A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A Médiatanács kiüti a Hírcsárdát

2012.07.07. 22:37 timargabor

Ha igaz a Népszabadság értesülése, akkor a tisztán fideszes tagokból álló Médiatanácsnak sikerült egy újabb gödör aljára ásni a mércét. A Bíróságnak a Klubrádiót pártoló döntése ellenére kizárták e médiumot a frekvenciapályázatból, mert a pályázatuk formai hibás volt: nem volt megszámozva és szignálva a pályázat valamennyi oldala. A NSz szerint az oldalak rendben voltak: az üres hátlapokkal volt a gond. Igen, az egyoldalasra nyomtatott pályázati anyag papírlapjainak üres hátoldalai nem voltak megszámozva és aláírva! A Hírcsárda nem tud ekkora marhaságot kitalálni, pedig próbálkozott.

addpagenumbers.jpg


Nem futom meg a politikai ál-korrektség köreit, hogy én ugyan nem hallgattam a Klubrádiót vagy hogy nem szívem csücske drágabolgárúr. Ha tényleg így bánnak velük, akkor ízlés ide, pofon oda, azzá fog válni. Eltöprengek ugyan, hogy milyen körben és milyen ötletroham keretében jött ki ez a megoldás, de nem emiatt koptatom a billentyűzetet. Menjünk inkább vissza időben majd' két évet: 2010 októberét írtuk.

A Fidesz épp ronggyá nyerte az önkormányzati választást, nyugodtan hátradőlhetett, hogy 2014-ig nincs újabb kötelező megmérettetés. Viktorunk épp kóstolgatja a népet, mit szólna hozzá, ha nem lennének magánnyugdíjpénztárak. Ekkor a parlament Médiatanácsot választ, 9 évre, és a véleményező eseti bizottság javaslatára kizárólag a fideszes jelölteket szavazza meg. Van persze tiltakozás, az ellenzéki pártok ezt a demokrácia elég furcsa értelmezésének tartják, a kormánypártok azonban kitartanak. Cser-Palkovics András például:

A leendő tagokról elmondta, hogy mindegyikük médiával, médiajoggal foglalkozó szakember, akik szerinte  szakmai alapon, pártatlanul el tudják majd látni munkájukat.

Koltay András, a Médiatanács akkor frissen megválasztott tagja szerint:

a médiatanács felállásával nem arról van szó, hogy új médiavilág következne, mivel az a hatóságtól függetlenül él és létezik. A közérdek szempontjait szeretnék érvényesíteni a jogalkalmazás során, de véleménye szerint a médiában a "fő szabály a szabadság". Koltay szerint a szakmai becsület és szakmai előélet "arra tereli" a tagokat, hogy kiegyensúlyozottan és elfogulatlanul végezzék munkájukat.


Itt már felvetődik a kérdés, hogy ez nem mond-e kicsit ellent a mostani döntésnek. Különösen szép, hogy a mostani döntést jegyző Tanács tagjai az elnök kivételével jogászok, vajon a hátlap-aláírósdi melyik polgári jogi kurzuson került elő?

De ugorjunk megint az időben, 2011 elejére. Hazánk ekkor az Európai Unió elnöki tisztét tölti be, a figyelem erősen ránk irányul. Az Európa Tanácsnak például nem igazán tetszik a média egypárti felügyelete. A Médiatanács nem hagyhatja őket kétségek közt: szakmai segítségét ajánlja fel, hogy eloszlassák e félelmeket: nincs itt semmi gond, egy párt felügyel, de ez nem fog látszani a döntéseken.

Hát, pedig most nagyon úgy látszik: de. Ha kell, akár a láttamozatlan hátoldalak apropóján, de látszik. Nem is a lóláb lóg ki: a lónak alig egy kis részét takarja valami fügefalevél-szerűség. A Fidesz ugyan, még januárban azt mondta, hogy nekik nincs ehhez közük, de tegye fel a kezét, aki ezt elhiszi: az utolsó, az államtól, vagy az ő köreiktől független rádiócsatornáról van szó. Jó, kis paranoiával esetleg lehet arra is gondolni, hogy esetleg a Fidesz-közeli médiabirodalom érdekében akartak eljárni, de ezt valószínűtlennek tartom: nem gondolom őket versenytársnak. Inkább a "kétharmadnak igaza van, és ha nem, akkor is" szindrómát sejtem.

Csak hát, drága barátaim, a következmények.

Az első rögtön az a kérdés, hogy - ismétlem, ha az egész tényleg igaz, mert még nem tudom teljesen elhinni - akkor most mindenki nyomtasson kétoldalas doksikat, vagy ha nem, akkor számozza és szignózza a hátlapokat is, ha biztosra akar menni? Lesz egy új mém: "hátlapokat is aláírtad?"

A második már messzebbre vezet: az ilyen lépések - és sajnos van belőlük elég - milyen társadalmat formálnak? Meddig tudunk még röhögni ezeken, meddig merünk röhögni ezeken, és mikor fásulunk bele és fogadjuk el ezt a stílust a mindennapok természetes velejárójának (és tűrjük el, hogy fiataljaink egy része emiatt hagyja itt az országot)?

A harmadik kifejezetten politikai: el lehet-e, el szabad-e hinni még bármilyen, az egypárti állam építésére vonatkozó magyarázatot, hogy "ó, hát ez nem is az, ez tisztán szakmaiság"?

A dolog konkrét, a Klubrádiót érintő része persze, remélem, tisztán teoretikus. Újra bíróság elé viszik majd, és pár hónap alatt újta megnyerik, legfeljebb a bíróság is derül egy jót. Már ha független, és nem az OBH által célzottan kiválasztott bíróság kapja az ügyet.

Tetszett a cikk? Csatlakozz a KARD Facebook-csoportjához:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

187 komment · 1 trackback

Címkék: klubrádió médiatanács számozatlan hátlapok

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr704635249

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.08. 12:33:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.07.08. 10:27:58

@vakapad: bizony, nekem is ez volt az első gondolatom a hírre, a családom nem is értette, miért nevetek ennyire :-)

puffogónyúl 2012.07.08. 10:29:51

Ki az a nyomorult,aki Klubrádiót akar hallgatni????
Ja,ez a sok kifinomult izlésű,átfogó politikai nézettel rendelkező aki itt kommentelt!?

Akkor hagyják már meg nekik,ha jó volt-ha nem a pályázatuk,esetleg némi adományt is adjanak nekik az üzemeltetéshez,kíváló műsorok készítéséhez!

Ha ez kell nekik? Legalább elvannak és nem egyéb hasztalan baromsággal töltik az idejüket,amíg csak meg nem halnak.

Leszedált országnak leszedált hallgatói gyülekezzetek! :)

Unionista_ (törölt) 2012.07.08. 10:30:06

@gertan:
ha a fedlap után következik egy üres oldal, akkor azt a folyamatosság miatt számozni kell, és aláírni. de az üres hátlap eleve nem része az ajánlatnak. ahogyan mondjuk a lapokat tartó dosszié sem. a műanyag vagy a fém ikerspirált sem kell aláírni. szerintem ez teljesen nyilvánvaló.

BlogMeister 2012.07.08. 10:30:34

@vakapad: A Médiatanácsot nem akadályozza meg, hogy hülyeség miatt is hónapokkal eltolja Klubrádió frekijének odaadását, vagy éppenséggel addig ameddig hatalmon vannak. Ha Orbánnak nem kell Klubrádió, akkor hülyeség miatt sem lesz Klubrádió!
Majd a jogászok elintézik vagy éppen a bíróság fogja tolni!

joseph1970 2012.07.08. 10:31:19

@No_Fidesz_No_Problem: A kettéosztást már előbb megkezdték, egyik ok hogy nyertek.De egyetértek veled elég volt ebből a tehetetlen bagázsból.

2012.07.08. 10:32:23

Nem tudom jogilag kinek van igaza. De üres oldalt aláírni baromság és értelmetlen... az ésszerűség tényleg teljesen kiveszett?

