A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Nyugdíjra van pénz, oktatásra, egészségre nincs

2013.12.03. 10:16 garmr

Jövőre ismét emelkedik a nyugdíj. Nem is lehet másként, hiszen választási év lesz, a nyugdíjasok pedig politika mindenhatói. A három millió magyar nyugdíjas a választásra jogosultak 40%-át teszik ki, ezzel pedig mindenkori királycsinálókként pozíciójuk megingathatatlan a hatalomra ácsingózók szemében. Ez az állapot pedig folyamatosan mérgezi az országot. 

A 2,4%-os nyugdíjemelés jövőre, 80 milliárd forintjába fog kerülni az adófizetőknek. És itt most pedig kifejezetten az adófizetőkön van a hangsúly. Adófizető pedig az a másik 3,1 millió ember aki a versenyszférában dolgozik. Nem, a közalkalmazottak, meg a közmunkások nem adófizetők, ahogy a nyugdíjasok sem, mert ők csak a versenyszféra befizetéseit kapják meg és fizetik vissza újra. A jövő évi nyugdíjemelés így tehát fejenként körülbelül 25000 forintjába fog kerülni a gazdasági szempontból aktív lakosságnak.

Olyan körülmények között történik ráadásul mindez, ahol úgy egyébként meg az egyetemeknek fűtési szünetet kell elrendelniük a megszorítások miatt, a kormány pedig tovább szipolyozza az egyébként is kétségbeejtő helyzetben lévő egészségügyet.

Adófizetőként, két terület állami pénzelését tartom teljes mértékben elfogadhatónak. Az pedig az oktatás és az egészségügy. Minden más másodlagos vagy teljesen felesleges. Amíg azonban a mindenkori hatalom az ország teljesítménye szempontjából inaktív tömegeket támogatja és minél több embert próbál meg szavazat maximalizálási szempontok miatt állami függésben tartani, addig sajnos ez az ország nem fog jutni sehova.

Beteg és ostoba lesz az a társadalom, amelyik hagyja, hogy az egészségügy és az oktatás helyett a passzív lakosságot szponzorálják a befizetett adójából.

Korábbi bejegyzéseink nyugdíj témában:

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és oszd is meg a cikket!

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

382 komment · 1 trackback

Címkék: oktatás populizmus nyugdíj egészségügy kommunizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr735672780

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.12.03. 14:13:08

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lengyel 2013.12.05. 20:03:58

@timargabor: A nyugdíjrendszer nem úgy működik, hogy kirovod a követő generációnak, hogy mennyit fizessen az előzőnek!!!

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.12.05. 20:10:54

@Lengyel: mire vársz választ? Valami hivatkozást adjál már erre? Nem tudom, kitől lested ezt a mesét, de nem volt állami nyugdíjalap.

1997-től dönthettél úgy (sőt a frissen munkaerőpiacra lépőknek ez kötelező volt), hogy a járulékod negyedét magánnyugdíjpénztárba fizeted, cserébe lemondasz a majdani állami nyugdíjad negyedéről. Ezt söpörte be a Fidesz azzal, hogy visszaadta a majdani egynegyedet. Szerintem ez több szempontból hiba (sőt bűn) volt, de túl vagyunk rajta. Az ezzel kapcsolatos indulatokat megértem, de hát persze lehetett jönni tüntetni ellenük, meg nyilatkozni a magánban maradásról, pl. én meg is tettem.

"A befizetés-kifizetés rendszer közgazdasági, pénzügyi megfontolásokból, SEHOGYAN SEM MŰKÖDHET!" - örülök, hogy egyetértünk. Szerintem sem működik, kb. ugyanazért, amit mondtál; megyünk is a falnak. És képzeld el, mégis ilyen rendszert működtetünk évtizedek óta. Nem is tudok olyanra szavazni, aki mást mond, pedig megtenném.

Ugye, ezzel a tudással mennyire más a poszt dallama? :-)

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.12.05. 20:13:29

@Kandeláber: "És mivel a derék garmr (nem germ?)" - sorry bro, de ez nálam megért egy permabant. :-(

megfigyelt 2013.12.05. 20:37:56

@Valóraváltógép: Nagyon sajnálom azokat a becsületes embereket akik saját hibájukon kívül kerültek kilátástalan helyzetbe.Az én sorsomért senkinek nem kell aggódni,valószínű nagyon örülnének az emberek ha hasonló anyagi biztonságuk lenne. Én abban nőttem fel ahol még az EGOIZMUS szinte ismeretlen volt,az általam irányított vállalatnál a portástól a helyettesekig jól fizetett emberek voltak az átlagbérünk 40%-al volt magasabb az országos iparági átlagnál a köze 600 fős cégnél 70%-volt a fizikai dolgozó.Az életem a versenyszférában dolgoztam le,maradjunk az ország gongjainál, ne személyeskedjünk. Sajnálatos módon eltünőben van a középosztály több mint 4,5 millió ember él a létminimum alatt és közel 100 ezer gyermek éhezik az igazságtalan elosztás és adórendszer is közre játszik benne.Amikor elkezdtem dolgozni 1957-ben akkor 18 ledolgozott vagy igazolt munkanap kellett a családi pótlék folyósításához melynek összege azonos volt a segédmunkásnak és a miniszternek,jelenleg a minimálbéres segédmunkás harmadik gyermekére 21 400 ft adójóváírás jár,míg a ROGÁN harmadik gyermekére 100 400 ft. Engem ezek háborítanak fel és aggódom a fiatal generáció kilátástalanságáért. Jól fizető beosztásokba narancsszínű látásmóddal és érdes nyelvvel lehet kerülni,ez látszik is az ország helyzetén.

Makra Péter 2013.12.05. 21:03:11

Majdnem azt írtam, hogy az utóbbi hónapok legkulturáltabb vitája. Az eredő blog nyilvánvalóan provokáció, már holnap jelentkezik néhány párt, akik "megvédenék" a nyugdíjakat. Én inkább megrémülnék a generációk ilyetén szembenállásától. A többi ugyanis talált pénzen megvehető!

Jozsef Andras Kiss 2013.12.06. 06:02:22

@megfigyelt: Pontosan a magánszámla miatt nincs mutyi.Mindenki annyit kap amit százalékban befizet.Nincs is gond itt ,pedig rengeteg öreg van de azért a családokban nem ritka a 3-4 gyerek.Tehát itt nem tolnak bele semmit ,minden igazságosabbak müködik .Ugyan ez az eü ellátás is.Ha egy külföldi megsérül és nincs fizetve a betegbiztositása ,akkor kitoloncolja !Hollandot meg halálra bünteti.Magyarországon meg a cigányok ( 95 % munkát sosem látott és nem is fog ) minden orvosi ellátásra jogosult kis családjával együtt.Na itt még családi pótlékra sem ha nem dolgozik .

Lengyel 2013.12.06. 08:37:06

@timargabor: Az ajánlott oldalon több súlyos hiba van.
'Megfigyelhető ugyanis a népesség elöregedése, a várható élettartam növekedése, tehát az egyre kevesebb aktív dolgozó befizetéseiből kell kifizetni az egyre több nyugdíjas korú járadékát. Erre a problémára a következő megoldások léteznek: növelik a dolgozóktól levont járulékot, emelik a nyugdíjkorhatárt, csökkentik a nyugdíj mértékét. Jelenleg annak, aki csak az állami nyugdíjrendszerben van, bruttó bérének 9,5%-át kell befizetnie tb-járulékként. '

A népesség elöregedése NEM PROBLÉMA.
Egy adott népesség egy adott, és arányos nyugdíj alapot, tőkefedezeti rendszert lehetővé tévő pénzmennyiséget halmoz fel, ha hagyják.

