.-ben.

huttinger 2013.01.06. 21:48:44

@kennyking:

Mert van működő gazdaságuk. Ellenben velünk.

huttinger 2013.01.06. 21:50:04

@kennyking:

"""csak amikor megunták az újabb követeléseket"""

Ki lépett fel újabb követeléssel Németországgal szemben? Mesélj! :-)

huttinger 2013.01.06. 21:50:57

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Itt.

""""....az egyetlen kelet-európai ország, ahol a szocialista párt....""""

kennyking 2013.01.06. 21:51:45

@huttinger:
Nemcsak 2012-ben.Gyakorlatilag tíz éve.
Azért működik a gazdaságuk, amiért a harmincas évektől.Csak ma nem fegyverekkel vívják a háborút.Az Ejura ki sem térek, mert látom, hívő vagy.

kennyking 2013.01.06. 21:52:39

@huttinger: A franciák.De, bocs, unlak már, megyek nézem a Tanút.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.06. 21:55:30

@huttinger:

A "szocialista" és a "szocdem" szinonímák. Ráadásul hozzá is tettem "a szocialista párt, a középbal". Tehát akadékoskodsz teljesen alaptalanul.

hackbard.celine 2013.01.06. 22:00:59

@bolygóközi: már ott van, azt a csápját úgy hívják e-os, sorra nyeri a köz energetikai beruházásokat (szegedi egyetem napenergia pölö)

huttinger 2013.01.06. 22:04:30

@kennyking:

Majd alkalomadtán ha időd engedi és összefutunk akkor majd meséld el nekem azt a plusz követelést. :-)

Jó éjt! :-) A "nyúlcipő" nick néven nem gondolkodtál? :-)

hackbard.celine 2013.01.06. 22:06:14

@kennyking: jelenleg 9000 MW termelő kapacitás van az országban, úgy hogy az AES TiszaII leállt (az volt még további 1000 MW). A valós átlagos felhasználás 3900 MW környékén van, a csúcs nagyjából 6000 MW. Ha kiesik a MAL, akkor a Vértesi erőmű is bezár.
Szóval nem a kapacitással van a gond, hanem a termelési költségekkel és a hatékonysággal.
A MAVIR csúcsban simán importálja az energiaigény 15-17%-át.
Jobb lett volna Bős-Nagymaros hidd el, elképesztően elavult a magyar villamosenergia-termelés.

huttinger 2013.01.06. 22:06:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Akkor szinonímák tekintetében elég jól állunk, mi magyarok. :-)

Itt ugye van mindkettő. :-)

Végig olvasva a teljes hozzászólásaidat akadékoskodásról inkább ha lehet ne....

kennyking 2013.01.06. 22:06:50

@huttinger:
Csak visszanéztem.Nem nyúlcipő, csak meddő vita.Most költöztünk, a könyveim még dobozban vannak, de egy kis idő után összefutunk, szólj rám, és előkeresem az adatokat.
Na, most már tényleg Jó éjt !

kennyking 2013.01.06. 22:07:34

@hackbard.celine:
Ma már én is tudom.Csak , késő bánat, eb gondolat.

huttinger 2013.01.06. 22:10:06

@kennyking:

Nem meddő vita. Csak tényleg nézz utána dolgoknak és ne abból élj, amit a propaganda rádszór.

bolygóközi 2013.01.06. 22:14:43

@kennyking:
Ez egy politikai harc volt, amit úgy misztifikáltak, hogy ezzel a kommunizmus padlóra került. Sajna ez nekünk sokba került már eddig is és még többe ezután, de meg fog épülni két másik társával.
/ A vezéregyéniség Dr Illés Z. a FIDESZ prominense /

bolygóközi 2013.01.06. 22:29:38

@hackbard.celine:
a 9000 MW nem hadra fogható kapacitás.
Hadra fogható erőművek / a bezárások után / kb 7000 MW-ra tehetőek ( az EON Gönyű nélkül )
/ a Tiszai erőművet talán most megvette egy magyar hátterű cég. Érdekes? Az MVM is szóba került de vissza lépett. /
most éppen kb 600 MW az importált kapacitás.
www.mavir.hu/web/mavir/home

