A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Kövér üzenete, a szlovák válasz és a hazai visszhang

2021.08.06. 07:50 timargabor

Kövér László somorjai beszéde a magyar kitelepítés emléknapján szerintem igen precízre sikerült. A szlovákok inkább elfelejtenék a sztorit, a hazai - jellemzően ellenzéki - kommentelők pedig autofire módban lőnek Kövérre. Nem kellene, most nincs igazuk. Véleménycikk.

Mielőtt a minapi somorjai Kövér-beszédre térnék, hadd ajánljak egy szerintem igen figyelemreméltó véleményt a szlovák nemzetfejlődés állapotáról. A kinti visszhangokat érdemes ennek fényében is szemlélni.

Történelmi háttér: átugorható: A második világháború előestéjén, a müncheni egyezmény oldalvizén Magyarország az első bécsi döntés keretében visszakapta Csehszlovákia legdélebbi, túlnyomóan magyarok lakta sávját. Nem mellesleg, ennek a sávnak a nagy részét az 1938 október kétoldalú tárgyalásokon Csehszlovákia maga ajánlotta fel Magyarországnak a helyzet rendezésére. Fél évvel később, amikor a németek lenyelték a maradék Csehországot és a maradék Szlovákia - német támogatással - kikiáltotta a függetlenségét, a magyar honvédség egyoldalúan megszállta az addig cseh fennhatóság alatt álló Kárpátalját és egyben azonnal elismerte Szlovákia függetlenséget. Az így a szlovákok körében megszerzett respektust rögtön semmivé tette, hogy pár nap múlva szabályos, bár korlátozott intenzitású háborút indítottunk Kárpátalja nyugati határainak nyugatra tolásáért. A szlovák-magyar "kis háború" (légi komponenssel, az iglói szlovák repülőbázis elleni légicsapással) 1500 négyzetkilométeres, jobbára ruszinok, kisebb részt szlovákok lakta területnyereséget eredményezett - és a frissen esélyt kapott baráti, az új határba belenyugvó érzések eljátszását. A második világháború végén a magyar fegyverszünet egyik feltétele a trianoni határokhoz visszatérés volt.Az újra birtokon belül kerülő csehszlovák állam a Benes-dekrétumokban kimondta a német és magyar kisebbség háborús bűnösségét és jogfosztását. A hárommillió csehországi németet (Szudéta-vidék...) kizsuppolták Németországba. A magyarok ilyen kitelepítéséhez a potsdami szövetséges konferencia nem járult hozzá, de a párizsi béketárgyalásokon két témáról folyt komoly magyar-csehszlovák vita: a határokról és a kitelepítésről (ha Magyarország megtarthat valamit a bécsi döntéssel nyert területekből, mennyi magyart hajlandó befogadni máshonnan). Végül még mi vesztettünk három falut Pozsonynál de a békekonferencia nem mondta ki a magyarok kitelepítését. Amiről most a megemlékezés szólt, az két dolog: (1) a csorba-tói magyar-csehszlovák "lakosságcsere-egyezmény" keretében néhány tízezer magyarországi szlovák jelentkezhetett átköltözésre, míg csaknem 200 ezer magyart toltak át (hm, hát nem "jelentkezéses" alapon) Magyarországra. A kint maradt magyarságból tízezreket telepítettek át Csehország kiürült szudétanémet területeire is. A dolog az akkoriban sajnos már megszokott náci módszerekre emlékeztetett. Erről szól a mostani megemlékezés.

Kövér László magyar házelnök augusztus 2-án a kitelepítettek somorjai (Csallóköz, Dunaszerdahely és Pozsony között) emlékművének avatásán tartott beszédet. A beszéd leglényegesebb pontjait ragadjuk ki a hazai politika környezetéből és olvassuk el inkább egy felvidéki magyar portál híradásában. Mármost én nem vagyok Kövér László nagy híve, különösen amiatt, amit a magyar parlament mindenható házmestereként az ellenvélemények elhallgattatására tesz. Ugyanakkor javaslom, hogy a hazai véleményeket kezeljük külön az olyan nemzetstratégiai ügyektől, mint a határon túli magyarság kérdése. Ami a Telex közösségi oldalán a hír alatti kommentfolyamban előjön, az nem sok jót mond arról, mit gondol az ellenzék bázisa erről a kérdésről. És itt kellene megállni egy pillanatra: azért gondolják ezt sokan, mert "amit Kövér mond, az ab ovo csak hülyeség lehet", vagy azért mert tényleg úgy gondolják, hogy ez már lefutott ügy, hagyjuk a fenébe? Az előbbi javítható, az utóbbi, hát az elég baj lenne. Hát igen, nézzük csak Szlovákia nemzetiségi térképét:

slovakia_2011_ethnic.jpg

(Somorja ott van a sárgával jelzett magyarlakta sáv nyugati vége közelében.)

Mármost ebből a térképből érthető, hogy a szlovákok szeretnék a háború utáni rendezést örökre "lezártnak" (povojnové usporiadanie je uzavretá téma - írja a szlovák külügyminiszter) tekinteni. Azt azonban követendő össznemzeti véleménynek javaslom, hogy olyan viszonyokat szeretnénk és olyan alapú együttműködést építsünk (és csak ilyet!) a szlovákokkal, ami a nemzet térvesztését a fenti helyzetben megállítja. Ha ez Szlovákiában elérhető, jó. Ha nem, akkor sajnos nem jó a keret.

Ebből a szempontból mind a Kövér-beszéd, mind az arra adott szlovák válaszok szerintem előremutatóak. Ezeket a dolgokat nem elfelejteni kell, hanem kibeszélni, feldolgozni, a közös emlékezet részévé tenni, végül is ugyanazt gondolni róla. Enélkül a fenti nemzeti cél nem érhető el. Én pedig azt szeretném, ha egy esetlegesen más színű magyar kormány vagy más többségű magyar parlament képviselője is nagyjából ezt mondaná az ügyben, mint Kövér most.

És "ceterum censeo", a Benes-dekrétumok kollektív bűnösséget és ebből fakadó jogfosztást tartalmazó részeit visszamenőleg hatályon kívül kell helyezni. És ne mondja senki, hogy "az ma már történelem": nem az.

 

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

112 komment

Címkék: Szlovákia Kövér László Benes-dekrétumok

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr216650540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2021.08.06. 12:44:28

Nehéz ám pozitívan viszonyulni Kövérhez, bármit is mond. Az ember zsigerből arra számít, hogy hülyeséget beszél. Jobban örülnék, ha olyan valaki mondana mindenfélét, akihez nem ilyen az alap hozzáállásom.

