A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Pávatánc a diákokkal

2012.12.23. 09:24 timargabor

Kezd nagyon menni már ez a pávatánc-dolog. Nem arra gondolok most, hogy a gazdasági miniszter szerint épp a valutaalap tukmálná ránk a pénzt, ami viszont nekünk nem kell, most új színpad nyílik a pávatánc-színházban. Most mintha a diákok felé járná ezt a kormány. A legújabb hír szerint már áprilisig tárgyalnának a követelésekről.

Hogy is mondta a Nagy Klasszikus júniusban?

...ezt a pávatáncot - az elutasítót - úgy kell előadni, mintha egyébként barátkozni szeretnénk... majd a hét javaslatból 2-3-ra, amit úgyis megcsináltunk már, csak ők nem vették észre, rábólintunk, a maradék kettőre amit nem akarunk, úgy meg utasítjuk el, hogy a többségét tulajdonképpen elfogadtuk.

A Valutaalap-tárgyalások pávatáncos időhúzása után a szemünk előtt rajzolódik ki egy újabb performansz a diáktüntetések miatt elkerülhetetlenné vált tárgyalások kapcsán. Az elmúlt két hét sorozatos vargabetűi, elképesztő sebességű kormányzati álláspont-változásai után most Balog Zoltán miniszter a tárgyalások áprilisig elhúzását kezdeményezte.

Az "elutasító pávatánc" sikerének azonban mindig van külső feltétele is: a másik félnek bele kell nyugodnia abba, hogy elutasították. A Valutaalap és a kapcsolódó EU-tárgyalások esetén a másik fél ezt nyilván elfogadja, legfeljebb csodálkozik kicsit, hogy akkor miért erőltettük a segítséget tavaly novembertől. Ha nem üt be nemzetközi pénzügyi pánik, a dolog, érdemi kamatfelárral, de összejöhet. A diákokkal való konfrontációban azonban az a kérdés, hogy ha a végén kiderül, hogy semmilyen engedményt nem értek el (sőt, jelen állás szerint rosszabb a felsőoktatás helyzete, mint a tiltakozások előtt), akkor nem kezdődik-e elölről az egész. Ez pedig két okból is érdemi kockázat a Fidesznek: tavasszal melegebb van, akkor a tüntetés is inkább buli mint fagyoskodás, és hát négy hónappal közelebb leszünk a választásokhoz.

Két dolog motiválhatja a kormányt. Bízhat abban, hogy a diákok nem tartanak ki - ne menjünk esélylatolgatásokba, most nem tudhatjuk, hogy így lesz-e. És ott lehet az elutasításra játszó magatartás mögött az, hogy nem szabad engedni, mert akkor minden tiltakozó előtt ott a recept, mit kell csinálni. Akármelyik is a fő ok, amiért a kormány nem enged ebben a kb. 30-40 milliárd forintos, tehát a költségvetés fél százalékát sem elérő kérdésben, a kezdeményezést kiadja a saját kezéből: most már a diákok döntik el, hogy elfogadják ezt, vagy folytatják a tiltakozásokat.

Egyetértesz? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on, és oszd is meg a posztot:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

457 komment · 2 trackback

Címkék: felsőoktatás pávatánc Balog Zoltán diáktüntetések

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr514978325

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Virágnyelven küldte Orbán a picsába a diákokat 2012.12.23. 15:16:46

Viktorunk bejelentette: a kormány nem tárgyal érdemben a felsőoktatás reformjáról a tiltakozó hallgatókkal. Nem ezekkel a szavakkal jelentette be, hanem úgy, hogy az oktatás átszervezését nevezte az elmúlt két és fél év egyik legnagyobb tettének a közr...

Trackback: A legnagyobb tettek és az Orbán-kormány 2012.12.23. 11:26:59

Nem hihetjük, hogy az oktatás átszervezése az egyik, vagy akármelyik legnagyobb tette az Orbán-kormánynak. Még a legnagyobb tett értelmezése is vitás a kormányzat munkájának szövegösszefüggésében. A legnagyobb tett általában pozitív megítéléssel társul...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 22:48:31

@pimpalini: a devizahitelezés elterjedése önmagában nem volt probléma. a problémát úgy hívják, világválság 2008-ban. ezt eddig ügyesen rejtegetted, de most már ideje elővenni. persze mivel objektív szemlélő vagy, kérlek írd már le, orbán mikor és hogyan szólt a devizahitelek ellen ellenzékből? én csak azt láttam, hogy '06-ban még 14. havit akart bevezetni, utána népszavaztatott a jó dolgok ellen is, később már elismerte hogy azért csak csökkent az államadósság. igaz, azt nem tette hozzá hogy bajnai alatt.

pimpalini 2012.12.23. 22:50:18

@balage_81 reloaded:

Te is tudod nagyon jól, hogy az a kampány a licitekről szólt. Orbánék azt hitték, hogy szakmaisággal nyerhetnek. Nem jött be, mert a nép arra szavazott, aki felelőtlenül többet ígért. Te is.
Ezek után jött az ígéretpárbaj. Ahol te szintén, az egyéni szimpátiád, s nem az objektív tények okán, arra szavaztál, akire. Hiába próbálod magadról lemosni az alapvető pártszimpátiát. Ki tudja, lehet, hogy örökölted. Lehet, hogy jobboldali érzelmű óvodások elvették a homokózóban a játékodat. Ki tudja?
Egy a lényeg. Te velük szemben mindig is engedékenyebb leszel.

ez nem baj. Van ilyen. De akkor ne add elő itt az objektív választót, mert álságos és unalmas.

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 22:51:09

@pimpalini:

2002-2006 kormány 1
2006-2010 kormány 2

Az elsőnek nem volt tagja Bajnai. De ügyes próbálkozás. Ja, nem is. :)

pimpalini 2012.12.23. 22:52:58

@And37:

Na most az az mszp piamszságjának netovábbja, amikor a saját gazdasági ámokfutásuk mosdatásaként az ellenzéket okolták. Néztél te annak idején parlamenti közvetítést? Az ellenzék benn sem volt a parlamentben. Egy szem Semjén, vagy más tartotta a frontot. Elég arcátlan retorika ezek után az ellenzékre kenni az első pár év semmittevését.

@balage_81 reloaded:

Ja, hogyha akarom, akkor van válság, ha akarom, akkor nincs?:) Most ugye nincs, mert most Orbánék kormányoznak?:)

pimpalini 2012.12.23. 22:54:23

@And37:

Persze, tévedni emberi dolog. Lenne egy kérdésem: Orbán is tévedhet? Vagy neki nem szabad?:)

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 22:58:04

@pimpalini:

Igen, ez a legjobb, 2006-tól hetente azon örvendeztek a fideszrajongók, hogy 'Orbán Viktor Igazi Miniszterelnök Úrnak sikerült megakadályoznia a legújabb maszopos változtatásokat, mert a maszopos változtatások rosszak, mert a maszop a sátán' (a kedvencem az volt, amikor a HírTV elbüszkélkedett azzal, hogy a 11-kor benyújtott 800-oldalas tervezetet 11:20-ra sikerült elolvasni és visszadobni), most meg kiderül, hogy ott se voltak... Ez ilyen fordított 'mi mind partizánok voltunk', nemdebár?

pimpalini 2012.12.23. 22:58:59

@milyen szép a Vértes, ó:

Írtam én, hogy "végig"?:)

Vesszőhibánál is figyelmeztetsz?;)

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 22:59:34

@pimpalini:

De, tévedhet. A fideszes retorikában úgy hívják: 'sikertörténet, melyet a komcsik ármánykodása ellenében is végigviszünk'.

pimpalini 2012.12.23. 23:00:55

@milyen szép a Vértes, ó:

Látom szándékosan beszélsz el mellettem. Csak nem rokona vagy balage-nak?:)

Emlékszel azokra az ülésekre, amikor egy szem Navracsics, vagy Semjén tartotta benn a frontot?
Mivel a fidesz nem tartotta legitimnek az mszp kormányát d-209 miatt?;)

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 23:01:20

@pimpalini:

Nem volt tagja az adott időszak kormányaInak, csak a másodiknak. Az elsőnek nem. Mi köze ennek a 'végig'-hez?

pimpalini 2012.12.23. 23:02:05

@milyen szép a Vértes, ó:

Aztán meg az elqúró hazugságai miatt? Amit a költségvetés adataival kapcsolatban az ugatós tévévitában és a kampány alat elővezetett?