Makkasz 2013.01.06. 22:35:22

@pánpéter: Mi lesz ha a sikeres vállalkozás aminek sikeres dolgozója vagy, kap rendkívüli adót? Úgy örökre. Utána meghatározzák, hogy termékét adja 10%-kal olcsóbban, azt a terméket aminek értékében 70% az impotált az alapanyag ára, amire kivételes képességű kormányunk semmilyen ráhatása nincs?

Ez a kommunista butaság csimborasszója. Miért nem csökkent adót, ha jót akar?

Mi a hatása a mesterségesen alacsony árnak? Pazarlás, rossz beruházási dönések (gyenge szigetelés, túl nagy lakás, rossz fűtési rendszer), a rendszerek lepusztulása (ki ruház be ide?)

Akkora hülyék vagytok, hogy a fal adja a másikat. Az ilyen álamtól megoldást várok tartják felszínen a tehetségtelen politikai elitet az ostoba elvárásaikkal.

hackbard.celine 2013.01.06. 22:37:59

@bolygóközi: a "Gönyű nélkül" kitétel miért is indokolt?
Amúgy nagyon elkértünk a tárgytól, ezt inkább majd egy szakmai blogon vitassuk meg.

bolygóközi 2013.01.06. 22:55:07

@hackbard.celine:
ok .
csak válaszoltam.
Gönyű 433 MW-os csúcserőmű EON tulajdon, ki tudja mi hogyan függ össze.

bolygóközi 2013.01.06. 22:58:38

@Makkasz:
Ez most kifejezetten PR fogás.
A megtakarítás kit érdekel igazában egy piac gazdaságban, ők adnak energiát Te meg fizetsz.
Ha nem fizetsz kikapcsolnak. Jelenleg ez a képlet.

kela-bá 2013.01.06. 23:57:37

A piac, a piac, a piac, meg a verseny... a mindenható. Az majd mindent megold. Meg is oldotta nálunk a világpiaci magasságú árakat és rezsi költségeket. A munkaerő "piaci ára " az nem tartott lépést vele, nem beszélve a rengeteg munkanélküliről. ( Az EU-ban 20 millió ember !)

Úgy, hogy valószínű nagyon sokan örülnek a rezsi csökkentésének, mindegy, hogy mi zajlik a háttérben.

Azzal meg, hogy valaki kommunista vagy más volt vagy most mi, nem kellene ily módon foglalkozni. Rendes, értelmes, a hazájáért dolgozó, vagy nem ?

Kikapcsolódásként : www.logoszvilag.hu Jó éjt !

zembertelen 2013.01.07. 00:18:49

Éjjjen a zállamosítááás!
(lehet, hogy megint fiatal leszek?)

nemecsek ernő áruló 2013.01.07. 05:24:50

@Anti Anyag: Azért neveztek ki egy besúgót az MTVA élére?

Böröcz István 6-os karton:
szentkoronaradio.com/node/109530

Grgabácsi 2013.01.07. 07:00:29

AZért azt is tegyük hozzá, hogy elévülhetetlen érdemei vannak a közlekedés lerohasztásában is. Úgy mint a buszbeszerzési tilalom, (lásd még a 150 zsírúj busz egy győri gyárudvaron) a vasúti- és buszmenetrendek használhatatlanná tétele és általában véve a korszerű intézményi struktúrák kitartó fúrása.

belekotty 2013.01.07. 07:53:28

Fónagy 85-ben kilépett az MSZMP-ből. Akkoriban ehhez bátorság kellett ám!

belekotty 2013.01.07. 07:54:36

@kela-bá: "Azzal meg, hogy valaki kommunista vagy más volt vagy most mi, nem kellene ily módon foglalkozni." - Hmmm... akkor Medgyessi esetében miért foglalkoztak ezzel?

