A KARD a Facebook-on

Őket ajánljuk

Hírfolyam

Friss topikok

Elérhetőség

A KARD blog

e-mail: kard.blog@gmail.com

Facebook: A KARD

Twitter: @KARD_blog

A vízügy nem játék!

2012.06.06. 15:28 timargabor

Válságunk éveiben időről időre jön a hír, hogy megszűnt ez meg az. Na de a vízállásjelentés?

Joggal vagyunk (voltunk?) büszkék arra, hogy a magyar vízügyi szolgálat a világ élvonalában van. Nem véletlen: hazánk földrajzi helyzete, a folyóvizek által feltöltött, és jelenleg is süllyedő alföldek folyóinak árvízvédelme nem könnyű műfaj. Kicsit kisebb a tét, mint Hollandia esetében, de azért van itt nagy és veszélyes árvíz bőven. Csak az utóbbi 50 évből: Duna - 1965, 1991, 2002, 2006; Tisza - 1970, aztán 1998-2001 közt minden évben, 2006. Elég sok, és persze lesz még a jövőben is.


Keresgélnék pontosabb adatok után az adatbázisokban, de azok tegnap óta nem elérhetők. Kirúgták a komplett VITUKI-t, benne a vízjelző szolgálattal. Hogy miért, csak találgatni lehet, tippeket itt lehet olvasni. A munkatársak egy részét átveszi egy új szervezet (Nemzeti Környezetügyi Intézet, NKI), de mivel úgy tűnik, a telephely a fontos, a toronyház a Duna-parti ingatlanon (kép alul) ahonnan most menniük kell, az új helyen még nem tudnak úgy dolgozni mint eddig.

Az NKI alapításával egyidejűleg az állami vízügyi szervezet gerincét, az ár- és belvízvédelmi szolgálatot a Belügyminisztérium fennhatósága alá helyezte a kormány, mondván, az a tárca felelős a közmunkák szervezéséért, márpedig arra az árvízvédelmi létesítmények rendbetételében is szükség van

(Forrás: greenfo.hu; kiemelés tőlem)

Középen a VITUKI telke, jobboldalt a jellegzetes toronyházzal (Forrás: hg.hu)

Többen mondták már, hogy felindult állapotban ne írjak blogot. Erről az ügyről azonban nehéz máshogy. Tényleg nem tudják, mivel játszanak? Az elmúlt években amúgy is elég komoly költségvetési megszorítást mértek a vízügyre, de az infrastruktúra központi elemeit szétverni úgy, hogy nem tudják, mi lesz helyette holnap? Mi történik a felbecsülhetetlen értékű, pótolhatatlan adattárral? Árvizkor honnan lesz vízállás-előrejelzés, vízhozambecslés? Az árvízi irányítás sem az a szakterület, amelynek jót tesz, ha sűrűn szervezgetik meg pakolják egyik minisztériumtól a másikhoz. Ez a közmunkára hivatkozás meg különösen megijeszt, mert azt látom felsejleni mögötte, hogy ezen a vitális területen is politikai lózungok alapján döntenek.

Egy újabb szakmával akaszt tengelyt a kormány, mindegy, hogy bosszúból vagy ingatlanért, könnyebb közbeszerzésekért. A vízügyi szakma (és ne keverjük már össze az árvízvédelmet Nagymarossal!) nem egyszerűen egy szakma, hanem egy szolgálat. Ez az első nagyobb árvíznél kiderül, pláne ha sem eszközt, sem embert, és most már adatot sem kap eleget.

Az aktuális vízállások (még?) elérhetők.

Tetszett a cikk? Csatlakozz a KARD Facebook-csoportjához:

Tegyük a KARD blogot a könyvjelzők közé

RSS hírfolyam a blog bejegyzéseiről

103 komment · 1 trackback

Címkék: államigazgatás vízügy

A bejegyzés trackback címe:

https://kard.blog.hu/api/trackback/id/tr664569255

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pávatánc helyett kacsatánc: Orbán Viktor nem érti a dürgést 2012.06.06. 19:42:32

  Kacsatánccal mehet vissza a balettba ugrálni Orbán, ha nem tesz le arról, hogy pávatáncot lejtsen az IMF és az EU előtt, hogy átverje őket. Emlékszel még a 80-as évek nagy őrületére, minden falusi lagzi kötelező elemére, a Kacsatáncra? * Hogy jö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyünyüge 2012.06.06. 19:57:38

@urbansprawl:
Most már az sem elég a boldogsághoz, ha a szomszéd tehene is megdöglik?
Meg kell dögölnie az összes tehénnek?

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.06.06. 19:59:11

@komplikato: a dunai vízállások még mennek (csak az).