Dervenkál Egon 2012.07.08. 10:33:37

Szerintem örüljünk, hogy a beadott anyaghoz használt papír súlyát, és a nyomtatásnál alkalmazott dpi-t nem kezdték el firtatni.
Amúgy meg ez ugyanaz az ország, ahol a hivatal által kiadott adatlapot visszaküldik, hogy hiányzik egy adat. Csakhogy olyan rubrika nincs. Mire ügyintéző közli, hogy a "margóra is lehet ám írni".

ecinereb 2012.07.08. 10:35:16

@vakapad: Ez már 10 évvel ezelőtt is téma volt, kár, hogy nem emlékszem a magyar megfogalmazásra, de az akkor még irányadó angol verzióból próbálták megfejteni a rejtvényt, mert a magyart nem tudták értelmezni, és már akkor is emiatt akarta a vesztes kizáratni a nyertest.
Végül a konkrét esetben nem tudom, hogy mi lett, de nagy megelégedéssel fogom olvasni, ha végre bíróság értelmezi ezt a "nagy" kérdést.
(Persze, mivel azóta elkezdték az áthuzogatós-aláírós gyakorlatot biztos, ami biztos, a bíróság majd azt is bekalkulálja, és meghozza az aktuálisan bölcs döntést.)
Szóval nem kellett itt egy fél percig sem gondolkodni, hogy mibe kössenek bele, ha valaki egy picit is foglalkozott ilyen dolgokkal.

CM2131 2012.07.08. 10:39:48

Többen is leírták már, hogy a kiírás szerint egyértelműen hibás volt formailag a pályázat. (egyébként a sok okostojást megkérdem, ti aláírnátok egy szerződést aminek minden második oldala üres és bármit be lehetne oda illeszteni utólag?)
Két eset lehetséges:
1. a pályázat benyújtói dilettáns hülyék, hogy akar rádiót üzemeltetni, akinek alapvető szövegértési problémái vannak?
2. a benyújtók tudták, hogy tartalmilag nem ér semmit a pályázatuk, ezért szándékosan formai hibát követtek el, tudván, hogy akkor tartalmilag nem is kerül kiértékelésre, és legalább lehet egy jó kis hisztériaáradatot indítani a neten, ugye, kedves posztoló?

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.08. 10:41:56

@laci0011:

"Remélem most már végre oda kerül amit már régen megszolgált!"

Animgif:

mariablogja.tumblr.com/post/26701069329/go-to-kuka

Így gondoltad?

vakapad 2012.07.08. 10:45:40

@ecinereb:

Egyrészt úgy gondolom, hogy a Médiatanács az általad említett konkrét ügyet nem ismeri, másrészt meg úgy, hogy valószínűleg maguk is látták a kizárási indok hátulütőit, és próbáltak jobbat keresni (valószínűleg hosszabb időn keresztül), de nem találtak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.08. 10:49:10

Ha a kormánynak nem is ellenfél a Klubrádió, valami kisebb halnak kellhet a frekvencia, vagy csak bosszúból is csinálhat ilyet.
Mindenesetre az eljárás módja felháborító. Magát a Klubrádiót le is szarnám, nem hallagattam. Egyáltalán rádiót is alig.

A Hírcsárda meg már régen csak fut a Szíjjártó-közlemények után :D Bár szerintem a kormány tőlük lopja a nyilatkozatokat is. Meg a Matolcsy az ötleteket :D

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.08. 10:50:43

@gertan:

"1.10.4.7. A Pályázati Ajánlat minden oldalát folyamatos oldalszámozással kell ellátni.

Ezek alapján ha a Klubrádió nem számozta be az üres oldalakat (nem a lapokat, az oldalakat kellett számozni!), akkor kizárást eredményező formai hibát követett el!!!!"

*

Ezt csak te magyarázod bele. Folyamatos oldalszámozással a TARTALMI oldalakat számozzák.

Az üres hátoldalak nem képezik a dokumentum részét. Ha pl. az 1. oldalra írtál, és a következő oldal, amire szintén írtál, a 2. sorszámot kapja, akkor az oldalszámozásod folyamatos.

*

Vegyünk egy bárki számára ismert példát.

Bemész egy bankba, lakossági számlát nyitni. Eléd raknak egy 10+ oldalas szerződést, amelynek MINDEN oldalát alá kell írnod, és a banki alkalmazott is aláírja minden oldalát.

Ám sehol nem fogják veled a sorszámozott tartalmi oldalak mellett az üres hátoldalakat is aláíratni, ha a tartalmi oldalak sorszámozása folyamatos.

*

Tényleg nem érzed szar embernek magad amiatt, hogy véded a Médiatanács eljárását?

vakapad 2012.07.08. 10:53:49

@CM2131:

1./ Hiába írták le "többen is", az sajnos nem biztos, hogy igaz (szomorú hír, nemde?).

2./ Az általad leírt "két eset" némi (?) érzelmi töltetről tanúskodik (az is sejthető, hogy mely irányba), amennyiben kijelented, hogy a Klubrádió vezetése vagy hülye, vagy gonosz provokátor, más nem lehet.

Hm. Érdekes érvelés. Kár, hogy a konkrét kérdésre vonatkozó érveket másokra bíztad. Néha nem árt azokat saját magunk által is leírni.

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.08. 10:54:46

@CM2131:

"egyébként a sok okostojást megkérdem, ti aláírnátok egy szerződést aminek minden második oldala üres és bármit be lehetne oda illeszteni utólag?"

*

Már hogyan lehetne "bármit" beilleszteni egy aláírt 14. és egy aláírt 15. oldal közé, egy nem sorszámozott, nem aláírt üres oldalra?

vakapad 2012.07.08. 10:56:39

@ColT:

Tévedés. A kormánynak ellenfele a Klubrádió, amennyiben a jelen kurzus alapelve szerint legkisebb ellenállás se létezhet. A parancs igen magasról érkezett, és a Médiatanács, egyebet nem tehetvén, teljesíti azt.

nu pagagyí 2012.07.08. 10:56:54

Kár, hogy a kiíró sem volt tisztában azzal, hogy az üres hátoldalt is alá kellene írnia a pályázóknak, mert nem is zárt ki senkit e miatt a pályázatból. Gratulálok, hogy ennyi idő után sikerült rájönnie mire is gondolt annak idején.

A Klubrádió által kifogásolt "nyertes" pályázatban a hiba valószínűleg nem az üres hátoldal alá nem írása volt, hanem olyan oldalé, amelyik tartalmat is hordozott. Gondolom, pont az az oldal nem volt aláírva, amit utólag raktak bele a többi pályázat ismeretében, hogy megnyeressék velük ezt az óriási hozzáértéssel lebonyolított, példaértékű pályázatot.

daito 2012.07.08. 10:58:23

Ezért jó a közbeszerzési törvény, meg a ptk, és társaik.
23 évvel a rendszerváltás után ez a dolog még szakmai és nem szakmai vita tárgya; hogy kell dokumentumot számozni és mit csináljunk az üres oldallal.

S csodálkozunk, hogy térdig járunk a f.sban.

Gyakorlatilag egy bekezdésben meg lehetne fogalmazni az egészet (bármelyik kapcsolódó törvénybe bekerülhetne), hogy később ez ne legyen közbeszerzések, ajánlatok, tenderek buktatásának kétélű fegyvere.
Félreértések elkerülése végett, most nem a "hatalom" vagy az "ajánlat" kiírójának játékát, a mostani ügy bal- és jobboldali részét firtatom: ebben úgyis mindenki a szájíze szerint fog dönteni.

Hanem tessék arra gondolni, hogy itt egy gyk. zéró értékű ügyről van szó. Egy olyan frekvenciáról, rádióról - ami eleve nem profitorientált téma; tehát hoz valamennyi pénzt és kész. (Minimálisat a működtetőnek és még minimálisabbat az államnak: mielőtt hápogás lenne: ez a leírt és kimondott cél, mindkét részről.) Igazából jó annak az x hallgatónak, aki szereti, a többi embert nem is kellene izgatnia.