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 23:02:19

@pimpalini: szakmaiság. igen. 2002-ben diákhitel, szécsenyi-terv(javaslom a vonatkozó ÁSZ-jelentést a meg nem térült fürdőberuházásokról), lakáshitel. ezek szerinted szakmai és nem osztogató programok voltak? aha. ezért borul meg az egyensúly 2001-ben, amiről hazudsz megint.

utána 2006-ban a legnagyobb választói rétegnek azt ígérték, lesz 14. havi nyugdíj. nem hittek nekik, igazuk volt. de minek is beszélünk szakmaiságról, ha magad is elismered, hazudniuk kellett ahhoz, hogy győzzenek?

"Ja, hogyha akarom, akkor van válság, ha akarom, akkor nincs?:) Most ugye nincs, mert most Orbánék kormányoznak?:) " - nem, tények vannak. világválság 2008-ban volt, akkor tört ki. ezt tán csak nem hazudod el. 2009-ben még bőven éreztük a hatását. 2010-ben nőtt a GDP, '11-ben megint.

most azt játsszuk, hogy én tényeket mondok, te meg tetszőlegesen letagadod őket? mert ti. idén is nőnek a régiós országok, és akkor most másodszor kérlek, írd le, hol van most válság, mely országokban, amik befolyásolják a mi recessziónkat?

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 23:04:27

@pimpalini:

Emlékszem (ügyes trükk, még annyit se kellett dolgozzanak, de azért a tízmilliókat felvették, gondolom), és? Mi köze ennek ahhoz, hogy 2006 után automatikusan megakadályoztak mindent, amit csak tudtak? Vagy ha volt időszak, amelyben nem jártak munkába, akkor sose voltak ott? Most komolyan, van közeg, ahol ez a béna trükközés beválik?

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 23:06:02

@pimpalini: miért, most igazat mondanak a költségvetés adataival kapcsolatban? most nem mondják be hogy sikertörténet van? mikor recesszió? ez nem hazudozás?

"Bajnai tagja volt a 2002-2008 közötti időszak kormányainak? Igen. 2002-2008 között nőtt az államadósság? Alapvetően pozitív gazdasági környezetben mit produkált az ország? Eladósodást." - növekedés legtöbbször hitelből van. ennyit már tudhatnál.

itt is, és 22:00 környékén is leírtad, hogy bajnai 2002-től volt gyurcsány mellett. keresd vissza. a fideszes trollok egy idő után feladják. te nem így teszel, hanem süllyedsz lefelé. ha holnap visszajönnek ide az olvasók, minimum nem teszed zsebre, amit ma alkottál:)

pimpalini 2012.12.23. 23:06:17

@balage_81 reloaded:

Ja, persze, mert te azt mondod, most nincs válság ugye? Az sem érdekel, hogy olyan emberek, akik értenek a világgazdasághoz, s nemcsak ugatnak róla, mint te, még mindig nem számolnak a válság végével?

Mert ugye szerinted most nincs válság, igaz?:D

Hazudjál még, kérlek, öröm olvasni.

Neeeeem, nincs válság, meg persze 2010-2011-ben sem volt, csak "szegény" mszp-kormányzat idején...:)

Ezu egyre jobb lesz.

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 23:07:56

@MikeBoy:

Érzem, már készülnek az 'Ángyán Leninnel parolázik' fotók.

pimpalini 2012.12.23. 23:08:35

@milyen szép a Vértes, ó:

Őszintén elhiszed azt a mosdatást, amit pofátlanul a szemedbe hazudtak arról, hogy egy többséggel rendelkező kormánykoalíció a saját töketlenkedését, tehetségtelenségét az ellenzékre hárítja?

Butább vagy, mint bárki, aki alsó tagozatból kibukik.

pimpalini 2012.12.23. 23:09:16

@MikeBoy:

Jó éjt! Szigorúan szakmai alapon!

Na meg boldog karácsonyt!:)

pimpalini 2012.12.23. 23:11:44

@balage_81 reloaded:

Nyilván nem a kalapból húztál elő Bajnait, meg nem is a sufniban találták...:)

"Bajnai Gordon 25 éve a barátom, nem titkos szövetségesem"
GYF

Nos, akkor lehetett mellette? Feri mellett? Pozíció nélkül?:)

Persze nem egy brancs, egyáltalán nem.:) Madarat tolláról, ugye?:)

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 23:13:04

@pimpalini:

Imádnivaló, amikor valaki a te "képességeiddel" másokat próbál minősíteni. :)

Gyógyped.: senki nem mondta, hogy a maszop ne lett volna 'töketlen és tehetségtelen'. Ettől még azt hazudni, hogy a Fidesz nem tett meg mindent a vonatkozó időszakban azért, hogy meggátoljon gondolkodás nélkül mindent, amit csak tudott, rendkívül röhejes. Pláne az után, hogy a rajongók évekig azzal büszkélkedtek, hogy milyen ügyesen sikerül megbénítani a gyurcsányi próbálkozásait.

Ennél érthetőbben nem megy, bocs'.

pimpalini 2012.12.23. 23:13:37

@balage_81 reloaded:

"növekedés legtöbbször hitelből van. ennyit már tudhatnál."

Hát persze...:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Fogyasztásra felvett hitelekből, ugye?:) Majd a nyuszi kifizeti a karácsonyi ajándékot...:)

Fenntartható fejlődés? Rémlik valami? Korlátozott erőforrások?
Á, mindegy. Ha a jövő hét végéig itt fosom neked a szót, akkor is szemellenzős maradsz. Ahhoz meg nincs kedvem...:)

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 23:16:30

@pimpalini: igyekszem megérteni, hogy miért hazudsz folyamatosan, de bevallom, meghaladja a képességeimet. mert ugye nem is az a lényeg, hogy válság van-e, hanem, az hogy én már századszorra írom le, hogy orbán 2010-ben még egy növekvő gazdaságot vett át. tehát vagy már akkor sem volt válság, oké legyen így, és ezért növekedtünk, vagy volt, de akkor bajnai nagy király

aztán 2011-ben is nőttünk, de most nem növünk. tehát hirtelen újra válság lett ugye? ezt állítod?

továbbá:

"olyan emberek, akik értenek a világgazdasághoz, s nemcsak ugatnak róla, mint te, még mindig nem számolnak a válság végével?"-

vs.