@urbansprawl: elérheti, csak úgy kéne, hogy utána is működjön.

lavór 2012.06.06. 20:05:53

Szép lassan megszűnik minden. Lassú elmúlás.

komplikato 2012.06.06. 20:12:34

@urbansprawl: Azért az eset kapcsán egyből szöget üt az ember fejében a gondolat, hogy vajon kinek kell a telek egy része vagy egésze? És mivel fogja feltornászni az értékét? Anno a híd túloldalán Demján garázdálkodott, de ő eladta egész lakóházas, irodaházas érdekeltségét, pedig nem semmit emelt árfolyamon a Nemzeti Színház és a Művészetek Palotája Meg jó olcsó volt a telek előtte még.
Vagy csak simán, mint eddig bármit amihez hozzáértek, ezt is elbasszák?

ecology 2012.06.06. 20:44:37

Az nem aggaszt senkit, hogy a környezetvédelem hol tart jelenleg?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.06.06. 21:10:24

Pedig annak idején milyen szivesen hallgattuk amikor kicsit korábban kapcsoltunk a kabaré csütörtökre.

Laciii 2012.06.06. 21:16:14

Ott írja, hogy üzemelnek, a minimális szintet ellátják, átmenetileg nem nézelődhet bárki összevissza.

Ha nem csinálnak semmit az a baj, ha valamit meg tényleg átszerveznek akkor meg az a baj.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.06.06. 21:22:29

@chipanddale74: a rádióban már évek óta nincs. Pedig micsoda műsor volt az :-)

@Laciii: a jó átszervezés az az, amikor a dolgok azért működnek. Itt most a csapat felét lapátra tették, a másik felét meg áttették egy új intézménybe, gondolom mindenki keresi a dolgát. A jelek szerint nem volt kitalálva előre a dolog, csak benyomták a piros gombot, aztán majd lesz valahogy.

Azért szorítsunk, hogy ne legyen idén Medárd, mert a minimális szint nem biztos, hogy egy érdemi árvízhez is elég.

pjm 2012.06.06. 21:29:34

Majd a mostani árvíznél bevetik a TEK-et, a terepjáróikkal ki is tudnak majd menni homokzsákot rakni. Legalább annyira lehetséges, mint egy arab országban elrabolt magyar csapat felderítése. Elmos minket a Duna meg a Tisza, mint a sz@rt. Majd kimegy a kedves vezető és a NER aktivistákkal saját testével tartóztatja fel a vizet. Vagy kimondja négyharmados törvényben, hogy nem lesz árvíz, és úgy is lesz.

pjm 2012.06.06. 21:31:06

Tényleg, hogyan lehet az, hogy nem találták ki a négyharmados törvényeket? Azzal tuti lehetne tarolni...

Laciii 2012.06.06. 21:33:44

@timargabor:
Akkor keresd ki a működési szabályzatukból, hogy mi a minimum.
Fogalmad sincs hogy működnek akkor min húztad fel magad?

pjm 2012.06.06. 21:37:23

@Laciii: a minimum, hogy kivédjék az árvizet. De mennyi gátat építettek újjá, vagy erősítettek meg az elmúlt években? Az intézkedésnek a telek megszerzése volt a célja. Majs simácska és nyeregtelen elrendezi az árvíz dolgát, a földjeikra rátörhet a folyó majd a kártérítést is megkapják, nem csak az eus pénzt. Csak nekem szólnának egyszer, hogy shortolhassak...

Laciii 2012.06.06. 21:40:08

@pjm:
"Az intézkedésnek a telek megszerzése volt a célja."
És ez a belső infód honnan van?

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.06.06. 21:44:06

A linkelt cikkben pl. ez van:

"Az MNV által kinevezett, vízügyi tapasztalatokkal nem rendelkező új ügyvezető, Csúzy Anita helyettese, Karda László ingatlanügyekben jártas üzletember – talán nem alaptalan arra következtetni, hogy a leépítések után a Csepel-sziget északi csücskével szemben elhelyezkedő Vituki-telek gazdát cserél majd. Elvégre az eredeti 8,5-ből 7,8 hektárt is állami kezdeményezésre – az akkor még létező környezetvédelmi tárca helyettes államtitkára, a később az MNV vezérigazgatói posztját is betöltő Tátrai Miklós hathatós közbenjárására – vásárolhatott meg a Wallis-cégcsoporthoz tartozó Wing Zrt. (HVG, 2008. augusztus 9.)."

2012.06.06. 21:44:54

@komplikato:
Már évekkel ezelőtt eladták a telket, csak egy zsebkendőnyi terület hiányzott a teljességhez.

Brian Cohen 2012.06.06. 21:46:01

Pelikán elvtárs mindíg mondta, hogy a Dunára vigyázni kell. Senki nem figyelt rá csak gyapotot és narancsot próbáltak termeszteni. Végül jött az árv1z........

dr. Bubó 2012.06.06. 21:49:13

azt hitték gyorsnaszád, így kellett a kishajó köz(gép) célra...

Laciii 2012.06.06. 21:51:23

@timargabor:
2008. hát nagyon kapkodtak mondhatom.

dr. Bubó 2012.06.06. 21:51:25

egyébként a földtani intézet is így járt... vannak ijen peches izék... vagy pusztán lopható pénz kell a köcsögvetésbe, vagy van valami kishajólyuk, vagy csak egy értékes ellopni valló ingatlan...

