A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

Orbán vészforgatókönyve

2012.10.14. 10:14 timargabor

"Győzelemre készülünk, de átgondoljuk ezt a vészforgatókönyvet" - mondta Orbán Viktor Cegléden a gazdaszövetség ifjúsági tagozatának ülésén arra a felvetésre, nem kellene-e kétharmaddal bebetonozni a leendő agrártörvényt. Az, hogy ezt azoknak mondja, akik kevés sikerrel indulnak a földbérlet-pályázatokon, mostani mondandónk szempontjából másodlagos.

Az már sokkal érdekesebb, hogy ez egyáltalán felvetődik. Hogy egy ilyen kérdésre már nem egy félmosolyt kísérő legyintés a válasz, hogy hiszen úgyis mi győzünk. A választási vereség lehetőségét már nemcsak a belső elemzések fogadják el olyan lehetőségként, amelyre esetleg érdemes felkészülni, de az a párt és a kormány kommunikációjába is utat talált, méghozzá a legfelső szinten. Ez mindenképp érdekes fejlemény - a pártok saját véleménye lehetséges választási eredményeikről mindig érdekes útmutatás az erre fogékony, de esetleg kevéssé elkötelezett választóknak is.

A másik következtetés messzebbre vezet. A gyűlésen felvetett kérdés és a rá érkező miniszterelnöki válasz egy nyilvánvaló szcenáriót vetíthet előre: ha a választás előtt a kétharmados kormánypártnak az esetleges vereséggel is szembe kell néznie, a törvények mely körét próbálhatja így "kétharmadba vésni"? Ha mégis győznek, sőt esetleg ismét kétharmaddal, akkor ez nem jelent problémát, lehet tovább farigcsálni a törvényeken később is. Ha győznek, de nincs kétharmad, hát az már felvet olyan problémákat, hogy ha mégis bennmaradt valami, a sürgősséggel beadott egyéni indítvány nyomán ki nem tárgyalt hiba, akkor az esélyes, hogy ott is marad. Ha pedig nem ők nyernek, de a többség csak sima és nem kétharmados, akkor jöhet a rock'n roll, kormányozzanak ők ezekkel a szinte megváltoztathatatlan szabályokkal.

Ez utóbbival sok újat nem mondtam. Ámde annak a kifejtését még nem láttam sok helyen, hogy milyen további hatással lehet az esetleges vereség megfontolása a mai többség részéről magának a választási szabályrendszernek az esetleges (vissza) módosítására. A már elfogadott szabályok (előregisztráció nélkül is), az egyfordulós, a korábbi rendszerhez képest az egyéni körzetek felé hangsúlyosabb és a győztest túlkompenzáló mandátumszámítás eredménye az, hogy kicsit veszteni nem igazán lehet. Ha a pálya, a vélemények, a pártok közmegítélése a választás napján csak kicsit lejt valamelyik párt(szövetség) felé, annak sokkal könnyebben lehet kétharmada, mint eddig. Ha azt látja majd esetleg a Fidesz, hogy ki is kaphat, nem fogják-e ezt mégis visszacsinálni a kétharmadukkal - amíg lehet?

full_emergency_exit_sign.jpg

És ebből a szempontból a legkínosabb kérdés, hogy akkor, amikor ez az esetleges felismerés (nem biztos, hogy lesz rá okuk!) előáll, meglesz-e még ehhez a kétharmaduk? Szó se róla, eddig fegyelmezett a párt és a frakció, de ha kiszalad alóluk a szőnyeg, az itt is megjelenhet. Annál pedig kevés rosszabb forgatókönyv lehet nekik, hogy látják, hogy a győztest túlkompenzáló rendszert kreáltak, nem ők állnak győzelemre - de már vissza se tudják csinálni.

Ismétlem: ez nem a ma, és lehet, hogy nem is a holnap problémája, sőt az is lehet, hogy nem is áll elő olyan helyzet, hogy elő kéne kerülnie. Csak mondom, hogy nem lehetetlen. Már a miniszterelnök szerint sem.

Tetszett a cikk? Csatlakozz hozzánk a Facebook-on:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

197 komment · 2 trackback

Címkék: fidesz választási rendszer kétharmad vészforgatókönyv

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr1004847320

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 47 busznyi erdélyi gyerek lesz az élő kordon Orbán előtt október 23-án? 2012.10.14. 17:21:06

Kétezer határon túli magyar középiskolás utazhat Magyarországra az október 23-ai ünnepségekre – írja az erdely.ma portál. Ez kísérőkkel együtt 47 autóbusznyi tömeget, és számításaim szerint 9.400.000 forint támogatást jelent, mivel a buszozók bus...

Trackback: Meghágott lányokról énekelt Etyeken a tajtrészeg Orbán 2012.10.14. 17:19:36

A szűk körű mulatozó társaság tagjai között ő volt a legrészegebb, nagyjából a világát se tudta. Már a szoboravató beszédjét is botoxos arccal, keresztbe álló szemekkel mondta el, ám utána kiderült, fogalma sincs, hogy kell viselkednie a miniszterelnök...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pop40 2012.10.14. 18:33:35

@Pop40:
jaj sorry sztornó a kérdés
csak a netem szórakozott

Hertelendi 2012.10.14. 18:33:59

@kcsortuleninrogyilszja: A gazdasági adatok nem érdeklik, orbán segge annál jobban.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.10.14. 18:34:14

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Bár a második megszólalásodból már egyértelmű, hogy csak provokálsz, mégis van igazság abban, amit mondasz. Nem Orbán az egyetlen, de nem sokan vannak még. Az "egy újszerű nemzeti érzést bontakoztatunk ki a szívünkben" szintén igaz, csak ezt egyrészt sokan olyan cikinek érzik, mint amikor fel kellett kérnie a lányt az iskolai bálon, talán az érzelmekkel való kapcsolódás miatt. Vagy a nemzeti érzés, az összetartozás valami buziskodás érzetét kelti bennük. Mások simán utálják a többi embert, és nem akarnak semmiféle közösséget. Megint mások azt szeretnék, ha feldarabolódva beolvadnánk valamibe, ami az USÁ-tól Izraelig elnyúlik. És persze vannak, akiknek egyszerűen a nemzet szóval van baja, tulajdonképpen nem is tudom, hogy micsoda.

