A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Abszurdisztán (a Fodor-Fidesz-paktum margójára)

2014.06.06. 14:30 outisz

Én kérek elnézést, nekem kellemetlen. Hogy mi? Nem, nem nemibetegségekről, meg viszkető, kellemetlen érzésekről fogok írni - bár kezdek érezni hasonlóságot a dolgok között. Végülis az ősi bölcsesség szerint minden mindennel összefügg.

Tegnap fogadta el a parlamentünk Fodor első törvénymódosítási javaslatát, miszerint a többes ajánlás az önkormányzati választásokon is lépjen életbe. Ez az alapszitu, most még nem kommentálnám, helyette játsszunk egy kicsit. Keressük meg a történet pozitív szereplőjét, rajta pajtások!

Fodor Gábor? Meglépte azt, amire a pártjának épp annyira van szüksége mint egy fuldoklónak a levegőre - s egy fuldoklót nem érdekli, hogy az a levegő épp friss tavaszi szellő, vagy a pöcegödör felől hozza a szél. A dolog egyértelmű üzenete, hogy az MLP nem is számít arra, hogy egyedül képes lenne összeszedni a kellő számú ajánlást - kivéve ha egy polgár több pártot is ajánlhat. (És még abba sem megyek bele, hogy be vannak-e izzítva a fénymásolóik. Ha jóhiszemű leszek, és azt mondom hogy ilyen nincs, a helyzet akkor sem elfogadhatóbb.) Ezzel a lépésével a választók szemében Fodor kőkeményen bepozicionálta a pártját, és nem a erő jó oldalán. De ha csak eddig tartana a sztori, szóra sem lenne érdemes, nyeltünk már le ennél nagyobb darabokat is.

A Fidesz? A jólelkű nagytestvér képében tetszelgő Fidesz meghallotta a legkisebb fivér halk szavát, és jóságosan felé nyújtotta segítő kezét. (Hadd érvényesüljön az ellenzék is. Konszolidációt akartunk? Itt volt, megkaptuk.) Az persze arcpirító, hogy ősszel, ha újabb 100 milliók mennek a kamupártok számláira a Fidesz majd feltartott kezekkel fogja hárítani a felelősséget - nem mi akartuk. De ti szavaztátok meg. És minden egyes pracli, amelyik a igen gombot nyomta, igenis felelős a mi adófizetői millióink elherdálásáért.

(forrás: origo)

A média? Egy normális országban az egész dologból nem is lehetne ügy. Egy normális országban a választási törvények jól átgondoltak, a választási csalásokat pedig alaposan kivizsgálják, a csalókat meg jól leszidják - a cellatársak… Na de nem Magyarországon, amely köztudomásúlag a világ közepe, a szingularitás állapota, ahol nem érvényesek a fizika törvényei (sem). Senki nem vette észre azt, hogy - mégha jogosan is - minden cikk Fodort szidja? Ó, áldott hírérték, szenteltessék meg  neved! Hol van már a tavaszi felbuzdulás, mikor mindenki a kamupártokat  - mégha jogosan is - szidta. Mára elfogadható standarddá vált, hogy a többes ajánlásokkal csalni lehet, sőt csalni szabad, épp hogy csak dicséretet nem kap érte az ember.

Csak remélni tudom, hogy az egész csak egy rémálom, és mire felébredek, megjelennek a pozitív hősök. Teszem azt Fodor holnap már rohan fel a parlament lépcsőjén egy dossziéval, hogy jajj, de hülye vagyok, hát a legfontosabbat elfelejtettem, hogy a többes ajánlás csak úgy működhet, ha egyidőben korrektül szabályozzuk a csalásokra vonatkozó jogi és törvényi passzusokat is, nehogy megint baj legyen. Legyen a egész ellenőrízhető, visszaigazolható, a csalókat meg akár államellenes tevékenységgel is vádolhatnánk… - ez persze simán elkaszálta volna a törvényt, és hát nem ez volt Fodor célja.