A követő generációt el kell választani az előzőtől amelyik 100 %-ban dolgozott, a munkanélküliséget csak elrettentő példaként ismerte a szocpol tantárgyból.

Az előző /ma nyugdíjas/ generáció tőkefedezeti rendszeréből kivont tőkét AZONNAL VISSZA KELL PÓTOLNI, és nem stadionokra villamosokra, jégcsarnokokra, városligeti díszkő burkolásokra kell költeni!

Amíg pedig a követő generáció befizetései az előző generáció nyugdíját biztosítják, azt nem szabad magánpénztárakba engedni! Különösen nem szabad annak bármely részét, vagy egészét stadionépítésre, és adósságtörlesztésre fordítani, ugyanis az a pénz a nyugdíjrendszer tőkefedezete, és nem a politika játékszere!

Lengyel 2013.12.06. 08:52:10

Hogyan kell helyesen értelmezni a nyugdíjcsökkentésre vonatkozó javaslatokat?

A nyugdíj rendszer kizárólag tőkefedezettel valósítható meg, a generációk hullámzó számossága miatt.

Ezért a követő generáció járulékbefizetési 'terheit' csökkenteni nem lehet, de a 42 év múlva számukra kifizetendő nyugdíj mértékét csökkenteni, vagy a csökkentést ígérgetni lehet.

Az első munkanapon kell a munkába-állóval közölni, hogy mennyit kell befizetnie, hogy megkapja az általa óhajtott kifizetést az első nyugdíjas hónapjában.

A mai nyugdíjasokkal ez már megtörtént, náluk törvényes módosításra nincs semmilyen lehetőség.

3 millió nyugdíjas olyan pert akaszthat a kormány nyakába, amelyben a kártérítés összege még az offshore lovagok vagyonkáját is elviheti, azt a vagyont, amely nemzeti vagyon volt, s amely bőven fedezhetné az elrekvirált nyugdíj alapokat.

Valóraváltógép 2013.12.06. 10:04:39

@megfigyelt: " Sajnálatos módon eltünőben van a középosztály több mint 4,5 millió ember él a létminimum alatt és közel 100 ezer gyermek éhezik az igazságtalan elosztás és adórendszer is közre játszik benne."

Meg az anyád picsája, már ne haragudj. Nem kell minden marhaságot elhinni. :))

Te meg egy gyerektől sajnálod a pénzt? Na szép vagy.

Valóraváltógép 2013.12.06. 10:13:09

@Lengyel: A magadfajta okos megmondóemberek meg olvassanak néha gazdasági elemzéseket, hátha akkor rájönnek, minek építenek lassan több stadiont, mint plázát.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.12.06. 10:16:43

@Valóraváltógép: mintha épp azt mondta volna, hogy sajnálja a 100 ezer éhező gyereket. Látatlanban több jóindulatot tételezzünk fel a másikról, akkor a vita is jobb lesz, meg az élet is.

@Lengyel: "3 millió nyugdíjas olyan pert akaszthat a kormány nyakába" - ezt én is megnézném, és erkölcsi alapon igazuk is lenne. Jogilag sajnos nem: mind a 3 millió megtehette volna, hogy nemet mond a saját nyugdíjpénzének államosítására, megvolt rá a lehetőségük. Nem néztek utána a helyzetnek úgy, ahogy Te most láthatóan megtetted.

Valóraváltógép 2013.12.06. 10:26:39

@timargabor: Sajnos pontosan az élet minősége eredményezi, hogy úgy állok a megfigyelt félékhez, ahogy. Van egy népréteg, ami az ellenzéki hisztérikaretorikát nyomja (a szegény jogfosztott buzik maradtak csak ki belőle, biztos véletlenül), meg hogy a fidesz a benne lévőkkel egyetemben, maga az antikrisztus.
Nem szeretem az ilyesmit, ott voltak 8 évig, mit csináltak? Semmit nem csináltak. Most előrelépünk? Előrelépünk. Azoknak az embereknek, akik tesznek magukért és az országért javul az élete? Javul. A cigányoknak meg az ingyenélőknek romlik? Talán, de kit érdekel. Jah a kormányt igen, mert rengeteget tesz értük is, csak éppen egyszerűbb ajvékolni, mint élni ezekkel a lehetőségekkel.

Ennek a jóembernek itt még anyagi gondjai sincsenek, de ugyanúgy kéjeleg a hülyeségben. Pedig egy exvállalatigazgatónak akkor is több esze kéne hogy legyen, ha már kicsit demens.

Lengyel 2013.12.06. 11:14:46

@Valóraváltógép: Az értékrended nem korrekt?!.

Az alábbi prioritást érzem korrektnek:

Nyugdíj, egészségügy, oktatás, .............. stadion, a futballhuligánoknak, és 1 valódi futballistának, a nagyvezír falujában a háza mellett.

bz249 2013.12.06. 11:16:07

@Lengyel: termeszetesen lehetseges a jovonek penzt felhalmozni. Mondjuk a tokefedezeti rendszer kifizeti ezt a bankot (szep nagy szam van rajta)

www.tomchao.com/eu/hung1fx.jpg

Mennyit is er ez? Annyit amennyi arura/szolgaltatasra be lehet cserelni... a fentebbi banko eseteben ez pont nulla volt. Ugyanis a vegen akarhogy ugyeskedunk az lesz, hogy annyit lehet elosztani, amennyit az aktiv generacio megtermelt (+/- a tokearamlas, de ezt most hanyagoljuk el)

Lengyel 2013.12.06. 11:16:40

@timargabor:

Az áldozat jogilag megtehetné, hogy tiltakozik, a gyilkos mégis megöli... Oszt jónapot!

Ne írj kérlek több böszmeséget!

Valóraváltógép 2013.12.06. 11:27:02

@Lengyel: Te ezt érzed korrektnek, én nem. A nyugdíj semmiképpen sem áll elől.
Az oktatás állhatna, de a magyar viszonyokat ismerve, és naponta nézve az oktatás cuki kis produktumait, azt mondom, hogy inkább hagyjuk ki. Vagy vissza bele a nádpálcát, és amelyik tanár nem töri el félév végére, attól vonjunk le fizetést.

Az egészségügy pocsékol. Már jóval kevesebb van neki, mint amikor ezt Mikola először ki merte mondani, de még mindig. Azon kívül korruptak és lopnak. Tőled, tőlem, mindenkitől.
Oda a pellengért kellene visszahozni.

Lengyel 2013.12.06. 11:30:59

@bz249:
A vagyont a nyugdíj alap ingatlanban, aranyban tarthatja, nem az IMF által inflált, és nyomtatott milpengőben. OK? ..Ha azonban az üdülőket nyaralókat fürdőket szállodákat az éppen uralkodó politikusok 1 Ft névértéken 'megveszik', akkor a kiss-félék jöhetnek az náci és maffiózó okosságaikkal.

Az elmúlt években a mai nyugdíjas generációt súlyos pénzügyi kár érte, amiért KÁRPÓTLÁS ÉS FELELŐSSÉGRE VONÁS JÁR. EZT MAJD A KÖVETŐ GENERÁCIÓ IS KÖVETELJE, mert vele is ez történt, történik.

Timargabornak ez most tetszeni fog.?

Lengyel 2013.12.06. 11:37:30

@Valóraváltógép:

Az ember egyes számú kötelessége a szüleiről való gondoskodás, a mai nyugdíjasok kötelessége volt az öngondoskodást, és gondoskodnak a munkanélküli gyerekeikről, és az éhező unokáikról, emellett persze újjáépítették az országot, és felneveltek egy olyan generációt, amelynek egyes tagjai, úgy érzik, a nyugdíjasok koloncok, és takarodjanak a temetőbe.