Pedig tényleg nincs itt más lehetőség, és már ezzel is elkéstünk, ha nem betartani próbálnánk másoknak, vagy kilopni a pénzt a zsebükből, hanem segíteni egymást azért, hogy valami eladható készüljön. Pénz ugyanis abból születik, ha eladunk valamit, és nem egymásnak, hanem a külföldieknek. Ha termék már nem adható el, akkor adjunk el szolgáltatást. De ha azzal foglaljuk el magunkat, hogy egymást basztatjuk olyan hülyeségek miatt, hogy mindeközben éppen ki prédikál a szemétdombunk tetején, még inkább a tetejére igyekezve, akkor tutira nem keresünk egy kurva forintot sem. Nem az fog rajtad segíteni, ha a tévében az az arc magyaráz, aki neked szimpatikus, a másikra meg minden baromságot kiabálhatsz, az ilyen sötét bunkóságot hagyjuk meg az amerikai droidoknak. Ha ezt valaki nem érti, annak már minden szó mindegy.

@No_Fidesz_No_Problem: "Amikor a fél ország éhezik, és a harmada még nem tudja, mivel fűt télen?"

Ez igaz, de én mégis megnézem majd a tébolyult taposást a plázákban két hónap múlva.

@miaturo: "Csakis demokratikus megoldás lehetséges."

Úgy van, demokrácia. Feláll egymással szemben két habzó szájú, a másik felé ordítozó hadsereg, és az a vezér győz, akinek több a katonája. Demokrácia.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.10.14. 18:36:38

@nemsirunk: Véletlen???
Jól szervezett, jól tervezett véletlen. Lehet, hogy a TEK tábornoka sem lett véletlenül tábornok. Mondjuk hatalmas szerencséjük is volt, mert a begőzölt gyurcsótány rendőrök jól megraktak néhány ártatlant is, ha már benne voltak a melóban--na ez lehet, hogy véletlen volt.

légügyi megfigyelő 2012.10.14. 18:36:59

@nemsirunk: egyetértek. mindazonáltal hallottám már olyat is, hogy alkotmányok egyszerre fel lettek függesztve, meg el lettek törölve, ilyesmi. Na, akkor mit ér egy kierőszakolt főelnöki örökmandátum?

Pop40 2012.10.14. 18:37:52

@kcsortuleninrogyilszja:

"A gazdasági adatokat miért nem olvasgatod?"

Mert azok tele vannak sok csúnya számmal, és csak megkavarják szegényt...
Meg különben is, már a Magyar Nemzet is megírta, hogy a gazdasági adat csak IMF-féle libsikomcsi ármány, ami azonnal felszívódik, ha összefog a nemzet meg a Viktor.

márta)) 2012.10.14. 18:38:30

@timargabor:

Mi a probléma? Mit nem lehet érteni, megérteni?

Ez az "érem zseniális" csak az a baj, hogy nálam nem jön be.
:(

rókafogta 2012.10.14. 18:45:32

A magyarság erotikus népköltészete, pontosabban mondva erotikus népdalköltészete messze földön híres. A részeg mulató-nótáink többsége erotikus képeket, metaforákat tartalmaz, és félreérthetetlen célzásokat tesz a szerelmespárok...huncutkodásaira.... A vidéki ember ezekben a nótákban őrizte meg a kereszténység felvétele előtti időkből származó, pogány eredetű termékenység-kultusz elemeit. Orbán Viktor a magyar nép egyszerű fia, aki nem szakadt el a saját fajtájától, így hát számára egyáltalán nem kínos, hogy pajzán nótákat kell énekelnie.
Orbán Viktor ma vitathatatlanul egy fejjel európai kortársai fölé magaslik. Éppen ezért támadják a balliberális hikálok. (hikál = a sakál és a hiéna keveréke by Bayer Zsolt).

Személyes tulajdonságai, lámpásként világító keresztény hite, gyönyörű családja, széles nemzetközi látóköre, jellemének nemes tulajdonságai különösen gyűlöletessé teszik őt a liberálbolsevikok szemében, akik pontosan mindennek az ellenkezőjét testesítik
Orbán Viktor az egyetlen politikus ma Magyarországon, aki rendelkezik azokkal államférfiúi kvalitásokkal, amelyek elengedhetetlenül szükségesek az ország felemeléséhez. Ez a felemelkedés csak úgy lehetséges, ha egy újszerű nemzeti érzést bontakoztatunk ki a szívünkben, amelynek az az alapja, hogy mi, magyarok ugyan nem rendelkezünk számottevő anyagi-gazdasági értékekkel, de birtokunkban van Európa legtehetségesebb politikusa: Orbán Viktor.

Higgyünk benne, és engedjük őt dolgozni!

Összeszedtem Stefánia kisasszony pennemündei tündérke (Matolcsy Orbán tündérke) felemelő és lelkes szavait.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.10.14. 18:46:21

@Pop40: Nem. Szoktam "gyomlálni", ilyenkor a hivatkozásokat is törlöm. stefi kisasszony kommentjének törléséről sajna lekéstem az elején, így az és a kommentwar is marad.

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.14. 18:55:22

@Androsz:

"Ez igaz, de én mégis megnézem majd a tébolyult taposást a plázákban két hónap múlva."