Vagy mondjuk a Fideszből bárki felállt volna cümmögve, hogy Gabikám, hát ez így nem elég! Hát ez így nem jó! Hát a legfontosabbat elfelejtetted, hogy a többes ajánlás csak úgy működhet, ha egyidőben korrektül szabályozzuk a csalásokra vonatkozó jogi és törvényi passzusokat is, nehogy megint baj legyen. Legyen a egész ellenőrizhető, visszaigazolható, a csalókat meg akár államellenes tevékenységgel is vádolhatnánk… - ez persze hónapokig tartó munkával járhatott volna, a végeredmény pedig egy a kis és kezdő pártoknak kedvező színesebb választási rendszer lett volna, és hát ez nem a Fidesz célja. (horribile dictu, a többes ajánlás nem ördögtől való - egy normális országban, ahol nem lehet csalni vele. például Günter leadja ajánlását hagyományosan a valamelyik oldali néppártjára, de úgy gondolja, hogy a zöldek, vagy valamilyen jogvédő rétegpárt is megérdemli hogy hallassa hangját a parlamentbe, hát ajánlja őket is.)

A média azt adja a népnek, amit az épp enni akar. Tavasszal menő volt harcolni a csalások ellen,majd ősszel lehet repetázni belőle. A legrosszabb, hogy simán lenyelte a választási csalás létjogosultságát, ahogy mi magunk is. Pusztán a mennyiségével van már csak bajunk.

Aki megtalálja a pozitív szereplőt, szóljon nekem is.

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

21 komment

Címkék: fidesz választási csalás jelöltállítás Fodor Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr556282786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyreo 2014.06.06. 15:15:28

A pozitív szereplő? Leszek én. Szükségem lenne pár millióra, könnyedén. Szerintem alapítsunk pártot. Kit érdekel?

Blogger Géza 2014.06.06. 16:32:29

A (német) liberálisok attól voltak befolyásosak, hogy nyitottak voltak jobbra is, balra is. Fodor csak követei a nagy példaképeket. A Fidesz pedig elmondhatja, hogy rögtön a startnál támogatott egy ellenzéki indítványt! Működik a demokrácia és parlamentarizmus! Ha meg valaki elkezd hőbörögni, hogy mit keres ott Fodor, el lehet neki magyarázni, hogy Gyurcsány kezdeményezésére ül ott. Tehát Gyurcsányt kell(ene) szidnia. Minden csodálatosan alakul... :)

Egyébként viccen kívül nem lenne rossz egy párt balközépen, amelyik jobbra és balra is nyitott lenne, hogy politikai patthelyzet esetén a Jobbik nélkül is lehessen kormányozni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.06. 16:48:43

szóval egy joóoó nagy vargabetű után Fodor ott van ahonnan elindult?

J.László 2014.06.06. 17:04:30

@Blogger Géza:
"... hogy politikai patthelyzet esetén a Jobbik nélkül is lehessen kormányozni."

A szerencsétlen, diktatúrázó "demokratikus ellenzék" ezt nem volt hajlandó észrevenni áprilisban: ha nem torzít a győztes javára a választási rendszer, most a Jobbik nélkül senki nem tudna kormányt alakítani. Ők sem.

ephart 2014.06.06. 19:17:52

nu a ratyiból csak előtört a látencia

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 19:31:43

@J.László: 'ha nem torzít a győztes javára a választási rendszer, most a Jobbik nélkül senki nem tudna kormányt alakítani.'

Torzításmentes rendszer nincs. Ha lenne, akkor talán igazad lenne, de a fidesz a 2010es szabályok szerint is stabilan egyedül alakít kormányt.

Mellesleg a fidesz szavazók hamarabb bocsátják meg a jobbikkal barátkozást, mint a cuclibberekel.

nincs_nick 2014.06.06. 19:45:37

@Tiszteltetem Brüsszelet: Ja, csak éppen a 2010-es szabályok szerint még egy sima 50%-os többséghezi szavazáshoz is kéne bármely más párt hozzájárulása...

egysmás 2014.06.06. 19:46:26

Az egész ajánlósdit meg kéne szüntetni!

Amikor hozzám jöttek ajánlásért, adtam mindenkinek!

Mert az indulás joga mindenkit megillet!
Az ajánlás nem kötelez engem semmire!

Adtam ajánlást a fidesznek, jobbiknak, DK-nak, szociknak, sőt, még a kurva LMP-nek is, pedig azokat jobban utálom, mint a keresztényeket.
Más meg nem jött, pedig kapott volna.