"Mint Matolcsy György elmondta, Magyarország az államháztartási hiány leszorítása érdekében számos nem konvencionális gazdaságpolitikai intézkedést hozott meg. "A válságnak vége" – jelentette ki a tárcavezető."

tehát szerinted matolcsy nem ért hozzá. köszönöm.
orbánnal majd később foglalkozunk, most emészd ezt.

pimpalini 2012.12.23. 23:17:11

@milyen szép a Vértes, ó:

Megint ügyesen csúsztatsz. Az imént alapvetően az akkori ellenzékre fogtad (vagyis megetted az akkori kormány önmosdatását) a kudarcot. Ez azért nem egyenlő azzal, amit legutóbb ide rittyentettél:
"Ettől még azt hazudni, hogy a Fidesz nem tett meg mindent a vonatkozó időszakban azért, hogy meggátoljon gondolkodás nélkül mindent, amit csak tudott"

Plusz 1:
talán a kórházak és úgy általában az EÜ privatizálása nem lett volna olyan túl jó ötlet.
A becstelen népszavazás rémlik? A 23 millió románnal? kovács lászló "sikere"...
Ilyenekkel te mit tennél? aki a saját nemzetét árulja el napi politikai haszonért?

pimpalini 2012.12.23. 23:17:57

@milyen szép a Vértes, ó:

Megint ügyesen csúsztatsz. Az imént alapvetően az akkori ellenzékre fogtad (vagyis megetted az akkori kormány önmosdatását) a kudarcot. Ez azért nem egyenlő azzal, amit legutóbb ide rittyentettél:
"Ettől még azt hazudni, hogy a Fidesz nem tett meg mindent a vonatkozó időszakban azért, hogy meggátoljon gondolkodás nélkül mindent, amit csak tudott"

Plusz 1:
talán a kórházak és úgy általában az EÜ privatizálása nem lett volna olyan túl jó ötlet.
A becstelen népszavazás rémlik? A 23 millió románnal? kovács lászló "sikere"...
Ilyenekkel te mit tennél? aki a saját nemzetét árulja el napi politikai haszonért?

sárkányfő 2012.12.23. 23:19:42

Látom gyúrjátok még a trollocskát :)

kitartás fiúk, az év végi prémiumra gyúr, ezért ilyen aktív :)

Tegnap megkérdeztem tőle hol a 3000 milliárd lenyúlt manyup lóvé, na azt kellett volna látnotok hogy kamuzott-tekergett ide-oda, hablatyolt mint egy félnótás csak hogy ne kelljen válaszolnia :) a fő érve az volt, hogy megvan a 3000 milliárd mert én egy troll vagyok, vagy valami ilyesmi... :D

de az is vicces amikor próbálja kimagyarázni, hogy amikor egy Szájernét dobnak az eredetileg független igazságszolgáltatás nyakába, az nem is demokrácia-ellenes húzás, meg szerinte nem mond ellent a hatalmi ágak szétválasztásának demokratikus alapelvének... á, dehogy... :D

na jáccatok még vele...

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 23:19:47

@pimpalini: tehát mivel barátok, bajnai beleszólt a kormányzásba. értem. és nem is számít, hogy min. elnökként mit mutatott fel, felelős 2002-ért is (amiről az előbb mondtad hogy te ilyet nem állítottál, mert nem írtad le hogy "végig").

de most új verzió van, "ott volt" gyurcsány mellett

de kibaszott sötét vagy te, édes jó istenem...

pimpalini 2012.12.23. 23:21:20

@balage_81 reloaded:

Te annyira röhejesen szőrszálhasogató vagy, hogy az már művészet.

Szerinted mettől meddig tartott a válság? Te annyira hülye vagy tényleg, hogy szerinted 2008-ban válság volt, 2011-ben meg nem? Európa déli részével mi is van? Ott most minden frankó? Az olaszoknál is, ahol lemondott a kormány? A spanyoloknál is a 30 %-os munkanélküliséggel? A görögök? Velül mi is van?

Elképesztő...
Te minden képzeletet alulmúlsz. Gyakran vagy itt?

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 23:21:45

@sárkányfő: az semmi amit szájernéről tehát írt, de most épp bajnairól bizonygatja, hogy már 2002-től ott volt a kormány mellett mert gyurcsány bevallotta hogy jó barátok 25 éve. tehát ez esetben számítanak az informális viszonyok, handó tünde esetében nem. na erre mondta churchill, hogy ha érveket keresel a demokrácia ellen, beszélgess 5 percet egy választóval:)

pimpalini 2012.12.23. 23:23:00

@balage_81 reloaded:

Látom neked már nem jutott más mára, mint a szavakon lovaglás.
Továbbra is támadsz, a saját kényszerképzeted, rossz értelmezésed vetíted ki rám, s az ellen hőzöngsz.

Miközben szerinted csak 2008-ban volt válság...:)

Kényszerzubbony? Volt már rajtad?

pimpalini 2012.12.23. 23:24:14

@balage_81 reloaded:

Szájerné mit is tett? Konkrétumokat hozz idióta, ne feltételezéseket állíts be tényként. ami ellen Bajnainál (maffiózó) úgy szelektíve kikeltél...

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 23:24:52

@pimpalini: én ezt elég világosan leírtam azt hiszem:

"nem, tények vannak. világválság 2008-ban volt, akkor tört ki. ezt tán csak nem hazudod el. 2009-ben még bőven éreztük a hatását. 2010-ben nőtt a GDP, '11-ben megint. "

van déli válság. de a mi fő kereskedelmi partnerünk németország, ők nőttek idén. oroszország szintén. környező országok, hasonló piacokra termelők, pl szlovákia, szintén nőtt. a déli államokkal folyó kereskedelmünk csekély, így erre nem fogható a recesszió. te folyamatosan hazudsz és egyre bunkóbb is vagy, amit persze értek, mert nem ehhez vagy szokva. a gazdáid nyilván nagyon ütősen tolnak előre, égesd csak magad, beáldozható kis gyalog vagy, semmi több.

pimpalini 2012.12.23. 23:25:40

@sárkányfő:

Mi van a tegnapi, és egyéb hazudozásaiddal? A millás 12 pont rémlik? Az ottani hazudozásod is?:)

A tegnapi kérdéseimre válaszoltál?

Megfogadtad már, hogy nem hazudsz többet?

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 23:26:07

@pimpalini:

Az imént ugyanazt mondtam, mint most (szokatlan lehet számodra az ilyesmi): hazugság az, hogy a Fidesz nem akadályozott meg minden változtatást, amit csak tudott. A maszopról egy szót se írtam. Az, hogy nem értesz magyarul, a te problémád.

Azt egyébként meg tudod saccolni, a '23 millió romános' izé miről szólt valójában? Mármint mielőtt bekerült volna a fideszes mítoszokba. Persze ennek semmi köze a kérdéshez, csak tekeregsz, de azért ha már felvetettél egy újabb fideszes hazugságot... :)

sárkányfő 2012.12.23. 23:26:30

@balage_81 reloaded:
Szegény srác csak gürizik a pénzéért, ki lett adva hogy Bajnai a patás, hát akkor sározza ahogy tudja, jó kis fideszmunkás a srác, idővel még szíjjártó 2.0 lesz belőle, meglásd :)

sárkányfő 2012.12.23. 23:27:00

@pimpalini:
Köszönöm hogy visszaigazoltad amit eddig rólad írtam :)

And37 2012.12.23. 23:27:03

@pimpalini: Orbánnal nem az a gond, hogy néha téved. 2002-ben sem a szakmaiság miatt vesztették el a választást, hanem a stílus miatt.