így múlik...

a dualizmus elitje felajánlotta és saját jövedelméből megcsinálta, most megint saját jövedelemmé válik... reszájkling...

by by fides mafia

dr. Bubó 2012.06.06. 22:02:31

@nyünyüge: :) ja de ez nem tehén, ez ökör...

a vituki ojjan mint a balaton megfigyelés vagy a földtani...

nagy adatbázist kezelt... amit ha megszakítunk épp a modern korban akkor az nyilván pár év mulva már visszaüt...

ezeket a tudományágakat a megfigyelések és az adatbázisok éltették...

persze ennek azonnali köz(gép)haszna nincsen... ez hosszútáv a fides mafiának... és ők ojjjan hosszutávra nem terveznek...

légügyi megfigyelő 2012.06.06. 22:15:13

Nekem a napi munkámhoz kellene a vízállás... És elsősorban az előrejelzés...

A vízügy nem játék.

Kérdezem: az ország az?

dr. Bubó 2012.06.06. 22:19:57

fides mafia

Magyar Köz(gép)társaság

légügyi megfigyelő 2012.06.06. 22:22:02

@urbansprawl: az lenne a változás, hogy egy 120 éves adatbázist csak úgy ötletszerűen bezárnak? Lezárnak? Vagy nem is tudom, kidobnak? Ha ez a változás szele, akkor mire volt jó 120 év szolgálat? Mire volt jó keserves mérőhálózat szervezés? Miért kellett hóban-fagyban kigyalogolni a vízmércékhez reggel hatkor? Vagy épp az ostromdúlta Pesten? Mert az ostrom alatt is, majd minden nap volt vízállás észlelés. És ez csak a felszíni víz, ugyanez a talajvízzel... És ezen túl mi lesz a modellezéssel, a vízügyi szaktudás voltaképp utolsó, vagy az egyik utolsó bástyájával?
Tulajdonképp honnan veszed, hogy "végre" el kellett ide jutni?

tükörfúró 2012.06.06. 22:22:04

utánnunk az özönvíz...mostmár szoszerint is..
lexarják ők hánymilliárd a kár, emberélet sem számit, itt már semmi

VT Man 2012.06.06. 22:23:10

@timargabor:
"a Wallis-cégcsoport"

Wallis = MSZP kötõdés... Ez bukó, kedves posztoló!

taecleau 2012.06.06. 22:24:58

Na és ha árvíz van? Majd a Viktor rakja a homokzsákot. Oszt jónapot.

légügyi megfigyelő 2012.06.06. 22:28:06

@taecleau: no de milyen magasra kell majd raknia?

Đđ 2012.06.06. 22:28:20

@komplikato:

Jujj! Mi lesz így a gyorsnaszáddal?!

Đđ 2012.06.06. 22:30:53

@VT Man:

Nyugi, Steinber úr bőven átért a túlsó térfélre is... Aki járatos a 2006-'10 közötti fővárosi önkormányzati játszmákban, az jól tudja ezt.

dr. Bubó 2012.06.06. 22:37:05

@timargabor: a közgépnek kellett mederkotrásos pájázathoz a kishajó (vituki néven) a ballasztot meg kidobta...

hullanak a fides birkák...

Laciii 2012.06.06. 22:41:24

@timargabor:
Nem te azt mondtad, hogy a telekért baszta ki őket a fidesz amit azzal támasztasz alá, hogy évekkel ezelőtt 2008-ban valami mszps ingatlanos faszi odakerült.
Csak én nem látom az összefüggést?

A hírek szerint valami 40 milliárdot akarnak spórolni a minisztériumok, nem lehet, hogy az átszervezés annak a része?

Mérges 1234 2012.06.06. 22:42:50

Én ebben azt nem értem, hogy az átszervezés az rendben van, de akkor úgy kellen, mint máshol, hogy fél év átmenet a beolvadásra.

Nem pedig egyik nap kopp, oszt vége....

Vagy ennyire nincs lové, vagy kurvára leszarnak mindent.

Makkasz 2012.06.06. 22:48:03

@VT Man: A telek eladása és Vituki felszámolása közt nincs ok-okozati kapcsolat.
Elég arra felhívnom a figyelmed, hogy állam rendelkezik ingatlanokkal, bérelhet is. A legtöbb cég bérleményben dolgozik.

Ja, megvették a telket (aminek 90%át 2000 óta nem vituki használja), ez az oka a megszűnésnek.

lol

Nem a vizes adatbázis és összsen kb 200 mrd Ftra tehető közbeszerzési terv, vizes szakma (Oviber) szándékai. Hanem a telek. OMG

légügyi megfigyelő 2012.06.06. 22:48:10

@Mérges 1234: vagy ennyire közel az összeomlás? fogd a pénzt és fuss?

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.06.06. 22:50:00

@Laciii: húzd ki belőle a pártokat és érthetőbbé válik. egy ingatlanos faszi odakerült (aki valószínűleg *bármelyik* oldallal jóban van, ha az kormányoz). De valószínűleg @Makkasz: -nál a pont.

dr. Bubó 2012.06.06. 22:50:43

@Makkasz: +1 egyértelmű

csak egy kérdésem van az OviBer = Orbán Viktor Beruházó izé ?

Laciii 2012.06.06. 23:08:39

@timargabor:
2008-ban került oda, még egyszer kérdezem, hol az összefüggés a 2008 azaz NÉGY ÉVES eset meg mostani átszervezés közt?

