A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Professzor doktori nélkül: a Batthyány Kör meghívja-e?

2015.08.19. 16:37 timargabor

Mocsai Lajost egyetemi tanárrá avatta fel az egyre inkább Schmitt-féle motor-üzemmódba visszaváltó köztársasági elnök úr - jegyezzük meg: a teljes felsőoktatási szféra "főnöke", Balog miniszter úr javaslatára. Nincs persze MTA doktori fokozata, meg valójában semmilyen se, leszámítva egy erősen vitatott hátterű debreceni díszdoktorságot. Pedig publikációi vannak, akár meg is próbálhatta volna.

Csak jelzem, a mi egyetemünkön ehhez azért lényegesen több kell. Nagyon sokkal több. Ha jól számolom, 13 évi oktatómunka a minimum, munkaköri alkalmazáshoz a Nemzeti Felsőoktatási Törvény értelmében is kötelező a tudományos fokozat (28. § (5) pont), de a gyakorlatban az akadémiai doktori cím is előfeltétel - amihez nemzetközileg is látszó tudományos kutatómunka sem árt. Mocsai mindezekkel nem rendelkezik, de - mint anno, 1990 előtt, a megfelelő elvtársak - mégis professzor lehet.

Kérdésem már csak egy maradt: ha a "konzervatív" kurzus ezt így gondolja jónak, akkor a Professzorok Batthyány Köre ugye már meg is hívta tagjai közé Mocsait? De legalább mondott róla véleményt?

Az pedig már az én véleményem, hogy egy országról fontos bizonyítványt állít ki, hogy a professzori cím rangját mennyire őrzi meg. És bár nem vagyok egyetemi tanár, ha az lennék, most kicsit lefokozva érezném magam.

 Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és nem maradsz le a későbbiekről sem:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

93 komment

Címkék: professzor egyetemi tanár professzorok batthyány köre Mocsai Lajos

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr357719024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GNDL 2015.08.19. 17:35:15

„ha a "konzervatív" kurzus ezt így gondolja jónak”

Nézz végig a kormányon, milyen minőségű "szakértőik" vannak. Tállai, Szijjártó, Pintér, Seszták, Lázár, Balog, Varga, Czomba... suttyó félművelt pöcsök mind. Igen "így gondolják"... nem is tegnap óta... :)

2015.08.19. 17:52:50

Ilyen alapon a bunkófalvai csordás és a falu kondása is lehet doktor. Sőt ha fideszes, akkor még professzor is !
Hova süllyedt ez az ország ! Ennél van még lejjebb ?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.19. 20:56:33

Tisztelettel: ebben a dologban tévedsz. Mocsai nem tudós, ezért ő nem úgy professzor, mint pl. egy geológus. Az, hogy kapott egy díszdoktori címet és egy professzori kinevezést, hogy a Testnevelési Egyetem rektora lehessen, csak formaság. Faramuci helyzet, de Mocsai alkalmasnak tűnik a feladatra, edzőként a sportban tett le annyit az asztalra, mint amennyit egy tudósnak a tudományban kell a professzorsághoz. Ne tőle féltsd a professzori cím rangját.

aeidennis 2015.08.19. 21:04:28

A közt. elnöknek mióta van erre joga? Ha ugyanis van erre joga, akkor az a borzasztó, nem pedig az, hogy él vele. Az még mindig sokkal nagyobb gyalázat, hogy a közt. elnök adományozhatja a Szent István rendet, ami magyar királyi jog volt. www.regnumportal.hu/regnum2/node/273

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.08.19. 22:08:20

@Holger Hartland: Nem, ha betartják a Nemzeti Felsőoktatási Törvényt, akkor ezzel nem lehet rektor.

A törvény Magyar Közlönyben megjelölt helye szerint a köztársasági elnök adhat kinevezést a miniszter javaslata alapján, aki többek közt az MMA és a Magyar Olimpiai Bizottság ötleteit is figyelembe veheti. Ez a kiskapu ott van. Ámde a posztban említett paragrafus világossá teszi, hogy doktori cím (és egyéb, felsorolt cafrangok) nélkül egyetemi tanári munkaviszony nem létesíthető vele. A rektorsághoz meg az kellene.

Tehát kinevezett prof, jár neki a "professzor úr" megszólítás, de idehaza nem tölthet be ilyen munkakört. Jó ki törvény, de ez van.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.19. 23:30:25

@timargabor: Két kérdés van itt: 1) a kinevezés megfelelt-e a törvényi előírásoknak, 2) erkölcsileg elfogadható-e.

1) Nem tudom, mert nem vagyok jogász, de a felsőoktatási törvény a TE vonatkozásában a doktori címmel egyenértékűnek ismeri el az olimpiai 1-3. helyezést (amit Mocsai edzőként elért). Ld. 104. paragrafus.

2) Mocsai kézilabdaedzőként olimpiai és világbajnoki ezüstöt, EB-aranyat, a klubcsapataival BEK- és KEK-győzelmeket ért el. Fordítsd ezt le tudományos teljesítményre. Megvan, ami kell. A sport-felsőoktatás más, ez nem az ELTE, ide publikáció helyett jó a sportsiker, hiszen a dolog végül is erről szól. Méltatlan dolog elvtársazni meg a professzorok lefokozásáról beszélni. Én sem vagyok egyetemi tanár, de ha az lennék, pont egy Mocsaitól nem érezném lefokozva magam. Ha a labdarúgó NBI valamelyik edzőjét neveznék ki, attól igen, de egy ilyen sikeres edző kinevezésétől - Testnevelési Egyetemre, nem tudományegyetemre! - nem.

panelburzsuj 2015.08.19. 23:34:36

@Holger Hartland:
Te mit tippelsz, mi a Testnevelési Egyetem funkciója?

Sportolókat képez - vagy tanárokat?