Érdekes lenne tudni, a szlovákok mit gondolnak erről részletesen, mi a logikájuk, de ezt nem láttam sehol.

timargabor · http://kard.blog.hu 2021.08.06. 14:07:53

@p.a: a szlovák politikai mainstream véleménye, hogy "túl vagyunk ezen, nézzünk előre". Közben nyelvtörvény, meg a Benes-dekrétumokra hivatkozva jogi eljárások ma is. Lehetne részletezni, de a lényeg ez.

(Ha kell, a külügyminiszterük belinkelt fb-posztját szívesen lefordítom. Az kicsit keményebb a szokásos szövegnél, de autentikus forrásból. Pláne, ő SAS-párti, tehát elvileg ugyanolyan konzlib, mint mi, és mégis.)

11 Favágó 2021.08.06. 14:15:43

@jotunder6: neked meg mi bajod van, Matyi?
Láttad miről szólt a poszt? El is tudtad olvasni?
Tényleg egy nyomorult féreg vagy, rágod itt az internetet.
Az ilyeneket mit te. kellene az internet-rendőrségnek kiiktatni.

Egyébként valamit pro vagy kontra Kövér teljesen autetntikus beszédéről?

paragrafus 2021.08.06. 16:27:00

Csak halkan jegyzem meg, mert ezek szerint a blogíró ezt nem tudja: a Benes dekrétumok egyetlen egy sora, egyetlen egy pontja sem hatályos.Már évekkel ezelőtt hatályon kívül helyezték az egészet.

szekertabor · provo.blog.hu 2021.08.06. 16:41:17

@paragrafus: "a blogíró ezt nem tudja: a Benes dekrétumok egyetlen egy sora, egyetlen egy pontja sem hatályos"
A Wikipédia sem tudja (hu.wikipedia.org/wiki/Bene%C5%A1-dekr%C3%A9tumok). "A dekrétumok összeegyeztethetetlenek az Európai Unió Alapjogi Chartájával, a szlovák parlament 2007-ben mégis megerősítette azok sérthetetlenségét."

Örülnék, ha te is forrásokat neveznél meg.

Fikalnyik Eugén 2021.08.06. 17:10:48

"Ugyanakkor javaslom, hogy a hazai véleményeket kezeljük külön az olyan nemzetstratégiai ügyektől, mint a határon túli magyarság kérdése. Ami a Telex közösségi oldalán a hír alatti kommentfolyamban előjön, az nem sok jót mond arról, mit gondol az ellenzék bázisa erről a kérdésről. És itt kellene megállni egy pillanatra: azért gondolják ezt sokan, mert "amit Kövér mond, az ab ovo csak hülyeség lehet"

Talán egy olyan banda szájából a nemzetpolitika érdekes fogalom, akik 500e embert üldöztek el a saját hazájából. Na jó, nem ők egyedül, de hogy nem jönnek haza, az csak nekik köszönhető. Az ostoba és nyerészkedő járványkezelésnek betudható - eddig 30e halottról már ne is beszéljünk, meg a békeidőben is évi 120ezres halálozásról vagy az ocsmány egészségi állapotú anyaországi lakosokról.
De sebaj, van helyettük 20e kötvényes és 10e tartózkodási engedélyes arab, bangladesi, orosz vagy éppen kínai, és még évente ugyanennyi újabb ideiglenes itt állomásozó. Gyönyörűen be fogják lakni a Kárpát-medencét, és megvalósul eleink nagy álma, a közép-európai olvasztótégely: lovon vágtat be a vén kontinensre a vágottszemű cigányképű muzulmán Igor, közben Kovács Ákost dudorászva, Lacika meg pödörheti a bajszát, hogy szép munka volt.

A felvidéki szarkeverésről meg inkább az ott lakókat kéne megkérdezni, bár már elmondták a véleményüket, amikor az Orbáncsicska MKP-t kizavarták a Parlamentből.

evilwolf 2021.08.06. 17:14:47

fideszes kommentelők szoktákvót mondani az ellenzéki kommentelőknek, hogy a
"kutya ugat, a karaván halad"
Na khérrem, ugyanez a szitu minden odakünni vartyogással is. :DD

sutyerák 2021.08.06. 17:23:00

kövér egy xarfaxú k5sög. bármit is ugathat,egy mocsadék ptkny.

az én nagyszüleimet Felvidékről deportálták a morva-vidékre.
3 órát kaptak.
mindenükből kisemmizve, 30 kiló személyi motyó és fel a vonatra,-kényszermunkára,-és onnan szöktek Magyarországra vagy egy év után.

scriptelenség 2021.08.06. 17:37:52

@jotunder6: Őrjöngsz matyi? De jó! :-))

scriptelenség 2021.08.06. 17:39:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Amikor recaptcha segget dob fel neki akkor gyorsan ráránt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.06. 17:48:38

@scriptelenség:

Pedondel Mátyás, a pincébezuhanás doktora, jelenleg főkaleta az Angyal utcában. Csak a dolgát végzi, a farkával kiáll a másságért és Európáért.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.06. 18:45:06

1. Kövér egy mocskos bűnöző, a törvénytelen, magát leválthatatlanná tevő, a köztársaság romjain önkényuralmat építő illegitim fidesz-rezsim emblematikus tagja.

2. Kövér Lászlónak teljesen igaza van

3. Az "ellenzék" és a külhoni magyarságra köpködő szarházi szavazói ne csodálkozzanak, ha az illegitim orbán-rezsim (részben politikai okokból, részben - nem eltagadva - valódi együttérzésből, felelősségérzettől vezérelve) megnyeri magának a határontúliakat, miközben ők maguk érzéketlenséget tanúsítanak irántuk, sőt: ellenséget csinálnak belőlük.

chrisred 2021.08.06. 18:58:16

Kövér éppen vizet prédikál, szünetet tartva a honi borivásban. Az ottaniak nem csapták le a ziccert, és nem dörgölték a magyar kormány orra alá, hogy a Benes dekrétumok nem magyarellenes, hanem szlovákvédelmi törvények.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.06. 19:11:20

@chrisred: "a Benes dekrétumok nem magyarellenes, hanem szlovákvédelmi törvények."

Nem mondod. A Numerus clausus-t is így próbálták eladni. A holokausztot, a koszovói albán népirtást, stb. Lehet csavarni a gondolkodásmódon, de a nacionalista gaztettek végeredménye mindig ugyanaz marad.

Pesti 2021.08.06. 19:48:39

A magyar orszaggyules elnoke a legudvariassabb modon fejezte ki magat a haboru ota, es erzekennye tette a szlovak kulugyert, fajdalmas, hogy ok es a csehek mar tulvannak az esemenyen. Elkuldtem a szoveg angol forditasat szudeta nemeteknek, vallaltak, ok is igy fogalmaztak volna.