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.06.06. 23:11:37

@Laciii: 2008-ban eladták a telek nagyobb részét, a toronyházat nem, ott működött tovább a VITUKI. Most meg, gondolom, az is kell, tehát ott sem maradhatnak.

Makkasz 2012.06.06. 23:25:54

@dr. Bubó: Nem, ez létező cég. Az Országos Vizügyi Beruházóból lett. Nagy vizes mint Vituki, csak magán. Régóta szivogatja el Vituki legjobb embereit és adatbázisát, bár neki is hatalmas van még múlt rendszerből.
A kétpólusú vízügyi projektleosztás (mindkettő projekt előkészítő cég) egypólosúvá vált.
Konkrétan 120 mrd s Soroksári duna rehab projekt lehet az ügy mögött, ez biztosabb az Ovibernél is.

mirabilis 2012.06.06. 23:35:30

@Laciii: Nem. Az "ingatlanügyekben jártas üzletember" is most került oda áprilisban, a 2008-as kótyavetyéléshez nincs köze, azt még mások intézték. A félreértésed valószínűleg abból fakad, hogy a HVG cikkből Gábor által idézett rész végén a 2008. csak egy hivatkozás egy korábbi, 2008-as cikkre, nem az idézetet, cikket datálja.

mirabilis 2012.06.06. 23:36:17

Ja, és átszervezésről szó nincs.

Timedia 2012.06.07. 00:32:44

Na ja...
A helyzet az, hogy a költségvetési támogatást a minisztérium alulterveztek 1012-re (mint annyi más költségvetési intézménynél.) Ezután elfogyott a pénz, ill. a költségeket nem tudták kigazdálkodni a havonta érkező állami támogatásból. Gyűltek a kifizetetlen számlák...
A külső bevételek (megrendelések) pedig nem tudták fedezni a kiadásokat. Ennyi a történet.

pjm 2012.06.07. 00:41:16

@Laciii: SEMMIT nem csinálnak véletlenül. MINDENT a saját zsebük tömésére. Ez az ügy miért lenne kivétel? Abból nem lesz pénzük, hogy egy szervezet megszűnik, csak annak ingatlanából és az egyéb dolgaiból. NEM SZÁMÍT, hogy mi az ára, mert nem ők fizetik, De megválasztottátok őket, nem panaszkodjatok!

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.06.07. 00:43:36

Magyarországot egy természeti katasztrófa fenyegeti csak: az árvíz.
Nincs földrengés, nincs tornádó, nincs tájfun, vagy cunami, nincs el nino, nincsenek bozóttüzek. Erre az egyre kéne csak vigyázni...

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.06.07. 03:50:30

Ja, elvtársak, az élet nem egy habostorta...

mese1 2012.06.07. 06:56:45

@komplikato: He-he-he, az internet korában ezt ide írni?

Secnir 2012.06.07. 07:17:19

khm
a vízügyet már 2010-ben elkezdték szétbaszni, amikor megszüntették a vízügyi szakközépiskolákban a szakképzést.
tehát ha a jelenlegi generáció kifut (max 10 év), nem lesz vízügyes utánpótlás. Gratulálok 'offman rózsinak.

Deres · http://textura.blog.hu 2012.06.07. 07:18:25

Az, hogy a rádióba nem mondják be, az nem jelenti azt, hogy a katasztrófavédelem nem méri a vízállásokat.

mese1 2012.06.07. 07:23:37

@Secnir: Több főiskolán van meliorációs szak...

nu pagagyí 2012.06.07. 07:36:22

Ez a kormány szereti a katasztrófákat. Ha kevés lenne belőle, hát csinál. Nincs annál jobb, mint miniszterelnökként állni a gáton egy homokzsákkal, amíg elkészül a fotó. Jellemző, hogy nálunk katasztrófavédelemnek és nem elhárításnak hívják a sajnálatos eseményeknél bevetendő szervezetet.

belekotty 2012.06.07. 08:03:42

@urbansprawl: @nyünyüge: @lavór: @komplikato: Hagyjátok! Ez a barom mindenhová beokád valami cinikus hülyeséget és azt élvezi hogy mások kiakadnak rajta. Pszichiáter kell neki meg haloperidol, nem beszélgető partner.

chico 2012.06.07. 08:29:35

már 2010-ben megakarták szüntetni a Vitukit. Csak pechjükre jött az a fránya esős május, meg az árvíz. Az új kormánynak kellett nagyjából egy hét, mire rájöttek, hogy a kirúgások és új vezetők kinevezése helyett inkább a mentéssel, meg az emberek tájékoztatásával kéne foglalkozni. Így lehetett pl az, hogy a korábbi KVVM-ből a Kóthay vízügyi helyettes államtitkár kb egy hónapig, amíg minden nap jött valami új katasztrófa, volt egy-egy elöntött település ott volt minden intézkedésnél, meg sajtótájékoztatón. Aztán, ahogy elcsendesültek a dolgok, már nem kellett a szakember.
A vidékfejlesztési tárca új vezetésének pl napokig kellett rimánkodni, hogy fogják már fel, az embereknek kell a tájékoztatás, valakit, bárkit dobjanak már oda a sajtónak, aki tudja is miről beszél, meg mit és kinek kellene csinálni. Majd ha a vész elmúlt, akkor lehet politikailag megbízható figurákkal teletömni a vízügyet is.