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.08.19. 23:49:14

@Holger Hartland:
1. A kinevezés önmagában megfelelt a törvényi előírásoknak. A MOB és a miniszter javaslatára a közt. elnöknek erre joga van.
2. Erkölcsileg a dolog szerintem erősen kétséges. Schmitt Pál óta tudjuk, hogy létezik sporttudományi doktori cím :) De hogy a komikum terepédől távolodjak, komoly mesteredző is bemutatta, hogy meg lehet ezt csinálni:
www.ratgeberakademia.hu/tartalmak/Ratgeber_Laszlot_doktorra_avattak

Viszont (eddigi ismereteim alapján) nem nevezték ki a Testnevelési Egyetemre, és a Nemzeti Felsőoktatási Törvény értelmében ezt nem is tehetnék meg. Egy dolog ugyanis a közt. elnök cím-adományozása (2011. évi CCIV. törvény 27. § (3) ), és egy másik az egyetemi tanári munkakörben történő alkalmazás (28§ (5):
"Az egyetemi tanári munkakörben történő alkalmazás feltétele, hogy az érintett rendelkezzék doktori fokozattal, amennyiben magyar állampolgár, habilitációval vagy azzal egyenértékű nemzetközi felsőoktatási oktatói gyakorlattal, továbbá az adott tudomány vagy művészeti terület olyan nemzetközileg elismert képviselője legyen, aki kiemelkedő tudományos kutatói, illetve művészi munkásságot fejt ki. Az oktatásban, kutatásban, kutatásszervezésben szerzett tapasztalatai alapján alkalmas a hallgatók, a doktori képzésben részt vevők, a tanársegédek tanulmányi, tudományos, illetve művészi munkájának vezetésére, idegen nyelven publikál, szemináriumot, előadást tart. Az egyetemi tanár jogosult a professzori cím használatára."

Joulupukki Apó 2015.08.19. 23:53:31

@Holger Hartland: Edzőként megnyert mérkőzéseket veszített el, mert bepánikolt és magára hagyta a csapatait.
Ha olyan minőségű játékosokat raknak egy átlagos edző keze alá, mint amilyenek nélkül ő el sem vállalta a pozíciót, bármelyikük most MTA-tag lenne.
Mocsai mint ember ? Kérdezd a játékosait!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.20. 00:08:25

@timargabor: Már rektor a TE-n. Olvastam a törvényt, görgess le a 104.§-ig...

@Joulupukki Apó: Olimpiai döntőre gondolsz? Oda el is kell jutni. Nem tudom, ki vagy, de talán mindkettőnk nevében írhatom: szeretnénk mi odáig eljutni, hogy a saját munkánkban "olimpiai másodikok" legyünk. :)

@panelburzsuj: Nem érdekel. :) Nem "igazi" egyetem és kész. Ezt nem dehonesztálólag írom, az ilyen intézményeket (művészetiekkel és a fegyveres testületekéivel együtt) valami külön kategóriaként kellene kezelni.

panelburzsuj 2015.08.20. 00:24:54

@Holger Hartland:
Belemakogsz - tehát érdekel.

És persze "szokás szerint" minden szakmaiságot, tisztességet mellőző pártossággal. A zakarat diadalának igazolásán túl semmi se érdekel.

De az nagyon.

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.08.20. 00:31:18

@panelburzsuj: az érvek ennél jobban használnának egy vitában

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.08.20. 00:35:18

@Holger Hartland:

tf.hu/tf/vezeto-tisztsegviselok/

"Rektor: Mocsai Lajos egyetemi docens"

A 104. § B (2)-t viszont köszönöm, ezt nem találtam meg.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.20. 01:18:23

@timargabor: Docensként lett rektor? Nem is tudtam, hogy olyat is lehet. Nos, akkor mostantól majd profként lesz az. Kötekedhetnék még, hogy hol a habilitáció, csak nem tudnám megállni röhögés nélkül.

Bocs, de szerintem ez most arról szól, hogy "Orbánék csinálták, tehát rossz". Képzeljük el, hogy egy másmilyen kormány alatt Esterházy Pétert nevezik ki profnak, hogy mondjuk a filmművészetin tanítson forgatókönyv-írást vagy valami drámás dolgot. Ugyanaz a berzenkedés menne, ugyanazoktól? Doktorija nincs, de még az alapdiplomája sem szakirányos, a regények meg nem számítanak tudományos publikációnak.

Pedig nem lenne vele sem semmi baj. Nem tudományegyetemről van szó, a sport és a művészet más világ. Mocsaiból ettől még lehet rossz rektor, meg lehet jó is, majd kiderül. Szerintem rendet rakni küldték a TE-re (az rájuk fér).

Megjegyzem, van olyan egyetemi rektor, akinek mellékállásban többek között az a munkája, hogy Magyarországon kb. semmiben se lehessen népszavazást tartani. Na EZ az egyetemi tanári cím lefokozása, nem a Mocsai kinevezése. És ha már rektorozunk, akkor a magyar rektorok legyenek szívesek testületileg elzarándokolni a sunyiba, amiért hagyták az egyetemi autonómia megszüntetését és lefeküdtek a kancellári rendszernek.

@panelburzsuj: A Vincentről jöttél? Rémlesz, no meg a stílusból gondolom. :)

panelburzsuj 2015.08.20. 02:45:53

@timargabor:
Úgy gondolod?

Én meg úgy, hogy elég nyomós érv, hogy egy tanárképző egyetemet, amely doktori iskolákat működtet, ne kocsmafilozóf dumákkal "csoportosítgassunk". Hogy én innet a gádorbú' hogyan gondúnám el jobban...

Mindezt "Nem érdekel :)" felütéssel, naná ...

(Zárójel: ha a nagy buzgalommal újra feltáplált bolsevik típusú kontárokkal (aka: orbáni szellem) te "vitatkozni" óhajtasz - ám tedd. De készülj arra is, hogy a gyereked egyszer kegyetlenül elátkoz majd ezért a vakságért.)

panelburzsuj 2015.08.20. 02:51:50

@Holger Hartland:

A Vincentről még maga a nagy maroz kitiltott eská, kisbogaram.