Az oktatásra nem kell pénz, mert önköltségessé tették az amúgy is külföldre űzött fiatalok tanulását.

Az egészségügyben azért nincs pénz, mert a szoclib és fidesz kormányok kivonták a pénzt, ami meg volt abból széfeket vettek.... stb.

Ezért továbbra is úgy gondolom, hogy a nyugdíj változatlan de a megállapításkori rendszeres emeléssel megvalósított kifizetése az első helyen áll.

Valóraváltógép 2013.12.06. 11:49:28

@Lengyel: "Az oktatásra nem kell pénz, mert önköltségessé tették az amúgy is külföldre űzött fiatalok tanulását. "

Külföldre ŰZÖTT? Azokra a kis tetvekre gondolsz, akikre milliárdokat költöttünk, aztán elhúzták a belüket innen, a milliárdjainkkal együtt?
Mondjuk főleg a selejtje ment, a többi meg visszajött, szóval akár pozitív folyamatként is értelmezhető a dolog.

Azért nem kell bele több pénz, mert a szülők tevékenységét nem tudja pótolni az oktatás. Az hogy a kislányok kiskurvák és minden második szavuk a "fasz" vagy a "geci", 13 éves korukra többen jártak bennük mint a városligetben, a kisfiúk pedig úgy néznek ki mint a kislányok, nem az iskola dolga helyretenni.

"Az egészségügyben azért nincs pénz, mert a szoclib és fidesz kormányok kivonták a pénzt, ami meg volt abból széfeket vettek.... stb."

Nem, ez inkább arról szól, hogy a dolgozók lopnak.

"Ezért továbbra is úgy gondolom, hogy a nyugdíj változatlan de a megállapításkori rendszeres emeléssel megvalósított kifizetése az első helyen áll."

Én nem. Ha a gazdasági oldalát nézed, akkor a befizetéseik visszafolyósítása és/vagy az érdemeik elismerése. Ha a morálisat, akkor valóban felépítették az országot, és ők hozták össze az utolsó, valamire még jó generációt... ezért cserébe megérdemlik, hogy biztonságban és viszonylagos jólétben éljenek, amíg még bírnak. Mondjuk egy normális átlagszínvonalon.

Lengyel 2013.12.06. 11:50:33

Talán érdemes kiszámolni, hogy mennyi pénzt kellene kb. visszapótolni, amit eddig kivontak a rendszerből:

Egyszerű a számítás / 2 M nyugdíjasra átlagbefizetésekre vonatkoztatva/ - idézet:

'2 000 000 * 117 000 000 = 234 000 000 000 000 Ft.

A GDP 23 340 000 000 000 forintot tett ki 2013 első negyedévének végén.

Ez durván 10-szeres GDP! Hol a pénz?????'

Lengyel 2013.12.06. 11:52:40

@Valóraváltógép:

Te a luxusnyugdíjakat kifogásolod. Azokat én is. A többivel nem értek egyet.

Valóraváltógép 2013.12.06. 11:56:48

@Lengyel: Szerinted honnantól számít luxusnak? :)
Szerintem olyan 180-tól felfelé.

Lengyel 2013.12.06. 12:00:11

@Valóraváltógép:

'Külföldre ŰZÖTT? Azokra a kis tetvekre gondolsz, akikre milliárdokat költöttünk, aztán elhúzták a belüket innen, a milliárdjainkkal együtt?
Mondjuk főleg a selejtje ment, a többi meg visszajött, szóval akár pozitív folyamatként is értelmezhető a dolog.'

Akik most kimentek, azokra már nemigen költöttünk, de mivel kimentek nem is kellet rájuk költenünk, és majd orvos nélkül, mentő nélkül döglünk meg a XXI. században... Azért mentek ki, mert éhbérért dolgoztatják őket, azért, hogy kimenjenek. Ha ugyanis itthon maradnak sokkal több nyugdíjat kell kifizetni. Az egészséges nyugdíjas ugyanis jobban viszi a maffiának szánt pénzt, mint a halott.

'Azért nem kell bele több pénz, mert a szülők tevékenységét nem tudja pótolni az oktatás. Az hogy a kislányok kiskurvák és minden második szavuk a "fasz" vagy a "geci", 13 éves korukra többen jártak bennük mint a városligetben, a kisfiúk pedig úgy néznek ki mint a kislányok, nem az iskola dolga helyretenni.'

Az Internet valóban terjeszti a pornót, de annak nincs sok köze a fentiekhez. A társadalom szét van verve. Régen, ha egy magyar nem ment el a népgyűlésre, ökörfogat után kötötték, és a rajta lévő szalmát meggyújtották. Addig hagyták rohanni a fogatot, amíg a képviselő mög nem hótt. Nézed a parlamenti közvetítéseket? Láttad a keresztény alkoholistát? Milyen büntetést kapott?

megfigyelt 2013.12.06. 12:00:35

@Valóraváltógép:
Figyeljen SZERENCSÉTLEN.!!
Nem tegeződök hülyékkel. A beírásaimból ÉPESZŰ ember nem azt olvassa ki,hogy a nyugdíjakat keveslem és nem azt ,hogy a gyerekesektől sajnálom a pénzt.Amikor szemben állítom a 113 013 ft os átlag öregségi nyugdíjasok megélhetést a két átlagkeresetet kereső kétgyermekes család adójóváírással növelt 85 560 ft os egy főre jutó nettójával abból nagyon HÜLYÉNEK kell lenni hogy valaki azt a következtetést vonja le,hogy a gyerekesektől sajnálom a pénzt.Van aki azt sem érti félre ,hogy a bruttó 98 000 ft os harmadik gyerek miért kap 21 400 ft-ot szemben a ROGÁN harmadik gyermekének a 100 400 ft -al szemben. Aki a Magyar vidéket ismeri az Északmagyarország-i, D-éldunántuli ,békés megyei, szegyénységet nem vonja kétségbe. Egyébként a statisztikába a szegénységet nem eltúlozzák hanem szépítik,úgy mint a munkanélküliséget.A 65 éven felüli utazási költség szemben állítása a gyermekek utazási költségével szintén nem arra enged következtetni,hogy a gyermekektől sajnálnám a pénzt.

Lengyel 2013.12.06. 12:01:25

@Valóraváltógép:
Az régen volt. Az egy középszint alja ma már.

bz249 2013.12.06. 12:01:54

@Lengyel: aztan mennyit er az az udulo ahova nem jar senki (vagy csak nyugdijasok) mennyit ernek Detroit belvarosanak az ingatlanjai... stb?

Az a nagy budos helyzet, hogyha sokan dolgoznak nagy hozzaadott erteku munkat vegezve, akkor kb. mindegy milyen modon szamitjak a nyugdijakat, mert ugyis lesz ra. Ha meg nem, akkoris, mert nincs valodi vagyon az orszagban, a kulfoldon levot meg majd elveszi az aki akarja, mert egy gyenge allam gyenge nyugdijbiztositoja ugy se tudja megtartani.

Valóraváltógép 2013.12.06. 12:06:52

@Lengyel: Szerintem ennyiből normálisan meg lehet élni. Nem luxusszínvonalon, de nem azt nézed, hogy mi mennyibe kerül, és jut szórakozásra, nyaralásra, stb.
Ennek csak akkor mennék felé, ha az aktív korúak fizetésének a legalja is itt lenne.