Amikor volt a balhé, hogy az egyik fideszes ajánlást adott a jobbikosnak, aztán ezzel szekálták, az is szánalmas volt!
Azt kérdezik az ajánláson, hogy az ajánló szerint indulhasson-e az adott formáció!
Nem is értem, hogyan veszi valaki a _bátorságot_ arra, hogy egy ilyen kérdésre nemmel feleljen!

Fodor ebben a kérdésben liberális álláspontot képvisel.
A kormányzat feladata a visszaélések felderítésének lehetővé tétele, szankcionálása, nem az ellenzéké.

Az egyik önkormányzati képviselő _jogot_ biztosíttatott, és most az ő kurva anyját?

Ölég szánalmas, ha ebben nyilvánul meg a konzervativizmus!

program készítő 2014.06.06. 21:52:50

Azért kíváncsi leszek,hogyan próbálja majd kivédeni a fidesz a decemberi új párt megalakítását.Függetlenként fognak elindulni a polgármester jelöltek.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.06. 22:40:52

@nincs_nick: egyáltalán nem. A 2010es szabályok szerint a fideszé kb. a mandátumok 60%-a ami azér nem kevés.

toportyánzsóti 2014.06.07. 06:45:16

Sokat ne várjunk olyanoktól akik világéletükben politikusok voltak.Kevesebb adó több szabadság és leszarnánk mit okoskodnak ezek a hülyegyerekek.

Dinkainka 2014.06.07. 07:59:27

Azért Kerényi tényleg felléphetne már a buzilobby ellen!

Bereznay 2014.06.07. 20:58:30

@Tyreo:

Mondott valaki valamikor valamit arról, hogy amíg az 1989-ben létrehozott rendszer fönnáll, bármiféle párt alapítása, bármilyen pártra szavazás csak és kizárólag arra jó, hogy a rendszert magát életben tartsa?

Mégis mindenki arrafelé kívánja a helyzet (a rendszer) megváltoztatását, ahol arra nem csak esély nincs, de a szándékolttal biztos, hogy ellenkező eredménnyel jár.

Lassanként az lesz a fő kérdés Magyarországon, hogy miért van ez. Miért a ragaszkodás az ellenfél által kijelölt úthoz? (Mondjuk, én sejtem.)

Tyreo 2014.06.07. 22:47:57

@Bereznay: Persze, hogy mondtak ilyet. Pl te, ha nem csak bitorlod a nevet. De ez most nem arról szólna, hogy változtatni akarok az ország sorsán (vagy csak nagyon áttételesen..), hanem ha már adnak ingyen pénzt, akkor nekem is jusson.
(nagyon áttételest valahogy úgy képzeltem, hogy lemegy a kampány, majd látványosan posztolgatni a Bahamákról. pl, hátha elgondolkozik pár ember ezen.)
A miértekre pedig az a válasz, hogy mert nem vagyunk demokraták, polgárok. Sosem voltunk azok(mint ország). Az államtól várjuk a megoldást, saját magában az ember nem mozdulna meg. Akik meg eddig eljutnak, azok meg kevesen vannak, és egyszerűen leszavazzák, leordítják őket.

Bereznay 2014.06.07. 23:08:22

@Tyreo:
Bízok benne, hogy cinikus humorból mondtad a pénz ügyet. A baj az, hogy sokan hasonló összetevőkkel komolyan is gondolják.

Egyébként nem jársz rossz nyomon, amint többnyire nem, de amit meggjelöltél úgy gondolom, inkább a következmény, mint az ok. Az ok a megroppant kollektív önbecsülés, a saját erőbe vetett hit elvesztése, a tévképzet, hogy az ember egyedül van. Ez mind egyszer hirtelen meg fog szűnni. Megjósolhatatlan, mikor és mitől. Addig mindenkinek aki beszámítható, akit nem fogott be a kollektív pszichózis, az a dolga, hogy magában ne adja föl és ha már javítani nem tud, legalább ne húzzon még lejjebb semmivel, még lehetőleg legyintéssel sem, mikor pedig minden jel – azaz a látszat – szerint erre minden oka megvan.