Erre mi van: az állam 2 éven át tilitolizik ezzel. Nyugodtan lehet ám ezt pénzben is számolgatni: tessék belegondolni, hogy ez mi "munkával", "adminisztrációval" jár - miközben másra meg nincs pénz. Tessék arra gondolni, hogy egy bíróságnak ilyennel is foglalkoznia kell, miközben 2-3-5 éveket kell egy ügynél várokozni.
2. Ebben benne van az, hogy most a baloldal (egy része) joggal tündökölhet a mártír szerepben; "minket még itt is meg akar fojtani a csúnya jobboldal". Van ebben igazság, de talán nem itt és most kellene kezdeni védeni a jogállamot; ennek ellenére IGAZUK van. (Pláne úgy, hogy az összes többi pályázó sehol sem jelenik meg, nincs egy ember, aki előállna, hogy "mindenki a Klubrádió véleményét hallgatja, pedig itt vagyok én is, XY is. Ilyenkor az az ember érzése, hogy azok úgy annyira nincsenek is.)
3. Ez az ország ilyen, ha valami nem szimpatikus, vagy másik oldal közeli, akkor örömmel nézem azt, ahogy megdöglik. Valami hihetetlen a bennünk lévő rosszindulat; de ebben benne van az is, hogy idehaza nem érvényesek a normális, piaci szabályok. Alig hallgatott rádió, alig nézett TV, alig olvasott újság röhögve elvan, mert mondjuk van elég "hirdető", miközben 5-10x népszerűbb médium csődbe megy...

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.07.08. 10:58:40

@különvélemény2: Nagyon jó példa ez, mert világosan benne van, 2. oldal alja, idézem:
"Az információt egyáltalán nem hordozó (üres) oldalakat nem kell cégszerűen aláírni és oldalszámozni, ezen oldalakat az ajánlatkérő kéri jól látható módon eltávolíthatatlan tintával áthúzni, vagy bármely olyan felirat feltüntetésével megjelölni, amely arra utal, hogy az adott oldal információt nem tartalmaz."

Kíváncsi vagyok, hogy a Klubrádiós kiírásban vajon mi szerepelt...

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.08. 10:58:45

@joseph1970:

"A kettéosztást már előbb megkezdték, egyik ok hogy nyertek."

*

Igen, ez így van. Minden lehetséges módon és lehetséges polmarketing eszközzel tolták az embereknek a propagandát, Gyurcsány kiszivárgott beszéde után pedig egészen egyértelmű volt, hogy utcai zavargásokat és előre hozott választásokat akarnak kiprovokálni.

gertan 2012.07.08. 11:04:11

@timargabor:

a demokrácia lényege, hogy nem szabad elmenni a dolgok mellett szó nélkül. Viszont demokratának lenni felnőttséget is jelent, vagyis utána kell nézni a dolgoknak és az információk alapján véleményt nyilvánítani.

A konkrét esetben, amikor nyilvánvaló, hogy a kormányzat el akarja hallgattatni a Klubrádiót azért figyelni kell a másik oldal lépéseit is.

Aratónak nem ez az első lépése, amikor valamit nem jól tesz, majd a kapcsolatait kihasználva világbotrányt csinál. Most is egy érvénytelen pályázatot állított össze, és nem hiszem el, hogy ezt ne tudta volna és nem azt mondta, hogy ezt "elku**tuk", hanem mutogat a "demokráciaellenes" Médiahatóságra. Pedig a Médiahatóság akkor hibázott volna, ha érvényesnek ítéli azt, ami nem az. Nem teheti!

És ezekből a részletekből a brüsszeli és berlini elit semmit nem fog érteni, főleg, ha Arató úr elfelejti elmondani.

A Klubrádió jól felépített történetben helyezte magát a "magyar demokrácia egyetlen szabad rádiójává", miközben egy adott politikai szubkultúra megtestesítője és kiszolgálója csupán.

Ha a másik oldalon nem a rosszindulatú, hatalommániás és legfőképp ostoba populista Fidesz-propaganda állna, már régen a süllyesztőben végezte volna.

ecinereb 2012.07.08. 11:04:49

@vakapad: Nagy valószínűséggel nem ismeri, de ha én, aki nagyon rövid ideig foglalkoztam pályázatokkal, találkoztam ezzel a kérdéssel, akkor bárki, aki pályázatokkal komolyabban foglalkozik, kapásból mondja. Mellesleg a Klubrádiós ügyben is - így olvastam az újságban - ebbe a számozás-szignózás kérdésbe kötött bele a bíróság (a Klubrádió kifogásának helyt adva), szóval nem kellett ám messzire menni.
Ezért aztán szerintem szánalmas az egész téma - mindkét oldalról, bár egyelőre jobban tudok röhögni a Klubrádió védelmezőin. Egy bürokrata ugyanis olyan kabátot keres, amihez kiadták a gombot, ebben semmi új nincs, és már nem is vicces.
De mondom, nagyon szeretnék már látni egy mérvadó döntést arról, hogy mi a funkciója ennek a szabálynak, és hogy ehhez képest mi legyen az üresen hagyott oldalakkal (lehet, hogy van is, lehet, hogy pont ebben az ügyben?). Mert azért általánosságban, nehogy már az legyen a fő kérdés, hogy hupililába van-e kötve, vagy neonzöldbe.

gertan 2012.07.08. 11:06:59

@No_Fidesz_No_Problem:

korábban leírtam:

mindig, minden közbeszerzési doksit ÍGY kell összerakni. Akár logikátlan baromság, akár nem. Ha nem így teszel, jó esetben hiánypótlást kérnek, rossz esetben helyből kizárnak.

A 95.3 pályáat is így volt kiírva, ezen nincs mit vitatkozni.

vakapad 2012.07.08. 11:12:02

@gertan:

Többször írtam arról, hogy a pályázat nem volt érvénytelen, mert annak minden oldalát aláírták. Az üres, számozatlan oldalak nem részei a pályázatnak.

Ha ezt vitatni akarod, ám legyen, de azt érvekkel kell tenni.

Egyébként Magyarországon rengeteg olyan "adott politikai szubkultúrát megtestesítő" médium van, amelyek csak állami hirdetések vagy megfelelő oligarchák támogatása/tulajdonlása miatt nem végzik a süllyesztőben.

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.08. 11:12:50

@gertan:

Most már jó lenne, ha idelinkelnéd valahonnan a Médiatanács frekvenciapályázatának a pontos kiírását.

Enélkül a linked nélkül ugyanis most már arról van szó, hogy egy - a többség számára irracionális - álláspontot akarsz védeni görcsösen, miközben a hivatalos dokumentumok oldalai hiteles számozásának a gyakorlata egészen máshogy van, mint az a verzió, amihez te ragaszkodsz.

Ha ideteszed a linket a Médiatanács kiírásához, és bárki elolvashatja, hogy az áll benne, amit te bizonygatsz, akkor el lehet fogadni az érveidet.

Ám ha nem tudod a linket idetenni a kiíráshoz, ami pontosan ennek a pályázatnak a kiírása, akkor viszont neked kell elfogadnod azt, hogy a többség, a saját maga által tapasztalt gyakorlatból kiindulva, nem fogadja el az álláspontodat.

judy7 2012.07.08. 11:14:07

@gertan: Egy kérdés: ezt mikor töltötted le a mélyen tisztelt hatóság honlapjáról? Ma vagy a kiírás napján?

Volt már dolgom olyan pályázattal, ahol a kiírás az üres oldalak aláírását is kérte. A kiírás vonatkozó passzusa egyértelműen tartalmazta ezt az infót. Nem csak oldalszámozást kért, hanem zárójelben beírták pluszban, hogy az üres, tartalmat nem hordozó oldalak számozását is kérik.
Egyébként csak a tartalmat hordozó oldalakat kell aláírni+számozni.
Persze lehet, hogy ez nem így van és az összes pályázat, amit eddig írtam és elfogadtak egytől egyig érvénytelen volt...? Vicces lenne...