Ő is jobban szerette úgy csepülni a pécé dumát, hogy a "hápogás jogát" azért magának persze fönntartsa.

2015.08.20. 08:10:13

Gondolom ő is valami raccsolós plagizált okoskodó 80 éves.

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.08.20. 08:53:05

@Holger Hartland: a lényegben egyetértünk, de a poszt valódi felvetése a címében van :)

István Tamasi 2015.08.20. 10:27:38

Ha a nemzetmeg/félrevezetőtől utasítást kap, akkor a Batthány kör biztos meghívja a botcsinálta professzort.

czjanos 2015.08.20. 10:48:15

Így múlik el a professzori cím dicsősége. Eladó az egész világ.

Girhes macska 2015.08.20. 11:13:04

Azért van Mocsainak doktori címe, mert előtte törvényt módosítottak, hogy lehessen. A törvény mostani állapota így legitimálja a helyzetet, csak a törvénymódosítás keletkezésének történetét sem kellene elfelejteni.

Zöldövezetis 2015.08.20. 11:16:44

Majd elcsendesednek a hápogó nyivákoló balosok !

csabakirályfi 2015.08.20. 11:20:23

Nem lehet az teljesen véletlen, hogy az egyetemi rangsorokban az elsö magyar egyetem valahol az ötszázadik után tünik fel...
Ami az olimpiai ezüstöt illeti, azt a csapat szerezte, nem Mocsay.

a fidesz csak lopni tud 2015.08.20. 11:26:06

Ne aggódjanak a profok. Nem kell meghívni.
Törvényileg kinevezik majd az ő vezetőjüknek is, oszt nem kell meghívó.

orbánisztánban minden megoldódik.

Gyorgy Nagy 2015.08.20. 11:37:49

Mészáros Lőrincke is lehet profeszor a közbeszerzési pénzek elnyerésében amiből ( beszélik ) vissza oszt a fiuknak.

dthoreau (törölt) 2015.08.20. 11:51:38

@Holger Hartland: Esterhazy: igen, lenne felhaborodas, mert vannak nehanyan az orszagban, akik tobb eves munkaval megszereztek a PhD fokozatot. Es egyebkent e nelkul, pl. az ELTE-n docensnek sem lenne kinevezheto az, ski nem rendelkezik fokozattal. Csak hogy teljesen konkret legyek, es ertse mindenki: Ez nagyjabol annyit jelent, hogy cca. netto 110ezerert tanarsegedkent galyazol mondjuk harmincegynehany eves korodig, majd utana, ha van statusz, kineveznek netto 140ert adjunktusnak, es majd 40 korul van eslyed arra, hogy kiirjanak docensi palyazatot. Es akkor meg csak a docensi szinten vagyunk. Szoval szerintem teljesen ertheto, hogy van ellenallas azon balekok reszerol, akik sajat munkaval szereznek fokozatot, es meg itt vannak az orszagban, mikozben politikai nyomvonalon egybol meg lehet lepni AZ e. tanari cimet.

dont be such a jew 2015.08.20. 11:54:55

@dthoreau: 'Es egyebkent e nelkul, pl. az ELTE-n docensnek sem lenne kinevezheto az, ski nem rendelkezik fokozattal.'

Mocsai rendelkezik fokozattal, ami a tv. 104. paragrafusa szerint oké. Igaz, módosítottak tv-t, ami szintén ok. Az ELTE docensévé avatni vkit tudományos karrier nélkül nem oké, de nem is ez történt.

1 sikeres edzőt a TE rektorának kinevezni nem túl meedek, szvsz.

István Raskó 2015.08.20. 12:10:07

Fiatalok! Itt az új életpályamodell magyar módra!

xab66 2015.08.20. 12:42:24

@István Raskó: Nem olyan új ez, negyven évvel ezelőtt is volt ilyen...

István Tamasi 2015.08.20. 13:03:28

@dont be such a jew:
Egy dolog ha valaki sikeres edző és egy másik ha valakiegyetemi tanár. Szíveskedjen különbséget tenni a kecsesen ringó fecske és a recsegve fingó kecske között!

dont be such a jew 2015.08.20. 13:22:01

@István Tamasi: Szerinem kinevezhető egyetemi tanárnak pl. Dobó István a nemzetvédelmi egyetemre. Akkor is ha nem publikált eleget (persze a jsz-i háttér legyen rendben).

Ez is ilyen eset.

2015.08.20. 14:28:02

Nekem magyrarázhatje ezt a Mocsai ügyet bárki. Ez olyan, mintha Pióker Ignácot kinevezték volna a BME rektorává (hiszen Pióker gyorsgyalu gépen dolgozott, és a BME-n van a Gépészmérnök-képzés...), vagy Andrej Sztahanovot az ELTE rektorává (Sztahanov bányász -> ELTÉ-n van geológia MSc képzés...) Bizarr. Ezután már csak Caligula lova jöhet. Bill Gates is díszdoktor lett (soha sem végezte el az egyetemet, még utólag sem), de azért ő bár kissé jobban bizonyított - rektor azért mégsem lett. Óh, magyarország, én ÍGY szeretlek!

Szárnyati Géza Malacra 2015.08.20. 14:50:38

Felőlem az ún. profi sport éhen halhatna, de rendes fiúként elfogadom, hogy van egy csomó ember, akinek ez fontos, mert fasztuggyamiér, pont ott voltak töriórán áltisi negyedikben, mikor arról volt szó, hogy a népnek kenyér kell meg cirkusz, ők meg rendes népként ki akarják pipálni a kenyeret is, meg a cirkuszt is.
Jó, tehát akkor legyen az, hogy a derék nép kedvéért működtetjük a profi sportnak nevezett modernkori cirkuszt, az ebben kimagasló egyéneket meg hype-oljuk, és mindenféle jutalomban részesítjük, amiért ilyen szépen szíveskedtek betömni a nép pofáját és elterelni a figyelmet a nyomorúságról.