@megfigyelt: Jóember, én nem a kend' hülyegyereke vagyok, akivel szemben akármit megengedhet magának... a demenciát is elég rosszul tűröm ha átmegy agresszióba, szóval disztingváljon.

Valóraváltógép 2013.12.06. 12:09:02

@megfigyelt: ... Rogán gyereke azért kap annyit, mert ő Rogán gyereke, te meg csak egy vén marha vagy, aki valaha talán valaki volt, de ez elmúlt. Örülj neki, hogy jól éltél, annak is, hogy most is, és legyél hálás érte. Ne azt lesd, hogy másoknak mijük van, te trottyos vén keselyű.

@Valóraváltógép: *fölé

Valóraváltógép 2013.12.06. 12:17:06

@Lengyel: Tulajdonképpen ha jól meggondolom, idegesítenek a nyugdíjasok. Nagyon látványosan bomlik az agyuk, és ez nem csak a külsejükön látszik meg. Kivétel is csak a többihez képest van...

Szerinted hol van az a határ, amíg illő tisztelettel kell hozzájuk viszonyulni, és amin túl az ő érdekükben is érdemes ezen túllépni?

Lengyel 2013.12.06. 12:40:52

@bz249:
Az üdülőket működtetni kell! A nyugdíjasnak ingyen, merthogy az övé, a dolgozónak térítésesen, mert majd nyugdíjas korában lesz csak az övé.

Úgy lehet a nyugdíjas üdülőket elnépteleníteni, ha egy éjszakára a minimálnyugdíj összegéért adja ki az aki 1 Ft-ért megvette=elorozta. OK?

Lengyel 2013.12.06. 12:43:05

@Valóraváltógép:

A fizetéseket ma már a tőkés, és a nagyvezír állapítja meg. hol van már a szabhad verseny??

Lengyel 2013.12.06. 12:47:02

@Valóraváltógép:

A határ ott van, ahol egyébként a tisztességé.

A nyugdíjaktól a mai maffiának: "El a kezekkel van!"

Nem tartozik a népjóléti vagy szociális problémák közé a nyugdíjasok folyamatos szekálása, fenyegetése. A mai generációnak azzal kellene foglalkoznia, hogy hogyan adjon többet a szüleinek, a szűkös járandóságon felül, s nem azzal, hogy hogyan vegyen el minél többet tőlük. Ma DEMOKRÁCIA VAN, NEM NÁCIZMUS. Elvileg...

Lengyel 2013.12.06. 12:48:14

@Valóraváltógép:

Engem is idegesítenek azok a pártok, amelyek a mai fiatalokat nácikká nevelték.

bz249 2013.12.06. 12:53:08

@Lengyel: zsir... egy ehhez hasonlo nyugdijmodellt mukodtett mondjuk a General Motors.

Honnan lesz az udulonek bevetele a modellben, ha a nyugdijas ingyen megy. Dolgozobol meg egyre kevesebb van?

Lengyel 2013.12.06. 13:19:05

@Valóraváltógép:

Pár információ:

"A létminimum összege minden évben változik. Várhatóan a létminimum 2013 évre kivetítve 92-93 ezer Ft lesz - ez 2014-ben csak egy kicsit lehet magasabb. Ez az összeg önmagában nem tűnik túlzottan magasnak, de abban az esetben, ha kiszámoljuk, hogy egy átlag család esetén mekkora jövedelemre lenne szükség ennek elérésére, már nem ilyen rózsás a helyzet. A valóság az, hogy közel 4 millió ember él ma Magyarországon a létminimum szintje alatt. Ez az óriási szám annak ellenére lett ekkora, hogy nem egyszerűen be lett szorozva a létminimum összege a család létszámával, hanem egy erre a célra kifejlesztett fogyasztásiegység-kulcsszámokat használtak pontosság érdekében. Ez azt jelenti, hogy az első felnőtt családtag értéke 1, a többi felnőtté 0,75, az első 14 év alatti gyermeké 0,65, a másodiké, 0,5, a harmadiké és minden továbbié 0,4.

A létminimum egy olyan statisztikai szám, amely hűen mutatja a gazdaság helyzetét egy országban. A cél az kell, hogy legyen a mindenkori kormány előtt, hogy minimálisan a létminimum elérését biztosítsák a családoknak, mert mindenkinek joga van az emberi életre.

A problémát az okozza, hogy a minimálbér és a létminimum összege egyre távolabb kerül egymástól, ami mindenképpen negatív jelenség. A minimálbér 2013-ban 98 ezer Ft, aminek a nettója ugyanakkor nem több mint 64.190 Ft. Máris láthatóvá válik a különbség nagysága a 93 ezer Ft-os létminimum és az alig több mint 64 ezer Ft-os minimálbér között. A tapasztalat az, hogy a minimálbér alapvetően kevés egy család eltartásához, és szükségszerű, hogy annak nettó összege a lehető leggyorsabban elérje a létminimum összegét. Természetesen tovább rontja a képet a nagymértékű munkanélküliség is."

"Költségtérítés: 26,8 millióval a toplista élén egy fideszes képviselő

Több költségtérítést markoltak fel a képviselők már ebben a parlamenti ciklusban, mint az azt megelőző négy évben – írja a Blikk, mely szerint a toplista vezetője a fideszes Hörcsik Richárd 2010 májusa óta bruttó 26,8 millió forintot kapott. 2006 és 2010 között is ő járt a legjobban, akkor 24,8 millió vándorolt a zsebébe."

Lengyel 2013.12.06. 13:39:02

Az öregségi nyugdíj legkisebb összege időszakonként.

Időszak Összeg

2013. január 1. 28.500
2012. január 1. 28.500
2011. január 1. 28.500
2010. január 1. 28.500
2009. január 1. 28.500
2008. január 1. 28.500

Igen?! Hallgatom...

Lengyel 2013.12.06. 13:47:29

@bz249:

Akinek kevesebbje van az nem megy sajnos.

Akié a vagyon az meg had menjen már!

Gazdag külföldi turisták mehetnek.

Az új külhoni, testvéreink a magyar állampolgárok örömmel jönnének olcsó üdülőhelyekre.

Az izraeli nemzetiségi barátaink is jönnének. Már két kémrepülővel berepültek, és felmérték Gárdony környékét is... Tetszett nekik, a rossznyelvek szerint..

Lengyel 2013.12.06. 13:49:44

@Valóraváltógép:

A megmondóemberek a Parlamentben ülnek és nagy pénzekért, melyeket a nyugdíj alapból rekviráltak, megmondják, BEORDÍTJÁK, hogy mire KÖTELEZŐ szavazni.
Nem értem, hogy mért nem CSAK A MEGMONDÓEMBEREKET fizetjük? Ötlet?

Valóraváltógép 2013.12.06. 14:23:59

@Lengyel: Ilyen pártok nincsenek. Hogy sajnos vagy hálaistennek, az mindenki döntse el maga. De ha te a Blikkből informálódsz, az sok mindent megmagyaráz.

Próbálj ki valami hitelesebb forrást is.

A létminimumnak semmi köze a valós életminőséghez. Van akinek a létéhez szüksége van havi 30 ezerre hogy piát, meg 40-re bagóra.
A létminimum értelmében nem ő a mocskos alkoholista szemetesláda, hanem a szegény nyomorgó honpolgár.

Lengyel 2013.12.06. 14:34:46

@Valóraváltógép:

Nem sikerül a LÉNYEGET elkapnod.

Nem a blikkből informálódom, és kérlek ne mondd meg, hogy szerinted honnan vannak az információim!!!! Blikket SOHA sem olvasok, mint te!