CoolKoon 2021.08.06. 21:19:34

@timargabor: "Pláne, ő SAS-párti, tehát elvileg ugyanolyan konzlib, mint mi, és mégis." - Egy fenét! Ez a tetűláda az államtitkár csicskásával együtt mintha már az előrehozott választásokra készülne, és csak az alkalmat keresi ahhoz, hogy belerúgjon egyet a felvidéki magyarságba. Rég nem liberális az SaS már, inkább populista, de ezzel a magyarellenes vonallal egyre nyilvánvalóbban kimutatják a foguk fehérjét.

CoolKoon 2021.08.06. 21:20:49

@paragrafus: "a Benes dekrétumok egyetlen egy sora, egyetlen egy pontja sem hatályos.Már évekkel ezelőtt hatályon kívül helyezték az egészet." - Ez egész egyszerűen nem igaz. Úgy hazugság, ahogy van.

CoolKoon 2021.08.06. 21:24:09

@Fikalnyik Eugén: "A felvidéki szarkeverésről meg inkább az ott lakókat kéne megkérdezni, bár már elmondták a véleményüket, amikor az Orbáncsicska MKP-t kizavarták a Parlamentből." - Ó, hát akkor elmondom én nagyon szívesen: Kövér Lászlótól meg a megállás nélküli, faragatlan, bunkó szarpofázásától konkrétan hányingerem van, akárhányszor meghallom vagy elolvasom a dumáját. A Benes-dekrétumok ügyével viszont félelmetesen fején találta a szöget (persze nem ringatom magam hiú ábrándokba, ezt se ő találta ki, pont úgy, ahogy a többi Fideszes lózungot se), és nagyon is fájó pontja ez a felvidéki magyarságnak.

CoolKoon 2021.08.06. 21:28:31

@evilwolf: "Na khérrem, ugyanez a szitu minden odakünni vartyogással is. :DD" - Ez igaz, de az a Korcok nevű seggarcnak nem ez az első magyarellenes kirohanása, és a diplomáciai jegyzék előrevetíti, hogy ezektől még nagyon-nagyon sok aljasságra számíthat a szlovákiai magyarság az elkövetkező időszakban.

CoolKoon 2021.08.06. 21:30:21

@sutyerák: Akkor ezek szerint most az egyszer mégiscsak igaza volt, vagy mégsem?

CoolKoon 2021.08.06. 21:32:08

@scriptelenség: "Nem lehet megunni, ez az amit nem lehet megunni" :D

CoolKoon 2021.08.06. 21:33:56

@chrisred: "a Benes dekrétumok nem magyarellenes, hanem szlovákvédelmi törvények." - Ezt a kolosszális baromságot mégis honnan vetted?

CoolKoon 2021.08.06. 21:35:19

@jotunder6: Óh, minden alkalommal, amikor újra és újra bemásolod (KÉZZEL :D :D :D ) ugyanezt a szart, hangosan felnevetek a CAPTCHA okozta kéjes kárörömtől :D :D :D

CoolKoon 2021.08.06. 21:38:53

@Pesti: "fajdalmas, hogy ok es a csehek mar tulvannak az esemenyen" - Egy fenét vannak túl rajta! Reszketnek, mint a nyárfalevél, hogy Strassburg egy szép napon majd végleg érvényteleníti azt az egész fasiszta rémtettet (nagyon feszegetik a pofonosládát ezügyben mostanában a szlovákok amúgy, szvsz. csúnyán tökönszúrták magukat vele), és akkor nagyon NAGYON sok kártérítést kellene kifizetniük.

CoolKoon 2021.08.06. 21:49:31

@jotunder6: Ez az, ez az, még, még, még! :D :D :D

scriptelenség 2021.08.06. 23:25:03

@jotunder6: Matyi, matyi, bele fogsz őrülni hogy beszart az internetről lopott scripted. Ja, nem, te már őrült vagy. Ennyire beverted a fejed amikor a pincébe zuhantál? :-))

scriptelenség 2021.08.06. 23:26:42

@CoolKoon: Teljesen be van gerjedve, hogy az egyetlen siker ami volt nyomorult életében, annak is annyi.

nagykerek 2021.08.07. 00:05:10

A valós szlovák hozzáállást ez mutatja:
mandiner.hu/cikk/20210723_szlovakia_onkent_dalolva_beallt_a_minority_safepack_kapcsan_inditott_unios_perbe

Meg ez:
A szlovák kormány az Európai Bizottság pártján áll a saját kisebbségeivel szemben

index.hu/kulfold/2021/07/27/eu-szlovakia-magyar-kozosseg-partja-europai-bizottsag-minority-safepack/

--------------------------------------------

A szlovák-magyar kisháborúhoz annyit, hogy az nem egyszerűen területszerzés volt, azt a háborús körülmények indokolták.
A határfolyó az Ung volt, ennek völgyében fut egy vasútvonal. Ez védhetetlen lett volna, ha a folyó túlpartja már szlovák. Ezért tolták a határt arrább 15-20 km-el (egyébként német jóváhagyással).

apro_marosan_petergabor 2021.08.07. 00:52:49

A szókimondó, s nem píszí nyilatkozó Kövér Lászlónak, mint mindig, ezúttal is igaza volt.
Szégyen, az EU szégyene, hogy a Benes dekrétum ma is érvényben van.

chrisred 2021.08.07. 05:41:50

@CoolKoon: Onnan, ahonnan azok vették, hogy a homofób törvények valójában gyerekvédelmi törvények.

chrisred 2021.08.07. 05:42:42

@Republic Forever!: Én nem, ilyesmiket csak populista politikusok szoktak kkitalálni.

chrisred 2021.08.07. 05:43:48

@apro_marosan_petergabor: Így van, az Unió egyik szégyenfoltja. Olyan, mint amilyeneket mostanában nálunk gyártanak.