A katasztrófavédelemről meg csak annyit, hogy úgy működik, hogy a helyi és megyei vízügyes szakember megmondja, hogy hol és hogyan kell gátat erősíteni, a katasztrófavédelem meg odavezényli az embereket zsákot pakolni. Nincs meg a szaktudás az érdemi mentéshez.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.07. 09:35:02

Azt kell mondjam nagyobb, vagy legalábbis hasonló a hülyeség mint a Rákosi időkben. De van más példa is Fidel Castro egyszer egy lendületes beszédének második órájában eljutott oda, hogy felesleges a tervhivatal. Másnap ki is ürítették az épületet. Hajón élek, fontos (lenne), hogy tudjam a Duna vízállását, egészen pontosan azt, hogy mi várható. A honlap most ezt www.hydroinfo.hu/Html/hidelo/hidelo_map.html# mutatja.

halasidiák 2012.06.07. 09:36:45

Gyönyörű őrület mindenütt!
Én így szeretlek MAGYARORSZÁG!

2012.06.07. 09:57:19

A vízügy mindig csak egyre nagyobb műtárgyakat és egyre magasabb gátakat akar építeni. A Balatont is majdnem sikerült tönkretenniük ezzel. A évenkénti halpusztulásra emlékszik még valaki? Az is egy okos vízügyes húzása volt. Ők minden csak még nagyobb építkezéssel akarnak megoldani, az okokat leszarják.
Nekik köszönhető, hogy a Tiszán egyszerre van árvíz és gátaktól nem messze pedig aszályos az Alföld.
A Tiszán épült már egy vésztározó a Vegyépszer kivitelezésében. Azt is meg lehetett volna úgy építeni, hogy értelme is legyen, de nem sikerült.

dez01 2012.06.07. 10:06:27

@roli101: Igaz.

A vízügynek azon kellett volna gondolkodni már kb 20 éve, hogy az árhullámok szállította vizet hogyan tartsák itt értelmesen....

Amúgy az árvíz az helyi vízügyes vezetőkek nagy biznisz.....

Tudnék érdekes dolgokat mesélni....

Valandil 2012.06.07. 10:07:19

@urbansprawl: Az elmúlt 20 év eddig sem hagyta változatlanul a vízügyet. Kb. 4 nagyobb átszervezésen (elbocsájtások) estek át a területi igazgatóságok. Már 2006-ban is nyugdíjas mérnököket kellett visszahívni védelem-vezetőnek több szakaszon.

@Secnir: Az már csak az utolsó csepp volt a pohárban, a korábbi átszervezések teljesen kivéreztették a szakmát/ágazatot. (Dühítő, de olyan embereket küldtek el, akik amellett, hogy 30+ éves tapasztalattal rendelkeztek, többször is 50-150000 ember védelméért voltak felelősök (külön-külön szakaszokon), és emellett nagyon jó oktatók is voltak...)

maretz 2012.06.07. 10:07:55

Ezt a demagóg fost... gyerekek, úgy látszik RL politikában sem vagytok jobban mint erepen. Szánalom egy banda vagytok.

Mistral1011 2012.06.07. 10:33:49

Az Inn Schaerdingnél harmincöt, tizennyolc. A Tisza Tiszabecsnél 42, ötvenhét, hajóvonták találkozása tilos...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.07. 10:54:13

@maretz: Te figyelj, téged mi visz rá, hogy olyan témában okoskodj, amiről látszólag halvány fogalmad sincs?:)

Hiába, az internetes anonimitás előnye, hogy az ember szégyenérzet nélkül böfögheti a legnagyobb baromságokat az éterbe...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.07. 10:58:25

@maretz: Te figyelj, téged mi visz rá, hogy olyan témában okoskodj, amiről látszólag halvány fogalmad sincs?:)

Hiába, az internetes anonimitás előnye, hogy az ember szégyenérzet nélkül böfögheti a legnagyobb baromságokat az éterbe...
Ha agyilag ezt is képtelen vagy felfogni, mint szemmel láthatóan sok mást, akkor próbálj visszaemlékezni. Ezt a bejegyzést ön írta valakinek korábban. PONTOSAN ezt hozzá se nyúltam. Hogy vvan ön a tükörrel? Belenéz néha és nem undorodik?

dr. Bubó 2012.06.07. 11:09:03

@roli101: van igazságod... a dualizmus nagy vízügyi mérnöki lendülete tart máig... nem véletlen lett öngyilkos Vásárhelyi...

nyilván a pusztán mérnöki megoldások helyett közbenső barátságosabb és olcsóbb fenntarthatóbb megoldásokra lenne szükség amik komplexebbek lehetnének...

pl "fokgazdálkodás" stb...

de azt hiszem hogy a teljes mérnöki rendszer kiöntése a "fürdő vízzel" az a másik véglet... vagyis drzorvbán-drsimcsicska átesett a dakotaló másik oldalára...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.07. 11:09:17

@roli101: Tipikus ökoterrorista hülyeség. Hozzátartozik az a csökönyös hit, hogy a vizekhez a bölcsészek és általában azok értenek a legtöbbet akik anno megbuktak fizikából. Ez az a terület ahol az alapjábavéve liberális beállítottságú zöldek szája csókot vált a szélsőjobb ökreivel. Tudatlan a tudatlannal. Vízügy amúgy nincs. Szétb@szták, kirúgták, felnégyelték, leszegényítették, megalázták. Legutóbb a legnagyobb idiótát az Illés Zolit rakták a környezetvédelem élére, a szakmát meg besöpörték a Pintér alá. Árvízvédekezés az önkormányzatoknál (hátha van ott sok bölcsész, azok majd megoldják).

dr. Bubó 2012.06.07. 11:11:07

@A Tengerész: nem bölcs ész... hanem ász... jog ász... majd megolgya...