"Na most az az mszp piamszságjának netovábbja, amikor a saját gazdasági ámokfutásuk mosdatásaként az ellenzéket okolták."

Mindkettő bagázs mehetne a levesbe, egyetértek. :)

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 23:27:06

@pimpalini: én minden bizonnyal rád vetítem ki a kényszerképzeteimet, de te nyilván nem. mivel handó tündéről én semmit nem írtam. azt jegyeztem meg csupán, hogy amit neki ezek szerint elnézel, azt bajnainak nem. bajnai biztosan felelős 2002-től a kormányzásért, mert fletó barátja. ezt állítottad. erre reagáltam, hogy handó esetében miért nincs akkor ilyen konspiratív elméleted?

"az semmi amit szájernéről tehát írt, de most épp bajnairól bizonygatja, hogy már 2002-től ott volt a kormány mellett mert gyurcsány bevallotta hogy jó barátok 25 éve. tehát ez esetben számítanak az informális viszonyok, handó tünde esetében nem."

pimpalini 2012.12.23. 23:28:37

@balage_81 reloaded:

Bunkóságra bunkóság a válasz. Olvasd csak vissza magad, de tudod te ezt jól.

Te annyira korlátolt vagy, hogyha volt év, amikor nőtt az ország GDP-je, akkor nem volt világválság?:) Tehát 2010-ben nem volt világválság, mert Magyarország GDP-je nőtt?

Te ennyire hülye vagy?

Szurkolótól meglepő ez a kitartás. Vagy a pártszékházban ülsz?

KARD blog 2012.12.23. 23:29:39

Lenne egy kérésem. Jó lenne elkerülni egymás öncélú minősítését, piszkálását. "idióta", "hülyegyerek", "hazaáruló" és társai. Egymás véleményét vitassuk, ne egymást minősítsük.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 23:29:41

@sárkányfő: @milyen szép a Vértes, ó: gürizik biza, mondtam én mike-nak hogy a fideszes trollnak is van némi önbecsülése, csak nem hagyja annyiban, pedig a munkaideje már rég lejárt:) de lassan az "enyém is":D , így még 2 komment erejéig maradok, aztán eltűnök és holnap visszanézek, mert ez a srác kísérletnek jó volt és élvezetnek is, de asszem mindannyiunknak van jobb dolgunk, hadd pörögjön magában:) na, még 2 futás és viszhall:)

pimpalini 2012.12.23. 23:29:54

@sárkányfő:

Nem tetszik a tükör, amit elég tartottam, trollok gyöngye?:)

pimpalini 2012.12.23. 23:31:04

@KARD blog:

Egy ideig ne mminősítettem, de aztán felvettem a kesztyűt. Mert uge a másik oldalon ez "érvszámba" megy.

Ha a partner úriember lesz, akkor talán én is.

Azért kösz, hogy figyelmeztettél.:)

And37 2012.12.23. 23:31:13

@pimpalini: "Ilyenekkel te mit tennél? aki a saját nemzetét árulja el napi politikai haszonért?"

4 évenként újra szoktuk őket választani. Hol egyiket, hol másikat. :)

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 23:31:53

@pimpalini: de továbbra sem ez a lényeg. látod, ezért tart ennyi ideje ez a "vita". arra válaszolj, és most ne terelj semerre, hogy ha orbán átvette az országot (válságban vagy sem, tökmindegy) úgy, hogy nőtt a gazdaság és utána még nőtt 2011-ben is, akkor idén miért van itthon recesszió? ne hivatkozz a déli államokra, mert ez a probléma láthatóan NEM akadályozta a német gazdaságot és a régiós országokat sem a növekedésben. orbán maga mondta, idéztem, ha a németek nőnek, mi is fogunk (rádió interjú, 2011 november). pont. erre válaszolj, ne másra. ne terelj. ne ügyeskedj. válaszolj.

sárkányfő 2012.12.23. 23:33:55

@pimpalini:
te egy barom vagy nem hülye, veled ellentétben nekem vannak érveim, tényeim, linkjeim, te meg csak nyomod itt a hisztérikus ámokfutásodat, ahogy tegnap is, ma már bele sem mersz menni az érvelős vitába, mert tegnap nagyon felsültél, de természetesen neked van mindenben igazad nyugodj meg szépen, a gazdáidnak ma este már bizonyítottál, jó kis szijjártó-klón vagy, meg lesz az az év végi jutalom, meglásd :)

pimpalini 2012.12.23. 23:34:13

@And37:

Köszönöm, hogy kijelentetted: Orbán első kormányzása volt az utolós szakmai alapú és sikeres kormányzás 2010-ig.

S egyben azt is, hogy a mocskos kampány sárdobálása miatt sikerült a szociknak leváltani.
Ez amúgy a választók befolyásolhatóságának ékes példája.
Erről is szóltam fentebb: nem a szakmaiság számít, hanem az érzelmek, s az érzelmek hazugságokkal történő felépítése. Az átlagválasztó ugyanis ezek alapján dönt. Ezt a fidesz 2002 óta tudja.

pimpalini 2012.12.23. 23:35:27

@sárkányfő:

Megint hazudsz, mint mindig.:)

Attól még, hogy tiéd volt az utolsó szó, nem nyerted meg a vitát, sőt...:) Ott hagytalak, meghagytam neked ezt a kétes örömet.

Szóval ne hazudj!

A kérdéseimre válaszoltál már?

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 23:35:50

@sárkányfő:

Őőő, foghatjuk a fáradtságra azt, hogy nekiállsz igazolni magad egy troll előtt? Már a minősítése se jó jel, bár megértem, néha nehéz... ;-p

pimpalini 2012.12.23. 23:37:10

@balage_81 reloaded:

Szerinted nem számít semmi a magyar gazdaság teljesítményét tekintve, csak és kizárólag a német gazdaság?

sárkányfő 2012.12.23. 23:38:25

@pimpalini: jól van Emese nyugodj meg :)

@milyen szép a Vértes, ó: megnéztem egy filmet és most visszatértem kicsit röhögni ezen a kreténen :)
most jól elszórakozom a hazugságain, adogatok neki, had rázza a csörgőjét, bár tegnap még viccesebb volt :)

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 23:38:33

@pimpalini:

Mármint 2002-ben attól voltak befolyásolhatóak a választók, hogy egy idő után elegük lett az 'aki nem fideszes, az mocskos hazaáruló'-kampányból? (Amelyet sajnos a szocik megpróbáltak utánozni egy idő után, bár elég nevetségesen.)

pimpalini 2012.12.23. 23:38:58

@And37:

Hja, hogy te hol ide, hol oda? Érdekes...:)

sárkányfő 2012.12.23. 23:40:00

@pimpalini:
"A kérdéseimre válaszoltál már?"

Hát épp ez az, hol van a 3000 milliárd? Még csak hússzor kérdeztem és hússzor nem válaszoltál... és most se fogsz...