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.08. 11:16:03

@gertan:

"mindig, minden közbeszerzési doksit ÍGY kell összerakni"

*

A frekvenciapályáztatás NEM közbeszerzési eljárás.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Közbeszerzés

Nikorene 2012.07.08. 11:16:28

@uff68: lol... és láttál már valaha ilyen hitelesített aláírási címpéldányt? No ha van ilyen a közeledben, akkor talán fordítsd meg, és nézd meg a hátoldalát... vajon a közjegyző álatal hitelesített aláírási címpéldányod, vagy az ügyvédi szárazpecsétáltal hitelesített címpéldány hátoldala át van-e húzva? Alá van-e írva? Hitelesítve van-e?
Jéééé... nem?

@Pszientológus: Létezik te bértroll, hogy el se olvastad a cikket, csak a címből következtettél, hogy a médiahatóság a Hírcsárdát meszelte el? Hát hogy fogod így megkapni a havi apanázst, ha el se olvasod a kiadott házifeladatot? :D :D

makacs szennyeződés 2012.07.08. 11:16:29

"mikor fásulunk bele és fogadjuk el ezt a stílust a mindennapok természetes velejárójának"

én már rég megtettem. hidd el, csak a röhögésnek maradt értelme. :)

pl. az is tök vicces a fenti hír kapcsán, hogy az új egypártrendszer alkotmányán HAMIS ALÁÍRÁS VAN.
:D
örökre úgy marad fent, hogy egy bizonyítottan csaló szélhámos szentesítette.
:D

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.07.08. 11:16:37

@gertan: "Ha a másik oldalon nem a rosszindulatú, hatalommániás és legfőképp ostoba populista Fidesz-propaganda állna, már régen a süllyesztőben végezte volna." - ebben egyetértünk.

"A Klubrádió jól felépített történetben helyezte magát a "magyar demokrácia egyetlen szabad rádiójává", miközben egy adott politikai szubkultúra megtestesítője és kiszolgálója csupán." - ez lehet hogy így van, más kommentelők szerint ez a "szubkultúra" 300 ezer hallgatót jelent. De ami a lényeg: kérlek, mondj még egy ekkora hallgatottságú rádiót, ahol megjelenhet az általad rosszindulatónak és hatalommániásnak tartott kormány érdemi kritikája.

@daito: gyakorlatilag szóról szóra egyetértünk.

Érdekes olvasni a kommenteket, hogy hogyan válik egy elég banálisan abszurd, túljogászkodott követelményhez való viszony a kormánypártiság esetleges mércéjévé.

vakapad 2012.07.08. 11:19:48

@ecinereb:

A bíróság nem tud "szokásjog" alapján dönteni, és általános precedenst teremteni a jövőre nézve, mert ez nem angolszász ország. A pályázati kiírást fogja elővenni, és annak alapján dönt. Abban pedig az van, hogy a "pályázat minden oldalát kell cégszerűen aláírni", nem pedig az, hogy a "beadott írásos anyag minden oldalát". A szintén beadandó elektronikus adatrögzítőn lévő pályázati példányokban nyilván nem szerepelnek üres oldalak, mivel azok nem részei a pályázatnak.

nu pagagyí 2012.07.08. 11:20:28

@Asztalos Gábor: Szerintem ez nem így van! Egy szabályosnak minősített pályázatot utólag ugyanaz a hatóság nem nyilváníthat szabálytalannak. Hozzáteszem nem vagyok jogász, de vélelmezem, hogy áldemokráciánkban a törvények olyanok, mintha igazi demokrácia lenne és igazi jogállam lenne. Egy hatóság hatályos döntését csak bíróság változtathatja meg. A Médiatanács is forduljon tehát bírósághoz, ha elégedetlen saját korábbi döntésével, amellyel másodiknak sikerült kihoznia a Klubrádiót.

anonymand 2012.07.08. 11:24:49

@gertan:

Tisztelt gertan!

"Folyamatos oldalszámozás: nem lapszámozás!" - minden oldal, amin adat van, folyamatosan számozásra került. 1-től, kettőszázakárhányig.
A papír azon oldala, ahol a pályázat szövege van. Ha néked igazad lenne, akkor a gépelt oldalak mellett az üreseket is sorszámozni kellene.
Ugyan miért?
A számozott oldalak=pályázat.
Folyamatosan számoztak?
Igen.
Oldalszám van feltüntetve?
Igen.

Az üres oldalak nem részei a pályázatnak.
Már írtam, de Neked is: hiába adsz minden számtani részeredmény után nullát a részeredményhez, az nem tekinthető a levezetés részeként, hisz sem plusz, sem mínusz irányba nem befolyásoló tényező.
A tudomány jelenlegi állása mellett nehéz elképzelni olyan nyomtatott oldalt, aminek ne lenne a hordozó anyag miatt hátoldala...
Hologram, az igen.

Tisztelettel:
anonymand

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.08. 11:27:03

@gertan:
@No_Fidesz_No_Problem:

Bocs, de az :)

Viszont akkor lássuk a Közbeszerzési Törvényt:

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100108.TV

*

X. Fejezet

Az ajánlatok és részvételi jelentkezések, az azok benyújtására és felbontására vonatkozó szabályok

60. § (1) Az ajánlatot az ajánlattevőnek az ajánlati (ajánlattételi), több szakaszból álló eljárásban az ajánlattételi és részvételi felhívásban, valamint a dokumentációban meghatározott tartalmi és formai követelményeknek megfelelően kell elkészítenie és benyújtania.

*

Kérdés, hogy mi volt ennek a konkrét pályázatnak a kiírásában.

Ezt írtad:

"A 95.3 pályáat is így volt kiírva, ezen nincs mit vitatkozni."

*

Linket kérek, hogy lássuk, mi volt benne.

M_R 2012.07.08. 11:38:28

Ez a tipikus "ha van rajta sapka, akkor azért - ha meg nincs akkor azért..."

anonymand 2012.07.08. 11:38:43

@gertan:

Tisztelt gertan!

"1.10.4.7. A Pályázati Ajánlat minden oldalát folyamatos oldalszámozással kell ellátni." - egyfelől,
"1.10.4.2. A Pályázati Ajánlatot 2 (kettő) nyomtatott és 6 (hat) elektronikus példányban kell
benyújtani. A Pályázati Ajánlat egy példányát eredeti nyomtatott formában, egy példányát egy
nyomtatott másolati, és hat példányát elektronikus másolati példányban kell benyújtani.
1.10.4.3. A másolati példányoknak az eredeti példánnyal azonos tartalmúnak kell lennie." - másfelől.

Kérlek, tedd a szívedre a kezed és válaszolj: a általa benyújtott pályázatok pdf-formátumú, elektronikus másolatai tartalmazták-é az üres oldalakat?
Ha válasz igen, akkor felteszem főni a kalapom.
Ha válasz nem, akkor ipi-apacs, nyertem...

Tisztelettel:
anonymand

Sir Galahad 2012.07.08. 11:42:25

Kár ezen ennyit vitázni. A Klubrádió egyszerűen tökön szúrta magát. Ki akart ütni egy másik pályázót arra hivatkozva, hogy formailag hibás a pályázata, csak elfelejtette, hogy a sajátja is az. Ha csöndben maradt volna, jobban jár - ennyi. A kedves balliberális hozzászólóknak meg javaslom, indítványozzanak egy olyan törvénymódosítást, ami szerint a Klubrádió bármilyen pályázatot nyújt be egy frekvenciára, azt a Médiatanács köteles elfogadni, és ha bárki más is pályázik, azt köteles elutasítani. Így jó lesz? :)

fidesz = házmesterek pártja 2012.07.08. 11:43:29

Nem tudom, mit pattogsz! Még blogja is van az elfogulatlan médiatanácsnak! Tessék odamenni és reklamálni! :DDDD

(nem hittem volna, hogy a tíz évvel ezelőtti jóslatom, miszerint Rákosi elvtárs forogni fog a sírjában a gyönyörtől, ha ezt a tetves gazembert és maffiáját újraválasztják, tényleg megvalósul. De íme, megtörtént... és ha valami csoda folytán a köv. választást el is bukják ezek a szarházi gazemberek, akkor sem tudom, hogy a faszba lehet majd eltakarítani a bebetonozott bábjaikat a közhivatalokból :((( )
És ugye volt már rá példa, hogy az ilyesminek csúnya vége lett... ('56 pölö)
Előbb valószínűleg úgy basszák ki az országot az EU-ból, hogy az orrunkon csúszunk, utána elfogy a pénz és vagy rendőrterror a következmény vagy polgárháború... Köszönjük viktor, hogy fulladnál a saját moslékodba!