Osztyapenko 2012.06.07. 11:12:05

Hogy is van? Nem zörög a haraszt...
A vízügyek is, mint szinte minden korrupt a velejéig. Minden fontosabb pozícióban lévő embernek van magáncége amin keresztül kiszervezi a munkát és elteszi a lét és itt nem csak a magas beosztásokra gondolok. A tolvajok többsége nem azért dolgozik ott mert szeret, hanem mert így fér hozzá legkönnyebben az állami erőforrásokhoz, adatokhoz, és így biztosítja hogy a tervei, munkái simán átmenjenek az engedélyeztetésen ne legyen gond az átvétellel.
Az egész rendszer egy belterjes maffia.
Elismerem vannak jó páran akiknek ez hivatás. De a többség szemtelenül korrupt.

dr. Bubó 2012.06.07. 11:13:30

téves mérnöki koncepcióknak voltak/lennének alternatívái...
de a VITUKI adatbzis és szakmai szakértelme mindenképp szükséges...

lmgtfy.com/?q=fokgazd%C3%A1lkod%C3%A1s

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.07. 11:20:11

@dr. Bubó: A mérnökök nem szakbarbárok. A környezetvédelem (mint ahogy sok egyéb tudomány) hozzátartozik a vízépítéshez. Az a hazugság, amit rásütöttek a Vízgyre, hogy önérdekű "lobby" az ma is hat, csak továbbra se igaz. A sok, eszzéken edződött filozopter és szép(és nyomuló)lélek aki uralja a médiát továbbra is mélységes tudatlanságban tartja a nemzetet. Dunaügyben ugyanazok a gyalázatos hazugságok hangzanak el mondjuk Karátson Gábor, Lányi András szájából mint 23 éve.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.07. 11:25:56

@Osztyapenko: A legundorítóbb mondás, amit idéz. Ha én azt mondom önre, hogy tolvaj, akkor magánál nem zörög a haraszt? Arról meg, hogy "m...szinte minden, korrupt a velejéig..." nekem egy másik mondás jut az eszembe. KI MINT ÉL ÚGY ÍTÉL! Na mi a helyzet a haraszttal, Osztyapenkó?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.07. 11:28:48

@dr. Bubó: Ha valamiről azt akarod, hogy ne legyen belőle semmi, add oda a jogászoknak! Miután semmihez nem értenek, ezért univerzálisak. Valóban...még a bölcsészeknél is rosszabbak. Tele van velük a parlament is.

dr. Bubó 2012.06.07. 11:30:45

@A Tengerész: nem figyeltél...

a mérnöki és a többi komplex barátságos megoldás együtt van... a CSAK mérnöki megoldásokkal viszont rendszerint gond van...

szerintem is kell mérnök... csak finomhangolt komplexebb megoldások részeként...

de ez csak idealizmus... amikor egy bankrablás áldozatai vagyunk épp... a fides mafia mindent lexar... a pénzt söpri be, amit csak bír, minél gyorsabban...

erre használja a szentkétharmadot...

Osztyapenko 2012.06.07. 11:36:20

@A Tengerész: Változás kell a vízügyeknél mind szakmai mind emberi oldalon. Az alapvető elvekkel is gond van de ez most nem is érdekes. A lényeg hogy túl sok a pazarlás a hozzá nemértő ember, erős a családi, "baráti" kötelék. Az urambátyámok uralják a rendszert és teszik is tönkre.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.06.07. 11:38:14

@A Tengerész: Klikkelj tovább! A hírekkel ellentétben a mellékfolyók vízállása is ott van, nem csak a Dunáé, a túrázók és a horgászok nagyobb örömére. :-)
www.hydroinfo.hu/html%5Chidinfo%5Cduna.html

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.07. 11:40:42

@dr. Bubó: Ja és a fokgazdálkodás. És mit kezdjünk az azóta megváltozott folyóinkkal? Ahol komplett falvak, városok vannak a régenvolt laposok helyén. Ugye azt kizárja a mindent uraló média által kiagyasított roli/maretz féle közvélemény, hogy, ahogy erre ön is rátapintott, vízügyesek, a "lobbi" foglakozzon a dologgal. Marad a Dunakör. Na... f@sza.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.07. 11:47:34

@Csokis: Ezt tudom. De korábban volt egy olyan, folyamatosan karbantartott diagram egy térképpel, ahol a térképen bármely pontra kattintva megmutatta a diagramon, hogy az elkövetkező héten hogyan alakul majd az adott ponton a vízállás. Ez rendkívül fontos egy hajórakomány célba juttatásának megtervezésekor. Na ez tűnt el. Illetve egészen pontosan az előbb láttam. A hir.hydroinfo.hu weboldalon. De ehhez halandó nem fér hozzá, csak a szakaszmérnökség irodájában tudtam megnézni. Szóval talán van remény, hogy valakik csinálják, csak nem kerül széles nyilvánosságra, aminek bevallom nem látom az értelmét.