Indriq 2021.08.07. 08:12:34

@timargabor: elmagyaráznád mi az a konzlib?
nehogy konzervatív liberális legyen....

scriptelenség 2021.08.07. 08:27:18

@Indriq: Olyan mint a liberálnáci. Összeraknak két szót és azt hiszik attól értelme is lesz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.07. 10:11:49

@Indriq:

Konzervatív-liberális, egy jobboldali liberális irányzat.

négyláb 2021.08.07. 10:13:06

@timargabor: köszönet illeti Önt ezert a korrekt allasfoglalasert ebben a ket orszag között maig fennallo, szamomra megoldhatatlannak tünö kerdesben, melyben tetten erhetö a tipikus magatartasa a tolvajnak, aki nem szereti, ha felemlegetik a bünt, amit elkövetett. Eppen ez vilagit ra mindennel jobban a V4 formacio sebezhetösegere: addig all fenn a szoros együttmüködes, amig ra nem mutatunk az ellenünk elkövetett jogsertesekre es a mai napig ervenyes, egyebkent minden nemzetközi normat felrugo Benes-dekretumokra. Egy halk bocsanatkeresre sem tellik, azonnal arrogans tamadas a valasz a tema megpenditesere is. Termeszetesen az itthoni hazaaruloknak pedig semmi sem draga, karörvendve kommentaljak az arcatlan szlovak allasfoglalast, ha ezzel üthetnek egyet az Orban-rendszer emblematikus kepviselöjen. Viszont sajnos naivitas azt gondolni, hogy egy ellenzeki gyözelem eseten ebben a kerdesben a magyar allaspont valtozatlan maradna: visszaternenk a kadari evtizedek gyakorlatahoz, azaz minnel nagyobbat ütöttek az utodallamokban maradt magyarokon, annal jobban szerettük öket, annnal nagyobb volt a szocialista testveriseg. Csak remelni lehet, hogy ez nem következik be....

Captchákkal Seggtáncoló Nemszkript PedóMatyi 2021.08.07. 10:13:55

Boldog vagyok nagyon, tegnap este sok tapsot kaptam a seggtáncomért. Most megyek a Népligetbe ismerkedni, addig aktiválom a szkriptemet.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.07. 10:32:33

Az elmúlt tíz évben kétszer is jót mondott, gratula!
Mehet a két pirospont a sok fekete mellé!

birka menet 2021.08.07. 10:47:35

Hú bammeg, ezek az önjelölt nömzöti traumások, akik abból akarnak még 3-4 generáció után is megélni, hogy volt valaha egy történelmi sérelem és ettől máig traumájuk van.

A valóság meg az, hogy ezeken a dolgokon már mindenki átugrott, leginkább az érintettek. Kövéréknek ez csak marketing eszköz arra, hogy brillirozzanak a nép, hogy ők mekkora mély búval baszott faszamagyarok.

A Valóság meg az, hogy ha - ennek az amúgy teljesen MAGYARGYŰLÖLŐ - kövérnek akárcsak egy cseppnyi magyarságért zokogó lelke lenne, akkor nem a majd 100 éve elcsatolt magyarokért zokogna 2021-ben, hanem azétt az EGYMILLIÓért, aki az orbáni Tündérmese alatt húztak el örökre "elcsatolt" kisebbségnek szerte a nagyvilágba.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.07. 10:51:41

@birka menet: ezen leginkább akkor leszünk túl amikor sehol nem kötnek bele a magyar nyelv használatába amikor a nyertesek nem viselkednek. Kisebbségi komplexusos idiótaként.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.07. 10:52:43

@birka menet: kövér meg nyilvánvalóan a parlament szégyene.

birka menet 2021.08.07. 11:15:55

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Az a szép korunk történelmében, hogy a marketing magyarkodó fidernyákokat a saját propagandájuk rendre pofán vágja. Nyelvtörvény? Be kell tartanod az ukránok (többségi társadalom) törvényeit. Ennyike. Igy jár az kormány, amelyik nem művelt, értelmes emberekből ál, hanem félázsiai barbár gumicsizmás meg futsalos parasztokból.

bekrepált script 2021.08.07. 11:39:04

@Captchákkal Seggtáncoló Nemszkript PedóMatyi: Na baszogass főnök, ez a rohadt recaptcha akadályozza a munkámat!

bekrepált script 2021.08.07. 11:40:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: És milyen a jobboldali liberalizmus? Megtűrt az ereszen lecsúszás?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.07. 11:46:11

@bekrepált script:

A liberalizmus alapvetően egy jobboldali eszme. A baloldali liberalizmus egy marginális verzió.

CoolKoon 2021.08.07. 11:56:13

@chrisred: Ostoba vagy, mint a cipőm talpa. Miért nem vallod be egyenesen hogy utálod a határon túli magyarokat?

CoolKoon 2021.08.07. 11:58:32

@scriptelenség: Hát igen. Számomra nem is az a legszebb az egészben, hogy "bekrepált" a "szkriptje", hanem a látványos vergődése, ami minden, nekem címzett posztjából kiérződik :D

CoolKoon 2021.08.07. 12:00:03

@birka menet: "Igy jár az kormány, amelyik nem művelt, értelmes emberekből ál, hanem félázsiai barbár gumicsizmás meg futsalos parasztokból. " - Jó, mondjuk az ukránoknál sose volt értelmes emberekből álló kormány, és jó eséllyel soha nem is lesz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.07. 12:03:41

@chrisred:

A homofóbia védi a gyermekeket, szóval itt nincs ellentmondás.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.07. 12:08:10

@birka menet: kisebbségi jogok... Nem hiszem hogy ennél nyugatabbra probléma lenne a saját nyelv használatából.

bekrepált script 2021.08.07. 12:08:25

@CoolKoon: Teljesen összeomlott. Ami jó hír. :-))

bekrepált script 2021.08.07. 12:19:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Még mindig nem írtad le milyen a jobboldali liberalizmus. megint bedobtál egy hülyeséget, amit nem tudsz megmagyarázni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.07. 12:25:00

@bekrepált script:

Gyakorlatilag a legtisztább jobboldal a liberalizmus, mit nem értesz ezen? Hol a hülyeség? Mire kérsz magyarázatot?

chrisred 2021.08.07. 12:34:19

@CoolKoon: Ha te ezt olvastad ki abból, amit írtam, akkor az első mondatban inkább a saját jellemzésedet írtad le.

chrisred 2021.08.07. 12:36:44

@bekrepált script: Nem létezik nem jobboldali liberalizmus.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.07. 12:42:02

@chrisred:

Létezik, marginálisan. Lásd szociálliberalizmus. Ez erősen átvett dolgokat a szocdemektől.

De alapvetően igazad van, a liberalizmus egy jobboldali eszme.

Szőrös Kaméleon 2021.08.07. 12:49:12

Nagyon eldurvultak itt a hozzászólások, ezért sokáig gondolkodtam, hogy elmondjam-e a magam véleményét. Anyai nagyapámat és családját 1947-ben telepítették ki Vízkeletről (galántai járás). Előzőleg koholt vádakkal börtönbe zárták, hogy amíg ül, ellophassák a rétjéről a takarmányt. A magyar konzul közbenjárására engedték szabadon, azzal a feltétellel, hogy családjával együtt áttelepül Magyarországra. Testvérei (két húga és egy öccse volt), szintén a kitelepíttettek közé került. Békés megyébe, a pusztaottlakai tanyavilágba kerültek. (Aki járt arra, tudja, hogy milyen sötét segglyuka a világnak az a hely.)