Szúrófény 2012.07.08. 11:43:35

@Mikrobi: Széchényi megüzente!Az önkény rendszerint karöltve jár az ostobasággal!"

„Aki el akarja nyomni a kritikát: annak vagy becstelen szándékai vannak, vagy érzi a maga szellemi silányságát.” Szabó Dezső A nemzeti egység fogalma, határai, feltételei.

Doktor Kotász 2012.07.08. 11:47:46

@Firpó: "Egyetértek! Ha baloldal nem lenne folyamatosan olyan kretén, töketlen, hogy még egy primitív pályázati beadványnál is ilyen alapvetőeket hibázik. Miért kell mindig a csalás lehetőségét benne hagyni? Ennyire a balosok genetikájában van ez? Nem tudnak egy tisztességes, korrekt munkát kiadni a kezeik közül? Ahogy elnézem a válasz: NEM!"

Ajánlom neked, hogy a kilógó lóláb mellett a jelen esetben erőteljesebben kikandikáló ötödik lábat is bő nyállal szopogasd te majom! Üres hátlapot azért nem írnak alá, mert az üres, és utólag ne lehessen odafirkantani semmit. Igen csak okos ember lehetsz, ha nem érted miről van szó, de ha mágis, akkor az ötödik lólábból folytál ki.

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.08. 11:49:50

@gertan:

Ez van a kiírásban:

"1.10.4.7. A Pályázati Ajánlat minden oldalát folyamatos oldalszámozással kell ellátni.

1.10.4.8. A Pályázati Ajánlat eredetiségének és megbontatlanságának biztosítása céljából az eredeti példány Pályázati Ajánlat minden lapját ki kell lyukasztani, azon fonalat kell átfűzni, a fonal végét az utolsó lap hátoldalán egyszer ragasztható címkével le kell ragasztani, és a címkét cégszerűen vagy meghatalmazással igazolt képviselő útján alá kell írni oly módon, hogy az aláírás a papírlapra is átérjen."

*

Különbséget tesz a kiírás:

- az oldalak
- a lapok
- a hátoldalak között

Valamint azt írja, hogy az oldalakat folyamatos OLDAL-számozással kell ellátni.

Azt nem írja, hogy a hátoldalakat is el kell látni oldalszámozással.

ecinereb 2012.07.08. 11:53:31

@vakapad:
A "mert ez nem angolszász..., mert az arra jellemző" kezdetű filozofálás már tankönyvszinten meg szokott bukni, minimum elbátortalanodni, nemhogy az életben. (Ja, előre mondom, ebből nem következik, hogy szerintem itt az lenne.)
De mindegy. Lássuk azt a (majdani) érvelést, és igen, a kiírás alapján! HA téged zavar, hogy dolgok hatnak egymásra, hát gondold másképp, nekem mások a tapasztalataim.

anonymand 2012.07.08. 11:55:02

@Sir Galahad:

Tisztelt Sir Galahad!

Téged nem nyomaszt?
Fertőzéssel terjed, avagy genetikailag ilyen sötét a szürkeállományod?

Tisztelettel:
anonymand

gertan 2012.07.08. 11:57:05

@anonymand:

"Kérlek, tedd a szívedre a kezed és válaszolj: a általa benyújtott pályázatok pdf-formátumú, elektronikus másolatai tartalmazták-é az üres oldalakat?"

Amikor én nyújtottam be közbeszerzési dokumentációt, akkor az tartalmazta az üres oldalakat is. Bármilyen baromság, de a közbeszerzési törvény ezt írja elő. És ha munkához akarok jutni, akkor ÍGY kell tennem.
ps.: nekem olyan munka elnyerésére kellett összeállítanom építész tervezőként ajánlattételi dokumentációt, amelynél csak én tervezhettem tovább engedélyezési tervből kiviteli tervvé az érintett épületet, mert szerzői jogok keletkeztek. Egyszerűsített tárgyalásos eljárás volt, csak velem tárgyalhattak, de kb 150 oldalnyi anyagot kellett összeállítanom. És igen, minden oldal lapszámozva volt és a beszkennelt pdf-ben is szerepeltek az üres (volt rajta lapszám és aláírás, tehát nem üres) oldalak.

A megoldás: lehet kétoldalasra is nyomtatni, ha megengedi a kiírás, volt, hogy így állítottunk össze ajánlattételi doksit.

Mert tartalmilag (mármint formálisan) azonosnak KELL lennie a kinyomtatott tartalommal. Ilyen a Kbt!

Ööö 2012.07.08. 12:03:56

Le vagyon írva pontosan (gertan), hogy a klubrádió (is) Lqrta, meg a többiek is. Meg a médiatanács is ez első bírálatot. Igaz, ott lényegében a józan ész szerint bírált. Akkor az volt a baj. Majd jött a független és megingathatatlan tekintetes bíróság, és kiosztotta a médiatanácsot, hogy nem jól jár el a bírálatkor. Ezek után szóról szóra követték a kiírási dokumentációt, és mindenkit kizártak. Most meg az a baj, hogy nem a józan ész szerint jártak el. És itt van ez a rakás f@sz, akik vasárnap azzal foglalkoznak, hogy bolgár úr(?) segg3t nyalják, ahelyett, hogy (már ha van) a családjukkal lennének. Én is egy barom vagyok, hogy hozzászóltam.

gertan 2012.07.08. 12:09:12

@No_Fidesz_No_Problem:

látszik, hogy nem indultál még közbeszerzésen:

a kész doksit a fűzősín perforációin keresztül át kell fűzni egy szalaggal (ez rendszerint piros-fehér-zöld), amelyet, hogy a megbontatlanságot garantálni tudjad, egy papírkörrel leragasztasz, akár több helyen és ahol leragasztod, azt cégszerűen aláírod és lepecsételd úgy, hogy a papírkörről a doksi oldalára is átmenjen a szigno.

miután a papírfecni enyves és el tudja engedni a ragasztást, ezt még Scotch ragasztóval küölön le is szoktuk ragasztani.

Lehet ezen a témán még rugózni, de bocs, aki eddig nem csinált közbeszerzéses dokumentációt, nem tudja, hogan kell. A Klubrádió formai hibát vétett.

Lehet vitatkozni, de csak annyira érdemes, ahogy leállsz egy rendőrrel arról vitatkozni, hogy a sterilen lezárt kötszeres doboz miért veszítené el a sterilitását öt év alatt és amúgy mennyire is kellene sterilnek lenni, ha egy földdel, olajjal meg mit tudom mivel szennyezett közúti sebesültet kell ellátnod, ha mered. Szerintem te is vettél mostanában új dobozt...

gertan 2012.07.08. 12:12:03

Ööö:

hát igen, de úgy tűnt, vannak itt józan emberek, akik tények és nem hit szerint mérik a világot. Akár orbanisták, akár drágabolgárúr hívők.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.07.08. 12:14:08

@gertan: és lehet józan az is, aki egyikért sincs oda? :-)

nu pagagyí 2012.07.08. 12:16:10

@gertan: Maradjunk szerintem a jogászkodásnál. A Méditanács utólag saját magát nem bírálhatja felül. A bíróság pedig csak a Taxi rádió pályázatát érvénytelenítette. A Médiatánács is forduljon bírósághoz, ha nem ért egyet saját korábbi döntésével.

is 2012.07.08. 12:16:55

@anonymand: nem akarom az érzelmeket nagyon felkavarni, de láttam US DoD dokumentumokat. Minden üres oldalra fel volt írva:

"This page is left intentionally blank."