belekotty 2013.01.07. 07:57:36

@huttinger: A zsidók kényszermunkára hajtását és vagyonuk elkobzását kifelejtetted.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.07. 09:25:09

@kela-bá: "Úgy, hogy valószínű nagyon sokan örülnek a rezsi csökkentésének, mindegy, hogy mi zajlik a háttérben."

itt egy szazas, kozosulnod kellene anyaddal a hosok teren holnap delben. azt is vallalod? mind1, mi zajlik a hatterben. adok egy szazast. na? all az alku?

kela-bá 2013.01.07. 14:12:15

@belekotty: Köszönöm a reagálását. Igaza van, én is úgy gondolom, de figyelmesen elolvassa még egyszer az írásomnak azt a részét ez ki is derül belőle.
Jó egészséget Önnek !

kela-bá 2013.01.07. 14:19:35

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: "na ? all az alku ? "
Köszönöm az értékes hozzászólását, én igazán nem akartam Önt (és senkit) megbántani, és az Édesanyját sem emlegettem. Ön egy értékes tagja a társadalmunknak, vigyázzon az egészségére !
További szép napot !

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.07. 14:32:42

@kela-bá: tovabbra is all az ajanlatom..

sot emelem a tetet. fizetem a rezsid 10%at egy evig, ha megteszed. na? ugy sem erdekel, hogy mi zajlik a hatterben es az az egy orgazmus ide vagy oda...;-)

es orommel lekurvazlak barmikor, amikor azt hirdeted, hogy semmi nem erdekel, csak a penzednel legyel:-)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2013.01.07. 16:06:08

Off.

Vastagbőrön találtam:

"Magyarországról a nyolcvanas évek óta 242 milliárd dollárnyi magántőkét menekítettek ki a világ különböző adóparadicsomaiba. Ezzel hazánk a világon a 12. legtöbb pénzt vesztett állam, megelőzve nálunk sokkal nagyobb és korruptabb hírben álló országokat, például Ukrajnát, Törökországot és Kazahsztánt – állítja egy nemzetközi jelentés. A kutatást vezető közgazdász, John Christensen a Heteknek elmondta: szinte példátlan, hogy egy ország a teljes államadósságának két és félszeresét külföldre engedje úgy, hogy abból semmiféle bevétele nem származik. A megdöbbentő adatok arra utalnak, hogy az elmúlt 30 év sorozatos külföldi hitelfelvételei és megszorításai jórészt értelmetlenül történtek."

forrása:
hetek.hu/hatter/201207/magyarorszag_elrablasa
On

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.07. 16:18:01

@rdos: teljesen normalis, hogy ez tortenik.
ideje megtanulni az allamoknak, hogy nekik kell pitizni az adoert es nem az adofizetoknek, hogy adot fizethessenek. amelyik allam nem tud eleg kedvezo konstrukciot kinalni a polgarainak, azok keresni fognak maguhknak egy szimpatikusabb allamot.

mi ebben a meglepo, a csodalkozni valo? vagy most mit kellene tenni? az offshore teljesen legalis. tessek szepen olyan adokornyezetet teremteni, hogy megerje az adott allamban adozni, vagy tessek szepen vallalni a kovetkezmenyeket.

kela-bá 2013.01.07. 18:48:28

@rdos: "Vastagbőrön találtam: hetek.hu archív:2012.07.27 Magyarország elrablása "

Megdöbbentő adat, és az úgy tűnik senkit sem érdekel 242 milliárd dollár sorsa. Van viszont mindenféle más fontos és nem fontos téma, lehet(ne)értelmesen írogatni, vitatkozni mocskolódás nélkül. Sokszor úgy tűnik, hogy lényeg a minél nagyobb zaj a "demokrácia leple" alatt...közben nem "hallatszik" a kamatszivattyú működésének erőteljes morajlása.Lehet, hogy tévedek.

Jók az írásai ! További szép estét !