Kárpótlást soha nem kaptak, még bocsánatkérést sem. A Rákóczi Szövetség régen kezdeményezte a kitelepítettek kárpótlását és rehabilitációját - teljesen eredménytelenül. Kövér László beszédének nagyon igaza van: megbocsátani akkor lehet, ha bocsánatot kérnek. Ez mai napig nem következett be. (Kövér Lászlót semmire sem becsülöm, a magyar politikai élet egyik legnagyobb kártevőjének tartom, de mostani megnyilvánulásával teljesen egyetértek. Saját magához lépest nagyon visszafogottan és diplomatikusan nyilvánult meg.)

A Benesi dekrétumok ma is érvényben vannak: hu.wikipedia.org/wiki/Bene%C5%A1-dekr%C3%A9tumok

Idézem: "Csehszlovákia 1992. december 31-én bekövetkező felbomlása után két utódállama, Csehország és Szlovákia elutasítja a jogfosztó rendeletek hatálytalanítását, elítélését és bárminemű kárpótlás kifizetését a meghurcoltak részére. Emiatt már az Európai Unió tagjaiként is többször keverednek vitákba, nézeteltérésekbe."

Csodálatos, hogy az értékeire olyan büszke Európai Unió e két állam ellen még ma sem indított eljárást, nem szabta meg a támogatások feltételéül ezeknek a határozatoknak az eltörlését. Sőt, véleményem szerint az EU csatlakozás feltételéül kellett volna megszabni a Benes dekrétumok megsemmisítését és fel sem lett volna szabad venni a tagállamok közé ezt a két országot, amíg érvényben vannak!

@CoolKoon: Egyetértek. Ha túl volnának rajta, akkor szó nélkül hagynák az egész beszédet. De amilyen érzékenyen reagálnak, azt mutatja, hogy még lényegesnek tartják a magyarázkodást és a hazudozást ezzel kapcsolatban.

@birka menet: Azt a "demokratikus" baloldali álláspontot ismételgeted, ami miatt már nagyon sok szavazó elfordult a mai ellenzéktől. (Emlékszünk ugye a 2004-es népszavazás gyurcsányi kampányának retorikájára?) A szlovák, ukrán, román állam is ezért teheti meg, hogy nyelvtörvényekkel, magyarellenes megnyilvánulásokkal operáljon, mert Magyarországon a nemzeti politikát a baloldal soha nem vállalta és kizárólag olyan, az EU-ban nem szalonképes erők képviselik, mint a Fidesz, a Mi Hazánk vagy annak idején a MIÉP.

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Egyetértek. A dolog méltó lezárása lenne, ha a szlovák kormány elismerné a felelősségét, eltörölné a Benes-dekrétumokat és hivatalosan bocsánatot kérne. Szerintem még anyagi kárpótlás se kéne, elég lenne az erkölcsi. Akkor lehetne végleg a múltba száműzni ezt a történelmi szégyent.

Még egy gondolat @birka menet-nek: Ha a holokausztot (helyesen) nem felejti a kollektív emlékezet, akkor ezen sem szabad túllépni. Van holokauszt emléknap és 2012 óta április 12. a Felvidékről kitelepítettek emléknapja. Emlékezni nem azért kell, hogy a régi sérelmeket dédelgessük, hanem azért, hogy ilyesmi még egyszer ne történhessen meg!

chrisred 2021.08.07. 13:02:31

@Szőrös Kaméleon: "Csodálatos, hogy az értékeire olyan büszke Európai Unió e két állam ellen még ma sem indított eljárást, nem szabta meg a támogatások feltételéül ezeknek a határozatoknak az eltörlését."

Én nem csodálkozom rajta. A nemzetállamok Európájának egyik fundamentuma, hogy a nemzeti kisebbségeket lényegében nem létezőnek tekintik. És ez nem is fog változni addig, amíg az Unió csúcsszerve az Európai Tanács lesz, ahol csak egyhangú politikai állásfoglalásokat lehet hozni.

chrisred 2021.08.07. 13:04:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A józan ész, a racionalitás tiltakozik a kollektív bűnösség elmélete ellen, az alapvetően ösztöni, érzelmi alapállás.

chrisred 2021.08.07. 13:13:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egy csoporthoz való tartozása miatt valakit rossznak minősíteni.

chrisred 2021.08.07. 13:29:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez szubjektív megállapítás, Benes szubjektív szemlélete szerint például Szlovákiában a magyar identitás rossz dolog volt, amit büntetni kellett.

birka menet 2021.08.07. 13:43:11

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Itt a fidernyáknácik saját szarába való fulladás a lényeg. Az, hogy ez a barbár orbán banda minden nép és mindenféle embertípus ellen zúdítja a mocskos gyűlölet politikáját, bezzeg amikor egy (határontúli) magyar külföldön a 100-át kapja vissza annak, ami orbán gyűlöletpolitikája, akor persze jajonganak, hogy "Hol vannak a jogaink?"

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.07. 13:51:42

@birka menet: de ennek nem így kéne lennie! Ezek a jogok teljesen függetlenek kell hogy legynek tőlünk ez az alap

birka menet 2021.08.07. 14:03:55

@Szőrös Kaméleon: " az EU csatlakozás feltételéül kellett volna megszabni a Benes dekrétumok megsemmisítését"

Az a baj tudod, hogy az EU-t nem a múltba való tekintésre és a régmúltbei nemzeti sérelmek megoldására alapították. Mert akkor már a Montán Unió alapítása se jött volna össze.

Sokkal érdekesebb viszont, ha eznek a marketing magarkodó orbán bandának azt a kérdést tennéd fel, hogy ha ekkora nemzeti sérelem meg trauma nektek a 80-100 évvel ezelőtti események, akkor mi a lófaxot jár orbán a V4-ekbe felnyalni a cseheket meg a szlovákokat? Mikor pont ő neki kellene előrukkolni pont ott azzal, hogy most vagy megkapom a gyógyírt a történelmi traumámra vagy itthagylak benneteket mint kutya a szarát.

Ugye, ugye, orbán se esett anynira a fejére hogy ne tudná, hogy az élet megy tovább, ezeknek a 80 éves dolgokank a mai életben semmi jelentőségük nincs.
Csak annyi, hogy időnként a megfelelő helyen meg a megfelelő célközönség előtt rinyálsz egy nagyot, amivel összekapod a nömzöti tábort, oszt holnap orbán már nem is foglalozik a kérdéssel. Csak ti gyepáljátok itt egymást.

birka menet 2021.08.07. 14:06:07

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Ezek a jogok teljesen függetlenek kell hogy legynek tőlünk ez az alap "

Ja. De a nem polgári, nem jogállami társadalmakban de facto kötelező a nemzetnek elkúrni a saját sorsát. Belülről, nem pedig kívülről!

birka menet 2021.08.07. 14:16:50

@Szőrös Kaméleon: " Ha a holokausztot (helyesen) nem felejti a kollektív emlékezet, akkor ezen sem szabad túllépni. "

A Holocaustban mégis csak embereket öltek. Ipari méretekben. Az egy más kategória.