(fiúk, átveszem az ápoltat további kezelésre egy időre, lazíthattok... ;))

pimpalini 2012.12.23. 23:40:48

@milyen szép a Vértes, ó:

Nem, a szocik már jó 6-8 hónappal a választás előtt megkezdték a mocskos kampányt, a karaktergyilkolászást, Orbán lejáratását hazugságkönyvekkel, a balról jövő szokásos rémületkeltést, stb...
A két választási forduló közötti hadjárat már csak erre volt egyfajta válasz.

pimpalini 2012.12.23. 23:42:15

@sárkányfő:

Neked úgysincs életed... gyere csak, majd megint itt hagylak, aztán azt hazudhatod, hogy győztél...:)

apropó: mikor lesz meg a 12000. komment? előre meg szoktad tervezni?
A kérdéseimre válaszoltál már?

And37 2012.12.23. 23:42:32

@pimpalini:

pimpalini:
"Te is tudod nagyon jól, hogy az a kampány a licitekről szólt. Orbánék azt hitték, hogy szakmaisággal nyerhetnek. Nem jött be, mert a nép arra szavazott, aki felelőtlenül többet ígért."

And37:
"Orbánnal nem az a gond, hogy néha téved. 2002-ben sem a szakmaiság miatt vesztették el a választást, hanem a stílus miatt."

pimpalini:
"Köszönöm, hogy kijelentetted: Orbán első kormányzása volt az utolós szakmai alapú és sikeres kormányzás 2010-ig."

Gondolom az első kettőből másoknak sem következik a harmadik.

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 23:44:04

@pimpalini:

Egészen trükkösen csinálhatták, mert maszopos ismerősöktől egy szót se hallottam a kampányról akkor, pár fideszes ismerőstől meg kaptam jócskán a 'ha nem Orbánra szavazol, mocskos komcsi vagy, dögöljmeg'-ből (még úgy is, hogy adott volt, hogy nem szavazok egyikre sem a kínálatból). De akkor biztos rossz környéken forgolódtam.

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 23:44:48

@And37:

Nyugi, mi tudjuk, mit írtál valójában. :)

pimpalini 2012.12.23. 23:45:34

@And37:

Ha nem a szakmaiság, vagy annak hiánya miatt váltották le őket, akkor feltételezhető, hogy a kormányzás szakmai színvonalával elégedettek voltak. Ennyire egyszerű.

A stílus kifogásolása meg alapvetően érzelmi alapú, nem racionális döntés.

sárkányfő 2012.12.23. 23:46:47

@pimpalini:
Bizony győztem, mivel ahogy beláttad hogy nem tudsz érdemben válaszolni, eltűntél :)
De lám mutasd meg hogy te győztél: itt a lehetőség hogy válaszolj valami értelmeset :) mond meg szépen hol a 3000 milliárd, mond meg szépen miért is nem a bíróságok függetlenségének kinyírása a bíróságok fölé helyezett fideszes pártkatona...

persze ezt te nem fog megtenni, hanem ezredjére is terelni akarsz majd :)

nyomjad csak keményen a félredumát kis-szíjjártó, én drukkolok neked! :D

milyen szép a Vértes, ó 2012.12.23. 23:46:51

@pimpalini:

Bizony, ha énekesnőt kirúgnak, mert nincs hangja, akkor meg feltételezhetjük, hogy a külsejével nincs gond.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.23. 23:47:05

@pimpalini: az imént én megkérdeztem tőled, hogy mi számít akkor még? nem válaszoltál. de akkor ismét, mert ma te nem is velem vitatkozol, hanem a miniszterelnökkel és a gazdasági miniszterrel, akik szerinted még mindig a legjobb alternatíva a kormányzásra. a német gazdasággal kapcsolatban íme:

"- És van arra esély akkor ezek szerint, hogy nem szükséges változtatni a magyarországi GDP-előrejelzésen, amely most másfél százalék? Azt mondja, hogy extrém nehéz, ezt múlt pénteken mondta, de hogyan folytatódik a mondat?

- Ez úgy volt, hogy már erre az évre is szerettünk volna egy három százalékos gazdasági növekedést, valahol a kettő környékén leszünk a számok mostani tanúsága szerint. A következő évben szerettünk volna egy legalább ekkora növekedést, de a külső környezet változása miatt fokozatosan le kellett adni a céljainkból. A magyar gazdaság legszorosabb összefüggésben a német gazdaság teljesítményével áll, ezért a kormánynak az az álláspontja, hogy amíg a németek a saját költségvetésükben nem határozzák meg a saját növekedési kilátásukat, addig nekünk is óvatosnak kell lennünk. "

forrás: www.miniszterelnok.hu/interju/interju_orban_viktorral_a_magyar_radioban

majd pedig te írtad a mai napon nekem szívélyes stílusban:

"Ja, persze, mert te azt mondod, most nincs válság ugye? Az sem érdekel, hogy olyan emberek, akik értenek a világgazdasághoz, s nemcsak ugatnak róla, mint te, még mindig nem számolnak a válság végével?"

vs matolcsy interjú:

"A Richard Quest által készített interjú csütörtökön került fel az amerikai hírtelevízió internetes oldalára. Mint Matolcsy György elmondta, Magyarország az államháztartási hiány leszorítása érdekében számos nem konvencionális gazdaságpolitikai intézkedést hozott meg. "A válságnak vége" – jelentette ki a tárcavezető."

forrás: www.hir24.hu/belfold/2012/06/08/matolcsy-szerint-tundermese-vagyunk/

pimpikém: én ma egész nap egy dolgot próbáltam, a te általad elmondottakat szembesíteni orbánék munkájával, illetve később már muszáj volt az általad elmondottakat azzal szembesíteni, amit két sorokkal feljebb írtál. bevallom, nehéz volt veled, de a célom elértem: hülyére égetted magad, ezzel is kimutattad, miféle népek is vagytok ti ott a fideszben. mindig mondom, régi történelmi tapasztalat is: minden rendszer olyan, amilyen emberek alkotják. orbánia ilyen, mint te. horthy rendszere a házmesterektől volt olyan, amilyen, orbáné tőled és a hozzád hasonlóktól.

és az utóbbi linket ajánlom mindenkinek a mai nap lezárásaként. a gesztusokat, a stílust, az egész mondókát, ezt az önmaga paródiájába fulladó ömlengést, amit matolcsy művel. igen, ez az ember az a kis piros pöttyökkel, aki majd játékos kistigrist csinál az országból, amelyiknek azért hegyesek a fogai. ő képviseli magyarországot a cnn hírtelevízióban.

nem utolsó sorban pimpalini szerint ez a kormány a legjobb alternatíva. a mai nap tanulsága: el kell menni regisztrálni majd és szavazni, mert a fidesz NEM ADJA FEL.

jó éjt mindenkinek, holnap visszajövök és megnézem, hogyan hányják le a kommentelők pimpalini elvtársat:DDDDDD

pimpalini 2012.12.23. 23:48:54

@milyen szép a Vértes, ó:

Most mondjam azt, hogy itt a neten meg minden második kommentelő orbánfóbiás?:)

Persze ha fizetnek ezért, akkor nem csoda...;)

pimpalini 2012.12.23. 23:51:34

@sárkányfő:

Látom amnéziás vagy. Tegnap össze-vissza hazudoztál odaát, ezekkel kapcsolatban feltettem pár kérdést, amire nem tudtál válaszolni.
Csak terelni kezdtél a tökéletesen OFF 3000 milliárdra... Ezzel beísmerve, hogy nem tudtad védeni az álláspontod, s nem tudtad megcáfolni azt, miszerint hazudtál.