Valóraváltógép 2013.12.06. 14:41:16

@Lengyel: A lényeg az, hogy az agyadra ment az ellenzéki propaganda. Remélem majd meggyógyulsz. Vagy meggónyulsz.

Lengyel 2013.12.06. 14:41:52

@Valóraváltógép:

A cigányok azért süllyedtek le a mai színvonalra, mert soha sem kapnak, senkitől munkát. Én nem vagyok cigánygyűlölő rasszista, ezért nem is értem a hozzászólásodat.

Hogyan kell elválasztani az egész életében minimálbéren foglalkoztatott tanárnénit, a 13 gyerekes megélhetési cigánytól?

Gondolom te nemigen törődsz ezzel.?

Lengyel 2013.12.06. 14:43:00

@Valóraváltógép:

Nincs semmiféle propaganda. Igazság, jóérzés, becsület van. Ezekről hallottál valamit?

Valóraváltógép 2013.12.06. 14:43:43

@Lengyel: Igazságnak meg jóérzéshez a libsiknek nincs köze. Becsülethez még annyi sem.

Lengyel 2013.12.06. 14:45:35

@Valóraváltógép:

Megtudhatjuk, hogy ki fizet, és mennyit kapsz? Kommentenként fizetnek, vagy napi elszámolásban?

Lengyel 2013.12.06. 14:49:20

@Valóraváltógép:

Nekem az agyamra ment a nagyvezír rezsicsökkentési p(r)ogromja, tudod az, amelytől te normálisnak és bo(u)ldognak érzed magad. :)

Lengyel 2013.12.06. 14:51:28

@Valóraváltógép:

Ki beszél libsikről? CSAK TE. Én csak múltbéli páncélszekrény beszerzés vonatkozásában érintettem őkegyelmüket.

Valóraváltógép 2013.12.06. 15:29:57

@Lengyel: Senki sajnos, de ha tudod hogy ki intézi ezt, érdekelne az elérhetősége... a magadfajtákkal tényleg elég fárasztó huzakodni, szóval igazán megérdemelnék érte némi honoráriumot. :)

Lengyel 2013.12.06. 15:50:26

"elég fárasztó huzakodni"

Srófolod a honort? :) Hajrá Magyarország! :)

Lengyel 2013.12.06. 16:09:03

Hírek:

Elviszik a pénzüket az árupiaci befektetők
Az összes eszközosztály közül az árupiaci termékek voltak a legrosszabbul teljesítők az elmúlt két évben.

Itt az újabb adócsomag

A stadionok látogatását segítené a kormány.

Lecserélik a kormányzati vezetők autóit
Lecserélhetik a kormányzati vezetők autóit, a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság 25 felső-közép és további két alsó-közép kategóriás jármű szállítására írt ki közbeszerzést. A KEF jelenlegi flottájából 42 felső-közép kategóriás autó érett meg már a cserére, ezek VW Passat, Audi A6 és Ford Mondeo gyártmányok.

Özönlenek a használt autók Magyarországra
Az idén meghaladhatja a 13 évet a hazai személyautópark átlagéletkora.

Lengyel 2013.12.06. 16:11:45

www.napi.hu/ingatlan/milliardokbol_epitik_budapest_uj_latvanyossagat_a_gellert_hegyen.571004.html

Honnan a négymilliárd mobilizálható pénz? Ja persze. Becsületes munkából szerezve, adózva, mint a többi 500... :)

Lengyel 2013.12.06. 16:19:08

'Lecserélik a kormányzati vezetők autóit'

Le is kell cserélni. Közpénzből, mert nem telik 2-3 HAVI millióból.

A képviselők, és kormányzati emberek javadalmazását népszavazással, vagy népképviselettel, pl. évente kisorsolt 1000 ember szavazatával kellene meghatározni az elmúlt évi teljesítmény alapján. A fő mérce az életszínvonal javítása lehetne. Romló életszínvonal visszafizetést kellene eredményezzen, egy normális demokráciában.

Lengyel 2013.12.06. 16:20:13

@Lengyel:

Javítás:

Le is kell cserélni. Közpénzből, mert nem telik HAVI 2-3 millióból.

megfigyelt 2013.12.06. 16:32:22

@Valóraváltógép: Sajnálom ,hogy szövegértelmezési zavarban van és a leírtakat nem tudja helyén kezelni. Az általam leírtak a sajnálatos valóságot tükrözik számokkal alá támasztva,én nem érzelemből teszek bírálatot a mindenkori visszásságok miatt.Azt írja ÖN ,hogy nem az én gyerekem, nagyon tudnám restelni ha a három gyerekem valamelyike hasonló felfogású TAHÓ lenne és a szociális érzékenységük az ÖNéhez hasonló 0-lenne.Csak ismételni tudom ,hogy a jelenlegi aránytalanságot-igazságtalanságot nem acunami hozta ,hanem az EGOISTA,SENKIHÁZI politikusok. Azt is csodálom ,hogy a harmadik gyerek többlet pénzét reálisnak tartja . Az meg felháborító hogy azzal vádol ,hogy valakinek a vagyonára kiváncsi vagyok.Roppant tudna ÖN örűlni ha megéli azt kort amit eddig megéltem és az emlékező tehetsége még felére működik. Jelenleg sem tudja mit firkál,fogalma sincs mi okozta a jelenlegi káoszt,az meg nem is sejti,hogy a 2014-es választások után mekkora változásokra kényszerűl a FIDESZ. Rajtam kívűl mások is felhívták a figyelmét a tévedésire, vannak itt akik tényeket jól látva próbálják meggyőzni,hogy ne firkáljon HÜLYESÉGET.

Lengyel 2013.12.06. 16:42:55

@megfigyelt: A szívem kicsit felmelegedett.. :)

Lengyel 2013.12.06. 16:47:53

@Valóraváltógép:

Várnám a rosszalásodat, a megmondóemberek parlamenti tevékenysége kapcsán. Helyesled, ellenzed? Vallj színt!

1. Megengedhető-e, hogy a frakcióvezető a nagyvezír utasítására megparancsolja, hogy a választók képviselete helyett a párvezír egyéni érdekét képviseljék, rabszolgává alacsonyítva magukat, és az általuk képviselteket.

2. Az miért is demokrácia, hogy 4 évente válthatunk elnyomót?

Valóraváltógép 2013.12.06. 16:49:33

@megfigyelt: Arra tanítottad a 3 kölykeidet, hogy ne tisztelje az országért dolgozó vezetőit? No szép... belétek is kár volt a családtámogatás.

Valóraváltógép 2013.12.06. 16:51:22

@Lengyel: A demokrácia szükséges. Nektek, elsősorban. Ha ti váltani akartok, váltás lesz. Addig meg az lesz, ami van.
Hála istennek.

Lengyel 2013.12.06. 16:54:00

@Valóraváltógép:

Ki az a ti? Mi, nélküled? Nem nagy veszteség. A demokrácia neked nem szükséges? Te egy gép vagy? Fizetett nyerőgép?

Valóraváltógép 2013.12.06. 17:30:15

@Lengyel: Amit itt demokráciának neveznek, és főleg a csürhe hőzöngéséből áll, az nem, nekem nem fontos.

Lengyel 2013.12.06. 17:33:09

@Valóraváltógép: Kezded kimutatni a fogad fehérét.

A 'csürhe' azt kéri: szerezz jellemet, becsületet!
Nehéz lesz, de nem lehetetlen.

Lengyel 2013.12.06. 17:38:57

@Valóraváltógép:

Mutasd be a demokrácia elvárt ismérveit! Mondd el, hogy miért nem egyeznek azok a csürhe hőzöngésével.
Mondd el, hogy a köztársasági elnök miért nem a te elveidet favorizálja!