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.06.07. 11:55:40

@dr. Bubó: @A Tengerész: legyen ilyen témájú poszt? (ötvözhető-e a környezetbarát folyóhasznosítás és az árvízvédelem?) Kicsit offtopic lenne a blogon, de nekem legalább részben szakmába vág :-)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.07. 12:27:43

@timargabor: Hüm... Mondjuk a címmel máris nem értek egyet. Merthogy erre az egyértelmű válasz IGEN. De ez a felvetés csak egy szegmensét fedi le a komplex problémának. A kérdés inkább úgy kéne, hogy szóljon, hogy "Hogyan őrizzük meg a folyókat úgy, hogy megmaradjanak a természeti értékek, ugyanakkor legyen vízgazdálkodás is (árvízvédelem, ivóvízellátás, öntözés, hajózás, energiatermelés)." Ha felvállalod olvasód leszek. Ideje lenne már demagógia és vakhitmentesen átbeszélni ami Nagymaros kapcsán történt, mert szörnyű ami a fejekben van ez ügyben.

urbansprawl (törölt) 2012.06.07. 12:46:07

@légügyi megfigyelő: Tetszettek volna digitalizálni azt az adatbázist, mert lófütyit sem ér, ha csak offline. 2012 van, kezitcsókollllom! Nem láblógázni kellett volna a vitukinak, hanem dolgozni az ügyön.

A város meg fejlődik, növekszik, új részei épülnek be - ez ellen mindig vannak tiltakozók, ettől a folyamat még megy előre. Aligha örülnél jobban egy pusztuló, stagnáló vagy vagy hanyatló településhez ...

mirabilis 2012.06.07. 12:58:41

@urbansprawl: Ha nincs pénz, ember, eszköz (felsőbb akarat, mert leginkább lesz...ák), akkor még 2012-ben is elég nehezen mászik be a hardcopy a merevlemezre.

urbansprawl (törölt) 2012.06.07. 13:44:34

@mirabilis: Lusták dolgozni a fizetésükért? Kirúgni az összeset!

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2012.06.07. 13:58:57

@A Tengerész: Bős-Nagymaros? Az volt a módszerváltásunk főpróbája. Pillanatnyilag még mérik a vízszinteket, de ha leáll a vízállás (meg talajvíz, rétegvíz, ...) észlelés az árulkodó.

Például Bp. egyik vízmércéje 1880 óta folyamatosan üzemel.

1944-12-27 és 1944-12-31. között nem mérték. Igaz, akkor háború folyt ellenünk.

Szabadkai emberünk (IZé, azaz Illés Zoltán) egymaga okoz akkora kárt a vízügyben,
amihez a 2.vh alatt még két ukrán hadsereg kellett :-(.

Hát igen. Finomodnak a technikák.

Persze bízom benne hogy nem szűnik meg a vízrajzi szolgálat.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.06.07. 14:36:40

"Mint az őrült, ki letépte láncát..."

Az árvíz is csak rombol, mert esze nincs, és építeni nem tud. De az energiákat ki kell adnia magából, ha egyszer cselekvési kényszere van...
A barbárok jellegzetes viselkedése, lerombolni a százötven év alatt felépített klasszikus épületeket, felégetni a papirusz-tekercseken több száz éven át rögzített tudást (ami nekik érthetetlen kriksz-kraksz csupán), és fél nap alatt fából totemoszlopot/kínzócölöpöt állítani a helyébe.
Az árvíz rombol, és rengeteg, felszínre hozott randa és veszélyes hordalékot cipel... Ha majd elvonul, lesz mit takarítani.

légügyi megfigyelő 2012.06.07. 22:49:54

@urbansprawl: Úgy látom, valódi szakértőre leltem Benned, aki tudja, hogyan kellett volna eljárni az elmúlt évszázad enormus mennyiségű adataival. Ennek örülök. Sajnos jeleznem kell, hogy a pénztelenség, amelybe az elmúlt 25-30 év sodorta a vízügyi szolgálat minden szektorát, ide értve a vízrajzot is, nem tett lehetővé többet, mint az adatok megőrzése és lassú feldolgozása.