1. Ne a fővárosban nézd, b+

2. Ezt a képet láttad már? Végeláthatatlan sor állt a vega ételadományért Budapesten, október 11-én:

hvg.hu/nagyitas/20121012_Foto_vegelathatatlan_sor_allt_etelert_a_T

Pop40 2012.10.14. 19:04:31

@timargabor:
Kár ezeket kiszedni, ezek a legszórakoztatóbbak:)

Pipas 2012.10.14. 19:05:41

@No_Fidesz_No_Problem:
"1. Ne a fővárosban nézd, b+

2. Ezt a képet láttad már? Végeláthatatlan sor állt a vega ételadományért Budapesten"...

Ne a fővárost nézd, b+ :DDD

Pop40 2012.10.14. 19:06:01

@rókafogta:

"Orbán Viktor ma vitathatatlanul egy fejjel európai kortársai fölé magaslik. Éppen ezért támadják a balliberális hikálok. "

Bayernek ebben igaza van, csak eltévesztette a testrészt.
Nem egy fejjel magaslik ki, hanem egy hassal.

lima31 2012.10.14. 19:06:13

@rókafogta:

Viccből is megárt, ha rossz:D

quendelapo 2012.10.14. 19:09:45

@rókafogta:

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:

23 éve dolgozik ez a derék ember. 96 óta ő a jobboldal vezetője, a magyar politika meghatározó alakja. 6 évet töltött kormányzati hatalomban. 2 éve az ő játékszabályai alapján folyik a meccs.

Mégis mennyi ideig hagyjuk még dolgozni?

Hertelendi 2012.10.14. 19:13:24

@quendelapo: Attól tartok, hogy ha az ellenzék nyeri a választásokat megint el fog maradni a számonkérés és minden haramia meg fogja úszni és röhögnek a markukba a milliárdjaikkal.

quendelapo 2012.10.14. 19:14:37

@HomicideWatch:

"Köszönhető-e az életszínvonalromlás az eladósodottságnak? Tudjátok, nincsen ingyenebéd. Most itt a törlesztés ideje. Ugyanis a fogyasztást hitelből csak rövid távon lehet növelni."

Részben igazad van. De a bizalomvesztés amit kiharcoltak sokat ront a helyzeten. Ortodox konzervítív gazdaságpolitika mellett nem lenne ekkora recesszió, sőt szolid növekedés is lehetne.

A maszop nem csak szórta a pénzt, autópályák is épültek.

Orbán 16 éve a magyar politika meghatározó alakja, ellenzékből is nagy hatással volt a gazdaságpolitikára.

lima31 2012.10.14. 19:21:00

@quendelapo: Te most melyik oldal is vagy?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.14. 19:22:51

@timargabor:
"a regisztrációt gondolom, el fogják "
- Én meg azt gondolom, hogy 6x6 az 46. - Gondolom érted.

"A manyup újra felépítése még érdekesebb ügy. Én biztos meghúznám ezt,"
- Ezt meg kell lépni, és sokkal drasztikusabban, teljes manyupot kell bevezetni. Fájni fog, de csak így lehet hosszú távú lemaradásunklat csökkenteni (Istenem, félúton voltunk, mikor...)

"Ha jól nézem, így is az történt, hogy az első Orbán kormány, meg az elmútnyócév szocialista kormányai által kiizzadott tőkét - mert ők voltak hajlandók lemondani erről a nyugdíjkassza-bevételről a majdani könnyebbség érdekében "
- Az első orbánkormány befagyasztotta a járulékhányadot 6%-on. Ez azt jelentette, hogy a majdani nyugdíjadnak csak az egyharmadát vették el. Mivel akkor sem volt tiltakozás, meg merték lépni most az einstandot, meg akkor nem volt 2/3.
Meggyesi korrekt volt, mert egyből visszaemelte a 6%-ról 9-re. Lett is belőle költségvetési baja.

- Sehol, egyik pártnál sem látom a felvilágosító munkát, amivel elmagyaráznák az embereknek, hogy ez miért volt iszonyatos merénylet a jövő generációi ellen.

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 19:24:10

@HK417:

Látom, te is a MTI híreiből tájékozódsz.

Sokkalta szarabb a helyzet, csak nem mondják be.
Vidéken már most éhhalál közeli állapotok vannak.

A tél még csak most jön.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.14. 19:26:47

@dalida: " A regisztráció szerintem kuka,"

- Szerintem is.

- És szerintük??????

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 19:27:30

@Pipas:

Neked se ártana. :O)))

3-400 ezer ember már semmilyen ellátást nem kap.

Ha ezek eccer csinálnak egy "flashmobot" akkor házak gyúlnak fel, embereket fognak megenni éhségükben.

lima31 2012.10.14. 19:28:22

@Putyilov gyári melós: Mintha már említettem volna, hogy bizony amíg nem állnak le a 30 ezer fORINTos versengéssel addig az éhenhalás egy opció.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.10.14. 19:34:23

@Putyilov gyári melós: Ha nem is az MTI, de saját tapasztalat tényleg nincs. Azért arról biztosan tudomásom lenne, ha kétmillió ember állna némám a főváros utcáin a helyzet ellen tiltakozva--mivel ez nincs így, sőt még pár tízezret sem érdekel a dolog, nyílván az jön le, hogy jó ez így a "zembereknek".

lima31 2012.10.14. 19:36:07

@HK417: eltaláltad, jó nekik ahogyan van.

quendelapo 2012.10.14. 19:37:54

@Hertelendi:

Én is ettől félek.

De van-e erre legális lehetőség? Még, ha Kktharmados győzelem születik is?

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 19:39:11

@miaturo:

Ha valaki visszaél a demokrácia eszközrendszerével,akkor azzal szemben megengedettek ugyanazok az eszközök.
Orbán nyíltan hírdeti, hogy a hatalma átmentése érdekében bármire képes, neki a törvények, sőt a saját törvényei is csak játék-gumi paragrafusok.
Minden konszolidált diktatúra törvényeket hoz a hatalma legalizálására és görcsösen ragaszkodik ahhoz, hogy a rendszere törvényes.

Amúgy ajánlom nézd végig a sorozatot.
Ceausescu egyfolytában a törvényeire, a nemzetre, a függetlenségre, a Nagy Nemzetgyűlésre, az őt ért jogtalanságra és hasonlókra hivatkozik és épp ezekkel ítélik el és végzik ki.
Orbánnal ugyanezt meg lehet tenni.