Én egyébként zsenge koromban elolvastam Márai müvében ezt az elcsatolási és visszacsatolási korszakot, mit jelentettek ezek az akkor élőknek. Csak a hülye nem érti meg ebben a családi tragédiákat. Hogy nemzeti tragédia lett volna, arról lehet vitatkozni. Mert mit nevezünk nemzeti tragédiának? Valamennyire biztos, hogy nemzeti tragédia, de ez elsősorban tömeges családi tragédia volt.

De! Egy tragédiát nem örökölsz be mint 3. generáció (esetleg mint 2. sem), hanem amibe születtél az adott. És nem búslakodsz azon, hogy mi lenne, ha nem lett volna az ami most van. Erről is lehetne milliónyi sort vitatkozni, de tény és való, hogy pl. a határontúliak 70-80%-a nem akar átköltözni Magyarországra, csak mert most már lehet és akkor visszakerül a népéhez meg anyaországhot és "magyar lehet". Ehelyett ahova született, az az adottság neki, amiből nagyon sokan nem is akarnak kilépni.

Hórukk 2021.08.07. 15:07:44

Kövértől ez 35 éve lett volna szép, MSZMP-dolgozóként. Ha most a nemzet hasznára akarna válni, akkor ha a "Ne lopj!" parancsolatot követve szólalna fel a főnöke ellen. Ehhez persze nem elég tökös.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.07. 15:08:05

@birka menet: A Holocaustban mégis csak embereket öltek. Ipari méretekben. Az egy más kategória.

Szóval embereket, egész közösségeket barbár módon szülőföldjükről elüldözni lehet? Lakossági összetételt, etnikai arányokat mesterségesen megváltoztatni? És nem fér bele egy utólagos, szimbolikus bocsánatkérés, egyben ígéret a kisebbségi jogok tiszteletben tartására? Ezek a dolgok megtörténnek ám a világon a mai napig - amelyek kiváltják a nemzetközi szervezetek és a közvélemény felháborodását.

Miért nem mondjátok ki egyszerűen, hogy utáljátok a határontúli magyarokat és köptök rájuk? Nem kellene ez a görcsös igyekezet, a magyarázkodás és nevetséges okfejtés.

És de: a következményeket tekintve - mint ahogyan előtte Trianon is - a benes-i jogfosztás és kitelepítés emberiség elleni bűntett és NEMZETI tragédia volt.

CoolKoon 2021.08.07. 15:25:10

@chrisred: Nem, ezt abból vezettem le, hogy szemmel láthatóan agyatlan trollként gyakorlatilag a mélytót narratívát keverted ide, lényegében kizárólag azért, mert a beszéd Kövér Szarpofázó László szájából hangzott el. Na most erre a gazdáid gyakorlatilag két lehetséges okból utasíthattak: az egyik lehetőség a terelés (mivel az ellenzéki választók igen jelentős része nem bánná, ha a határon túli magyarok lehetőleg ott fordulnának fel ahol vannak, így a szavazataikra ácsingózó pártoknak nem érdekük, hogy napirenden legyen a téma), a másik pedig a "hagyományos" bűnbakkeresés (és egyesek ezeket a bűnbakokat valahogy MINDIG a határon túli magyarokban találják meg). Őszintén szólva számomra mind a kettő maximálisan visszataszító.

CoolKoon 2021.08.07. 15:28:27

@bekrepált script: Hááát, örülnék is neki, ha nem tudnám, hogy az ilyen kettyósok igencsak megszállottak ám (láttam ilyet a Wikipédián is, nem is egyet), úgyhogy nagyon-NAGYON sokáig fog még próbálkozni ám. Mondjuk a reCAPTCHA-n valószínűleg nem fog túljárni (ahhoz túlságosan is tökkelütött), de tartok tőle, hogy hallunk majd még felőle.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.07. 15:30:49

@chrisred: "A nemzetállamok Európájának egyik fundamentuma, hogy a nemzeti kisebbségeket lényegében nem létezőnek tekintik."

Ekkora faszságot nem kéne írni. Mi az, hogy a nemzetállamok nem tekintik létezőnek a nemzeti kisebbségeket?! 1945-től kezdődően minden demokratikus berendezkedésű ország vállalja és tiszteletben tartja a kisebbségi jogokat. A nem demokratikusak (lásd a volt szovjet blokk tagállamait) többnyire vállalták, papíron szavatolták, de a gyakorlatban jobbára nem, ímmel-ámmal, vagy csak nagy hiányosságokkal biztosították ezeket.

Az Európai Unió jelen formájában még mindig nemzetállamok közössége, és - a tagállamok integrációjának mindinkább való elmélyítése mellett - belátható időn belül az is marad. A legtöbb országban léteznek nemzeti kisebbségek, amelyeket nem hogy elismernek, de jogaikat mindenütt törvényben szavatolják.

CoolKoon 2021.08.07. 15:41:47

@Szőrös Kaméleon: "fel sem lett volna szabad venni a tagállamok közé ezt a két országot, amíg érvényben vannak!" - Mondjuk szerintem ez akkor fel is merült, de a cseh meg a tót elit is NAGYON jól ért a hazudozáshoz, és gyakorlatilag elhitették az EU-s bürokratákkal, hogy azok az aljas törvények már nem érvényesek. Aztán mostanában szar került a palacsintába, mert kiderült, hogy mégiscsak azok...

"amilyen érzékenyen reagálnak, azt mutatja, hogy még lényegesnek tartják a magyarázkodást és a hazudozást ezzel kapcsolatban." - Perszehogy. NAGYON sokba fájna nekik a fasiszta dekrétumok érvénytelenítése, főleg a cseheknek (ők ugyanis nagyon sok gazdag szudétanémet iparmágnást semmiztek ki).

"Szerintem még anyagi kárpótlás se kéne, elég lenne az erkölcsi." - Dehogynem, az egyikből (a törvény eltörléséből) egyenesen következik a másik, több okból is: egyrészt a Benes-dekrétumokról a mai napig azt hazudják mind a tótok, mind a csehek, hogy a két VH közötti és a II. VH utáni Csehszlovákia közötti jogfolytonosságot hivatottak képviselni (lol), másrészt pedig (az előbbiből mintegy "levezetve") mind a mai napig azt hazudják, hogy a kommunista hatalomátvételig a II. VH utáni Csehszlovákia demokratikus volt, nem pedig egy fasiszta autokrácia, mint ami valójában volt. Ha pedig tartják, hogy az egy demokratikus államalakulat volt (lol), akkor bizony jár a kárpótlás is, minden érintettnek.