2013.01.07. 20:52:48

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Tévedsz, ez tény, kérlek nézz utána.

2013.01.07. 22:18:56

@tff: "Tévedsz, ez tény, kérlek nézz utána."
Konkrétan minek?

2013.01.07. 22:39:31

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Magyarország ebből a szempontból speciális helyzetben volt, ott nyugati hitelből tartották magasan az életszínvonalat.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2013.01.08. 00:15:50

@kela-bá: Köszönöm.

Nincs más dolgunk, mint terjeszteni az "erjeszteni valót".

Majd csak kiforrja magát!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.08. 11:06:46

@kela-bá: "Megdöbbentő adat, és az úgy tűnik senkit sem érdekel 242 milliárd dollár sorsa. "

ezzel kapcsolatban egy igen fdontos dolgot kell tudnod:

NEM A TIED!

innentol az, hogy mas mit csinal a sajat penzevel az o dolga. neked SEMMI KOZOD HOZZA. ha reszesulni szeretnel belole, akkor dolgozz neki, vagy teremts olyan felteteleket, hogy orommel fektessen be, fizessen itt adot, adjon munkat. de az, hogy majd te megmondod, ki hova viszi a sajat penzet is ki hova fizet adot..

ettem en, hogy a kadar alatt szocializalodtak azt hiszik, hogy mindenhez kozuk van ami mase, hogy amit ti megszerezni nem tudnak majd mastol "koztulajdonba veszik", de a "koztulajdon" mint olyan nem letezik. magantulajdon az egyetlen ami letezik, a koztulajdonnak nevezett valami nem mas, mint a magantulajdon ideiglenesen az allamra bizva.

en mindenesetre szegyelnem magam 24 evvel kadar halala utan az ilyen eroszakos koldusdumak puffogtatasa kozben.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2013.01.08. 11:30:45

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Teoretice igazad van.

A gond az az, hogy az ofsórba rakott pénzek jókora hányada egyszerű köztörvényes lopásból származik. A hajdanvolt cucializmus (valójában proletár diktatúra, volt a hivatalos államformánk, de hagyjuk) állami tulajdonából vélelmezhető ennyi pénznek a forrása.

Amely állami tulajdon egyik hányada szintén lopásból származott (kártérítés nélküli! államosításból, még 1948-tól kezdődően). Másik, szintén nem csekély hányada pedig abból a lopásból származott, hogy a cucialista dolgozó nem munkabért, hanem csak zsebpénzt kapott.

Magam is úgy vélem, a magántulajdon, a piaci viszonyok fontosak. Ezért bátorkodtam bemutatni az amúgy tudott, de mégis agyon hallgatott hátterét, ennek az immár 68. éve tartó folyamatnak.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.08. 12:07:36

@rdos: "állami tulajdonából vélelmezhető ennyi pénznek a forrása. "

mivel alapbol az allam maga is egy fikcio, igy tulajdona sem lehet. magantulajdon van. a tobbi kamu. az allami tulajdon nem mas, mint amikor az allami vezetok az allam eroszakszervezeteit -rendorseg, hadsereg - felhasznalva gyakorlatilag magantulajdont rabolnak maguknak. de megkozelithetjuk onnan is, hogy mivel egyenek nelkul nincs kozosseg, allampolgarok nelkul nincs allam, igy a magantulajdon nelkul az allami es/vagy koztulajdon kifejezesek is teljesen ertelmetlenne valnak.

tehat innentol nem volt mit "szetlopni", csak visszakerult a vagyon oda, ahova valo: magankezbe.