"Ceausescu tárgyalása és kivégzése"
youtu.be/4ZI1vPNdHRY

Amúgy is tanulságos a sorozat, Ceausescu végig nem fogja fel, hogy mi is történik körülötte, de a felesége sem.
Egész addig nem értik, hogy mi történik velük, mi zajlik körülöttük, amíg le nem lövik őket.
Végig pökhendiek, nagyképűek, lekezelőek, mint akik biztosak benne, hogy megússzák és ez az egész egy nagy tévedés.

Orbán ugyanilyen állapotban van.

lima31 2012.10.14. 19:42:34

@Putyilov gyári melós: Amit Te népnek nevezel, engedi, mindent megenged, vagyis nem számít vissza élésnek. Mivel pedig minden engedéllyel, beleegyezéssel és elfogadással történik, máris messze az általad emlegetett történelmi fejezettől. Ez van.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.14. 19:43:36

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: "Orbán Viktor a magyar nép egyszerű fia, aki nem szakadt el a saját fajtájától, így hát számára egyáltalán nem kínos, hogy pajzán nótákat kell énekelnie. "

Sokkal jobban örülnék, ha a magyar miniszterelnök mondjuk a svájci nép egyszeri fia lenne, ahhoz sem ragaszkodnék feltétlenül, hogy beszéljen magyarul.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.10.14. 19:45:13

@lima31: Akkor nincs miről vitázni. Lehet,hogy "stefánia kisasszony" képviseli a többséget?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.10.14. 19:50:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Sehol, egyik pártnál sem látom a felvilágosító munkát, amivel elmagyaráznák az embereknek..."

Teljesen igazad van, én is ezt hiányolom nagyon hosszú ideje. Elismerem, hogy az emberek elég nagy része buta barom, de akkor nekik gyártsanak egy light verziót is. Ideje lenne, hogy meggyőzzenek az egész céljáról és hasznáról, de értelmes szavakkal, nem kell ezt mindig a választásra tartogatni.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.14. 19:52:08

@HK417:

Tartok tőle.
Egyébként figyelembe véve a ziksz-faktor tegnapi 2 milliós nézettségét, itt alighanem csak a földönkívüliek inváziója segíthet.

lima31 2012.10.14. 19:52:38

@quendelapo: Jó választás.

@HK417: Ha, a butaságra célzol akkor igen, a többség mérhetetlen módon buta és büszke is rá. Egy olyan országban élsz, ahol a többségnek a hír-híradó maga a rémálom, az elviselhetetlen téboly, az agymalária, az élet megrontója.

lima31 2012.10.14. 19:56:00

@HK417: Na akkor Neked ezt még jobban látnod kell, sajna nekem még meg kell várnom amíg a lányom legalább az első osztályt itt befejezi...

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.10.14. 19:58:36

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Mi ment a másik csatornán és hányan nézték? Lehet,hogy megvan a 2/3? Igazából nem is értem minek költik a pénzt a különböző listákra, nyilvántartásokra mikor elég ezeket a nézettségi adatokat figyelni és máris tudják, hogy mindent megtehetnek.

quendelapo 2012.10.14. 20:00:33

@Androsz:

A 90-es években még voltak viták.

Azóta szüntek meg a viták, hogy Orbán lett a jobboldal vezére 16 évvel ezelőtt.

Mondjatok még egy magyar politikust, akinek ekkora hatása volt az elmúlt 22 évre.........

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.14. 20:04:15

@HK417:

Én Bach-al védekezem, de egyedül vagyunk, Tibor... :DDD

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.14. 20:20:57

@HK417:

Nem, egyáltalán nem képviselik a többséget Stefiék, lásd nemzeti konzultációk totális érdektelensége...
A Fidesz szerencséje az, hogy sajnos tényleg nincs normális, józan alternatíva, hiába szar a Zsidesz is.
Attól még, hogy 100ezrek gyűlölik a Fideszt (és joggal), még nem fognak csak ezért átszavazni máshova, inkább otthon maradnak. Ez van sajnos.
Én is ezt teszem, elmegyek majd kirándulni aznap.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.10.14. 20:24:59

@quendelapo: Sajnos talán valóban nincs olyan, akinek ekkora hatása lett volna 22 évre, pedig neki sem volt eléggé nagy hatása. Éppenséggel Gyurcsány pofátlan herdálásának a hatása az utóbbi évekre szintén megér egy méltatást, legyen neki könnyű a föld. De rajtunk ez már nem segít. Őt is a demokrácia tartotta meg a nyakunkon, ennyit a demokrácia boldogító hatásáról.

Te vitáról beszélsz a párton belül, ez elég messze van attól, amire én gondoltam, vagyis hogy ne egymásnak, hanem nekünk magyarázzák el, hogy miért kell a szart is kipréselni belőlünk. Én körülbelül tudom, de nem én teszem ki az adóbevételt termelni képes néptömeg zömét.

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 20:25:47

@HK417:

Vidéken óriásiak a bajok,a fővárosban még mindenki reménykedik,hogy ő(esetleg a családja), és egyedülő biztos túléli.

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 20:34:43

@lima31:

Te úgy látod, hogy megkérdezik arról a népet, hogy tetszik-e az ami történik neki?

Dehogy, az összes hírforrás kínosan kerüli a valóságot, az összes híradóban csak szereplőket látsz és megrendezett eseteket, de azért abból ami a cenzúrán átmegy, már abból is látható, hogy elkezdődtek az éhséglázadások.
Csak épp jó szociáldarwinista társadalomhoz méltóan az öregek és a gyengék az áldozatai.
Az éhező cigányok rájuk törik rá az ajtót és a kézivezérelt média lelkesen cigányoz, csakhogy a másik éhező paraszt valaki ellen uszuljon és különbnek érezze magát.

De ezen a télen túl sok áldozat lesz.
Olyan sok, amit már nem lehet letagadni.

Már most ki van adva az orvosoknak, hogy a fagyásos vagy éhség okozta elgyengülés miatti halálokokra valami orvosi hablatyot kell, hogy írjanak.