Ezt máig sem tetted meg, nem feleltél a kérdéseimre, továbbra sem mostad ki magad a hazugságból.

akkor ki is győzött?:)

Ne hazudozz legközelebb, az lesz a megoldás...:)

sárkányfő 2012.12.23. 23:52:56

@balage_81 reloaded:

"pimpikém: én ma egész nap egy dolgot próbáltam, a te általad elmondottakat szembesíteni orbánék munkájával, illetve később már muszáj volt az általad elmondottakat azzal szembesíteni, amit két sorokkal feljebb írtál. bevallom, nehéz volt veled, de a célom elértem: hülyére égetted magad, ezzel is kimutattad, miféle népek is vagytok ti ott a fideszben. mindig mondom, régi történelmi tapasztalat is: minden rendszer olyan, amilyen emberek alkotják. orbánia ilyen, mint te."

tegnap pontosan ugyanezt csináltam vele én is, de az ilyenek szegénykét nem zavarják, megállás nélkül fújja a magáét :)

kreténnek kretén, de azt meg kell adni, ilyen tempót kevesen diktálnak, ez már nem is troll, ez már über-troll dupla adag duracellel a seggében, úgy látszik nagyon kell az az év végi prémium :)

pimpalini 2012.12.23. 23:53:30

@balage_81 reloaded:

""A válságnak vége""

A világválságról beszélt? Szép kísérlet volt, de nem jött be.;)

sárkányfő 2012.12.23. 23:53:55

@pimpalini:
köszönöm ismételten, hogy visszaigazoltad amit előre megmondtam:
"persze ezt te nem fog megtenni, hanem ezredjére is terelni akarsz majd"

köszi! :)

sárkányfő 2012.12.23. 23:57:51

Egész jó poszt a címlapon :)

mentalisdeficit.blog.hu/2012/12/23/a_nemzeti_egyuttmukodes_uj_baratja

"Ma már nem lehet komolyan venni a hitelminősítőket."

vs.

"A Kormány egyetért az értékeléssel, már az egyik nagy nemzetközi hitelminősítő is felismerte..."

Cukipofa ez a Matolcsy... legalább olyan konzekvens mint szegény pimpali :)

vénkujon 2012.12.24. 00:00:30

@pimpalini: viktorék 2002-ben kezdték az újszerű, mindenkit legyalázó kampányukat. a terror háza megnyitója volt a stratpisztoly eldördülése. azóta, nem nagyon volt kampánycsend náluk...az, hogy a "két forduló" közötti kis időintervallumra szűkíted az agresszív fideszkampányt, enyhén szólva is faszság. más néven fénymarhaság.

pimpalini 2012.12.24. 00:01:12

@balage_81 reloaded:

"ezzel is kimutattad, miféle népek is vagytok ti ott a fideszben. "

Az alapvetésed volt tökéletesen rossz. A kályha ahonnét indultál. Tipikus: egy kényszerképzetet tényként aposztrofál valaki, majd elkezd ellene harcolni, bizonyítgatni valamit, ami a másik félre egyáltalán nem jellemző nem igaz.

Nem mutattál te ma semmit sem meg, csupán terelésből kapnál jelest. Sikeresen kibújtál a felsőoktatás témájából, s elkezdtél egy gyurcsány-orbán, majd egy bajnai-orbán összehasonlítást. Persze mindenhol csúsztatva, a számodra kedvező tények kiragadásával, kihangsúlyozásával "érvelve" Olykor még személyeskdésig is elmentél.

Ezek után Bajnainak kampányoltál, mindent relativizálva, ami a másik fél számára kedvező, vagy Bajnainak kedvezőtlen lehetne. Pl. sajátos válságmagyarázat, a deviza-eladósítás kérdésköre, Bajnai kapcsolatai, stb...

Egyszóval össze-vissza ugráltál, folyamatosan támadva, amikor megszorultál, újabb frontot nyitva.

S persze nem elsimerve azt, hogy alapvetően szubjektív vagy, sajátos mérce szerint szűröd meg a tényeket, s ez alapján állítasz össze egy torz világképet.

A célom elértem: te nem egy objektív alapon szemlélődő átlagos kommentelő vagy, hanem egy szurkoló, aki szűrőm át látja a világot, igen nagy mértékben elfogult.

pimpalini 2012.12.24. 00:04:25

@sárkányfő:

Máig sem feleltél a kérdéseimre, továbbra sem mostad ki magad a hazugságból.

Tanulság: legközelebb ne hazudj!

sárkányfő 2012.12.24. 00:06:06

Viktor még Karácsony szenteste előtti nap végén is hazudott egyet nekünk:

"Túléltük a legutóbbi interjú óta eltelt másfél évet, és az ország erősebb lett, nagyobb lett az érdekérvényesítő képessége is - mondta Orbán Viktor a TV2 Frizbi című műsorában."

hvg.hu/itthon/20121223_Orban_a_Frizbiben_egyket_kivetellel_a_di

Illetve hazudott többet is:
"Eszükbe sem jutott most sem bevezetni a tandíjat"

Münchhausen báró kezdő zöldfülű ehhez a gátlástalan hazugságkirályhoz képest :(

sárkányfő 2012.12.24. 00:07:14

@pimpalini:
fáradtnak tűnsz, kicsit több átéléssel nyomd a hazugságaid :)

de jól vigyázz, nehogy szóba hozd a 3000 milliárdot meg Szájernét, még a végén besülnél :)

pimpalini 2012.12.24. 00:07:33

Mentem, elvégre már pár perce karácsony, s azt nem veletek kívánom eltölteni.

Sátkányfőárus, te meg majd megint hazudhatod, hogy nyertél, elvégre a hazudozás a lételemed...

A kérdéseimen azért törd a fejed, nem bonyolultak, talán pár nap pihenőt követően válaszolni is tudsz rájuk. Bízom benne.

Tudod, diktatúra, sajtószabadság és annak állítólagos hiánya, a milla egykori 12 pontja, meg a tegnapi néhány kérdés...:)

sárkányfő 2012.12.24. 00:10:50

@pimpalini:

most mind összeroppantunk, és behódoltunk neked!
itt hagysz minket, miután mindenkit a falhoz kentél!
érveiddel, ragyogó éleslátásoddal, megcáfolhatatlan bizonyítékaiddal, kérlelhetetlen logikáddal lesöpörtél és elkápráztattál mindenkit!

Kard 2012.12.24. 01:21:11

@pimpalini: Bagoly mondja verébnek :). Mindketten egyformák voltatok. Nyugi te a érvelésed is tele volt faszságokkal. Végigolvastam egészet, már csak kíváncsiságból.
Egy dolgot mindketten elfelejtettek. Általános tézis a makroökonómiában, hogy a kormányzati lépések hatása 1.5-2.5 év után jelenik meg a GDP-ben. Ezt végül is józan paraszti ésszel is be lehet látni, hogy kitalálod ma, hogy házat akarsz építeni, mire abból tényleg építkezés lesz, eltelik 1.5-2 év. Hasonló bármilyen gyártó vagy szolgáltató egységnél.
Ezen információ alapján gondoljátok végig a egészet. Kicsit leegyszerűsítve.
95-96 - Bokros csomag, jelentős gazdasági liberalizáció, egyensúlyteremtés. Ennek hatására 98-2000 erőteljes növekedés (5% felett, azóta se volt ilyen).

98-2000 - Orbáni csendes megszorítás (szerintem jó). Nem látszott, mert erős növekedés volt. 2001-2003 és még mindig tart a növekedés, minden szuper.