CoolKoon 2021.08.07. 15:50:27

@birka menet: "Az a baj tudod, hogy az EU-t nem a múltba való tekintésre és a régmúltbei nemzeti sérelmek megoldására alapították. (...) az élet megy tovább, ezeknek a 80 éves dolgokank a mai életben semmi jelentőségük nincs." - Sajnos ez nem ilyen egyszerű. Pont az a baj, hogy a Benes-dekrétumoknak bizony a mai napig mélyreható következményei vannak, ezerszám vannak amiatt az Isten átka miatt rendezetlen/nevesítetlen földügyek (amit persze a kommunisták még tovább rontottak), amiket a mai napig nem sikerült rendezni. Persze a mindenféle mocskos rohadékok (leginkább ostoba hivatalnokok) megpróbálják itt-ott gyakorlatilag törvényes rablással (ellentételezés nélküli kisajátítással) megoldani a dolgot "okosba", csakhogy pont ezek miatt fog előbb-utóbb kibukni a dolog és borulni a bili.

CoolKoon 2021.08.07. 15:53:25

@birka menet: "a határontúliak 70-80%-a nem akar átköltözni Magyarországra, csak mert most már lehet és akkor visszakerül a népéhez meg anyaországhot" - Mondjuk a tótok közül nem egy akad aki nagyon is szeretné, ha ez megvalósulna....

chrisred 2021.08.07. 16:13:30

@CoolKoon: Vagyis tényleg nem értetted, amit írtam. Vagy a gazdáid arra utasítottak, hogy direkt értsd félre. Csak azt adtam a szlovákok szájába, amit a magyar kormány mondott a homofób törvényről.

chrisred 2021.08.07. 16:16:51

@Republic Forever!: "Mi az, hogy a nemzetállamok nem tekintik létezőnek a nemzeti kisebbségeket?!"

Te se értetted a leírtakat. A nemzetállamok Európája, vagyis az Európai Unió mostani berendezkedésében tekintik nem létezőnek a kisebbségeket. Nem számítanak, nincsenek jelen Unió szervezeti rendszerében, kizárólag a többségi államnemzet képviseli őket. Lásd Katalónia, vagy korábban Skócia példája.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.07. 17:34:29

@Republic Forever!:

A kisebbségi jogok terén 2 teljesen eltérő koncepció van:
- "nyugati" = ez egyéni jog, azaz csak 1 nemzet van, ennek mindenki tagja, az egyes nemzetiségi eltérések magánügy, s persze az egyéni jogok gyakorolhatók,
- "keleti" - ez kollekítv jog, több nemzet is lehet egy országon belül, ezek a nemzetek közös jogokkal rendelkezhetnek.

Az EU-ban az előbbi álláspont élvez többségi támogatást. Tulajdonképpen csak kevés nyugat-európai ország támogtaja az utóbbi álláspontot. Keleten meg jellemzően azok az országok állnak az utóbbi álláspont mellett, melyek több kisebbségük van külföldön, mnt amennyi idgeen kisebbség van belföldön.

Az egyéni jogok mellett állnak: a balti államok, Cseho., Szlovákia, Románia, Bulgária.
A kollektív jogok mellett állnak: Mo., Lengyelo., Horváto., Szlovénia.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.07. 17:44:59

@chrisred: Akkor tessék pontosabban fogalmazni. Nemzetállamok Európája helyett Európai Uniót, mint intézményt írni. A kettő nem azonos fogalom.

Érdemes áttanulmányozni: jesz.ajk.elte.hu/csanyi20.html

Intézményes kisebbségvédelem - Helsinki Záróokmány, ENSZ, EBESZ, EU - miről rendelkeznek és miről nem.

chrisred 2021.08.07. 18:23:30

@Republic Forever!: Ezek szerint számodra ismeretlen ez a szóösszetétel, amit a kormány általában a szorosabb uniós integrációval szembeni alternatívaként használ.

varosikurir.hu/tervvazlat-az-europai-unio-szetveresere-orban-es-a-nemzetalla-mok-europaja/

Szerintem is érdemes áttanulmányozni, hogy milyen konkrétumot tartalmaz az Unió nemzeti kisebbségekkel kapcsolatos politikájáról:

"A közös Európai Uniós kisebbségvédelmi politika is kialakulóban van, bár még számos feladat vár a tagállamokra a megvalósítás érdekében."

Udvarias megfogalmazás a semmi körülírásáról.

chrisred 2021.08.07. 18:24:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Magyarország a legkevésbé sem törekszik az nemzetállami keretek gyengítésére, sőt.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.07. 18:32:14

@chrisred: "...az Európai Unió mostani berendezkedésében tekintik nem létezőnek a kisebbségeket. Nem számítanak, nincsenek jelen Unió szervezeti rendszerében, kizárólag a többségi államnemzet képviseli őket. Lásd Katalónia, vagy korábban Skócia példája."

A kisebbségügyet az EU-ban valóban tagállami hatáskörnek tekintik. Te speciális, eseteket hozol fel, és valószínűleg ez éppen az időnként kipattanó szeparatista, függetlenedési törekvések miatt van így. Brüsszel érthető érdeke a meglévő tagállamok szövetsége, a tagállamok területi integritásának és ezáltal a közöttük lévő békés viszony megőrzése. Amennyiben egy szeparatista törekvés sikerre vezetne, az könnyen precedens helyzetet teremtene, amely beláthatatlan következményekkel járna. Ez szerintem támogatható álláspont. Ugyanilyen okból nem hajlandó foglalkozni sajnos az EB a Székely Nemzeti Tanácsnak az un. nemzeti régiók kiemelt unió támogatásának ügyében indított kezdeményezésével, amihez kellő számban gyűlt össze a szükséges aláírás. Még akkor sem, ha ez és a katalán függetlenségi törekvés nincsenek közös nevezőn.

Ugyanakkor valóban jobb lenne, ha az Unió Alapszabályába vagy bármely külön megalkotott törvényébe beemelné a nemzeti kisebbségek védelmét vagy külön törvényt hozna rá. Ez szavatolna egyfajta közös védelmet a számukra. De mint fentebb írtam, erre nincs igazán szükség. Demokratikus jogállam tiszteletben tartja és szavatolja a nemzeti, etnikai, vallási, kulturális, szexuális kisebbségek jogait és ez elegendő. Amiket te példának hoztál, azok speciális esetek, tű a szénakazalban.