Kandeláber 2013.01.08. 12:21:07

Van abban valami diszkrét báj, amikor mondjuk gréczyzsóti az atévés beszélgetőműsorban versenyt kommunistázza a betelefonáló múmiákkal mondjuk a fideszt, amelyet aztán öt perc múlva már nácinak titulál.
Az már egyenesen nevetésre ingerli az embert, amikor itt a tisztelt posztíró krokodilkönnyeket sír a multicégek profitjáért.
Mint ahogyan az egyik kommentelő elmésen rámutatott, a szocialista tulajdon nagy része bizony lopásból származott,a Rákosi Mátyás vezette MDP ugyanis nemes egyszerűséggel ellopta (államosította) a magántulajdonban lévő üzemeket, földeket, amelyeket aztán az MDP jogotódja, az MSZMP 1988-tól, a GT megalkotását követően ismét ellopott.
Ezúttal a kondér közelében lévő elvtársak a "spontán privatizációnak" titulált módszert választották, jelesül az immár állami tulajdonban lévő üzemeket, földeket saját maguknak és a klientúrájuknak szerezték meg tényleges értékük töredékéért, majd tetemes nyereséggel passzolták el külföldi "befektetőknek", akik - mivel ők piacot akartak szerezni a termékeiknek - a termelőüzemek nagy részét simán bezárták.
Nem szabad azonban igazságtalannak lenni az MSZMP-vel, mert a spontán privatizáció gyakorlata annyira megtetszett az Antall-féle paktumkormánynak,hogy a gyakorlatot sikeresen folytatta, még külön kótyavetye-szervet is alkotott Állami Vagyonügynökség néven, amelynek élére természetesen egy hajdani KISZ-titkárt és MSZMP tagot helyezett, Csepi Lajost.
Az ÁVÜ privatizálta spontán módon az addig jól prosperáló növényolajgyárakat, csak hogy egy példát említsek. A növényolajgyárakat még véletlenül sem kapták magyar pályázók, mert nagy részük a tőlük vagy felmenőiktől annak idején ellopott vagyonért cserébe kapott "kárpótlási jegyekkel" pályáztak, amelyekről az ÁVÜ azon a véleményen volt, hogy annyit sem érnek mint a papír, amire nyomtatták őket.
A fejlesztést ígérő multik néhány év alatt sikeresen elsorvasztották a növényolajtermelést azzal, hogy az alapanyagot Ukrajnából és Romániából vásárolták, majd sorban bezárták a gyárakat elérve ezzel azt, hogy a hazai boltokban vásárolható étolaj nagy része már Szlovákiából és Szerbiából származik.
Ezt a jövedelmező gyakorlatot folytatta a Horn-Kuncze kormány sikeresen privatizálva az energiaszolgáltatókat, 8 %-os profitot garantálva a vevőknek.
Még véletlenül se merészeljük feltételezni, hogy a vásárlók esetleg megvesztegették a döntésre jogosult hivatalnokokat a pályázatuk kedvező elbírálása érdekében, hiszen mint tudjuk, Magyarországon a korrupció ismeretlen fogalom.
Lehetne még sorolni a példákat arról a folyamatról, amelynek eredményeképpen Magyarország mára gyakorlatilag egy ipari termelés nélküli összeszerelőüzem-országgá süllyedt, amelynek bérrabszolga lakói a periféria legszélén robotolnak éhbérért multicégek szolgálatában. Közben a mindenkori kormányok kliensei tobzódnak a lopott pénzben, amelynek igen nagy hányadát mondjuk Kajmán-szigeteken bejegyzett offshore cégekbe menekítették, hiszen nemrégiben közzétették (ismeretlen forrásból), hogy Magyarország vezet ezen a téren.
Ezekhez a történésekhez képest érthetetlen a szerző féltő aggódása az energiaszolgáltatók esetleges veszteségei fölött.

Kandeláber 2013.01.08. 12:31:18

Csak halkan jegyzem meg, hogy a szerencsétlen Antall-féle paktumkormány részben a harcos piacvédő SZDSZ ellenállása miatt nem tudta megvalósítani a reprivatizációt, amely például az ilyen téren szerencsésebb helyzetben lévő cseheknél (akiket a sors nem vert meg egy ottani szdsz-el) remekül bevált.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2013.01.08. 12:41:10

@Kandeláber: A reprivatizáció valóban jó lett volna, csak hogy a spontán privatizáció 1987?-től, már megelőzte :-(.