Vagyis, hogy az oldal szándékosan lett üresen hagyva. Nem pedig pl. fénymásolási hibából. Az oldalszámozás ugyan eligazíthat, de a legtöbb kiírás olyan pongyola, hogy csak azt mondja, folyamatosan számozni kell az oldalakat. azt nem, hogy ehhez csak az 1-től kezdődő természetes számok használhatóak és pl. 23/A oldal nem engedélyezett.

Persze mindezzel együtt is a Médiatanács a hunyó, ugyanis ilyen esetben 1) lehet nyilatkozatot kérni a pályázótól 2) lehet állásfoglalást kérni a Közbeszerzési Döntőbizottságtól, talán van is nekik ilyen állásfoglalásuk már, nem hiszem, hogy ez először fordul elő a történelemben.

@gertan: pontosan, a Kbt. ilyen, de ez pont a határon van még a Kbt. agyament bürokráciájában is.

anonymand 2012.07.08. 12:17:07

@gertan:

Tisztelt gertan!

Nem vagyok én rosszindulatú (csak egy kicsit), tehát elhiszem, hogy az általad benyújtott, mondjuk 200 oldalas pályázat elektronikus változata tartalmazta a kb. 199 üres oldal másolatát is. Közbeszerzésről lévén szó, és Rólad, persze elhiszem.
Ha befejeztem a gépelést, megyek és fölteszem a főznivalót.
"Ilyen a Kbt!" - igen, de a frekvenciapályázat nem.

Néhány bejegyzéssel előbb:"Különbséget tesz a kiírás:

- az oldalak
- a lapok
- a hátoldalak között

Valamint azt írja, hogy az oldalakat folyamatos OLDAL-számozással kell ellátni.

Azt nem írja, hogy a hátoldalakat is el kell látni oldalszámozással." - egyetértek az előttem szólóval.
Korábban már írtam: a megszámozott oldalak=pályázat.

Legyen szép napod!

Tisztelettel:
anonymand

is 2012.07.08. 12:20:34

@nu pagagyí: a bíróság két döntést hozott:
- a taxi rádió érvénytelen
- az NMHH-nak a kizárás után fennmaradó pályázatokkal _megismételt eljárást_ kell elfolytatni. ez az eljárás nem csak az eredméynhirdetést, hanem a teljes újraértékelést is jelentheti. az NMHH pedig így értelmezte az eljárást. továbbra is, szerintem az NMHH a hunyó, csak nem ezért.

csíraborjú 2012.07.08. 12:21:26

Tapasztalatból mondom, hogy néhány évvel ezelőttig sok közbeszerzési eljárásban tényleg számozni (és szignálni) kellett az üres oldalakat.
Hirtelenjében csak egy elérhető példát találtam:
ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:381775-2010:TEXT:FR:HTML&tabId=1
(Keressetek rá az "üres oldalak" kifejezésre.)

Az általam látott kiírásokban azonban erre külön fel is hívták a pályázók figyelmét, és volt lehetőség az utólagos hiánypótlásra. (Az aláíró a kiírónál helyesbíthette az oldalszámozást, pótolhatta a hiányzó szignókat.)

Sir Galahad 2012.07.08. 12:26:54

@anonymand: Mármint mi nem nyomaszt? Az, hogy akinek nincs ellenérve, sérteget? Dehogynem, de ez egy ilyen ország, megszoktam.

gertan 2012.07.08. 12:27:47

@timargabor:

Kedves Gábor, szerintem csak az lehet józan, aki egyikért sincs oda.

Számomra az olyan ember, aki az elmúlt húsz évben, és különösképp az elmúlt kb 10 évben elkövetett, az országot a hülyeségbe taszító hibák után nyugodt szívvel és kritika nélkül védi bármelyik oldalt, amely már volt hatalmon; az nem hiteles.

Az ember nehezen tehet a politikai meggyőződéséről: vannak jobbos, balos, libsi, mindenféle barátaim. A választóvonal ezek közt az, hogy képes-e valaki úgy vitázni, hogy különbséget tegyen az egoja és egy másik személy/párt között. Hogy képes-e, hajlandó-e a tényeket megvizsgálni, kritikusan szemlélni, utánajárni egy kicsit.

No-fidesz-no-parának:

azzal kezdtem, hogy belinkeltem a kiírást, hogy ne csak írjak, de olvassak is:

"gertan 2012.07.08. 09:17:43

Ez egy teljesen tiszta ügy, a Klubrádió hibázott!

A pályázati kiírás:

mediatanacs.hu/dokumentum/3529/1311256161pf_bp953.pdf"

a kiírás valóban nem közbeszerzés, de tessék elolvasni a kiírást. A logika és a követelmény közel ugyanaz..

is 2012.07.08. 12:32:29

@CM2131: "ti aláírnátok egy szerződést aminek minden második oldala üres és bármit be lehetne oda illeszteni utólag"

ha nem lenne rajta folyamatos oldalszámozás, akkor nem. de itt van, és akkor igen. próbálsz okosabb lenni, de csak hülyeségre futotta.

is 2012.07.08. 12:35:09

@Sir Galahad: te jössz a sértegetéssel, amikor az előző kommentedben balliberálisoztál? gerenda, szálka tartalmú közmondás megvan? bagoly, veréb, nagy fej tartalmú közmondás megvan? azokra a kommentekre, amikben az ellenérvek vannak, azokra hogy nem sikerül reagálni?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.07.08. 12:39:47

Nem új ez a fajta trükk:

video.google.com/videoplay?docid=-2760013275203986970

Hasonló – mindegy milyen – ál-kifogással szabotálták el 1989-ben nagyon sokáig a Magyar Október Párt bejegyzését.

Ez nem (csak) a Fidesz módszere. A rendszeré.

nu pagagyí 2012.07.08. 12:45:44

@is: Szerintem a bírósági döntés nem aláíratlan hátoldalról szólt, hanem aláíratlan tartalmi oldalról. Jó lenne látni persze, mi is volt konkrétan benne. A Méditanácsnak utólag már nem lehetnek új ötletei. Ha baja van az üres oldalak alá nem írásával, perelje be magát. Ilyen még úgysem volt! Aztán ha elbukja a pert, mondjon le alkalmatlanság miatt.

taga20 2012.07.08. 12:46:54

Gertan,te objektív akkor mi a faszért nem zártak ki mindenkit már rég ezek az überfasza médiatanácsos genyládák?Na erre válaszolj!

gertan 2012.07.08. 12:50:15

Még egy utolsó bejegyzés:

Ha Arató úr annyira hisz a Klubrádióban, akkor simán tehet úgy, ahogy elindította: bevásárolja magát egy nyertes frekvenciába, pályázat, nyílvánosság nélkül:

hu.wikipedia.org/wiki/Klubr%C3%A1di%C3%B3

és én nem étem ezt az álságos sza**kodást:
ha kell az elvtársaknak pártrádió, hát legyen, akkor is, ha már nincs is párt, csak rádió. Legyen pártlap, meg pártindex, kvartyogjanak, csak "haggyanak már nekü'k békibe", úgyis kirabolnak valahogy minket!!!

Kismacska (BELLA) 2012.07.08. 12:51:10

@Pszientológus:

Micsoda egy büdös náci...

Hova lett a tahótlanító?????

wicha 2012.07.08. 12:52:01

@No_Fidesz_No_Problem: @gertan:

"1.10.2.6. Amennyiben a Médiatanács észleli, hogy a Pályázati Felhívás szövege név- szám-,
számítási hibát, vagy más hasonló elírást, téves adatot, tényt tartalmaz, jogosult a Pályázati
Felhívás közzétételét követően is a Pályázati Felhívás javítására. A Médiatanács ere
vonatkozó döntését indokolással ellátva közzéteszi, és - amennyiben a javítás ténye ezt
indokolttá teszi - a Pályázati Ajánlatok beadásának határidejét meghosszabbítja"

Habár nem vagyok jogász, se szőrszálhasogató avagy borsópöndörítő, de nekem a fenti pontok, ill az általam beszúrt pont alapján ez egy finoman szólva is erőteljes lépés volt. Egyrészt pontatlan a kiírás (nem részletezi az üres hátoldal beletartozik-e vagy sem a kiírásba, ha már ilyen kib*szottul fontos), másodsorban a nagytanács javítást kérhet.