Hogy neked fontosabbak a katalánok önrendelkezése, mint a határontúli magyar közösségek jogai, az látható. Egyébként nincs igazad: ha megvalósulna a hazai dékás-momentumos kommunista globalisták álma, az Európai Egyesült Államok - amelyben a határok nem csak átjárhatók, de valóban el is tűnnének, ahol a tagállamok megszűnnének egy szuperállam keretein belül és amiben a sokszínű tarka nyelvi, kulturális európai közösség feloldódna egy közös homogén masszában; nos, ebben a struktúrában maga a nemzeti kisebbség, mint fogalom is értelmét vesztené és intézményi szinten még annyira sem foglalkoznának ezzel, mint most.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.07. 18:41:32

@Republic Forever!: Javítok: közös uniós szinten mégiscsak fontos lenne törvényben rendelkezni a nemzeti kisebbségek védelméről, mert ez esetben az ez ellen vétő tagállam ellen ugyanúgy fel lehetne lépni, kirívó esetben akár szankciókkal, pénzmegvonással sújtani, mint akármi más megsértése esetén - lásd maastrichti követelmények, vagy az új törvény alapján a jogállamiság elleni vétségek.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.07. 19:04:21

@chrisred: "Ezek szerint számodra ismeretlen ez a szóösszetétel, amit a kormány általában a szorosabb uniós integrációval szembeni alternatívaként használ."

Nem érdekel, milyen kifejezést használ a kormány. Amit te írtál, az halandzsa. Ha kisebbségi jogok szavatolása, ahhoz valamilyen intézmény és jogi rendelkezés kell.

A belpolitikai szarságaiddal nem tudok mit kezdeni. Amit belinkeltél, az nem a témával foglalkozik, hanem a jelenlegi formájában működő EU-nak szétveréséről O.V által.

A kisebbségi jogokat szavatolják a tagállami rendelkezések. Sajnos vannak ezekkel szembemenő lépések, törekvések, és éppen ezért valóban jobb lenne, ha létezne közös uniós kisebbségvédelem. De ehhez nem kell Európai Egyesült Államok. A jelenlegi struktúrában is meg lehetne valósítani.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.07. 19:16:54

@chrisred: "Magyarország a legkevésbé sem törekszik az nemzetállami keretek gyengítésére, sőt."

Mint lelkes globalista kommunistát hadd világosítsalak föl valamiről:

egy francia államfő, egy német kancellár, egy olasz, spanyol, dán, svéd, román, észt, stb. kormány számára - legyenek akármilyen színezetűek is - mindig a nemzetállami érdekek lesznek az elsőrendűek. Utána jönnek a közös uniós érdekek, amelyek rendszerint egybevágnak a nemzeti érdekekkel.

Amire te vágysz, az még az uniós integráció további elmélyülése esetén sem fog megvalósulni.

birka menet 2021.08.07. 19:27:16

@Republic Forever!: "Szóval embereket, egész közösségeket barbár módon szülőföldjükről elüldözni lehet? "

Funkcionális analfabéta vagy, ennyike.

birka menet 2021.08.07. 19:28:23

@Republic Forever!:

Fogalmazd már meg mi az a nemzetállam, ami elvész az EU-ban.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.08.07. 19:32:07

@birka menet: Nem, te viszont funkcionális idióta vagy, a határontúli magyarokra köpő, átlátszóan relativizáló seggfej.

Ennyike.

CoolKoon 2021.08.07. 21:03:32

@chrisred: "Csak azt adtam a szlovákok szájába, amit a magyar kormány mondott a homofób törvényről." - Miért kevered ide a homofób törvényt? Mert arra utasított a tartótiszted, hogy terelni kell a témában ezerrel?

CoolKoon 2021.08.07. 21:09:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A kisebbségi jogok terén 2 teljesen eltérő koncepció van" - Hát ezt rosszul tudod. Német meg francia modell van. Amit te "nyugatinak" mondasz, az a francia modell, és történetesen PONT a nyugati angolok, belgák, svájciak, spanyolok, luxemburgiak stb. nem azt használják. Az általad "keletinek" mondott pedig a német modell, és bizony Nyugaton is a legtöbb helyen azt használják. És ennek amúgy abszolúte semmi köze az egyéni jogokhoz, hiába is ködösítesz ilyen baromsággal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.08.07. 22:26:03

@CoolKoon:

Ha igazad lenne, általános lenne a kollektív jogok elismerése, de nem az. Szóval tévdsz.

CoolKoon 2021.08.07. 22:28:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hát pedig de, az általam említett országokban bizony az. Nézz utána, ha nem hiszed.

chrisred 2021.08.08. 05:52:44

@Republic Forever!: "Hogy neked fontosabbak a katalánok önrendelkezése, mint a határontúli magyar közösségek jogai, az látható."

Nem igaz, tehát nem is lehet látható. Azt írtam, hogy ennek a kettőnek az akadályai az Unión belül ugyanarra vezethetőek vissza.

"Egyébként nincs igazad: ha megvalósulna a hazai dékás-momentumos kommunista globalisták álma, az Európai Egyesült Államok - amelyben a határok nem csak átjárhatók, de valóban el is tűnnének, ahol a tagállamok megszűnnének egy szuperállam keretein belül és amiben a sokszínű tarka nyelvi, kulturális európai közösség feloldódna egy közös homogén masszában; nos, ebben a struktúrában maga a nemzeti kisebbség, mint fogalom is értelmét vesztené és intézményi szinten még annyira sem foglalkoznának ezzel, mint most."

Soha nem állítottam az ellenkezőjét, tehát értelmetlen a felvezetés, hogy nincs igazam.

A többi mondatoddal meg engem igazolsz, és a korábbi állításaidat cáfolod, hogy a nemzeti kisebbségek helyzete az Unióban rendezve van.

chrisred 2021.08.08. 05:54:14

@Republic Forever!: "A kisebbségi jogokat szavatolják a tagállami rendelkezések."

A Benes dekrétumok is a tagállami rendelkezések közé tartoznak.

chrisred 2021.08.08. 05:58:00

@Republic Forever!: "egy francia államfő, egy német kancellár, egy olasz, spanyol, dán, svéd, román, észt, stb. kormány számára - legyenek akármilyen színezetűek is - mindig a nemzetállami érdekek lesznek az elsőrendűek."

Mint lelkes globalista kommunistát, hadd világosítsalak fel: a politikusok akkor nacionalisták és akkor globalisták, ha az érdekük úgy kívánja.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2021.10.09. 17:58:26

ne rakjad már sorkizártra a szöveget légyszi. nem lehet így olvasni
süti beállítások módosítása