No de azt míg élek, nem fogom megérteni, hogy miért kell *professzort*, meg rektort csinálni belőle, meg magyarázni a bizonyítványt, hogy tulajdonképpen, ha ilyen meg olyan szögből nézzük, akkor ő valójában baromira rászolgált erre... meg különben is, operettegyetem operett-titulusa... lófaszt! Az szolgál rá a PROFESSZORI címre, aki végiglépdeli a tudományos ranglétra fokozatait, ha meg operettegyetem, akkor mi a francnak van?
Könyörgöm, ennyi erővel tiszteletbeli úrhajós is lehetne, sőt, kinevezhetnék a Nemzeti Űrhajózási Intézet örökös főigazgatójának, vagy esetleg megkínálhatnák egy tábornoki kinevezéssel, hiszen megszolgálta...

Ha ki kell fizetni, mert rendes embere a rendszernek, akkor miért nem lehet a megfelelő jogcímen kifizetni? Miért nem lehet azt mondani, hogy itt van ez a Mocsai gyerek, csinálta nekünk a sportcirkuszt évtizedeken át, tán még ahhoz is köze volt, hogy aranyérem, tökömtuggya – találjuk ki a Haza Érdemes Edzője címet, akasszuk rá az ezzel járó Suhogós Mackó Érdemérmet, vágjunk hozzá félmillás életjáradékot, oszt' jó napot. Miért kell végigcsinálni azt a bohózatot, hogy a teljes magyar akadémiai szférát, azok tudományos munkáját megalázzuk, lefokozzuk erre a szintre? Hogy kvázi azonos TUDOMÁNYOS értéket képvisel az edzőbácsi azzal, mint amikor valaki évtizedeken keresztül a tudománynak él kenyéren és vizen? (Addig, amíg edző bácsi hegeszti a csajokat.)
Szóval miért kell ez a sunyizás? Hát nem látja/látják, hogy ezzel a bohóckodással nem a bohócuk presztizsét emelik, hanem minden tisztességes akadémikusát dobják a szemétdombra? Hogy nem őt emelik fel, hanem ő húz le mindenki mást? Jó, hát mit érdekli ez őket, tudom. De attól bennünket még érdekelhetne. Csak úgy az elvek szintjén. (Merthogy se érdemes edző, se kiváló űrhajós, de még csak operettegyetemi rektori címre sem pályázom.)

Andy73 2015.08.20. 14:53:06

Helyesen: If only I COULD become a ...

Dr_utcai_arcos 2015.08.20. 14:57:20

@Holger Hartland: "1) Nem tudom, mert nem vagyok jogász, de a felsőoktatási törvény a TE vonatkozásában a doktori címmel egyenértékűnek ismeri el az olimpiai 1-3. helyezést (amit Mocsai edzőként elért). Ld. 104. paragrafus." Ettől azért erősen megremegett a bicska a zsebemben...Ha már halmozni akarjuk a magyar hülyeségeket, akkor játszunk el egy pillanatra (nagyon szeretem a srácot, mert egy remek sportember!!): dr. Gyurta Dániel 16 éves középiskolai tanuló. (Mert ugye 2004-ben, 15 évesen nyerte az ezüstöt, kellett egy kis idő a papírmunkára.)

Le Orme 2 2015.08.20. 14:58:19

Heller Ágnes esztéta egyetemi tanár.

Dr_utcai_arcos 2015.08.20. 15:00:18

@Szárnyati Géza Malacra: Huh. Ezek után nem sok mindent lehet írni! (y)! Szerintem ezt idézni lehetne sok helyen.

Le Orme 2 2015.08.20. 15:00:56

Szóval, Heller Ágnes esztéta egyetemi tanár. Az lejáratja az tanári címet, Mocsai nem: Mocsai edzői tevékenységével szolgált rá. Én itt a Magyar Akkreditációs Bizottság kritériumrendszerében látom a hibát: az edzői tevékenység ben saját sportágában világszínvonalon van, amellett oktat stb. Számomra érthetetlen a MAB döntése. Mindamellett emberileg nem szimpatikus Mocsai, humortalan és karrierista.

Le Orme 2 2015.08.20. 15:02:38

@Dr_utcai_arcos: Mocsainak megvannak a szükséges publikációi, oktatási tevékenysége, ergó buta a Gyurtás hasonlatod.

Le Orme 2 2015.08.20. 15:05:38

@Szárnyati Géza Malacra: Szerintem tök mindegy, hogy érvényesíti-e a törvény, hogy a sportegyetem más, mint egy tudományegyetem. Akinek van agya, az tudja a törvény nélkül is, hogy más. Egyébként valamennyire eltérőek is a szabályok.
Tehát az egész hosszú okfejtésed alapja tévedés.

padlogaz 2015.08.20. 15:10:49

nem tisztem védeni mocsait, de a történelmi hűség kedvéért nem mostanában kezdte egyetemi karrierjét:

Egyetemi kinevezések
•1979-1985 Egyetemi tanársegéd
•1985-2004 Egyetemi adjunktus
•2000- Kari Tanács tag
•2001- Menedzserigazgató (dékánhelyettesi beosztásban)
•2004- Egyetemi Tanács tag
•2004- Mestertanár

ettől persze beiratkozhatna egy phd-ra, csak a rend kedvéért, de azért úgy se csináljunk, mintha semmi köze nem lenne az egyetemi oktatáshoz...

Le Orme 2 2015.08.20. 15:11:37

@csabakirályfi: "az egyetemi rangsorokban az elsö magyar egyetem valahol az ötszázadik után tünik fel"

Ezek a rangsorok alig mérnek valamit a tudományos teljesítményből. Inkább a tudománypolitikai, hatalmi és gazdasági erő pozíciókat mutatják.

Punxsutawney Mormota 2015.08.20. 15:16:45

@Joulupukki Apó: Távol álljon tőlem, hogy védjem Mocsait... Edzőként tiszteltem, és nagyon sajnálom, hogy így alakultak a dolgai, bőven van ahhoz elég tudásanyaga, hogy normál úton szerezzen egy doktorit.