'Magyarország államfője a köztársasági elnök, akit az Országgyűlés választ meg 5 évre. Leginkább reprezentatív funkciót tölt be, ő fejezi ki a nemzet egységét, valamint ő hivatott őrködni az államszervezet demokratikus működése felett[23]. A köztársasági elnök a Magyar Honvédség főparancsnoka. Ő javasolja a miniszterelnököt, és nevezi ki a minisztereket.'

Lengyel 2013.12.06. 18:05:45

Állítólag 320 milliót fizetett VL a rendőröknek, hogy ne ellenőrizzenek.
Mennyi nyugdíjra lett volna ez elég? Hány életet menthetett volna meg? ..És az 1700 milliárd?

Valóraváltógép 2013.12.06. 18:35:01

@Lengyel: Neked komoly szövegértési problémáid vannak. :) Ezen kívül ahogy elnézlek, valamivel több szót ismersz, mint fogalmat. Javaslom, hogy művelődj.

A köztársasági elnököt meg kérlek ne keverd bele a spekulatív fröcsögésedbe. :)

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.12.06. 18:43:06

@Lengyel: "Az elmúlt években a mai nyugdíjas generációt súlyos pénzügyi kár érte, amiért KÁRPÓTLÁS ÉS FELELŐSSÉGRE VONÁS JÁR. EZT MAJD A KÖVETŐ GENERÁCIÓ IS KÖVETELJE, mert vele is ez történt, történik.

Timargabornak ez most tetszeni fog.? "

Mégis ki kárpótoljon? Akik már elhunytak, vagy kire gondolsz? Mert a többieket mind megemlítetted mint kárpótlandókat.

Én máshogy fogalmaznék. A mai nyugdíjas generáció nagyobb adóssággal adja tovább az országot, mint ahogy átvette, és nem reprodukálta saját magát (kevés gyerek).

A ma aktív generáció ugyanezt teszi.

Pilótajáték.

Az meg hogy szokott végződni?

Nem magyar sajátosság ám ez, legfeljebb a mértéke. Ahol 4 év a választási ciklus, az átlag politikus mindig tovább fogja hessegetni ezt a problémát, különben tutira bukik. Nézzük végig a kommentek többségét, és látni fogjuk, hogy ebbe tényleg belebuknának.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.12.06. 19:00:53

@Lengyel: látom, Write Only Memory módban működsz. Megkapták az nyugdíjasok nyugdíjként.

@Valóraváltógép: nem jó. azt veted a szemére (úriemberekhez korántsem méltó módon), hogy nem szolidáris a szegény gyerekekkel, és mikor azt mondom, hogy pont azt írta, hogy az, tehát ezért ne utáld, erre az a válaszod, hogy igazából azért rühelled, mert kritikus véleményt fogalmaz meg (pl. a kormányról). Ez így nem vita, hanem csapkodás. Kár.

Lengyel 2013.12.06. 19:06:21

@timargabor: 'Mégis ki kárpótoljon?'

Aki elorozta a pénzt. Az 1 Ft névértéken, megszerzett vagyonelemeket eltulajdonító tolvajokat kell elszámoltatni. A nemzeti vagyon rám eső részét kérném szépen kamatos kamatokkal, gondolom ebben nincs vita.?

Lengyel 2013.12.06. 19:07:38

@timargabor:
Megkérnélek, hogy a témával foglalkozz, ne a személyemmel! Én se foglalkozom alávalóságoddal.

Lengyel 2013.12.06. 19:13:33

@timargabor:

'A mai nyugdíjas generáció nagyobb adóssággal adja tovább az országot, mint ahogy átvette, és nem reprodukálta saját magát (kevés gyerek).'

A mai nyugdíjas generációnak 2 millió dollár volt az adóssága, amit nem a nyugdíjasok okoztak. Ez érthető?

Ez sokkal kisebb, mint amit a rendszerváltás óta a maffiapártok okoztak, a bevezetett munkanélküliség és az állammaffia következményeképpen.

Abszolút hozzá nem értésedet bemutattad azzal, hogy a reprodukciót emlegeted.

Mért nem érted meg a nyugdíjrendszer itt részletesen ismertetett rendszerét? Magas?
A nyugdíj rendszer az egyes generációk önálló rendszere, semmi köze más generációkéhoz.
Próbáld elkapni ezt! Sikerülhet.

Lengyel 2013.12.06. 19:15:31

@Valóraváltógép:

A konkrét felvetésekre eddig sohase válaszoltál. Ez miből adódik? jellemedből?

Valóraváltógép 2013.12.06. 19:15:43

@timargabor: Olvasd el újra a hozzászólását. Neki nem azzal van problémája, hogy egy gyerek (egy akármilyen gyerek) kap ennyit, hanem azzal, hogy ezt pont Rogán gyereke kapja meg. :)

" erre az a válaszod, hogy igazából azért rühelled, mert kritikus véleményt fogalmaz meg (pl. a kormányról)."

Én ilyet hol írtam? Azt írtam, hogy ami valós eredmény, és a többség számára (itt a dolgozó többségre gondolok) az, azt ismerjük már el, csókolom.

A kormányt lehet kritizálni, kell is, szokták is. Csak hülyeségekkel, és azzal, hogy "valami jó, de ha fideszes is kap belőle, akkor már nem jó", ez így röhejes, bocsáss meg. :)

Lengyel 2013.12.06. 19:17:07

@timargabor:

'A ma aktív generáció ugyanezt teszi.'

Persze. Önként felajánlották, hogy a megtakarított 3000 milliárd forintjukat odaadják az udvari beszállítóknak. Hát persze, tudjuk..

Lengyel 2013.12.06. 19:18:59

@Valóraváltógép:

"Mutasd be a demokrácia elvárt ismérveit! Mondd el, hogy miért nem egyeznek azok a csürhe hőzöngésével.
Mondd el, hogy a köztársasági elnök miért nem a te elveidet favorizálja!"

Nem érted a kérdést????

Valóraváltógép 2013.12.06. 19:24:14

@Lengyel: Ne csörömpölj öcsipók. Az van, hogy elvesztettem irántad az érdeklődésemet. Trollkodj másnak.

@timargabor: Igazán benyomhatnál ide egy szűrés gombot.

megfigyelt 2013.12.06. 19:51:06

@Valóraváltógép: SZERENCSÉTLEN flótás .Az én gyermekeim jól nevelt,megbecsült emberek és reálisan tudják értékelni a szomorú valóságot. Amikor a jelenlegi RABLÓBANDA bevezette az egykulcsost a közgazdász fiam azt mondta "Nem jön rosszul a 150 000 ft -os nettó bértöbblet,de sír a lelkem hogy azoktól veszik el akiknek most is kevés." Koromnál fogva már a harmadik DIKTATÚRÁBAN élek , első volt a Rákosi-féle kemény diktatúra, második a Kádár féle laza diktatúra,a jelenlegi 2/3-os diktatúra a harmadik. Bizonyíték az a kormánypárti képviselő akinek van bátorsága az ellenvéleményét a FHÜRER véleményével szemben elmondani arra a FIDESZ 250 000 ft büntetést kiszab ,mint tette azt a volt helyettes államtitkárral,Ángyán képviselővel. Az ilyen szemétséget kellene nekem tiszteletbe tartani ,ez nem demokrácia,itt a miniszterelnök megmondja azt a frakciónak amit Simicskával megbeszélt,a frakció megmondja a kormánypárti képviselőknek miként szavazzanak. Ezek a saját pecsényéjüket sütögetik ezt kellene nekem tiszteletbe tartani. Azt sajnálom hogy az egész országot hülyének nézik, pedig csak azokat kellene akik 2010-ben rájuk szavaztak.