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 20:42:36

@quendelapo:
"A 90-es években még voltak viták. "

Lószart, álviták, terelőviták, pl. milyen legyen a címer.
Adták a politikai showműsort a plebsnek, miközben a lényegi kérdésekkel nem foglalkozott senki, azok mind a háttérben dőltek el.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.14. 21:01:42

Kész. Én nem tartom magam pesszimistának, se rosszhíszeműnek, de ez az ember megőrült! Ez tényleg elveszítette a valóságérzetét.
Azért elképzelem, hogy akik közel milliókat keresnek Skandináviában, vagy Ausztráliában majd 10-20 éven belül hazajönnek ide egy külföldön megismert párjukkal is :D

mno.hu/belfold/orban-mindenki-haza-akar-majd-jonni-magyarorszagra-1111455

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.10.14. 21:09:56

@lima31: Azért hőzöngök itt. Mert látom,hogy lehet ezt máshogy is.
Ha elfogadsz egy tanácsot: A kivándorlással nagyon óvatos és körültekintő legyél!
Én még bőven miferink alatt léptem le és akkor még jóval könnyebb volt letelepedni, új életet kezdeni bárhol--ma már ez rohadtúl nehéz és sok a csapda!

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.10.14. 21:21:32

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: @Nyekenyóka.: @Putyilov gyári melós:
Sok régi baráttal, ismerőssel és természetesen a családdal tartom rendszeresen a kapcsolatot és közülük mindenki vidéki-Kaposvár környéke,Baranya,..-és bár tényleg nincs személyes tapasztalatom, de abból, hogy olyan embereket is szabályosan siránkozni hallok, akikről ezt korábban elképzelni sem tudtam volna, azt jön le nekem, hogy a baj nagyobb, mint amekkorának innen látszik. Nagyon sokan mondják,hogy ez így nem mehet tovább meg változtatni kell és amikor azt mondom naívan,hogy el kell menni és nem rájuk szavazni akkor jön az,hogy én ezt nem tudom, mert nem ott élek---ez mondjuk igaz is. Mindamellett azt gondolom ,hogy a nem szavazók tömege is a jelenlegi hatalmat betonozza be. Szóval olyan nagyon elkeseredett belenyugvást érzékelek.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.10.14. 21:25:11

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Üdvözlet, Uram!-látod én nem anonimban tolom!

Feketeistván 2012.10.14. 21:31:12

A kérdés továbbra is, ki váltaná le ? Ilyen szerencsétlen, idióta ellenzék még nem volt, a módszerváltás óta, az biztos.

dr kíváncsivagyok 2012.10.14. 21:34:47

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:

"Orbán Viktor a magyar nép egyszerű fia, "

Mondd ki : tajparaszt bunkó !

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.14. 21:36:06

@Kicsinko:

Ez a baj látod. A legnagyobb baj mégis az, hogy a kormány emberei sem állnak a helyzet magaslatán...eddig egyik sem persze.

dr kíváncsivagyok 2012.10.14. 21:37:42

@Androsz: " "Amikor a fél ország éhezik, és a harmada még nem tudja, mivel fűt télen?"

Ez igaz, de én mégis megnézem majd a tébolyult taposást a plázákban két hónap múlva."

De úgy-e nem ugyanazok ?!

dr kíváncsivagyok 2012.10.14. 21:39:15

A MILLÁT ORVBÁN PÉNZELI ? Mert ami ma az ATV - n ment....

nemsirunk 2012.10.14. 21:40:44

@HK417: Mi egy kifogáskereső nemzet vagyunk. Jópár ismerősöm annyi energiát fordít a kifogások keresésére, aminek feléből akár meg is lehetne tenni az adott dolgot. Például itt ez a Milla tüntetés. Jellemző ürügyek, hogy miért nem akar eljönni okt 23-án: "úgysem változik semmi", "minek?", "majd ha az utolsó részletig MINDEN úgy lesz ahogy én akarom, akkor talán...", "lesz olyan felszólaló akivel nem értek egyet" stb. Ezek csak ürügyek, hogy ne kelljen felkelni a fotelből a TV elől. Ezer indokot képesek találni a lustaságuk leplezésére, de közben persze tele szájjal szidják az Orbán rendszert. Pedig ez a rendszer éppen nekik való, a birkáknak, ahol nem kell gondolkodni, majd megmondják nekik hogy mit tegyenek.
De szerencsére egyre több ember van, aki hajlandó tenni is valamit. Sokan külföldön kezdik újra az életüket, de aki itt marad, azok között is van sok, akik legalább annyit megtesznek, hogy egy ilyen megmozduláson részt vesznek.

quendelapo 2012.10.14. 21:42:49

@Androsz:

Elmagyarázás elég nehezen menne pártok közötti viták nélkül. Demokráciákban legalábbis.

(Gyurcsány sok mindenért hibáztatható, de a nagy herdálás speciel nem ez ő nevéhez fűződik. Nézz utána!)

nemsirunk 2012.10.14. 21:45:09

@dr kíváncsivagyok: Dehogy pénzeli. Ha nagy lenne az egyetértés az ellenzéki pártokkal, akkor meg összemosnák őket. Ha Gyurcsány is megjelenne, egyből Gyurcsány-tüntetésnek nevezné a kormánypárti média.
Nem is baj, hogy elkülönülnek valamennyire, csak legyen azért együttműködés köztük. És szerintem nagyon is van.

quendelapo 2012.10.14. 21:45:43

@Putyilov gyári melós:

Soroljam?

alkotmány
kárpótlás
privatizáció
önkormáényzati rendszer
oktatási rendszer

Többnyire rossz megoldások születtek, az utólag egyértelmű, de nem vita nélkül nyomták le a torkunkon a döntéseket.

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 21:49:41

@dr kíváncsivagyok:

Nekem van butikos ismerősöm a West Endben, ő már abban se reménykedik.
Januárban húzza le a rolót, mert nem tudja fizetni az alkalmazottat, adót, bérleti díjat.