Minden nagy edzővel megesik, hogy rossz döntéseket hoz. Nálunk ugyebár ennek hagyománya van. Az 54-es berni futtbal döntő, ahol 2:0-ról sikerült veszítenünk, leginkább azért, mert a Sebes Gusztáv nem pusztán vb-nyertes szakvezetőként, hanem zseniális stratégaként akart bevonulni a történelembe. A vicc az, hogy még így is vezettünk, mert annyival jobb volt az a csapat mindenkinél, csakhát jött egy meg nem adot gól, egy teljesen szétázott talaj, a németek cserélhető stopéls újszerű cipője és... Az eredményt mindenki ismeri.

Dr_utcai_arcos 2015.08.20. 16:01:40

@Le Orme 2: Ki nem szarja le mije van? Dani olimpiai ezüstérmes. Doktori címmel egyenértékű. Nem találtam az FT-ben arra utaló kitételt, hogy e mellé szakmai munkát is fel kellene mutatni. Ergo, a magyarázkodásod teljesen felesleges.

jogalany 2015.08.20. 16:02:15

Amikor Schmitről kiderült, hogy egy csaló, szégyletem magam titokban, hogy ennyit ér az én nehezen megszerzett doktorim, a tisztességes munkát így lehet lealacsonyítani - annak a kabinetnek aki a munka alapú társadalomról papol. Nemzetközi nyomásra Smittelöt lemondatták, de erkölcsileg kiállt a fidesz mellette, még egy 3,5 milliárdos lottónyereménnyel is jutalmazták. Még most is autót kap ingyen a MOB -tól. Szégyen ami folyik, ezek nem tanulnak, lejáratják a felsőfokú iskolai intézményeket, mert ezentúl az lesz, hogy ha Mocsai így lehet rektor, akkor lehet a többi is így lett.
Az hogy gátlás nélkül lopnak egy dolog, de már értékrendjük sincs.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.08.20. 16:08:50

A TF egyetemi rangja már önmagában egy vicc, ezt csak fokozza ez a cirkusz. Miért kell egyetemi diploma a sportolóknak és az edzőknek? Ennyi erővel más fizikai munkásnak is lehetne...

Le Orme 2 2015.08.20. 16:12:18

@Dr_utcai_arcos: Nézd meg a Magyar Akkreditációs Bizottság kritériumait. Önmagában a doktori cím semmi az egyetemi tanári kinevezéshez. Csak egy formális minimumkövetelmény. Olyan, mint az egyetemi diploma a PhD képzéshez. Semmi. Sokszáz egyéb szempont van, amik nem kizáróak, hanem minimum némelyikük szükséges, publikációk, hivatkozások, konferenciaszervezés, oktatás, diplomamunka konzulensség, OTDK, tanszékvezetés, tudományos díjak, kitüntetések, tagság és tisztség tudományos társaságokban, stb. Ezekből Daninak egy sincs, Mocsai meg számos kritériumnak megfelelt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.08.20. 16:39:22

Mondanám, hogy meglepett, de sajnos nem.

Mariann19 2015.08.20. 16:57:24

2014-ben módosították ez ügyben a felsőoktatási törvényt, és alig feltűnő, hogy e kinevezések körébe tartozik Eperjes Károly és Vidnyánszki Attila is.
Egyelőre e két embernek nem rendeződött az odaítélés kérdése, Mocsai Lajosnak igen.
Az érdekeltekről ismert, hogy odaadó hívei a Fidesznek, és ez a folyamat a Fidesz hálájának a jele, mert miből áll egy kis állami beavatkozás a mi kutyánk kölykének?
Ez a probléma!
A professzori rang egy munkásság eredménye, amely az ország vagy az emberiség számára hoz megújulást, innovációt, fejlődést.
Nem hinném, hogy a sport és a művészet kiemelése akár szabálytalan gyakorlat alapján is indokolt lenne, e kérdésben averzióim vannak.
Más. Amennyiben Mocsai Lajos áhítozott volna ennek a rangnak az elérésére, vállalnia kellett volna annak az útnak a megtételét, amelyet a hasonló címek elnyerői megtettek. Nyitva az út!
Az emberi tisztesség és értékrend ezt kívánja meg.
Mocsai Lajos díszdoktori címet birtokol, ez rendben is van, hiszen az nem tudományos fokozat, hanem kitüntetés, megtiszteltetés.
Viszont ennek odaítélése plusz pontokat jelentett Mocsai Lajosnak a professzori cím elnyeréséhez.

Le Orme 2 2015.08.20. 17:11:39

@Mariann19: "Nem hinném, hogy a sport és a művészet kiemelése akár szabálytalan gyakorlat alapján is indokolt lenne, e kérdésben averzióim vannak."

Indokolt. A MAB-nál elég sok tudományterület van, mindegyik saját kritériumrendszerrel. Ezt indokolják a tudományáganként eltérő sajátosságok. A sport meg a művészet meg még inkább más, mint mondjuk az irodalomtudomány, fizikai tudományok, orvostudomány meg a jogtudomány.

Mariann19 2015.08.20. 18:00:49

@Le Orme 2:
Nem is a területek eltérő jellemzőit vitatom, hanem azt, hogy matematikai nyelven szólva súlyozni lehet az ágakat a haszonelvűség alapján.
Ez sommásan két jellemzőt jelent, a haszon tömegszerűségét vagy jelentős fordulatot az adott területeken.
Jelen esetben kiemelésre került e körben a sport és a színművészet.
Miért fajsúlyosabb e két terület, mint pl. a Rubik kocka, amely két funkciót is teljesít, a
szórakozást és jelentős gazdasági eredményt?
A kézilabda és a színház viszonylag kevés embert mozgat meg a magyar lakosságból, állami támogatást vesz igénybe mindkét ág.
Azon nem lehet vitázni, hogy a tudományágaknak eltérő sajátosságai vannak, a fontossági sorrend azonban felállítható.