Lengyel 2013.12.06. 20:01:02

Most látom a TV-ben, hogy a debreceni önkormányzat dolgozói Floridában, közpénzen tanulmányozták a központi fűtési rendszert, miközben 1000 nyugdíjas megfagyott, vagy éhen halt ezen időszak alatt.
Ketten már talán visszafizették a 700 000 Ft-ot..

A prioritás ebben az esetben is fordított volt..

Lengyel 2013.12.06. 20:06:08

@megfigyelt:

Nagyon jól látod a helyzetet.

Az egykulcsos adó, a nyugdíjasok kiirtásának burkolt módozata, és a seggnyaló slepp réteg beetetése.

4 év alatt 2000 milliárd elvonás a nyugdíj, az eü, és az oktatási büdzséből. Reméljük a következő kormány beszedi ezt a pénzt, és elszámoltat.

gmihaly 2013.12.06. 20:08:52

A tágan értelmezett Ratkó-nemzedék, amely most kezdi meg a nyugdíjba vonulást,43 szolgálati éven keresztül fizette a járulékokat, majd az adót is. Ezzel az befizetett összeggel az állam nem tudott elszámolni, azóta se tud, de nem is akar. Helyette jönnek azok a közgazdaságinak álcázott hablatyok, amelyek ihlették pl. ezt a cikkecskét is. A Youtube-on megtalálható 1870-2050 közötti korfa 2013-nál azt mutatja, hogy cirka 20 év eltéréssel, a Ratkó-gyerekek gyerekei még náluk is többen vannak. Tehát speciel ők megszülték az őket "eltartó" gyerekeket. A gyerekek nem fogtak igazán hozzá a gyerekcsináláshoz a korfa szerint. Az 1956-os születésűek 2020-ban mennek majd nyugdíjba, igen sok szolgálati év után. Ez alatt fizetik a járulékokat és az adókat, jó sok pénzt. Hogy másra tapsolják el ezt a pénzt az "illetékesek", amikor pedig kellene, egyesek nem akarnak fizetni, helyette mennek az ilyen dumák. Hogy is mondta Hofi? "Nálunk nem mákból készül az ópium, nem ám! Dumákból..."

Valóraváltógép 2013.12.06. 20:09:00

@Lengyel: Ugyanannyi eszetek van, nagyjából. Mondjuk neki már van rá mentsége. Vagy te is vén trotykerály vagy? :)

Valóraváltógép 2013.12.06. 20:10:58

@gmihaly: Ne durrogj, az "illetékesek" fejében meg sem fordul, hogy ki kéne venni a szátokból a falatot. Akinek ez eszébe jutott, azok a ti drágalátos kölykeitek. Azok, akiket ilyennek neveltetek.

Hofi meg zseni volt.

Valóraváltógép 2013.12.06. 20:12:20

@megfigyelt: A bácsinak tessék szépen megenni az ebédkéjét, örülni hogy ezt még ki teccik bírni a seggelyukán nyomni, és ennek örülni. Nem olyanba beleszólni, amit nem teccik érteni.
Teccik érteni?

Na.

Lengyel 2013.12.06. 20:25:41

@gmihaly:

A szívem ismét melegedett... :)
Köszi a véleményedet; korrekt.

Lengyel 2013.12.06. 20:27:39

@Valóraváltógép:

Te honnan tudod, hogy mi fordult meg az illetékesek fejében????

megfigyelt 2013.12.06. 22:33:11

@Valóraváltógép: NAGYESZŰ FASZI:
A jelenlegi RABLÓBANDA lenyúlta a MANYUP 3 000 milliárd forintját. Azt többször leírtam ,hogy nem lehet egy KIROVÓ-FELOSZTÓ rendszerről áttérni a MAGÁN NYUGDÍJ rendszerre mert ahhoz a SVÉD gazdaság is kevés lenne nem egy DÖGLŐDŐ. A nyugdíj kassza kiegészítés azért szükséges mert az utóbbi 10-évben megállapított nyugdíjak az egekbe szálltak el a hülye valorizációs szorzók és hülyén megállapított degressziós táblázat miatt. A jelenlegi RABLÓVEZÉR azt ígérte " BEVETJÜK AZ EGYÉNI SZÁMLA RENDSZERT" semmi akadály a nem lenne mert 1950 től nyilván van tartva a befizetés.2005 -ben 421,474 milliárd ft2006-ban 585,116 milliárd ft 2007-ben 483,961 milliárd ft 2008-ban 523,816 milliárd ft 2009-ben 599,068 milliárd ft 2010-ben 534,670 milliárd azaz évenként több mint 525 milliárd ft-ot kellett a nyugdíj kaszába KÜLFÖLDI HITELBŐL be tolni. Erre mondta ORBÁN király 2009 őszén VISSZATÉRÜNK A 2002-ES NYUGDÍJ MEGÁLLAPÍTÁSHOZ " .helyette lenyulta a 3 000 milliárd MANYUPOT és 2012-ben 400 milliárd ft-al kevesebbel kellett a nyugdíjkasszát kiegészíteni. Az egykulcsos adó bevezetéssel pedig a bruttó 220 000 ft felett keresők zsebébe rakott évi 500 milliárd ft-ot ami adóhiányként szerepel a költségvetésben, a 220 000 ft alatt keresők nettója pedig csökkent a szegénység pedig nőtt. A Bajnai féle nettó minimálbér 2010-ben 60 236 ft volt a munkáltatót terhelő össz költség 94 448 ft ,a jelenlegi RABLÓBANDA úgy módosította az egykulcsossal,hogy 6.56%-al nettó 64 190 ft ra nőtt míg a munkáltatót terhelő költség 33%-al 125 930 ft ra módosult. A bruttó 98 000 ft os háromgyermekes család egy gyerekre jutó jóváírás 21 227 ft az 1 200 000 ftos képviselői átlag háromgyermekes család egy gyerekre jutó jóváírás 49 000 ft, ezért éhezik közel 100 ezer gyerek. Aki ezeket az arányokat-aránytalanságokat elfoghatónak tartja az nem lehet ÉPESZŰ ember.

2013.12.06. 22:45:50

@Kandeláber: Jelenleg is így van ahogy írod, december-januárban nincs szorgalmi időszak. Viszont a szénszünet hosszabb több mint egy héttel, így kevesebb idő jut a vizsgáztatásra. Ez csak a szünet szemszög. A másik az hogy egyik napról a másikra működnek az egyetemek, az nyme-n pl volt hogy a szolgáltató leállította az áramot nyári időszakban augusztus második felében amikor a beiratkozások folytak. A büfészak kedves demagóg varázsszó, az a gáz hogy leginkább azok az emberek használják akik ismeretei a diplomás munkaerőpiacról megütik a légyfing súlyát.

gmihaly 2013.12.07. 00:22:39

@Valóraváltógép: Én speciel nem neveltem ilyenre a négy gyermekemet. De még ők sem alapítottak családot, pedig itt lenne az ideje. A szabad véleménynyilvánítás nevében ostobaságokat beszélő ifjú titánok is megöregszenek egyszer, hogy fognak szembe nézni önmagukkal? Ami a nyugdíjkérdést illeti, azok szívnak majd, illetve miattuk a többiek is - lásd:devizahitelesek - akik minimálbérre voltak bejelentve, vagy egyéb módon okosba' oldották meg a fizetésüket, bérüket.

gmihaly 2013.12.07. 00:29:58

@Lengyel: Ha a Ratkó-nemzedék utója 2020 körül megy nyugdíjba, a gyermekeink pedig még plusz húsz évig "tartanak el minket", az még 27 év. Ha az állami "ellátásnak" titulált jogos járandósággal egyszer végre korrektül számolnának el Állambácsiék,nem uszítanának nyuggerezésre bizonyos titkos erők (?) Szénszünet pedig a mi időnkben is volt, az, hogy évtizedekig nem volt ilyen, az a jelek szerint kivételes kegyelmi állapot volt. Családot mi is alapítottunk, mi is voltunk fiatal, saját lakás nélküli szegény családosok. De a köteles tiszteletnek akkor is meg kell maradnia, elvégre "ma nekem, holnap neked".