"2.1.1.1. A Pályázati Ajánlatot a Pályázati Felhívás mellékletét képező Formanyomtatvány
értelemszerű kitöltésével, az alaki követelmények betartásával a megadott formában és
szerkezetben, a dátum feltüntetésével és cégszerű aláírással kell benyújtani.
2.1.1.2. A Pályázó a Formanyomtatványon módosítást nem eszközölhet, ahhoz azonban
megítélése szerint Pályázati Ajánlatának alátámasztása érdekében további oldalakat és
dokumentumokat csatolhat.
2.1.1.3. A Pályázó a Pályázati Ajánlat eredeti példányát alkotó valamennyi okiratot,
szerződést, vagy egyéb iratot, dokumentumot a Pályázati Felhívásban meghatározott formában
köteles benyújtani." - amiben nincs meghatározva. Se betűtípus, se sorköz, se margó, egy vagy kétoldalas-e, semmi ilyesmi.

Klubrádió - nem érdekel. Se a műsora, se a zenéje, 10 percnél tovább nem bírom ki.

NMHH - csinovnyikok.

Az eset: van egy kretén excsókos, aki nagy mellénnyel biztosra veszi, hogy megint hozzáfér a saját jól bejáratott "mézesbödönéhez", de ahhoz már sötét, hogy felfogja más szelek fújdogálnak, és erre bizony fel kell készülni. Ostoba hibákat (magasabb díjat kellett volna megadni anno pl) vét, majd utána jön a (2/3 részben) jogos sértettség és hőbörgés. Eközben az "Elfogulatlanság" hivatalában a csinovnyik csótányok díszes levelet kapnak, miszerint dógozzanak jól hogy elnyerjék a szeretett vezetőnk jóindulatát. Jómunkásemberek lévén ezt kezüket-lábukat törve igyekeznek minél "profibban" végigvinni.

A többiek: csak azt látják, az ügy igazából semmiről nem szól, legfőképpen nem a szakmai szempontokról.Már az elbírálás során is több pont járt a szubjektív megítélésnek, mint az objektív elbírálásnak. Csak a kötözködésről, a nyalásról, és a beintésről. Senki le se szarná az egészet, ha nem ennyire gusztustalan pökhendi módon oldották volna meg. Egy ilyen húzásért egy kocsmában már biztosan megfáztak volna: a hideg pengétől a hátukban..

Jóravaló fiatalember · http://baldgirls.blog.hu 2012.07.08. 12:55:06

Teljesen tiszta a kép. Mondvacsinált indokokkal lehetetlenítik el az ellenzék szinte valamennyi orgánumát. Nem tisztességes és nem is elegáns megoldás.

gertan 2012.07.08. 12:55:16

@taga20:

mi a faszért nem zártak ki mindenkit már rég ezek az überfasza médiatanácsos genyládák?Na erre válaszolj!

Bocsi, ez egy komolytalan kérés! Ha választ akarsz, nézz utána, fáradj fel a NMHH honlapjára és olvass!

Addig meg mondd meg nekem, miért nem húsleves volt ebédre?!

taga20 2012.07.08. 12:57:37

Gertan te szerencsétlen miért véded ezt a marhaságot?Kinek a kije vagy ott?Hal volt,vigyek?

anonymand 2012.07.08. 12:58:05

@Sir Galahad:

Tisztelt Sir Galahad!

Minekutána elolvastam részletekbe menő érvelésedet, hogy mi is a véleményed, miért hibázott, ki, mikor hogyan, és szerinted mekkrotát, kénytelen voltam véleményemet sarkosan megfogalmazni.
Ezidáig majd minden bejegyzésemben megpróbáltam érzékeltetni, hogy érveimnek milyen alapja van, de Te erre (meg a többire)olyan észérvekkel reagáltál, hogy humorodtól a székrűl fordútam le (Sir Galahad 2012.07.08. 11:42:25)

@gertan:

Tisztelt gertan!

"A logika és a követelmény közel ugyanaz.." - a közel az nem ugyan, hanem eltérő...
A folyamatos oldalszámozást nem tudod nem folyamatossá tenni.

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: bocsi, de közben ugyi főzök...

gertan 2012.07.08. 12:59:58

@wicha:

a kiírás egyértelmű... ld fent.
ebbe a késbe bele kellett akarni szaladni, de a politikai elemzéseddel tökéletesen egyetértek!

taga20 2012.07.08. 13:00:34

Gát akinek van egy kis józan paraszti esze az látja ezt,csak azt nem értem miért próbálják egyesek ezt itt megmagyarázni.

wicha 2012.07.08. 13:00:59

És még valami: mivel 6! példányban kellett elküldeni, nyomtatott ill. elektronikus formában, így a hátoldal nem is szerepelhet a kiírásban. Ha ugyanis elektronikus formában sorba megy a számozás, akkor hogy jelöli a hátoldalt. Ha pedig kettesével, akkor meg simán közbe lehet iktatni ilyen olyan oldalakat. Ezzel együtt a pályázatban fel lehetett volna tüntetni egy mondatban az elején, hogy a "papírlapok hátoldala nem tartozik a pályázathoz" vagy mittomén. Ez az egész egy agysorvasztó baromság.

erkanada (törölt) 2012.07.08. 13:03:45

minden oldalt, még az üreset is számozzuk, áthuzzuk, aláirjuk. ennyi... házhoz mentek a fas*ért, ez pont nem hircsarda, egyszeruen nem voltak profik...

vasgyuszi 2012.07.08. 13:07:49

@G. Wolf: PONTOSAN!

Ami nincsen beszámozva, az nem oldal. Ilyen egyszeru! Ha egyoldalas a nyomtatás, akkor olyan. A Klubrádió minden írott oldalt beszámozott, nem? Akkor mirol beszélünk? Ha teljesen üres egy oldal, akkor az nem számít annak.

nu pagagyí 2012.07.08. 13:09:52

@gertan: "a kiírás valóban nem közbeszerzés, de tessék elolvasni a kiírást. A logika és a követelmény közel ugyanaz.. "

Ha már Te is úgy látod, hogy a kiírás nem közbeszerzés, akkor nem tudom miről beszélsz. Ha ez nem közbeszerzés, ezért másképp érthetnek benne dolgokat.

Például azt, hogy az üres hátoldalt nem kell aláírni egyformán értette a kiíró és a 11 pályázó, különben csak maradt volna olyan aki már akkor is úgy értette, ahogy Szalai Annamária most, korábbi önmagát.

Szánalmas! A Méditanács túl sok energiát feccelt bele, hogy ravaszul második helyre hozza ki a Klubrádiót, így már csak az maradt, ha hülyének tetteti magát. Bár, annyira nem kell erőlködniük, a hülyeség volt a legfőbb kiválasztási szempont.

Sir Galahad 2012.07.08. 13:27:31

@is: Nem gondolom, hogy a balliberális, mint jelző sértő volna. A kommentekre meg úgy sikerült nem reagálnom, hogy - mint mások is - a blogbejegyzésre reagáltam. Ez kitűnhetett abból is, hogy az első bejegyzést eleve nem is címeztem senkinek.

is 2012.07.08. 13:27:32

@nu pagagyí: ezt az én kommentemre szántad válaszul? akkor forduljon már elő benne a _megismételt eljárás_ nevű szókapcsolat. vegyük már egymást komolyan.

Sir Galahad 2012.07.08. 13:28:28

@anonymand: Örülök, hogy sikerült megnevettetnem, további szép délutánt!

is 2012.07.08. 13:34:09

@Sir Galahad: "Nem gondolom, hogy"

olvasd csak el bátran párszor az egész mondatodat, amibe a baliiberálist bele sikerült raknod. jó, én értem, hogy semmi erkölcsi gát nincs benned, bármit letagadsz, de a blogmotor már pontosan őrzi azt a mondatot, feketén-fehéren. nem érdemes már erőlködni.

dr. jenőke (jenőke) 2012.07.08. 13:36:24

Úgy tűnik, sokan megkapták a "Hogyan reagáljunk" a gyakrabban felmerülő Fidesz-ellenes felvetésekre tárgyú direktívákat. ... vagy a napszúrást.