2001-2005 - Orbáni jelentős pénzosztás (2002-es hiány 8%!!!), majd Medgyessy és Gyurcsány folytatás (nagyon rossz). 2004-2007 kezdenek jönni a bajok.

2007-2009 - folyamatos megszorítások, gazdasági válság (minket sokkal jobban megüt mint másokat, nyilván mert rossz volt már a helyzet előtte is). 2010-2011 növekedés.

2010 - 2011 - Erőteljes pénzszórás újra (magyup nélkül 6-7% közötti hiány), teljesen kiszámíthatatlan szabályozói környezet. Ebből már jön is a 2012-es és 2013-as recesszió (nyugi meglesz az, van rá most egy üveg jó borom :) )

2012 - 2013 - Gyeplő visszafogása a belengetett EU retorziók miatt. Egyik oldalról jó, viszont a bankok és egyéb szektorok szétverése miatt szerintem összességében erőteljesen rossz, nagyon erősen balos vagy más szóval kommunista beütés van a lépések mögött(bizony ma gazdasági értelemben a legnagyobb komcsi párt a Fidesz). 2014-2015 nulla vagy recesszió közeli állapot ezt a rekord alacsony beruházási ráta is erőteljesen alátámasztja.

Az én értékelésem, gazdasági szempontok alapján. Bokros 5*, Orbán első két év 4+(ezután mondott le Chikán), második két év 2-, Medgyessy 2+ (mentségére legyen mondva akart megszorítás, ezért golyózták ki), Gyurcsány 1, Bajnai - nehezen értékelhető, amit csinált nem volt rossz 4, Orbán-Matolcsy 1-, de lehet nulla.
Amúgy nagyjából az emberek is így gondolják nagy átlagban.
Amit én várok még az egy kurva nagy forint válság (340-350-es forint) 2013 2-3. negyedévében valamikor. Matolcsy el fogja intézni a jegybankkal közösen és szerintem ez lesz az a pont ahol bebuknak.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.24. 02:52:45

@Kard: vigyázz, mert mint a Gyalog galopp-ban, beírja a végén, hogy "na jó, egyezzünk ki döntetlenben" :DDDDD

Kard 2012.12.24. 05:28:24

@pimpalini: Még egy dolog...az elmúlt 16 évben egy kormánynak sem sikerült recessziót csinálnia úgy, hogy közben a németeknél(Magyarország legnagyobb külkereskedelmi partnere) nem volt recesszió. Persze az Orbán Matolcsy páros ezt a hagyományt is sikeresen megtörte :). Ehhez azért nagy ügyesség kell na.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.24. 05:56:26

@Kard: én ezt leírtam neki ugyanígy, szóról szóra. olvasd el mit válaszolt:))

Jyll 2012.12.24. 07:44:30

Több mint 3 millióan vegetálnak a létminimum alatt, ez az elmúlt 22 év valódi "eredménye"! Hogy mennyire élhetetlen lett hazánk attól, amit a megválasztott "képviselőink" műveletek a bő két évtized alatt, azt a sok millió szerencsétlenné tett honpolgáron kívül az elvándorlási hullám is mutatja. Ezek után arról vitatkozni, hogy melyik nagyobb rabló a zsiványtanyán, melyik tette/teszi inkább tönkre az országot felesleges és groteszk is, mert hazánk már tönkre van téve. :(

A diákok (gyermekeink, unokáink) mellett pedig ki kell állni, mert ha őket is tömegesen ellehetetlenítik, remény sem marad.

Sir Galahad 2012.12.24. 08:53:53

Nagyon egyszerű ez. Amikor a kormány visszavesz valamiből, annyit vesz vissza, amennyivel a társadalom többsége még egyetért - ezt az egyensúlyi helyzetet igyekszik megtalálni. Példa: a rendvédelmi dolgozók korkedvezményes nyugdíjazása. Az érintettek borzasztóan hisztiztek, de amikor készült egy felmérés, kiderült, hogy még az ellenzéki szavazók többsége is úgy gondolja, nem vagyunk olyan gazdag ország, hogy bizonyos kivételezett csoportoknak ezt finanszírozzuk. Ahol a kormány most tart a diákokkal a vitában - hogy a keretszám-csökkentést feladta, de a hallgatói szerződéshez ragaszkodik - , nagyjából ugyanez a helyzet. Ha készülne egy közvélemény-kutatás, az emberek többsége azt mondaná, nem vagyunk olyan gazdag ország, hogy diplomások képzését finanszírozzuk jómódú nyugati országoknak. Pont. Innentől a részletkérdésekről lehet tárgyalni, de visszavonulni felesleges. Kivételesen egyetértek a KARD-dal: ez innentől már csak figyelemelterelő manőver. És ez így van rendjén.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2012.12.24. 09:20:26

uncsi. ennyit tud az index a kitartott kedvenceivel. szar az egész blogketrec, mert az összemutyizott középszernek nincs jó ötlete

Jyll 2012.12.24. 09:24:03

@Sir Galahad: Én speciel nem értek egyet, pont azért, mert egy elszegényített ország nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy a jövőjét elkaszálja. A diplomás elvándorlást nem állítja meg a röghözkötés, sőt felpörgeti, egyre fiatalabbak hagyják majd el a hazát.

Aljas (amennyiben szándékos), de legalábbis át nem gondolt dolog a rendvédelmi dolgozók korkedvezményes nyugdíjazását összemosni a diákok teljesen jogos követeléseivel egy olyan országban, ahol fontosabb pl. a focistadionokra adni pénzt, mint ajövőbe fektetni, hogy a változatosság kedvéért eljöhessen az az idő, amikor alattunk a béka.

veracity 2012.12.24. 09:30:57

A kormány adjon több pénzt az oktatásra, legalább plusz 50 milliárddal.

Orbán adjon több pénzt az egészségügyre, legalább 100 milliárddal.

A Fidesz adjon több pénzt a nyugdíjakra, legalább 100 milliárddal.

A parlament adjon több pénzt az ellenzéki pártoknak, legalább 100 milliárddal.

A kormány javítsa a bankok hitelező kedvét, adjon nekik támogatást legalább 500 milliárdot és törölje el a bankadót.

A kormány vezesse be a progresszív adót és szedjen be a középrétegektől legalább 1000 milliárd forintot!

Orbán növelje a cigányok segélyeit legalább 100 milliárddal!

HA MINDERRE NEM HAJLANDÓ, AKKOR TŰNTETNI FOGUNK!

Éljen Bajnai Lúdmilla Goosy Gordon, aki az ellenzéki összefogás erejével megvalósítja a követelési pontjainkat!