Bizonyára azért magad sem gondolod komolyan, hogy ami nincs digitalizálva, az "lófütyit sem ér", hiszen így pl. a Széchenyi Könyvtár javarészt mehet a máglyára.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.08. 08:39:40

@dr. Bubó: Túl pesszimista vagyok, ha azt gondolom,hogy a mérnöki kamara véleménye semmit se jelent a döntéshozók szemében? A kutya ugat a karaván halad...A szakértelem amúgyis bolsevista trükk...mint Csurkapistibától tudjuk.

dr. Bubó 2012.06.08. 08:42:18

@A Tengerész: a kamara egy sóhivatal a sok közül...

inkább szánalmas...

a dualizmus alatt épült ország elemei most rúgják az utolsókat...

pl pár éven belül az összes belvárosi bérház egyszerre adja majd meg magát...

légügyi megfigyelő 2012.06.08. 15:53:12

@urbansprawl: szerintem kimerult a beszelgetesunk.

fxmx 2012.06.08. 16:24:31

@légügyi megfigyelő: Akkor kezdjük elölről :-) 2 óra után ismét elérhetővé vált a www.hydroinfo.hu Az újraindításra vonatkozó utasításban utaltak rá, hogy csak a hétvégére vonatkozik. Hétfőtől ismét "munkaszervezési okok" léphetnek fel...

légügyi megfigyelő 2012.06.10. 13:03:33

@fxmx: Kezdjük... A hozzászólásod alapján úgy vélem, az egész ügyet a normál működés kereteibe illeszkedőnek tartod. Ebben semmiképp nem osztom álláspontodat. Ha csak úgy le lehet kapcsolni egy ilyen szolgáltatást, akkor szerintem bajok vannak a rendszerrel, ha csak úgy be lehet zárni egy elismert kutatóintézetet, ugyancsak működési zavart látok a dologban. És az, hogy az árvizeknek (és máskor aszálynak) kitett országban lehet ezt megtenni a vízgazdálkodás kutatóintézetével, az vétkes felelőtlenség.

Aztán remélem, hogy a munkaszervezési okok nem lépnek fel, mert az Alpokban épp készülni látszik valami.

fxmx 2012.06.10. 19:05:10

@légügyi megfigyelő: Ha megengeded, csak vázlatosan válaszolnék a kommentedre:
-Egyáltalán nem találom normál működésnek!
-Sajnos, így is le lehet kapcsoltatni egy fontos szolgáltatást...(!)
Sajnos, így is ki lehet végezni egy intézményt...(!)

Az utolsó mondatodra reagálva; valóban készülődik valami. Megy a hydroinfo, láthatod az előrejelzéseket, ehhez hozzáveszed a radarképeket... Nehéz megmondani, melyik folyó rongyol I, II, III fokba. Ne érts félre, nem Téged bántalak; lehet a reményed kevés lesz a tájékoztatás folytatásához (ne legyen igazam)!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.11. 10:14:47

@dr. Bubó: Nem értek veled egyet. A belvárosi bérházak, bár legtöbbjük rettenetesen lepusztult állapotban van a lakók szegénysége miatt, de statikailag akár még újabb 100 évet is kibírnak. Ilyen, 110 éves házban van a bejelentett lakásunk a VII. kerületben, köszöni szépen kutyabaja. Alighanem még akkor is állni fog, amikor a "modern" könnyűszerkezetes házakból kirohad a vas, szétmállik a gipszkarton, a panelek hegesztett csomópontjai szétrozsdásodnak. Hadvezérek helyett azoknak a rég elporladt német palléroknak és tót culágerlányoknak kéne szobrot állítani akik megépítették bő száz éve azt, amitől ma Budapest az ami.

dr. Bubó 2012.06.11. 10:18:01

@A Tengerész: :)

a dualizmus épületei nagyszerűek

de...

csak röviden, anynit, hogy a VÍZ a legnagyobb ellenség és maga az ember...

gépészeti gerincet és elektromost kicseréltétek az elmúlt 50 évben? na ugye...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.06.12. 09:56:01

@dr. Bubó: Bubóbubó.... te azt hiszem alábecsülsz engem. Nos, bizony kicserélték, kicseréltük. Ja... és a villanydrótból nem folyik víz ami kirohasztaná a csapos gerendafödémet. Egyben értünk egyet, az ember valóban a legkártékonyabb...nem csak ebben.

légügyi megfigyelő 2012.06.16. 17:13:11

megjegyzem, továbbra sincs válasz arra, ami történik. Mikor, miképp áll helyre a köz számára elérhető vízállás-előrejelzés? Hogy lehetséges az, hogy semmi érdemit nem hallani a kérdésről? Hogy valakik, (BM, VM államtitkárok, főminiszterek, elnökök) nem szólnak semmit?

továbbra sem érhető el a hidrometeorológiai és vízrajzi előrejelzés.

dr. Bubó 2012.06.16. 17:15:10

@légügyi megfigyelő: lexarják...

mostmár minden intézmény és álami szolgáltatás csődbe megy, adóspirál van... és álamcsőd lesz...

a TEK lesz az utolsó amit felszámolnak, nagyon fosnak a fides mafia tagok...

légügyi megfigyelő 2012.06.16. 17:28:20

@dr. Bubó: és ha a tek közölné a vízrajzi adatokat? van annyira fontos, mint a kormány védelme. És persze smitt nagymesteré. :))

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2012.07.08. 10:42:54

A vízügy valóban nem játék. A baj csak az, hogy az eftársak játszanak. A mi bőrünkre.

hvg.hu/vilag/20120708_arviz_krasznodar_vizsgalat#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2012_7_8

Amúgy az "A" katasztrófa, hogy a vízügy a katasztrófavédelemhez tartozik. A víz az nem katasztrófa, hanem erőforrás!
süti beállítások módosítása