vackor1 2015.08.20. 19:09:54

@Holger Hartland:

Szintén tisztelettel jegyezném meg, hogy szerintem itt "csupán" annyi a gond, hogy ha vannak előírások/szabályok/törvények, akkor azokat csak be kellene tartani és nem "csak azért is az lesz , amit én akarok " alapon intézni , bármiről legyen is szó..
Mellesleg ha itt tartunk: miért éppen Mocsai? Kemény Dénes pl. nem tett le sokkal többet az asztalra? 3 Olimpia megnyerése zsinórban és a többi cím az alatt a nagyjából 10 év alatt? Ő mit érdemelne ezen az alapon?

csabakirályfi 2015.08.20. 20:33:29

@Le Orme 2: Ja, hát kb. ez marad, amikor az egyetem sehol nincs a rangsorban. Ezt 30 éve úgy mondták, hogy a kiváló magyar szürkeállomány. De ha az ember megvakarja, csak a semmi vagy közeli marad, kicsi, savanya, de magyar.

csabakirályfi 2015.08.20. 20:56:32

@Le Orme 2: Vazze, nem jutottál a végére: "Heller Ágnes Széchenyi-díjas filozófus, esztéta, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja."
Tudod, hogy ez az izé itt a végén micsoda? Ez elözi meg: " 1955-ben elérte a kandidátusi, 1968-ban pedig a filozófia tudományok doktora (DSc) fokozatot." Mocsai mikor mutatott fel ilyen tevékenységet? Ja, hogy Nagy László egy jó kézilabdás? Akkor legyen Mocsai rektor. Na ja.

Egy országban, ahol: mutasd Pista, melyik épület kell, megkapod. Különben ezen a most nevezzük TF-nek, ahogy hívták, van számos ember, aki rendesen a tudományos tevékenysége alapján lett egyetemi tanár, marha jó lehet nekik olvasgatni, hogy a TF az nem is olyan. Milyen?

Le Orme 2 2015.08.20. 21:49:51

@csabakirályfi: Heller Akadémiai tagsága annyit se ér, mint Elena Ceaucescu román akadémiai tagsága. Nem olvastál tőle semmit, mi?
Azt meg rajtad kívül mindenki tudja, az ott oktatók is, hogy a TF-et nem lehet egy kalap alá venni a tudományegyetemekkel.

panelburzsuj 2015.08.20. 21:59:43

@Le Orme 2:
Én se tudom - az már kettő.

Úgyhogy egy kicsit összeszedhetnéd magad, és az Ügyeletes Udvari Megmondó gusztustalan szerepén fényesíthetnél picit. Csak nekünk, csak most.

Például elmesélhetnéd, hogy miért jó a testnevelő tanároknak - meg a mindennapos tornaóra erőszakoskodó bolondériáit leszámítva az egész "fittségügynek", ami valóban katasztrofális... - hogy a Legfőbb Agytröszt a tornatanárokat ismét visszalökdösi a bétés (bunkó tesis) rubrikába.

Vissza a gödörbe, ahonnan pont az egyetemi ranggal, meg pláne a SOTE szárnyai alatt azért csak-csak kezdtek (volna?) kikecmeregni.

Le Orme 2 2015.08.20. 22:08:10

@panelburzsuj: De most más tudod, mert elolvastad a hozzászólásomból. Maradt 1.
Nem lökdös senki senkit, gödörbe.

panelburzsuj 2015.08.20. 22:14:13

@Le Orme 2:

Holger kolléga is ezen élcelődött; te is egyfolytában az nyomatod, hogy tesitanár "más".

Oszt miben más - hacsak nem abban, hogy neki nem kell annyi tudomány a fejibe, neki elég az is, ha nagyobbat ugrik a magyartanárnál?

Beer Monster 2015.08.20. 23:32:38

Mocsai "tanár úr" minden eddigi sikere és eredménye most egyszerre elpárolgott, semmivé lett. Ezt a cirkuszt ha nem politikusok kezdeményezik, hanem kollégái, valódi professzorok, valós alapokon, akkor nem szólhatnánk egy szót sem.

Én sportolóként érzem magam lefokozva, nem akadémiai szakemberként.

Dr_utcai_arcos 2015.08.21. 00:21:13

@Le Orme 2: ne haragudj Lajos, elismerem, hogy amit a kézilabdáért tettél és amit abban elértél rengeteget jelent, de ez akkor sem volt egy tiszta ügy. Sok sikert a rektorsághoz.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.21. 01:05:42

@timargabor: Mindegy, hogy meghívják-e, gittegylet, nem?

@panelburzsuj: De őt már kirúgták, téged meg ugye csak visszaengedtek? Ha nem, kérd meg jótündért, a jelek szerint most már ő a Vincent nagyjából egyedül.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.21. 01:14:50

@dthoreau: Esterházy ellen sem lenne jogos a felháborodás, ha írást oktatna professzorként egy művészeti egyetemen. Ha matematikaprofesszornak neveznék ki, az persze más lenne, akkor jogos lenne a mérgelődés. Mocsai ugyanúgy saját munkával jutott el a professzorságig, mint aki a szokásos egyetemi szamárlétrát járja végig.

@Dr_utcai_arcos: Olvasd el a törvényben: az olimpiai érem csak az alkalmazhatóság kritériumaként egyenértékű a doktori címmel. Tehát se Mocsai, se Gyurta nem lesz "dr." avagy PhD az érmeivel. Mocsai érmei nem megadták neki a doktori címet, hanem felmentették őt a cím birtoklása mint követelmény alól.

@vackor1: Amennyire látom, betartották a szabályokat. Melyiket nem? Ami Kemény Dénest illeti, az eredményeivel nyilván ő is lehetne professzor a Testnevelési Egyetemen, miért ne.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.21. 01:23:47

@panelburzsuj: Ejha, úgy látom, ezúttal a Vincent sem nevezi tehetségtelen taktaharkányi senkinek a kézilabda-professzort. Hová fajul a világ! :)
orulunkvincent.blog.hu/2015/08/19/mocsai_professzorrol_felmondatposzt

panelburzsuj 2015.08.21. 01:26:43

@Holger Hartland:

Tényleg csak szarról meg oroszokról beszélgessünk? ...