Tyreo 2014.06.08. 01:05:53

@Bereznay: Persze, hogy a cinizmus mondatja ezt, de meddig?
Itt élünk Európa közepében, ahol felépíthetnénk egy nagyon jó országot. Tényleg jót.
Ehelyett az ország nagy része vallásháborúzik 2-3 nagy szektából egymással. És semmi más nem számít, csak a másiknak rossz legyen. Ez már elég érvnek. És ez téboly. Olyan téboly, amit nem könnyű lenyelni. És persze megint látszik, nem is kéne sokat tenni érte, pár havernak kéne szólni, hogy mi is jól jöjjünk ki ebből az egészből. Csak ehhez alá kéne egy kicsit merülni a szarban. Nem egy nagy kaland. Még az önfelmentés is könnyű lenne. Hisz a sok hülye ezt akarta. Én nem tudok változtatni a szabályokon, akkor elfogadom és játszok e szerint. Ennyi lenne az önfelmentés. Nekem is egy életem van, miért áldozzam be?
Erre egyre kevésbé van válasz.

Bereznay 2014.06.08. 11:00:47

@Tyreo:

Ilyenkor jobban átélem, amit egyébként tudok, hogy milyen állati nehéz otthon.

A kör ezek szerint már teljesen bezárult. Pontosan ez az érvelés vezetett sokaknál annak idején ahhoz, hogy belépjenek A pártba. Még, ha nagyon elvszerűnek akartak maguk előtt látszani, hozzátették, hogy belülről próbálnak majd javítani. Ami eleve nem volt lehetséges és ők is tudták.

Mindenesetre sajnálom, mert ismeretlenül ugyan de az első beírásaidból, amiket, ha jól emlékszek a Haha blogján láttam, illetve rájuk ott reagáltam (na látod, hogy én én vagyok!) a most érezhetőnél – akármennyire is meg lehet érteni – sokkal idealistábbnak tűntél. Azzal is mi lett? (A Hahával és az akkor reményt keltő megjelenésével)

Akármilyen kilátástalannak tűnnek a dolgok, nem valami kincstári optimizmus az tőlem, hogy azt mondom, a kiút (nem föltétlenül úgy, ahogyan javaslom) megvan és csak idő kérdése, ahogy mondtam, kiszámíthatatlan, hogy mikor, rá is fog lépni az ország. Senki sem fogja érteni akkor, hogy-hogy nem korábban.

Mindenesetre, miközben nem akarom alaptalan reményekkel becspni magam, másokat még kevésbé, de lehet, ha nagyon megnézi az ember, jó jeleket is látni. Nem először mondom, hogy ha már azt nem sikerült átadni a közfölfogásnak, hogy a nép önmagát megszervezve szavazat megvonással húzza le az egészet, magától is annak a fölismerésnek az irányába tapogatózik, hogy ne játssza tovább az ide-oda szavazás sehova sem vezető önpusztító játékát, a rá kirótt szerepet. Ebben az összefüggésben üdvözölni való a Fidesz második győzelme. Lassanként a valóság úgy látszik úgy talál magának utat, hogy kikristályosodnak a frontok nép és elnyomói között. Ezt a földerengő világosságot még bőven megzavarja új pártok gyakran (soha?) nem spontán megjelenése, szavazat és hamis remény generálása és energia elvonása, de ha lassabban is mint kívánatos, mégiscsak a kijózanodás felé fordul az akármennyire pszichotikussá tett lomha tömeg. Valahol, nem értelmiségi, de józan értelmes körökben (igen léteznek és azt gyanítom, te ezt nálam jobban tudod) – ez még innen is tapasztalható, kivehető – még tudatos elutasítás is létezik: az egész hamis konstrukció elutasítása. Adott esetben ezek a rétegek úgy sejtem spontán fognak aktivizálódni, hallatni fogják a szavukat. Ennek, a folyamat jellegénél fogva nincs értelme elébe menni, beszélni róla sincs, de nem kétlem.

Soha semmi nem marad változatlan. A rendszer máris annyi idős, mint a teljes Horthy korszak.

Nyilván úgy szervezed a személyes életed, ahogy a nem általad teremtett (még ha új pártba vetett tévhittel, értelmetlen szavazással azért – úgy veszem ki – egy picit magad is hozzájárultál) lehetőségek engedik, de azért akármi van, vagy lesz, azt tanácsolom (ha szabad, és akkor is, ha nekem kívülről úgynevezett „könnyű”):

Ne add föl!