Lengyel 2013.12.07. 08:05:52

@Valóraváltógép

Szal kisöreg! Ez itt nem a templom, hogy a feszület alatt a pap kihirdeti, hogy mi isten akarata, (ami csupán az ő bomlott agyában keletkezett), amit hinni és csinyálnyi kell, a papi utasításokat valóraváltó gépeknek, a birka tömegnek.
Még van egy pár értelmes ember, akiknek valós tudása és áttekintő képessége van a történésekről, és nem istenhívők. Teccikérteni?

Lengyel 2013.12.07. 08:06:46

@gmihaly: Így van. Tökéletesen egyet értünk.

Lengyel 2013.12.07. 08:33:43

Információ:

Ez a közpénzek hűtlen kezelése, a 13. havi nyugdíj lehetőségének elfecsérlése, bűncselekmény:

'Költséges és káros a Bankszövetség szerint a havonként kétszer járó ingyenes pénzfelvételi lehetőség. Azt mondják, nekik be kell fizetni a 40 milliárdos tranzakciós illetéket, a társadalomnak meg _100 milliárdjába_ kerül majd.

Februártól lehet majd havonta kétszer ingyenesen pénzt felvenni. De csak azoknak, akik kérik - személyesen a bankfiókban, vagy interneten. A Bankszövetség szerint az egész intézkedésre nem lett volna szükség, ha a kormány korábban nem vezeti be a tranzakciós illetéket.'

Lengyel 2013.12.07. 08:38:11

Információ:

Közpénzek elpocsékolása?

'110 millió forintjába került az adófizetőknek a TEK részvétele a nyári árvízi védekezésben, de ennek a százmilliónyi tevékenykedésének alig van nyoma - írja az atlatszo.hu.'

Úgy néz ki.

Valóraváltógép 2013.12.07. 09:33:34

@gmihaly: Amennyiben célzásnak szántad, én nem óhajtok megöregedni. Kifizetem a megfigyelt féléknek a hamikára valót (havikéccáz. Te keresel ennyit? Mert ő kevesli, de a lengyel nevű tetűláda is.), eltűröm az ugatásukat, vagy elküldöm őket a fenébe, vagy nem, de semmi kedvem oda jutni, ahol ők vannak.
Aztán ha megunom, a metró alá ugrok, és a mennyországból nézem mosolyogva, ahol a vénmarhái szépen éhendöglenek... vagy a blog.hu-n pofázva ordítják világgá a bánatukat, mert három kölykük van, de mind szarik rájuk (orbánahibás!).

:)

Valóraváltógép 2013.12.07. 09:58:27

Bizonyos szempontból egyébként a Kiss Zoltánt is meg lehet érteni, ha beleszaladt 5-6 ilyen megfigyelt félébe (márpedig nála rosszabbak is vannak), én nem csodálom, hogy mindet a pokolra kívánja.

De tényleg, minek dugjuk ezeket százezrekkel havonta? Hogy áskálódjanak a tompuló tudatukkal?

@megfigyelt: Bácsika, nem kell ám ilyen rohadék tetűnek lenni amilyennek lenni tetszik, és akkor a családunk nem fog minket rühelleni. Teccik érteni? Akkor is szarni fognak a bácsira, mert mit kezdjenek vele, de legalább nem utálják majd. Annyira.

Szerintem kibaszott aránytalan és igazságtalan és értelmetlen, és mindenki számára hátrányos hozzáállás a társadalom részéről, hogy szegény vén hülyének nem lehet kimondani hogy neki bizony már rohadik széjjel az agya, és ne ugasson, mert nincsen mivel. Mert szegényke öreg, és tiszteljük már, ne mondjunk neki csúnyákat. Azt csak szegény öregnek lehet, mondjuk úgysem figyel rá a kutya sem. Azért ordít.
De tényleg, mit tiszteljünk rajta? Hogy mit csinált 50 éve? Ki tudja, mit csinált... és ha csinált is valamit, mit számít? Már nem az, aki akkor volt.

Igen, és már még jobban le fog épülni.
Igen, mindenkinek csak nyűg lesz már. Igen, önmagának is. Mindenki várni fogja, hogy mikor fordul már fel. Ő is. Főleg ő.
Addig meg eljut majd oda, hogy ki fogja inni a kacsát, be fog fosni, és ha nem lesz aki kimossa belőle, ott fog dögleni a saját mocskában, amíg majd szépen le fog róla rohadni a hús. Igen, elevenen. Igen, ezzel senki nem fog tudni csinálni semmit.
Igen, undorodni fognak tőle.
Igen, FŐLEG és legelsősorban a családja is. Majd kap széééép nagy temetést. Sokra megy vele.

Igen, be kéne fogni a pofáját, és nem mindenkit hibáztatni azért, mert megvénült és elhülyült, hanem hálásnak lenni azért az istennek, hogy még valamennyire emberszámba vehető élete van. Nem lesz már sokáig.

Tényleg, szar dolog ám megöregedni. Nem olyan, mint a reklámokban.

Nem lenne humánusabb eligazítani őket, hogy merre hány méter? Nem? Miért nem? Mert a kort tiszteljük? Vagy nem a kor számít, hanem az ember? Vagy egyik sem? Vagy úgyis tudjuk, hogy nem fogja már fel? Meddig kell elviselni egy vén dög ugatását? Mikor kell ütni? Érdemes?
A gyerek megtanulja mit nem szabad, ha megverem, ezek meg fogják? Dehogy fogják. Lenne értelme? Plusz 2 év, 3 év, 5 év, amíg a saját lábán bír mászni, az valami? Kinek számít? Nekem? Nekem ugyan nem. Neki? Hiszen mindent megtesz az ellenkezőjéért... én küzdjek azért, hogy neki jó legyen? Még ezért is én?

Megérdemlik, hogy küzdjünk értük? Minek? Megy úgyis mind a tepsibe. De addig legyen már a seggük kinyalva, nem? Legyen erejük ugatni azoknak, akiknek a jólétüket köszönhetik... mert ők vének.

Megannyi dilemma... meditálgassatok rajta.

garmr · http://kard.blog.hu 2013.12.07. 10:12:50

A további személyeskedést és primitív hozzászólásokat végleges bannal honoráljuk. Köszönöm.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.12.08. 18:14:06

@Lengyel: az a baj, hogy miközben legalább tízszer leírtam Neked, hogy működik a nyugdíjrendszer, csak ragaszkodsz a vágyálmaidhoz, és azt gondolod, én tévedek. Persze hosszan vitatkozhatunk rajta, hogy mennyi 2+2, csak unalmas.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.12.08. 18:14:55

@Lengyel: én nem mondom, hogy "alávaló vagy", de ezért most repülsz innen, sorry.

timargabor · http://kard.blog.hu 2013.12.08. 18:16:37

@Valóraváltógép: ha megmondod hogy kell, beteszem. Addig is a konkrét esetben manuálisan szűrtem :)
süti beállítások módosítása