És a West End eléggé központi helyen van.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.10.14. 21:53:42

@dr kíváncsivagyok: "De úgy-e nem ugyanazok ?!"

Attól tartok, hogy egy részük bizony ugyanaz. Groteszk, és mégis.

@quendelapo: Utánanéztem. De bizony, csak amint tudjuk, nem mesélte el.

Én olyat nem mondtam, hogy egy verziót akarok hallani. Egyszer az életben ne vitatkozzanak. A kormánytól elvárnám, hogy megindokolja a lépéseit, ha azt várja, hogy együttműködjünk velük, mégha közös, sőt, saját érdekünkből is. Az ellenzékiek pedig ha tudnak valami konkrét és végiggondolt alternatívát, akkor elmondhatják, hogy az mi lenne, de nem választási hadjáratot szeretnék kapni, hanem valami igazat, már úgy relatíve. Igazából én a kormányt hallanám szívesebben – máskor más kormányokat is, mellesleg –, mert az ellenzék most nem akar tőlünk semmi mást, mint hogy ellenkezzünk. Mintha az nekik bármiért is hasznos lenne. Igaz, hogy híradóban nem sokat hallhatok róla, de nem nagyon emlékszem az ellenzéktől olyan fejtegetésre, amely többet mondoyy volna annál, hogy így nem jó.

Híradóban azért nem hallok róla, nem kell gerjedni, mert nincs olyan híradó, amely ellenkezni akarna a kormánnyal és ugyanakkor híreket is mondana.

hegyilány 2012.10.14. 21:55:26

Egyébként! Ha beindult volna valamiféle? gazdasági növekedés, magyarul) működne az a "fránya" gazdaság, teremtődtek volna új munkahelyek, a fiataloknak lenne jövőképe, nem utolsó sorban a szegénység- vagyis a már elszegényedett réteg mellett nem indult volna meg egy újabb, hatalmas társadalmi csoport elszegényedése,- mely mindennapi életminőségében már csak vegetál - talán nem lenne majd szükség "vészforgatókönyvre" sem.

Tehát úgy gondolom, hogy így függ össze, (így is) a választás eredménye s a gazdaságpolitika, szociálpolitika, "miegyebek.
Ez van.
:(

hegyilány 2012.10.14. 22:01:07

Hát! Igen! Minden politikai erő "győzelemre készül".

Egyébként nincs ebben semmi különös, s nincs ezzel semmi probléma.
:)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.10.14. 22:03:50

@nemsirunk: Valószínűleg igazad van--nem egyszer tapasztaltam hasonlót amíg otthon éltem(ez persze nem jelenti azt, hogy itt nem tudnék neked ilyen embereket mutatni). Az elvándorlással szerintem az gond, hogy manapság pont nem az olyan emberek mennek el nagyszámban mint én,aki ugye csak egy egyszerű kétkezi melós vagyok, hanem pont azok a jólképzett fiatal/középkorú értelmiségiek (orvos, mérnök,...) akik a gerincét adhatnák egy olyan erőnek amire érdemes lenne szavazni. Afrika példáján láthatjuk mi történik egy országgal,ha eltűnik a jólképzett, innovációra képes a fejlődést fenntartani tudó szakemberek tömege-nem kéne oda jutni.

műproli 2012.10.14. 22:09:42

Gyűjjék má akárki csak ne legyenek ezek a fideszesek!
Véssük ki a kőből amit belevéstek!

Csak könyörgöm a szabad pálinkafőzésen ne tesék változtatni!

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 22:11:10

@quendelapo:

1, az Alkotmányról nem volt vita, az elitek(köztük a mostani Pártfőtitkár elvtárs,Orbán) egymással szépen mutyizva megegyeztek a kiskerekasztaluknál. A parasztok örültek eközen a Gorenjéknak.

2, a kárpótlás szintén nem lett az emberek orrára kötve, leginkább csak az előnyeit reklámozták, hogy visszakapja a paraszt a földet vagy a kárpótlási jegyekből gyors pénz lesz. Tipikus szavazatvásárlás volt, ugyanolyan, mint most a az egykulcsos adó.

3, a privatizációról végképp keveset tudtunk. Itt aztán tényleg minden mutyiban ment. A kisparaszt megvehette a lakását, amivel röghöz kötötte magát. Kb. annyi casht fizetett érte, mint a gyárakat privatizáló elitek, akik pár százezer forintokért + többszázmillás E hitelekkel jutottak termelőtulajdonhoz. Az E hiteleket később az állam a bankkonszolidáció keretében átvállalta.

4, az önkormányzati rendszer halálra ítélve született, 90 óta saját forrás hiányában fokozatosan leépülőben, mára gyakorlatilag az Orbán rezsim felszámolta, tulajdonképpen pártok vazallusainak jutalomosztó terepe. De nem nagyon kérdezték meg erről se a népet. A parlamentben eldöntötte pár nagyfejű.

5, az oktatási rendszerről tényleg volt valami vita, de ebből kifelé ma is régen is csak a pedagógusbérek érték el az ingerküszöböt, no meg a tandíj, ami mára bevezetve.
Amúgy erről csak annyi személyeset, hogy két ismerősöm is Bécsbe járatja egyetemre a gyerekeit, mert olcsóbb és színvonalasabb. Annyi diákhitelt kapnak a kölkök, hogy több, mint egy itteni jó fizetés. Ergo, nem fognak hazajönni, mert abból amit itt kapnának soha nem tudják majd visszafizetni, kitermelni.

quendelapo 2012.10.14. 22:14:42

@Androsz:

hát télleg nem Gyurcsányt szeretném védeni...
és, mint tőle is tudjuk sokmindent elkúrtak,
de ha jól emlékszem másfél éve volt akkor miniszterelnök, az államadósság pedig 60 százalék körül volt...