Milyen érdekes, a magát polgárinak valló első szabadon? választott kormányunk ezt a "spontán privatizációt" elfogadta.

Kandeláber 2013.01.08. 12:47:07

@rdos: Mint írtam, Antall kormánya a külföld által kikényszerített paktum foglyaként rendkívül szűk mozgástérrel rendelkezett, az szdsz és meghosszabbított kezük, Göncz gyakorlatilag bármilyen nekik nem tetsző kétharmados döntést igénylő intézkedést megvétózhattak.
a spontán privatizációról is itt van a véleményem.

Kandeláber 2013.01.08. 12:59:37

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Te múltkorjában már a Cozma-ügy ítéletével kapcsolatos megjegyzéseddel ("hatályon kívül helyezte a Kúria") tanúbizonyságot tettél arról, hogy időnként fogalmad sincs, miről beszélsz.
Ha az államnak nem lehet (szerinted) tulajdona, rándulj át ide a szomszédba, Linzbe, és nézd meg a VÖEST-Alpine műveket.
Gondolom Ausztriáról nem akarod azt állítani, hogy komcsi ország.

bolygóközi 2013.01.08. 13:30:13

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
már az elmult évek alatt bebizonyosodott , hogy a neoliberalizmus nem életképes.

bolygóközi 2013.01.08. 13:40:09

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
itt a gond csak az, hogyan szerezte?
Nem igen van nálunk olyan milliárdos aki a munkájával, értelmével lett azzá.
Ugye a privatizációs gyarapodás kapcsolati kérdés volt és a legtöbb gazdag úr/et a szocialista rendszer prominense volt, majd váltott.
Most meg az EU pénzek dívnak némi állami támogatással. / a saját tökét nem igen teszik hozzá,
állami és önkormányzati támogatások után jön EU pályázati pénz. Többszörösen túl biztosítva, pld a mostani KÖZGÉP vasúti beruházásai/ felújítások /

bolygóközi 2013.01.08. 13:49:26

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
ez igy érdekes következtetés, tehát jogos a lopás mert vissza lopjuk csak. A károsultak kapják vissza ????, pld a meglopott munkások, nem őket tovább rabolják.
Az államosítás és a kárpótlás nem lettek azonos szintű fogalmak. / egyébként is elgondolkodtató a kárpótlás jogi háttere 1990 után, kb 40 év távlatában /

bolygóközi 2013.01.08. 14:02:43

Már fentebb felsoroltam, hogy az energia cégek nagy részében többségi állami tulajdon van.
Pld. (még egyszer ) : EON, /német / ENI, /olasz / SUEZ,/ francia / GÁZPROM, / oros / de az MVM
/ magyar 100 %/ is, stb.
/ érdekes módon a MOL-t elengedték. /

kela-bá 2013.01.09. 11:20:33

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
...senkit nem érdekel a 242 milliárd dollár sorsa.
Erre válaszolta Ön: " ezzel kapcsolatban egy igen fontos dolgot kell tudnod : NEM A TIED...SEMI KOZOD HOZZA." Igaza van ! Nem az enyém, tiéd , övé vagy a miénk ! Apropó, MIÉNK .

Bizonyára emlékszik, amikor a közelmúltban az egyetemisták skandálták: " Az egyetem a miénk ! " A középiskolások, az általános iskolások, az óvodások mondhatják, hogy a miénk az a sok-sok intézmény melyeket látogatnak.Aztán az egészségellátó rendszer is "tokkal-vonóval a miénk. A tűzoltóság is, a rendőrség is, a honvédség, katasztrófavédelem is a miénk. A kultúra, színházak, múzeumok,könyvtárak is a miénk. A közösségi közlekedés is a miénk. Stb... Ezek mind az életünk részei, ami a miénk.