Én mégis inkább matekot meg Esterházyt javaslok neked: többet okulsz belőle.

Ízelítő:

"Turánról és kortársairól pedig tudni kell, hogy ők professzorok voltak, tehát nem szocialista nemtudommicsodák, hanem az úri világból érkező, polgári szellemet hozó csodák."

Innen:

ujsag.szie.hu/node/774

panelburzsuj 2015.08.21. 01:30:32

@Holger Hartland:
Mocsaival nekem semmi bajom.

Azokkal van, akik a tisztes intézményességet megerőszakoló "szocialista nemtudommicsodák" világát restaurálgatva megrontják őt is, meg az egyetemét is, meg a diákjait is.

Meg leginkább azokkal, akik ennek a büdös züllésnek tapsikolnak.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.21. 01:30:36

@panelburzsuj: Akart veled beszélgetni a fészkes fene, te szóltál hozzám. :)

panelburzsuj 2015.08.21. 01:43:01

@Holger Hartland:

Megbökdöstelek - tényleg szar-e vagy?

És dacosan az akarsz lenni.

Na pussz neked.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.21. 01:45:21

@panelburzsuj: Úgy-úgy! Csak az a baj, hogy amikor ti, liberálisok a saját sírotokat ássátok, akkor velem is kibasztok, mert nekem kell majd védeni titeket a lincselő tömeg elől.

Saurus 2015.08.21. 08:45:56

@janos551: Igen, bár nem sok.Pl.: Caligula lova.

Saurus 2015.08.21. 08:47:31

@Holger Hartland: Látszik, hogy két dologról nincs fogalmad: a sportról és a tudományról.

Le Orme 2 2015.08.21. 09:18:52

@Dr_utcai_arcos: Köszönöm, Béla. Mindig sok irigyem volt, hozzá vagyok szokva.

István Tamasi 2015.08.21. 09:48:11

@dont be such a jew:
Na persze, láttunk már olyat, hogy egy káplár parancsolgatott tábornokoknak és meg is lett az eredménye.

csabakirályfi 2015.08.22. 12:00:20

@Le Orme 2: És te hogyan gondolod eldönteni, hogy Heller akadémiai tagsága mennyit ér?
De nem is erröl van ám itt szó, hanem az általad is minimum követelménynek nevezett dolgokról. Mert Mocsai úrnak nincs meg a minimuma, ha ez nem tünt eddig fel neked. És nem kell az olimpia 1-3. helyre hivatkozni, mert Mocsai úrnak nincs ilyene. Vagy ha megkérném, mutassa az érmeit, mit tudna felmutatni?! Hm?
Itt egy másik úr: Storcz works as a canoeing coach at the Hungarian University of Physical Education.
Olvasd még egyszer: pár olimpiai arany. Miként is dolgozik? Rektor? Egyetemi tanár? Mint Mocsai, he?!

csabakirályfi 2015.08.22. 13:17:21

Akkor ahhoz a bizonyos 1-3. doktori egyenértékűséghez:
"(2) A sporttudományi felsőoktatásban - a 105. § (5) bekezdésében foglaltakon túl - az e törvényben előírt alkalmazási, foglalkoztatási, képesítési feltétel teljesítése szempontjából a doktori fokozattal egyenértékű a jogszabály alapján adományozott díj, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság által szervezett olimpiai játékokon, 1984-től kezdődően a Paralimpián vagy Siketlimpián elért 1-3. helyezés annak tekintetében, aki a díj tulajdonosa, illetve aki a helyezést elérte, feltéve hogy az érintett legalább alapképzésben szerzett oklevéllel rendelkezik."
Kérdések:
- Mocsai a díj tulajdonosa?
- Mocsai a helyezést elérte?
gondolom az alapképzésben szerzett oklevél stimmel...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.23. 10:12:11

@Saurus: Csak erről a kettőről? Egy magadfajta fikanicktől a "mucsai büdösbunkó szarmagyar" minősítés lenne a minimum, ehhez képest megdicsértél.

@csabakirályfi: Mocsainak van olimpiai ezüstérme, a női kézilabdacsapat edzőjeként szerezte. Sok más érme is van, szintén edzőként.

csabakirályfi 2015.08.23. 10:34:34

@Holger Hartland: Nem, nincs neki, ne erőlködj:
"...a Nemzetközi Olimpiai Bizottság által szervezett olimpiai játékokon, 1984-től kezdődően a Paralimpián vagy Siketlimpián elért 1-3. helyezés annak tekintetében, aki a díj tulajdonosa, illetve aki a helyezést elérte, feltéve hogy az érintett legalább alapképzésben szerzett oklevéllel rendelkezik."
Nagy Lászlónak van, nem az edzőjének!

Le Orme 2 2015.08.23. 12:47:08

@csabakirályfi: Te így értelmezed, hogy edzőként nem számít. Mivel kinevezték, ez azt mutatja, edzőként ugyanannyit ér az érem, mint játékosként. Ha ez neked nem tetszik, támadd meg a kinevezés jogalapját az alkotmánybíróságon vagy ahol akarod.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.23. 13:48:51

@csabakirályfi: Akkor visszamegyünk a "jogászkodás" c. fejezethez? A helyezésre értelemszerűen az "aki a helyezést elérte" kitétel vonatkozik, és abba csapatsportban beleérthető az edző. Én is annyit mondhatok neked, mint az előző hozzászóló: ha nem tetszik, perelj, vagy szervezz felsőoktatási tiltakozómozgalmat, hajrá. :P

csabakirályfi 2015.08.23. 15:32:28

@Le Orme 2: @Holger Hartland: Megbuggyantatok? Csapatsportban az edzöknek is adnak érmet? Hol? Egyéniben meg nem? Legalább hülyeségeket ne állítsatok, erre még az sem vállalkozott, aki a törvényt megalkotta.
Tölem kinevezhetik, de a minimumnak se felel meg, hiába kínlódtok.

csabakirályfi 2015.08.23. 15:33:57

Ja, és persze a Batthyány körbe nagyon passzol, majd oda is lesz, aki kinevezi.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.23. 15:54:02

@csabakirályfi: Nekem úgy rémlik, a focivébén a szöv.kap. nyakába is akasztanak érmet, a többi csapatsportot meg nem ismerem annyira. De a törvény szövegében "a helyezést elérte" és nem pedig az "érmet akasztottak a nyakába" kifejezés szerepel, vagyis... Mocsai professzor és megfelel a feltételeknek, neked meg coki.