Az elkúrás lényege a kiadások szerkezetében rejlik. A jelenlegi szintű, rendszerű és mértékű nyugdíjkiadásokra, családtámogatásokra, erre az önkörmányzati szerkezetre nincs forrás. Fenntarthatatlan. Ezt kéne elmondani. Gyurcsány ebbe belebukott, Orbán hazudozik, az LMP nem is érti, hogy miről van szó, a maszopnak pedig éppen ennek az elkúrásnak a haszonélvezői a szavazói.

quendelapo 2012.10.14. 22:17:06

@Putyilov gyári melós:

hát ezek szerint Te akkoriban még a Putyilov gyárban dolgozhattál, mert elég nagy viták voltak.

Többnyire sikerült a legszarabb megoldásokat választani, ebben az akkori oldalak egyformán hibásak voltak.

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 22:25:12

@dr kíváncsivagyok:

Pedig ha tudná stefike, hogy a Metapédiát író elvtársai már Orbánt és a feleségét is a zsidók közé sorolják, no meg a 2/3 Fideszt :O)))

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 22:34:30

@quendelapo:
"A jelenlegi szintű, rendszerű és mértékű nyugdíjkiadásokra, családtámogatásokra, erre az önkörmányzati szerkezetre nincs forrás."

Szerinted mekkora összegről beszélsz?

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 22:37:01

@quendelapo:

Kik vitáztak kivel?

A Putyilov gyárban előttünk bizony nem.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.10.14. 22:39:57

@quendelapo: Az elemzésed kitűnő. "Fenntarthatatlan. Ezt kéne elmondani." Pontosan erre gondoltam én is. De most újabb nyugdíjemelést ígértek be.

quendelapo 2012.10.14. 22:45:08

@Putyilov gyári melós:

A nyugdíjbefizetések nem fedezik a kifizetéseket. Sehol Európában nincs 3 éves fizetett szülési szabadság. A magyar gazdaság nem termeli meg a fedezetét a jelenlegi családtámogatási rendszernek, mérhetetlenül pazarló az önkormányzati rendszer. Egymástól 5-6 km-re lévő falvak 60 - 70 fős iskolákat tartanak fenn és 8-10 irodai alkalmazott van a polgármesteri hivatalokban.
Ezer milliárdos nagyságrend.

quendelapo 2012.10.14. 22:51:16

@Putyilov gyári melós:

Én emlékszem a szadesz mdf vitákra, sőt az akkori maszop és a fidesz is érvelt a tárgyhoz kapcsolódóan.

A vita 96-ban szünt meg, amikor a felcsuti bányász fia lett a jobboldal vezére. Onnan kezdve csak a teljes elutasítás és a másik lejáratása megy. Ez talán a Bokros csomag idején kezdődött....
16 éve nincs demokratikus vita magyarországon, csak hazudozás, elkúrás és néphülyítés.

pjm 2012.10.14. 22:53:56

@bebe tv: ebből az aspektusból rákosi is tehetséges volt, kádár meg egyenesen a tehetség csimborazzója. Ne felejtsük el, hogy 1957. május elsején már saját magát éltető felvonulást rendezett!!! Lássuk a medvét...

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 22:56:53

@quendelapo:

"Ezer milliárdos nagyságrend."

Ez jelentéktelen tétel egy ország 27 ezermilliárdos GDPjében.

Főleg annak a tudtában, hogy az állam a költségvetésben 13-14 ezer milliárdos összeget oszt újra.
7-8 ezer milliárdnyi megy el állami újraelosztás keretében az amúgy is vagyonosoknak, a multiknak, a pártklientúráknak, a vállalkozói, kulturális, tudományos, sport holdudvaroknak, 4-500 ezer embernek, akik a GDPhez nem tesznek semmit hozzá, mégis luxusszínvonalon tartjuk el őket.

quendelapo 2012.10.14. 23:07:06

@Putyilov gyári melós:
Éppen erről az újraelosztásról beszélek.
Például a magas keresetűeknek járó gyerekek utáni adókedvezményről, ami 100 ezer forintos nagyságrend. A 300.000 forintos nyugdíjról, az önkormányzati beruházásokról, amikor 100 milliókért újítják fel az önkormányzati intézményeket, amik amúgy teljesen kihasználatlanul működnek - haveri vállalkozásknak adva a munkát.

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 23:07:28

@quendelapo:
"A vita 96-ban szünt meg, amikor a felcsuti bányász fia lett a jobboldal vezére. Onnan kezdve csak a teljes elutasítás és a másik lejáratása megy. "

Dehogy, már a 90es kampány is a másik démonizálásáról, lejáratásáról szólt a teljes pártvertikumban.
De őelőttük Grósz fehérterrorozott, Kádár meg ugyanúgy a haldokló, imperialista nyugattal rémísztgetett, mint Orbán.

Ez a jól ismert Oszd meg és uralkodj, de a 80as évek eleje óta, amióta én figyelem a történéseket, egységes a politikai-gazdasági elit a neoliberális doktrína majmolásában és a nép egyre nagyobb mértékű elnyomorításában.

punkfrog 2012.10.14. 23:16:46

Hogy lehet felülírni a 2/3-os törvényeket? Így: www.vg.hu/kozelet/politika/kivettek-az-alkotmanybol-a-horn-gyula-negyotodos-szabalyat-318855
egyszerűen figyelmen kívül lehet hagyni ahogy ezek csinálták!

quendelapo 2012.10.14. 23:44:42

@Putyilov gyári melós:

Kedves melós barátom, ez nekem nagyon zöld balos szöveg.
Reméljük lehet más a politika, bár én inkább középre húzó liberális demokratáknak örülnék, mint zöld kis chavezeknek.....

belekotty 2012.10.15. 07:05:44

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Uncsi vagy már nagyon. Nyilvánvaló hogy csak adod a hülyeséget, gúnyolod a fidesz fanokat, de már nagyon uncsi. trollellenpólus sokkal jobb nálad.

belekotty 2012.10.15. 07:12:25

@naugye!: Vagy a fideszeseket gúnyolja. Csak nem veszi észre hogy már nagyon unalmas.