Ugye azt Ön is tudja, hogy mindez irgalmatlan sok pénzbe kerül ? Honnan is e sok pénz ? Ugye nem kell mondanom,hogy a befizetett adókból, a tisztességgel működő munkaadóktól és becsületesen dolgozó munkavállalóktól származó pénzekből a törvények szerinti mértékben. Számoljon, napi árfolyamon.

242 000 000 000 USD X 220 =53240 000 000 000 Ft.

Nagyon nagy summa, az adótartama is az. Ha igaz amit erről a sok pénzről írnak a nemzetközi cég elemzésére hivatkozva, akkor bizony az adórész nagyon hiányzik a közös kasszából , ami a miénk.
Minden jót Önnek !

@Kandeláber: @bolygóközi: @rdos:
Kösz. a reagálásokat ! Vigyázzanak a síkos utakon, További szép napot!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.09. 13:47:25

@Kandeláber: nem azt mondtam, hogy az allamnak nincs tulajdona. azt mondom, hogy nem kellene, hogy az allamnbak tulajdona legyen. mert az baj. az allamnak ne legyen tulajdona, mert az csakis korrupciohoz, lopashoz vezet. a "koztulajdon" gyakorlatilag a korrupcio melegagya. ezen kivul a koztulajdonnal mindenki ugy banik, hogy nem az ove. innentol teljesen nyilvanvalo, hogy miert mukodik rettenetesen dragan es rossz hatasfokkal , ami allami tulajdonu.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.09. 13:59:52

@kela-bá: "Nagyon nagy summa, az adótartama is az. Ha igaz amit erről a sok pénzről írnak a nemzetközi cég elemzésére hivatkozva, akkor bizony az adórész nagyon hiányzik a közös kasszából , ami a miénk."

elmondom meg egyszer

NEM A TIED!

csak szeretned, ha a tied lenne. ezert mar a tiednek is hiszed. de nem. kurvara semmi kozod masok magantulajdonahoz, erted vegre? tetszett volna olyan korulmenyeket teremteni, hogy ne menekitsek el a hozzad hasonlo eroszakos koldusok elol a penzt. de el kellett. ahelyett, hogy itt termelne az apenz es munkahelyeket adna es adozna. errol pontosan toi tehettek ezzel a "nekem is jar, az enyem is!" kommer mentalitassal. nem a tied, nem jar.

na4 2013.01.10. 18:48:48

Buta segg komcsi ügyvéd pofázik bele gazdasági ügyekbe, amikor két számot sem tud összeadni. Ebböl nagy szívás lesz :-((

Bereznay A. 2013.07.27. 12:39:56

@kennyking:

Krassótól származó elég lényeges értesülésem szerint nem az lényeg nála, hogy fasza csávó volt.

Bereznay A. 2013.07.27. 12:51:15

@kennyking:

Lényegileg egyetértek, de azt nem értem, hogy mire utalsz azzal, hogy „őket”, nem engedte volna az MSZMP az ellenzéki kerekasztalhoz. Az MSZMP-nek értelemszerűen nem volt köze ahhoz, hogy oda ki ment, vagy került. Ha viszont esetleg tévedésből írtál volna „ellenzéki”-t „nemzeti” helyett a kerekasztal kapcsán, azon meg Krassó eleve nem akart részt venni. A legnagyobb mértékben helytelenítette az ellenzék részéről, hogy abba belement.

Bretschneider detektív 2013.09.29. 07:32:48

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem bírod abbahagyni, ugye? Pintér Sanya biztosította volna a közmunkások felügyeletét a nyugdíjból visszahívott biztonsági őrökké átvedlett katonákkal, két legyet akartak ütni egy csapásra. Úgy tűnt, komoly koncepció van mögötte, szerencsére ez sem valósult meg.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.29. 09:42:35

@Bretschneider detektív:

A marslakók szerepét kifelejtetted. Ezzel a Fidesz bűneit igyekszel szerintem leplezni! Le vagy leplezve, fideszes bérkommentelő!!!
süti beállítások módosítása