Tyreo 2014.06.08. 13:20:35

"Küzdj, és bízva bízzál!"
Akkor marad ez. A Haha-t amúgy simán bedarálták. Elég sokat mondogatták, hogy mi vagyunk a Bajnai-gárda, és egyszerűen elfogyott a lelkesedés. Talán majd most Decemberben összekapják magukat(ha jól olvasom OV-ék logikáját, akkor szükség lesz rá..)
Az idealizmus valahol megvan még, csak egyszerűen azt érzem, hogy annyi hülye emberrel vagyok körülvéve, amivel nem lehet mit kezdeni. És ez baromi elkeserítő. Van egy Chemtrail nevű összeesküvés elmélet, nem tudom ismered e. A lényege, hogy a repülők kondenzcsíkjai valójában mérgező vegyi anyagok, amivel meg akarnak minket ölni. Megpróbáltam értelmesen beszélni egy ilyen társasággal, és egyszerűen döbbenet az a szellemi nihil, ami ott fogadott. Már egy összetett mondat kifogott rajtuk, és el nem tudom képzelni, hogy mit lehetne kezdeni ilyen emberekkel. És én ugyan ezt a színvonalat vélem felfedezni abban, hogy újra visszahozták a Fideszt, és nem azt amit te látsz benne.
A saját életemről meg ennyit:
444.hu/2014/06/08/tobb-mint-egymillio-magyar-dolgozik-mar-angliaban/
Bár a szám tuti túlzás, de így nem tudom mi lesz itt. Akinek elege van, az lelép, nem marad itt felébredni.

Tyreo 2014.06.08. 13:21:12

@Bereznay: Ja sikerült nem válaszként írnom. Az előző az neked szólt.

Bereznay 2014.06.08. 14:11:57

@Tyreo:

Pontosan tudom miről beszélsz. Azért is írtam ennyit, mert kb. emlékeztem, hogy hogyan álltáll dolgokhoz, és mert tisztában vagyok vele, mennyire segít, ha az ember néha jeleket kap a világból, hogy minden látszat ellenére mégsics egyedül.
A Cemtrall ugyan nem tudom mi, de a jelnséget annál jobban ismerem. Ezek a dolgok is a kollektív pszichózis megnyilvánulásai közé tartoznak.

Nincs értelme megpróbálni eldönteni mi az oka, hogy visszahozták a Fideszt. Egyrészt, mert nyilván nem mindenkinek voltak ugyanzokaz indítékai. Másrészt mert a dolgok egyszerre több síkon történhetnek. Ilyen megközelítésben unagyon jól mefér a te elképzlésed az okról az enyémmel. Én ezt különben sem olyan tudatos döntésként képzelem el, ahogyan beszéltem róla. Az enyém egy fajta leszűrése, párlata annak a folyamatnak ami nagy valószínűséggel egészen más megfogalmazásban a lelkekben zajlott.
Hogy jön a link a saját életedhez? Csatlakozol a millióhoz, vagy akármennyihez?

Mellesleg, de idetartozóan nemrég egy elég irónikus valami történt. Volt egy kisebb dolog ami kiakasztott egy Index cikkben. Erről írtam nekik. Erőteljesebben, mint helyes volt, de ez nem érdekes. Meglepetésemre reagált (a különben föl nem tűntetett) cikkíró. Miután megbeszéltük, amiről szó volt, mondta rájött én írtam a Kibulizottat. Nagyon dícsérte. Elmondta azt is, hogy az, hogy egyetértett vele jelentős szerepet játszott abban, hogy ő is kijött családostul! Nyilván mindenki oda megy és azért ami jó neki, de, hogy nem ezt szerettem volna eredményként látni, az is biztos.

Üdv

Tyreo 2014.06.08. 21:40:02

@Bereznay: Hát felmerült már, hogy csatlakozom. Hisz erkölcsileg vállalható alternatívának ez marad, meg a saját kertbe visszavonulás és reménykedés, hogy az én kertembe nem jönnek be..
Mindenesetre, köszönöm az emlékeztetőt.
süti beállítások módosítása