belekotty 2012.10.15. 07:13:42

@HomicideWatch: "Az mszp évente 1000-1500 mrd forinttal többet költött osztogatásra" - Nézz utána hogyan alakult az államadósság és számold ki hova lett a manyup vagyon. Meglepetés fog érni!

belekotty 2012.10.15. 07:18:27

@Ylim: A devizahitelben mindenki hibás volt. Először aki felvette. Másodszor a bank, mert a felvevőre nyomott minden kockázatot. Az állam mert nem alkotott olyan törvényt, hogy mindenki csak a jelzálog erejéig felel, ha bukta, a banké, de nincs adóssága. Sok országban ez van, úgy hogy a bank meggondolja mire ad hitelt.
Az egész ország, mert mindenki hitelből élt, ezért nem voltak betétek, ezért kifelé adósodott el az ország.
Ja és Járai is, mert ő tartotta magasan a forint kamatokat amikor MNB vezér volt.

belekotty 2012.10.15. 07:24:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Arra nem vette a bátorságot egyik sem, hogy kimondja, újra felépíti a Manyupot!!!"

- Persze. Mindenki tudja már hogy a manyup hülyeség volt. Azt akkor találták ki amikor a világ pénzpiacait mindenki valami stabil képződménynek gondolta és kiderült hogy egy nagy lófasz az egész.
A cseheknél tudod mit csináltak? Az össze pénztárnak fel kellett bontania az összes szerződést, el kellett számolni a tagokkal és akkor újraköthette őket. Sokan megvilágosodtak ám!
Ráadásul az újrakötésnél rögtön az elején tisztázni kellett, mennyi költsége lesz a biztosítottnak. Tömegesen szüntetik meg az emberek a manyup tagságaikat.
Nagy pénzügyi átverés volt az egész.

belekotty 2012.10.15. 07:26:00

@belekotty: A fidesz nem is tehetett mást mint hogy ilyen hirtelen megszüntette az egészet, különben a pénztárak évek alatt eltüntették volna a pénzt. Nagyon nem demokratikus volt amit csináltak, de helyesen tették. Az már kérdés, hogy hol a pénz.

belekotty 2012.10.15. 07:27:07

@Oldgamer: "neked trollba mondják" :-))

Ez annyira jó duma, hogy írok a Lázárnak, ezt tegyék be az Alkotmányba. :-))

belekotty 2012.10.15. 07:28:18

@Putyilov gyári melós: "mi meg készüljünk a fegyveres felkelésre!" - Demokrácia van, hülyeség ez a felkelősdi. :-((

mazolika 2012.10.15. 08:46:31

@Ultracivil: Nem elég jó a képzelőerőd. Itt van a 4. lehetőség:

4. Irónia, sőt mi több szarkazmus. Dekódolásához szükséges egy jó adag humorérzék :)

És a posztoló által alkalmazott sok-sok túlzó (és egyben abszurd) jelző használatából arra következtetek, hogy ez utóbbi a valós helyzet.

Hah, már a trollok sem a régiek, simán lebuktatják magukat, engedik láttatni azt, hogy maguk sem veszik komolyan az egész ügyet.

wowerman 2012.10.15. 10:42:14

@HomicideWatch: de az mszp nem csinált diktatúrát

Putyilov gyári melós 2012.10.15. 14:05:36

@quendelapo:

Faszikám, én anarchista vagyok.
De ahogy elnézem, ebben az országban nem nagyon látni középre húzódó liberális demokratákat, legfeljebb neoliberálisokat, akik egyedül a tőke és a vagyonosok korlátlan szabadságát tekintik lényegesnek a testvériség, egyenlőség, szabadság hármasából.

Putyilov gyári melós 2012.10.15. 14:09:25

@belekotty:
"Demokrácia van"

Lefordítanád, hogy mit jelent ez a te olvasatodban?

Demokráciának hívja magát minden elnyomó és totalitárius rendszer a II. világháború vége óta.

Putyilov gyári melós 2012.10.15. 14:16:42

@l_andras:

Vazze, te le vagy maradva pár brossúrával!

A nemzeti érzés és a vele való kufárkodás olyan évi 600 milliárdot hoz a CBA és Baldauf+Lázár elvtársak kasszájába!
És ez csak a 1 CBA, a nemzeti érzés piacosítására, csomagolópapírként való használatára alapozott kiterjedt Baldauf-Lázár cégbirodalomban.

Putyilov gyári melós 2012.10.15. 14:28:39

@belekotty:
"különben a pénztárak évek alatt eltüntették volna a pénzt. Nagyon nem demokratikus volt amit csináltak, de helyesen tették."

Ezek szerint a te demokráciafelfogásodban szart se ér a jogállam.

Akkor miért vergődsz, ha egy népet a választásból kizárni akaró autoriter rezsim, nevezzük parlamenti diktatúrának, ellen felkel a nép?

Az alapokat a Fidesz adta meg, én csak erre építkezem és tudom, hogy Orbán mivel alfahímnek hiszi magát, csak az erőből ért!

Meg fogja kapni, az ilyen rezsimek mindig kiprovokálják.

Amúgy nézd csak meg Ceausescu érvelését, sőt támadását, a szóhasználata meg kifejezetten áthallásos Orbánék vagy a Jobbik sztálinistáinak dumáira!

"Ceausescu tárgyalása és kivégzése"
youtu.be/4ZI1vPNdHRY

És Romániában nem voltak orosz tankok, választások is voltak, demokráciának is hívta magát Ceausescu rendszere.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.15. 18:55:13

@belekotty: Államiban vannak már egyéni számlák? Csak hogy lehessen viszonyítani a hozamokat.....

quendelapo 2012.10.15. 21:35:34

@Putyilov gyári melós:
Tesókám, hogy van ez a lovoldozés?
Az anarchistálat lelövik, ugye?

Putyilov gyári melós 2012.10.16. 19:26:57

@quendelapo:

Én inkább arra számítok, hogy belöknek a villamos alá, az kevésbé feltünő :O)))
süti beállítások módosítása