M_R 2012.07.08. 13:51:02

@Sir Galahad:
" kedves balliberális hozzászólóknak meg javaslom, indítványozzanak egy olyan törvénymódosítást, ami szerint a Klubrádió bármilyen pályázatot nyújt be egy frekvenciára, azt a Médiatanács köteles elfogadni, és ha bárki más is pályázik, azt köteles elutasítani. Így jó lesz? :)"

Pillanatnyilag ennek pont az ellenkezője történik, igaz még nincs törvénybe iktatva, hogy "a Klubrádió nem nyerhet". Értem én hogy kellemetlen a hatalomnak ha valaki nem tökéletesen szervilis és talpnyaló...

Sir Galahad 2012.07.08. 14:29:29

@M_R: Nem tudom, mi a kellemetlen a hatalomnak, meg nem is érdekel. Azt viszont nevetségesnek tartom, hogy miután a Klubrádió ügyesen tökön szúrta magát, most mindenki fel van háborodva.

mese1 2012.07.08. 14:31:51

@No_Fidesz_No_Problem: ha-ha-ha mszp-szdsz működő közösség... 2006...

preddy 2012.07.08. 14:42:09

Költői kérdés:

ha a Klubrádió 1-re 4-et nyomtatja ki a pályázatot, a papírtakarékosság jegyében, akkor hány aláírásra lett volna szükség egy négyes oldalon?
Csak Fidesz fa*ok, akarom mondani fanok válaszoljanak....

preddy 2012.07.08. 14:49:23

@wicha:

Erősen tévedsz!

Nem agysorvasztó baromság, hanem agysorvasztók baromsága!

vakapad 2012.07.08. 15:16:05

Ismételten elolvastam a pályázati kiírást, melynek egyik pontja aszongya hogy:

"1.10.4.7. A Pályázati Ajánlat minden oldalát folyamatos oldalszámozással kell ellátni."

Ez a megfogalmazás nem azt jelenti, hogy a "beadott papírok", hanem hogy a "Pályázati Ajánlat" minden oldalát. Ebből következően ami nem illik bele a folyamatos oldalszámozásba, horribile dictu, nincs is oldalszámozva, az NEM RÉSZE a Pályázati Ajánlatnak. Mivel pedig a pályázó dönti el, hogy mit ad be, a Médiatanács ezt, sajna, nem bírálhatja felül, mondván, hogy de, az is része, amit nem tetszett beszámozni. Mert egyértelműen nem az.

Többen erőlködnek itten keservesen, hogyhát az ő valamikori pályázatukban/pályázataikban ezt így kellett, meg úgy, meg még az üres oldalakat is, meg satöbbi, csak az a baj, hogy azoknak a pályázatoknak nincsen köze a jelenleg itten taglalthoz. Kivéve, ha a Médiatanács frekvenciapályázati kiírásában pontosan megjelölik azon pontokat, melyben a pályáztató előírja, hogy a beadott anyag formai követelményeihez tartoznak azon hajdani pályázatok előírásai is, melyről sok-sok említés tétetett.

Ameddig ilyen infó nem érkezik meg ide, addig a Médiatanácsról ki kell jelenteni, hogy ... khm ... izé ...

nu pagagyí 2012.07.08. 15:21:11

@is: A komolyan vevést inkább a Méditanácsnak kéne címezni. Az öntökön szúrást ők követték el. Ebből jól már nem jöhetnek ki. Az új eljárás nem új pályázatot jelent, hanem új döntést. A bíróság nem semmisítette meg a teljes pályázatot, csak a Taxi rádió nevű fantompályázatról mondta ki, hogy érvénytelen, a többi egyelőre érvényes. A maradékot már értékelték, ennek fényében hozhatnak új döntést, vagy, mint írtam már, pereljék be magukat.

Sir Galahad 2012.07.08. 15:29:27

@is: Komolyan kérdem, mi a sértő benne? A mondat egészének persze van egy ironikus felhangja - szerintem ez belefér - , de szerintem semmi sértő nincs benne.

Dinkainka 2012.07.08. 16:22:10

@puffogónyúl: Ezzel az a baj, hogy a francot sem érdekli a Klubrádió.
A diktatúra a gond.
Ha a Duna parton valakit a tarkón lőnek, akkor sem mondod, hogy nem a Te rokonod volt.
De ha már téged állítanak oda, akkor Téged ki fog meg védeni?
Mondvacsinált ürügyek.
Koholt vádak.
Ismerős?
Innen már nem sok választ el a jelenlegi helyzetben.

2012.07.08. 16:27:12

@CM2131:
Az elmult 10 evben irtam par palyazatot. Mondjuk atlagban havi kettot. Nem elegans a lap mindket oldalara nyomtatni, ezert ezt hanyagoljuk. A sorszamozas lenyege, hogy kesobb ne lehessen betoldani, beleirni semmit. Ezert kell alairni is.
Az teljesen eletszerutlen, hogy mondjuk a 12. oldal utan annak az ures hatoldalara utolag valamit beirsz, majd azt is beszamozod. Hogyan? 12.5 ? Hisz a kovetkezo oldalon mar a 13. szerepel!!!
Szoval hulyeseget irtal.

hackbard.celine 2012.07.08. 16:29:29

@gertan: teljesen tiszta ügy, hogy nem a Klubrádió, hanem az NMHH hibázott. Korábban is, ezúttal is.
A helyzet a következő: jogerős bírósági ítélet mondta ki, hogy a NMHH-nak ki KELL zárnia a korábbi nyertest, mert formai okok miatt nem felelt meg.
Ennyit és nem többet.
Az NMHH utólag nem vizsgálhatja a többi pályázatot, hanem bírósághoz fordulhat jogorvoslatért a saját korábbi döntése ELLEN! Ugyanis az időközben jogerőre emelkedett és a bíróság nem az eljárás ismételt lefolytatására kötelezte a NMHH-t, hanem a végeredmény megsemmisítésére és a második helyezett nyertesként kihirdetésére.
Innentől viszont finoman szólva nevetséges az egész erőlködés és magyarázkodás az üres hátoldalak aláírásáról, mert a NMHH mostani lépése eleve jogsértő.

2012.07.08. 16:33:08

@erkanada: Nem, mi nem szamoztuk az ures hatoldalt. Ugyanis nincs rajta informacio. Alkalmatlan a kesobbi betoldasra, csalasra.

hackbard.celine 2012.07.08. 17:28:10

@timargabor: Ismét nem HCS hír:
index.hu/belfold/2012/07/08/hugh_grant_cimet_nyomozza_a_kormany/
Személyesen fogják megkeresni Hugh Grantet, a filmbéli miniszterelnököt, hogy mégis mit képzel, amikor meri kritizálni az apparátcsik NMHH-t?!?! Kumint küldték rá kormányzati szinten, jó hogy nem egyből jegyzékkel tiltakozott tündérország külügye filmországban...
:)))))

netukki 2012.07.08. 17:43:23

Egyikőtöknek sincs igaza. Egy papírlapnak 6 oldala van.

laci0011 2012.07.08. 17:47:21

@Könnyen elkaptuk, uram!: Túl sokat vársz el,az ő szintjük 1 számolni sem tudó pénzügyi zseni és kollégista társai,akik találtak néhány múlt századi irományt és megtetszett nekik,hogy újratemetik.

laci0011 2012.07.08. 17:51:09

@Dinkainka: Kettős beszéd az ő szintjük,addig lehet lopni hazudni amíg ki nem derül,akkor meg le kell tagadni,vagy titkosítani mint az olajügyeket, oszt jónapot.

58múltam 2012.07.08. 20:02:56

@netukki: Végre! Alig vártam már, hogy előkerüljön: a papírlap nem geometriai absztrakció, hanem egy valóságos test, amelynek a keskeny oldalai nem hanyagolhatóak el! Azokat is alá kellett volna írnia Aratónak. Minden oldal az minden oldal...
süti beállítások módosítása