Le Orme 2 2015.08.23. 18:26:31

@csabakirályfi: Igen, az edzőnek is adnak érmet, ahogyan a járadékra is ugyanúgy jogosultak az edzők, mint a játékosok.
Sőt, ha valaki játékosként és edzőként is olimpiai érmes, akkor az a járadékra halmozottan jogosult.
De kezdeményezd a törvénymódosítást, hogy igazad lehessen.

csabakirályfi 2015.08.23. 18:43:11

@Holger Hartland: Az lehet, hogy nekem coki, de a helyezést a csapat érte el. Tudod, a pályán.

csabakirályfi 2015.08.23. 18:44:50

@Le Orme 2: A járadékot megkapják, ez a MOB ügye. www.nokmozgasban.com/2012/08/edzoi-olimpiai-jaradek.html
Az érmet viszont aligha. Azt nem a MOB adja...

csabakirályfi 2015.08.23. 18:57:34

@Holger Hartland: @Le Orme 2: Kicsit bányásztam a kedvetekért:
sports.yahoo.com/blogs/fourth-place-medal/mike-krzyzewski-gold-medal-coaching-usa-basketball-173747095--oly.html
"Mike Krzyzewski coached Team USA to a gold medal at the Olympics. He watched proudly as his 12 players stood on the podium to receive the medals. Will Coach K get one too?

No. Despite the picture above, only competitors receive gold medals at the Olympics. Coaches receive nothing from the IOC."
Semmit, kivéve professzori címet. Itthon.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.23. 20:17:54

@csabakirályfi: Kösz, de a jogászkodásban viszont sajnos (dehogy sajnos :)) így is vesztésre állsz, mert akkor Mocsainak nem érme van a vitrinben, hanem "elérte az olimpiai 2. helyezést" a női kézisek edzőjeként, vagyis lehet professzor - persze a Testnevelési Egyetemen és nem máshol.

Ha ez nem tetszik, akkor próbáld meg a bíróságot (vagy ami azt illeti, az emberek tetszőleges n>99 random részhalmazának többségét) meggyőzni, hogy csapatsportban a sikert az edző nem éri el, csak a játékosai. Én ugyan buta pótcselekvésnek tartom, hogy valaki az Orbán-rendszer sok vitatható felsőoktatási lépése közül pont egy olyannal (is) vitatkozzék, amivel nincs érdemi baj, de hát vannak, akiknek még a jó is rossz, ha történetesen az "ellenségtől" való.

csabakirályfi 2015.08.23. 20:32:09

@Holger Hartland: Szenvedsz nagyon. Mocsai nem érte el a helyezést, mert aki elérte, az kapott érte egy érmet. Így müködik a sport, aki elérte az olimpián az elsö helyet, kapott egy aranyat, etc. Nekem nincs bajom Mocsaival, veletek viszont az a gond, hogy nem csupán hülyeségeket írkáltok, de próbáljátok védeni mindenféle nonszensz állítással.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.08.23. 20:56:35

@csabakirályfi: Mondom: győzd meg erről a bíróságot vagy akár csak tetszőleges random 100+ embert. Nem fog menni. Csapatsportban az eredményt az edző is eléri, akár kap érmet, akár nem. S természetesen a jogászkodásban akkor már fölvonultathatók a díjak is, amelyeket a törvény szintén említ. Lehet jogászkodni, csak hülyeség, mert amúgy egy megfelelő érdemekkel rendelkező emberről van szó, és ráadásul a jogszabálynak is megfelel, vagyis buta és vesztes ügybe száll be, aki ezzel akarja ütni Orbánt. (Mert ez a fő motívum.) Oké, tudom, hogy a balliberálisoknak mostanra edzett és mély torkuk van, és lemegy ott még egy béka, ha kell, de én nem erőltetném.

Le Orme 2 2015.08.23. 21:27:38

@csabakirályfi: Ha igazad lenne, akkor Mocsait nem nevezték volna ki tanárrá. Az ilyen pályázatoknál elképesztően ügyelnek a jogi formaságok, határidők betartására. Jogi értelemben edzőként olimpia érmes. Ilyen egyszerű. Jogilag tiszta az ügy, elviekben tiszta az ügy (korábban írtam a sportfelsőoktatás sajátos helyzetéről), erkölcsileg meg kifogásolható, de nem a kinevezők oldaláról, hanem Mocsai részéről.

csabakirályfi 2015.08.25. 09:11:15

@Le Orme 2: "Ha igazad lenne, akkor Mocsait nem nevezték volna ki tanárrá."
Ez igen, ez má' érv a NER-ben. Mert itt még soha nem történtek furcsaságok. Bizonyára ezér' ír alá golyóstoll 2 is mindent. Meg jogi értelemben olimpiai érmes. Na ja, ha a pocakos vezértábornagy annak látja. Csak azt nem értem, hogy mi a francnak öli a pénzt a fociba, jogilag ki kell nevezni a válogatottat világbajnoknak oszt' a teféléd mind boldog lesz, világbajnok a magyar. Csak két perc a kétharmadnak (ha megtalálják a megfelelö gombot).
Más. A nemzet gojóstollának volt aranya, mégis barkácsolt egy doktorit, oszt' ráfázott. Hát nem egy marha?
süti beállítások módosítása