Sir Galahad 2012.12.24. 09:55:31

@Jyll: "A diplomás elvándorlást nem állítja meg a röghözkötés, sőt felpörgeti, egyre fiatalabbak hagyják majd el a hazát." Lehet, hogy a röghöz kötés nem a leghatékonyabb módja az elvándorlás megállításának, de jobbat még nem mondott senki (leszámítva, hogy a diplomások azonnyomban kapjanak nyugati béreket - abban remélem egyetértünk, hogy ez kivitelezhetetlen). Szerintem a diákok általad jogosnak vélt követelése és a rendvédelmisek hasonló tiltakozása között igenis van egy közös pont: hogy határt szab a teljesítésüknek az, hogy mennyiben hajlandóak rá az adófizető polgárok. A rendvédelmisek tiltakozása - szerintem - azért fulladt ki, mert látták, hogy nincs mögötte össztársadalmi támogatás. Az emberek nagyon nagy többsége úgy gondolta, nem engedheti meg magának egy szegény ország, hogy egy kivételezett csoport korkedvezményes nyugdíját finanszírozza. Ez fog történni a diákokkal is, amennyiben ragaszkodnak a hallgatói szerződés eltörléséhet. Erről a többség szerintem úgy gondolkodik, ha már az adófizetők finanszírozzák az egyetemi képzést, joggal várnak el cserébe legalább annyit, hogy az érintettek a megszerzett tudással legalább egy ideig azokat szolgálják, akik ezt kifizették vagy ha nem, térítsék meg a képzés költségeit. A kormány érzi, esetleg felmérésekből pontosan tudja is, hogy ez a közvélekedés, ezért játszik időhúzásra.

tede 2012.12.24. 10:29:29

Szerintem szja-ból leírható tandíj kéne oszt jó napot. A kedvezményt bármelyik szülő vagy a tanuló maga vehetné igénybe.

Rászorultaknak tanulmányi és nem alanyi jogon ösztöndíj.

Ennyit kéne csinálni és máris kész lenne az új rendszer.

Még igazságosnak is nevezhető.

Sir Galahad 2012.12.24. 10:34:02

@tede: Nem ez a kulcskérdés, hanem a tanulmányi szerződés ("röghöz kötés"). Azzal mi legyen? Mert ugye amit az adóból leírva fizet az ember, azt nem ő fizeti, azt fizeti az ember maga, amit az adózás utáni jövedelméből finanszíroz.

Gyuszka_73 2012.12.24. 10:43:27

@Sir Galahad:
szerintem a feltételek megteremtésével "automatikusan" megszüntethető az elvándorlás nagy része. A röghöz kötésnek mi köze a tandíj fizetésének hogyanjához? hisz, ha kifizeted, már mehetsz, amerre látsz, nem ingyen tanultál, akkor meg ne szóljanak bele, utána mi lesz, hol dolgozol stb. max az ingyenes taníttatásnál lehetne "joga" ezt előírni

sárkányfő 2012.12.24. 10:46:03

Karácsony van, legalább mára hagyjátok már abba :(

Gyuszka_73 2012.12.24. 10:46:46

@Kard:
ezzel így ahogy van egyetértek

Sir Galahad 2012.12.24. 11:52:04

@Gyuszka_73: Az a köze, hogy miből fizeted. Ha az adózás utáni jövedelmedből, te fizeted és akkor igazad van, senkinek semmi köze hozzá, hogy a megszerzett tudásodat hol hasznosítod, ha meg az adódból írod le, akkor azt a költségvetés fizeti és máris joga van az államnak, ahogy te fogalmazol, "előírni". Amúgy igazad van, a feltételek megteremtésével feleslegessé válna a röghöz kötés, de a feltételek megteremtése minimum több évtizedet vesz igénybe és addig mi lesz?

And37 2012.12.24. 11:55:28

@Kard: "Amit én várok még az egy kurva nagy forint válság (340-350-es forint) 2013 2-3. negyedévében valamikor. Matolcsy el fogja intézni a jegybankkal közösen és szerintem ez lesz az a pont ahol bebuknak. "

Ebben a részben vagyok bizonytalan, egyébként szimpatikus helyzetértékelés. Az utolsó részben elképzelhető számomra az is, hogy buknánk de felkarolnak (instant IMF-hitel, mint Gyurcsánynál), vagy ha nem sikerül a hitelmegállapodás, akkor megpróbálják az országot a "külső és belső támadástól megvédeni", magyarul diktatúra. Ez azért annyira nem áll messze a jelenlegi kormányzattól és retorikától, és ha addig sem lesz vállalható váltópárt, akkor még sikerülhetne is ideig-óráig.

And37 2012.12.24. 11:57:26

@Sir Galahad: "de a feltételek megteremtése minimum több évtizedet vesz igénybe"

Szerintem 10 év elég hozzá. Döbbenetesen sokat lehet előre haladni, ha nem hátra megy az ember. :)

Sir Galahad 2012.12.24. 12:01:33

@And37: Jó. Akkor 10 évig mi lesz?

Jyll 2012.12.24. 15:27:13

@Sir Galahad:

Az adófizetők polgárok... Ha bizonyos adófizető polgárokon múlna, megszüntetnék a nyugdíjat, eltörölnék a segélyeket, a kisebbségeknek pedig írmagja sem maradna.

Az elszegényített és felheccelt honpolgárokat ugyanis könnyű egymás ellen uszítani egy darabig, aztán elérkezik az a pont, amikortól már nem lehet. Rendvédelmisek, tanárok, diákok stb., hiszen ez a garnitúra sorban mindenkit kicsinál. A röghözkötésen pedig csak azért nem nevetek, mert sírni kellene. A röghözkötés nem fog egyetlen diplomást sem megállítani abban, hogy lelépjen innen, ha ez marad (vagy még ennél is rosszabb helyzetbe kerül a haza). Elképzelem, ahogy az aktuális kormány majd hajkurásztatja őket széles e világon. A tisztességesek meg elmennek nyugati egyetemekre tanulni, és vissza se térnek, mert minek.

Kiváncsi lennék, eszedbe jutott-e, hogy röghözkötés, és egyéb "nagyszerű" öteletelések helyett hazánkat illene már így bő 22 évvel a rendszerváltás után a béka feletti állapotba rakni. Hogy illene, mert igény lenne rá, hogy ne egyik zsivány banda után a másik élősködjön az országon úgy, hogy arra még az "ideiglenesen" hazánkban állomásozó szovjet hadsereg urainak se volt pofájuk. Hogy a megoldást a ne hagyjuk őket ennyit lopni körül kellene keresni, nem pedig a pedagógusok, a nyugdíjasok, a daganatos betegek, a diákok és szüleik stb.stb.stb., szóval a nem egyenlőbb állatok zsebében.

And37 2012.12.24. 15:58:26

@Sir Galahad: szerintem nem az a kérdés, hogy 10 évig mi lesz, hanem hogy mikor kezdjük végre azt a 10 évet...

Kard 2012.12.24. 16:21:15

@And37: Szerintem nem kéne 10 év se. Néhány év alatt (2-3) jelentős javulást lehetne elérni már csak annak folytán is, hogy baromira lemaradtunk a Visegrádi országoktól, részben a rossz struktúra részben az unortodox intézkedések miatt. Ebből kifolyólag jelentős bérelőny van nálunk (sajnos). Egy szlovén átlagpolgár kb. 2x annyit keres mint a magyar. De már a szlovák is 20% előnyben (hátrányban, honnan nézzük) van.
Egy stabil, előremutató, _kapitalista_ (ez szerintem a legfontosabb) modellel rövid távon is nagy sikereket lehetne elérni (én ezt vártam 2010-ben a Fidesztől, drukkoltam is nekik hozzá, bár nem épp a kedvenceim).

Sir Galahad 2012.12.24. 16:48:58

@And37: Az se egy rossz kérdés, de szerintem a politikai elitünk nem ezen gondolkozik.

Sir Galahad 2012.12.24. 16:51:03

@Jyll: Azért az adófizető polgárok érdekeit igenis szem előtt kell tartani. Ők tartják fenn ugyanis az államot. Amúgy amit a végén írtál, abban igazad van - sajnos a politikai elitünk ilyen.
süti beállítások módosítása